روش‌های مراقبت از فیلر لب برای ماندگاری بیشتر


روش‌های مراقبت از فیلر لب برای ماندگاری بیشتر

استفاده از انواع فیلر روزبه‌روز رایج‌تر می‌شود و افراد زیادی برای دستیابی به ظاهر دلخواه خود از این روش جذاب استفاده می‌کنند. با این‌که مزایای پرشمار فیلر آن را به روشی محبوب برای بازیابی حجم ازدست‌رفته پوست، جوانسازی پوست و رفع چین‌وچروک‌های آن تبدیل کرده اما کماکان افراد نگرانی‌های خاص خود را درباره آن دارند.

یکی از این نگرانی‌ها، میزان ماندگاری فیلر محسوب می‌شود. تزریق فیلر یک روش دائمی برای جوانسازی پوست نیست و اثرات آن پس از گذشت مدت زمان مشخصی از بین خواهند رفت اما آیا راهی برای افزایش ماندگاری فیلر وجود دارد؟

در این مقاله با بررسی این موضوع، چندین روش برای افزایش ماندگاری فیلر لب را مرور خواهیم کرد تا شما با توجه به آن‌ها، مدت زمان بیشتری از مزایای فیلر بهره‌مند شوید؛ بنابراین اگر شما هم قصد استفاده از فیلر لب را دارید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

آشنایی با فیلر لب

بسیاری از افراد از ظاهر لب‌های خود رضایت ندارند و در تلاشند که ظاهر آن را اصلاح کنند. یکی از بهترین روش‌ها به این منظور، تزریق فیلر لب محسوب می‌شود که باعث تنظیم حجم لب و ایجاد تقارن در آن خواهد شد.

فیلر لب به زیر پوست ناحیه‌ی انتخابی تزریق می‌شود و علاوه‌بر تسهیل آبرسانی، حجم لب‌ها را با توجه به سلیقه افراد تنظیم خواهد کرد. سفت کردن پوست لب نیز دیگر اثر تزریق فیلر لب در نظر گرفته می‌شود که ظاهری درخشان به آن می‌دهد.

البته همان‌طور که اشاره کردیم، اثرات فیلر لب دائمی نیست و شما باید در زمان‌های مشخصی نسبت به تزریق مجدد فیلر اقدام کنید. همین مسئله یکی از چالش‌هایی است که افراد قبل از تصمیم‌گیری با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

ماندگاری فیلر لب

ماندگاری فیلرهای مختلف نسبت به یکدیگر متفاوت هستند و اثرات هر کدام از فیلرها بسته به نوع مواد اولیه و کیفیت، متغیر خواهد بود. شرایط بدنی افراد نیز، دیگر عاملی محسوب می‌شود که در تعیین میزان ماندگاری فیلر نقش مهمی ایفا می‌کند.

فیلر لب نیز همانند دیگر فیلرها شامل این قاعده می‌شود و برای آن نمی‌توان یک ماندگاری ثابت در نظر گرفت؛ البته ماندگاری فیلر لب به‌صورت میانگین بین 6 تا 9 ماه تخمین زده می‌شود.

در صورتی که شما قصد افزایش این ماندگاری را داشته باشید، باید مسائل مختلفی را مدنظر قرار داده و نکات مهمی را رعایت کنید. در ادامه به بررسی مهمترین عوامل موثر بر ماندگاری فیلر لب خواهیم پرداخت.

نحوه افزایش ماندگاری فیلر لب

شما با رعایت برخی نکات می‌توانید مدت زمان بیشتری از نتیجه فیلر لب خود لذت ببرید و ماندگاری آن را افزایش دهید. در این بخش مهمترین مواردی که در این راستا به شما کمک می‌کنند را مرور خواهیم کرد.

از لمس لب و فشار به آن بپرهیزید

پس از تزریق فیلر لب و تا زمانی که فیلر به‌صورت کامل تثبیت شود، شما باید ناحیه تزریق را به‌آرامی لمس کنید و از فشار دادن یا ضربه زدن به آن خودداری کنید.
این قاعده حتی شامل بوسیدن نیز می‌شود و شما تا چند هفته پس از تزریق فیلر باید این نکته را مدنظر داشته باشید تا از جابه‌جایی فیلر جلوگیری شود.

