قیمت گذاری کابینت ممبران: راهکارهایی برای کاهش هزینه


قیمت گذاری کابینت ممبران: راهکارهایی برای کاهش هزینه

امروزه افزایش قیمت محصولات چوبی، طرفداران کابینت ممبران را به سمت استفاده از روش‌های کاهش هزینه کابینت ممبران سوق داده است. اما اگر در انتخاب روش‌های کاهش هزینه به کیفیت توجهی نکنید، نه تنها هزینه‌ها کم نمی‌شود، بلکه چندین برابر هم می‌شود.

لذا در ادامه این مطلب راجع به  10 نکته کلیدی که رعایت آن‌ها باعث حفظ کیفیت و کاهش قیمت کابینت ممبران می‌شود صحبت می‌کنیم. همچنین به شما توضیح می‌دهیم که کجا باید از صرفه‌جویی در هزینه کابینت ممبران دست بردارید. پس این مطلب را تا پایان مطالعه کنید.

10 نکته مهم که قیمت کابینت ممبران را کاهش می‌دهند

کابینت ممبران در بین انواع متریال‌های لاکچری کابینت مثل کابینت چوبی، قیمت مقرون به صرفه‌تری دارد. اما اگر می‌خواهید قیمت کابینت ممبران را باز هم کاهش دهید، باید حتماً نکات زیر را در نظر بگیرید:

  1. انتخاب مدل‌های ساده: به جای انتخاب طراحی‌های پیچیده و هزینه‌بر کابینت ممبران، مدل‌های ساده‌تر را انتخاب کنید. برای مثال حذف جزیره آشپزخانه و حذف کابینت کمدی، می‌تواند تعداد کابینت‌ها و دستمزد ساخت آن‌ها را کمتر کند.
  2. انتخاب سبک نئوکلاسیک به جای کلاسیک: کابینت ممبران سبک کلاسیک به دلیل طراحی‌های پُرنقش و نگار فراوانی که دارد، قیمت بالایی دارد. پس می‌توانید از  سبک نئوکلاسیک که ساده‌تر و درنتیجه ارزان‌تر است، در ساخت کابینت ممبران کمک بگیرید.

قیمت کابینت ممبران

سبک نئوکلاسیک پیچیدگی‌های کمتری نسبت به سبک کلاسیک دارد و طراحی آن ما بین سبک کلاسیک و مدرن است.

  1. انتخاب یراق آلات ارزان: انتخاب یراق آلات ارزان‌تر اما با کیفیت مناسب، هزینه‌های ساخت کابینت ممبران را تا حد زیادی کاهش می‌دهند. برای مثال شما می‌توانید به جای دستگیره‌های لوکس، از دستگیره‌های با کیفیت معمولی و با برندها و جنس‌های ارزان‌تر، برای کابینت ممبران استفاده کنید.
  2. استفاده از کابینت دست دوم: شما می‌توانید به جای کابینت نو، از کابینت‌های دست دوم ممبران که در بازار عرضه می‌شوند استفاده کنید. با این کار هزینه‌ها تا حد زیادی کاهش می‌یابد.
  3. انتخاب صفحه کابینت اقتصادی: انتخاب صفحه کابینت‌های ارزان‌تر مثل mdf به جای صفحه کابینت‌های گران‌تر مانند چوب، کورین و سنگ طبیعی، می‌تواند قیمت نهایی کابینت ممبران را کاهش دهد.
  4. استفاده از قفسه به جای کابینت: اگر از قفسه‌های دیواری به جای کابینت استفاده کنید، هزینه ساخت کابینت ممبران بسیار کمتر می‌شود. قفسه‌ها و یا ویترین‌های با درب شیشه‌ای، هم فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهند و هم در استفاده از متریال ممبران صرفه جویی می‌کنند.
  5. کاهش تعداد کشوها: چون استفاده از کشو در کابینت، به لولاها و یراق آلات بیشتری نیاز دارد، هزینه‌ها را افزایش می‌دهد. پس در هنگام طراحی می‌توانید تعداد کشوها را کمتر کنید و به جای آن، تعداد درب‌ها را افزایش دهید.
  6. نصب کابینت توسط خودتان : اگر فکر می‌کنید از پس نصب کابینت ممبران برمی‌آیید، می‌توانید این کار را خودتان انجام دهید و هزینه‌هایتان را کمتر کنید.
  7. بازسازی کابینت ممبران: گاهی ممکن است شما بخواهید کابینت ممبران قدیمی خود را با کابینت ممبران جدید جایگزین کنید. اما ما پیشنهاد بهتری برای شما داریم تا بتوانید با کمترین هزینه، از نو شدن کابینت‌ها لذت ببرید! شما می‌توانید به جای خرید کابینت نو، کابینت‌های قدیمی را با رنگ آمیزی بدنه کابینت، تعویض دستگیره‌ها، تغییر روکش کابینت ممبران و سایر موارد، بازسازی کنید.
  8. بررسی کابینت‌های ممبران مختلف: در نهایت تحقیق کردن درباره مدل‌های مختلف کابینت ممبران و حتی رفتن به نمایشگاه‌های کابینت، باعث می‌شود که اطلاعات شما درباره کابینت ممبران بیشتر شود. در نتیجه با دید بازتری می‌توانید کابینت ممبران با مناسب‌ترین قیمت را انتخاب کنید.

