چرا کرم پودر روی صورتم نمیشینه؟ (ترفندهایی برای زدن کرم پودر)


چرا کرم پودر روی صورتم نمیشینه؟ (ترفندهایی برای زدن کرم پودر)

برخی از خانم ‌ها هنگام آرایش کردن از نتیجه نهایی میکاپ خود رضایت ندارند حتی اگر از کرم پودری با قیمت بالا، مانند کرم پودر نارس اصل استفاده کرده باشند. بنابراین مدام این سوال برایشان پیش می ‌آید که چرا کرم پودر روی صورتم نمیشینه، اما پاسخی برای آن ندارند. مساله مهم تنها خرید یک محصول باکیفیت نیست، بلکه باید نحوه استفاده صحیح از آن را هم بلد باشید. در این صورت می ‌‌توانید درست مانند یک میکاپ آرتیست حرفه‌ ای، پوست شفاف، براق و زیبایی در پایان آرایش داشته باشید.

یکی از مهم ترین علت های ماسیدن کرم پودر روی صورت آماده نبودن پوست می باشد. شما اگر از بهترین کرم پودر  دنیا استفاده کنید، اما پوستتان را به خوبی پاکسازی نکرده باشید، نتیجه خروجی آرایشتان چندان جالب نخواهد بود. پس باید قبل از شروع آرایش حرفه ای صورتتان را با مواد پاک کننده به خوبی شستشو دهید.

بررسی علل ماسیدن کرم پودر روی صورت

علت های مختلفی برای ماسیدن کرمپودر روی صورت وجود دارد، برخی از این علل عبارتند از:

آماده نکردن پوست قبل از آرایش

یکی از اشتباهات رایج هنگام استفاده از کرم پودر، آماده نکردن پوست است. فرقی ندارد که پوست چربی دارید یا خشک، باید حتما قبل از میکاپ آن را آماده کنید. البته نحوه آماده سازی پوست خشک و چرب کمی با همدیگر متفاوت است.

اگر پوست چربی دارید بهتر است ابتدا با یک اسکراب، پوست خود را لایه برداری کنید. بعد از آن با شوینده مناسب شسته و اجازه دهید تا با هوا خشک شود. حالا به سراغ یک مرطوب کننده مخصوص پوست ‌های چرب بروید. مرطوب کننده را به میزان کافی روی پوست زده و اجازه دهید تا جذب شود. حالا می ‌توانید کرم پودر را به مقدار مناسب روی پوست خود بزنید.

اشتباه در انتخاب کرم پودر مناسب

اگر می‌ پرسید که چرا کرم پودر روی صورتم نمیشینه باید بگوییم که محصول مناسبی را خریداری نمی ‌کنید. همانند کرم مرطوب کننده و ضدآفتاب، هنگام خرید کرم پودر هم باید به پوست خود توجه نمایید. اگر پوست چربی دارید، کرم پودرهای فاقد چربی و مات مناسب شما هستند. در مقابل برای پوست ‌های خشک، حتما باید از کرم پودرهای چرب و روغنی استفاده کنید تا صورتتان پوسته پوسته نشود.

اشتباه در استفاده کرم پودر روی صورت

یکی از اشتباهات رایجی که باعث می‌ شود تا کرم پودر به خوبی روی پوست صورت شما نماند، اشتباه در استفاده کردن از کرم است. بعد از اینکه پوست خود را آماده کرده و کرم پودر صحیحی را هم خریداری کردید، باید بدانید که چگونه از آن روی صورت خود استفاده کنید. برای این‌کار باید کرم پودر را به مقدار بسیار کم، روی گونه‌ ها، پیشانی، چانه و بینی بزنید.

همین مقدار کم را به خوبی پخش (Blend) کنید. احتمالا در این مرحله هنوز بخش‌ های مختلفی از پوست خودتان پوشیده نشده است. حالا یک لایه دیگر کرم هم روی پوست بزنید. برای پخش کردن کرم هم بهترین روش ضربه زدن (Tap) است. کشیدن کرم روی پوست باعث می ‌شود تا ماسیده شود.

کرم پودر مناسب برای صورت

انتخاب ابزار نادرست برای کرم پودر زدن

برای هر کاری حتی آرایش کردن هم باید از ابزار مناسب استفاده کنید. بهترین ابزارها برای پخش کردن کرم پودر روی پوست، براش و اسفنج هستند. اسفنج را باید قبل از استفاده زیر شیر آب بگیرید تا حجم آن دو برابر شود. سپس با فشار دست، آب اضافی را خارج کنید تا یک اسفنج کاملا مرطوب داشته باشید. هنگامی که کرم پودر را با اسفنج مرطوب روی پوست می ‌زنید، بهتر پخش می ‌شود.

یک روش دیگر همانطور که گفتیم استفاده از براش است. برای استفاده از براش باید اولا محصولی را انتخاب کنید که موهای متراکمی داشته باشد. همچنین هنگام زدن کرم روی پوست، آن را به صورت ضربه ‌ای انجام دهید. کشیدن براش روی پوست، باعث می‌ شود تا کرم به خوبی روی پوست نماند.

چیکار کنم تا کرم پودر روی صورتم بشینه؟

اکنون در پاسخ به سوال چرا کرم پودر روی صورتم نمیشینه، باید به سراغ روش‌ های صحیح استفاده از کرم پودر برویم. اگر به خوبی پوست صورت خود را بشناسید و از کرم مناسبی هم استفاده کنید؛‌ احتمالا هرگز کرم روی پوست شما نمی ‌ماسد. از ترفندهای زیر برای داشتن کرم پودری مناسب روی پوست استفاده نمایید.