از کرم ضدآفتاب استفاده کنید

قرارگیری در معرض اشعه‌های مضر خورشید از عواملی مهمی است که ماندگاری فیلر را کاهش می‌دهد؛ بنابراین شما باید از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید و مدت زمان زیادی در معرض آن قرار نگیرید.
استفاده از کرم ضدآفتاب روی لب به شما کمک خواهد کرد تا از این ناحیه حفاظت کرده و ماندگاری فیلر لب خود را افزایش دهید.

تزریق فیلر لب و مراقبت از آن

مایعات بنوشید

حفظ رطوبت پوست به‌صورت مستقیم در میزان ماندگاری فیلر تاثیرگذار است و شما با هیدراته نگه داشتن بدن خود می‌توانید پوستی شاداب‌تر داشته باشید و از فیلر لب خود مدت زمان بیشتری لذت ببرید.
رطوبت کافی با کاهش التهاب بدن و ناحیه تزریق، از جذب سریع فیلر توسط بدن جلوگیری کرده و باعث افزایش ماندگاری آن می‌شود.

از مصرف دخانیات خودداری کنید

کلاژن یکی از مهمترین عواملی است که پوست شما را سالم و باطراوت نگه می‌دارد و وجود کلاژن کافی تاثیر چشمگیری در میزان ماندگاری فیلر دارد.
از سوی دیگر مصرف دخانیات به کلاژن پوست آسیب وارد می‌کند و همین مسئله باعث کاهش ماندگاری فیلر می‌شود؛ در نتیجه شما با عدم مصرف دخانیات می‌توانید ماندگاری فیلر لب را افزایش دهید.

استرس خود را کنترل کنید

میزان استرسی که شما در طول روز تجربه می‌کنید، در تعیین میزان کورتیزول بدن تاثیرگذار است و هر چه شما کورتیزول بیشتری ترشح کنید، فیلر در زمان کوتاه‌تری تجزیه و جذب می‌شود؛ بنابراین شما با کاهش استرس می‌توانید عمر فیلر لب خود را افزایش دهید.

رژیم غذایی سالمی داشته باشید

مصرف خوراکی‌هایی که حاوی چربی اشباع‌شده و قند فرآوری‌شده هستند، التهاب داخلی و تورم بدن را افزایش می‌دهد که همین عامل در ادامه باعث تجزیه سریع‌تر فیلر خواهد شد.
همچنین شما با داشتن رژیم غذایی سالم و مغذی می‌توانید میزان ماندگاری فیلر لب را به‌طور قابل‌توجهی افزایش دهید.

مراقبت‌های بعد از تزریق فیلر را جدی بگیرید

در نهایت باید به خاطر داشته باشید که مراقبت‌های بعد از تزریق فیلر لب، تاثیر شگرفی را در میزان ماندگاری آن ایفا می‌کنند و شما با رعایت برخی از نکات نکات مهم می‌توانید ماندگاری فیلر را افزایش داده و از بروز عوارض جانبی جلوگیری کنید.

برخی از مهمترین مراقبت‌های پس از فیلر عبارتند از:

  • استفاده از کمپرس یخ
  • خودداری از فعالیت بدنی سنگین
  • عدم مصرف داروها و مکمل‌های رقیق‌کننده خون
  • عدم مصرف نوشیدنی‌های حاوی الکل

جمع‌بندی

فیلر لب به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین روش‌های تغییر فرم لب، ماندگاری طولانی‌مدتی ندارد و تاثیرات این فیلرها به‌صورت میانگین پس از 6 تا 9 ماه ناپدید خواهند شد. همین مسئله باعث شده تا بسیاری از افراد نسبت به استفاده از فیلر لب دچار تردید شوند.

اگر شما هم به دنبال یک راهکار برای افزایش ماندگاری فیلر لب می‌گردید، رعایت برخی نکات به شما کمک خواهد کرد تا به خواسته‌ی خود دست پیدا کنید. در این مقاله با مرور مهمترین روش‌های افزایش ماندگاری فیلر، اطلاعات لازم به این منظور را در اختیار شما قرار دادیم.

کانال تلگرام

توجه: محتوای مجله ، جایگزین نسخه پزشکان نیست. اگر مشکل پزشکی دارید، برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید.



منبع