داشتن روتین پوستی مناسب و خاص

احتمالا همه ما به دنبال داشتن پوستی سالم و شاداب هستیم اما این مهم به راحتی به دست نمی ‌آید. استفاده از محصولات پوستی گران قیمت می ‌تواند تا حد زیادی مفید باشد اما مهم ‌تر از آن داشتن یک روتین پوستی است. محصولاتی که در روتین پوستی استفاده می‌ کنید، بستگی به بودجه و نوع پوست شما دارد.

با این حال باید حداقل یک شوینده، کرم مرطوب کننده، کرم دور چشم، ضد آفتاب و یک کرم دارویی داشته باشید. کرم دارویی به معنای محصولات پوستی بوده که مانع از چروک، لک یا روشن کننده هستند. اگر برای مدت مشخصی روتین پوستی داشته باشید، می ‌توانید تاثیر و نتیجه آن را به خوبی مشاهده کنید.

تمیز کردن پوست قبل از آرایش

در هر ساعتی از شبانه روز که قصد میکاپ دارید، باید ابتدا پوست خود را تمیز کنید. بهترین روش برای تمیز کردن پوست هم استفاده از شوینده مناسب و آب ولرم است. برای مشاهده نتیجه بهتر، دوبار صورت خود را بشویید. سپس با یک حوله نخی و نرم پوست خود را خشک کنید. فرقی ندارد که پوست چربی دارید یا خشک، حتما باید به صورت روزانه صبح و شب، پوست خود را بشویید.

استفاده از پرایمر و مرطوب کننده، یک زیرسازی آسان

قبل استفاده از کرم پودر، حتما از مرطوب کننده، آبرسان و پرایمر استفاده کنید. پرایمر را روی نقاط T شکل صورت یعنی تیغه بینی، پیشانی و روی گونه ‌ها بزنید. این کار باعث می‌ شود تا کرم پودر بعد از چند ساعت براق نشود. از طرفی استفاده زیاد از پرایمر هم باعث می‌ شود تا پوست شما حالت عروسکی بگیرد. در نتیجه به مقدار کم و مناسب از آن استفاده کنید.

استفاده  از کرم پودر صورت

پودرهای تثبیت کننده و اسپری فیکس، یک راه حل ساده

برای جلوگیری از سوال چرا کرم پودر روی صورتم نمیشینه باید از اسپری فیکس و پودرهای تثبیت کننده استفاده کنید. ماهیت پودرهای تثبیت کننده به دو صورت فشرده و غیرفشرده تقسیم می ‌شوند. پودرهای فشرده بیشتر با نام پنکیک در بازار شناخته می‌ شوند که رنگ ‌های متنوعی دارند. پودرهای غیرفشرده محصول جدیدتری هستند که به صورت کاملا حرفه ‌ای کرم را روی پوست شما ثابت می‌ کنند. استفاده از اسپری فیکس هم می‌ تواند نه تنها کرم پودر بلکه کل آرایش را روی صورت تثبیت کند.

توجه به نقاط حساس و قرمز

باید به نقاط قرمز رنگ پوست یعنی بخش‌ هایی که جوش زده ‌اند یا زیر چشم که کمی تیره ‌تر از معمول است، توجه بیشتری کنید. اگر رنگ پوست شما در قسمت‌ هایی خیلی قرمز یا تیره است، استفاده بیشتر از کرم پودر نتیجه را خراب می ‌کند. به جای آن از کالر کورکتور‌ها استفاده کنید؛ البته به مقدار کم تا از زیر کرم پودر مشخص نباشد. از طرفی اجازه دهید تا بافت طبیعی پوست مشخص باشد، این بخشی از زیبایی شما است.

میکاپ حرفه ‌ای با استفاده درست از کرم پودر

کرم پودر (Foundation) اساس میکاپ شما است، در نتیجه پاسخ به این سوال که چرا کرم پودر روی صورتم نمیشینه باید گفت استفاده از کرم پودر شرایط خاصی دارد که باید مقدمات آن را روی پوست خود فراهم کنید.

در هنگام خرید کرم پودر باید حتما به رنگ و جنس پوست خود توجه نمایید. اگر پوست چربی دارید، بهتر است محصولات مات و فاقد چربی را انتخاب کنید. قبل از کرم زدن هم پوست را اسکراب کرده و آن را با یک آبرسان مرطوب نمایید. اگر پوست خشکی دارید، باید به صورت مداوم آن را مرطوب نگه دارید؛‌ پس کرم پودرهای حاوی آبرسان انتخاب مناسب ‌تری برای شما هستند.

در این مقاله کلیه مسیرهای اشتباه که باعث می شود کرم پودر شما به درستی روی پوستتان قرار نگیرد، نام بردیم و در کنار آن روش های اصلاحی را نیز برایتان قرار دادیم تا یک میکاپ حرفه ای را تجربه کرده و از حضور در مهمانی های خود نهایت لذت را ببرید.

کانال تلگرام

توجه:

اطلاعات موجود در مجله اینترنتی ، از منابع معتبر خارجی تهیه و ترجمه شده است اما جایگزین هیچ‌یک از نسخه‌هایی که پزشکان می‌نویسند، نیست. اگر فکر می‌کنید مشکل پزشکی دارید، لطفاً برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید.



منبع