اما آیا همیشه می‌توانیم در هزینه‌های مربوط به طراحی و ساخت کابینت ممبران صرفه‌جویی کنیم؟ پاسخ این سوال را در بخش بعدی مطالعه کنید.

چه زمانی نباید در طراحی و ساخت کابینت ممبران صرفه جویی کنیم؟

اگر صرفه‌جویی در هزینه‌های ساخت کابینت ممبران، باعث کاهش کیفیت کابینت در درازمدت شود، این کار کاملا اشتباه است. درواقع در هنگام ساخت کابینت ممبران، در صرفه جویی در موارد زیر، باید دقت بیشتری به خرج بدهید:

  • جنس لایه pvc به کار رفته روی کابینت
  • نوع چسب مصرفی
  • کارگاه انتخاب شده برای پرس کردن روکش ممبران
  • انتخاب لولای کابینت
  • انتخاب کابینت ساز

برای اینکه بدانید چه زمانی صرفه جویی در موارد بالا، هزینه‌های ساخت کابینت ممبران را افزایش می‌دهند، ادامه را مطالعه کنید.

جنس لایه pvc به کار رفته روی کابینت

به هیچ عنوان به دنبال لایه پی وی سی ارزان نباشید و حتماً از ورق پی وی سی باکیفیت روی کابینت استفاده کنید. چون این ورق‌ها در برابر خراش، نور آفتاب، شعله گاز و بخار آب حساس هستند. بنابراین اگر جنس مرغوبی نداشته باشند، به سرعت خراب می‌شوند و هزینه‌های شما را افزایش می‌دهند.

نوع چسب مصرفی

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث آسیب دیدن کابینت ممبران می‌شود، بی‌کیفیت بودن نوع چسبی است که برای چسباندن لایه pvc روی سطح کابینت کاربرد دارد. چون بی‌کیفیت بودن این چسب، باعث ول شدن و باد کردن روکش و در نتیجه خراب شدن کابینت می‌شود. پس به هیچ وجه دنبال چسب ارزان قیمت برای کابینت ممبران نباشید، چون قطعاً به مروز زمان پشیمان می‌شوید.

کارگاه انتخاب شده برای پرس کردن روکش ممبران

اینکه کابینت ساز، فرآیند پرس کردن روکش ممبران کابینت را به کدام کارگاه بسپارد، می‌تواند کیفیت کابینت را زیر و رو کند. بنابراین به هیچ وجه از کابینت ساز نخواهید که این کار را به کارگاه‌هایی با قیمت ارزان‌تر بسپارد. چون در این صورت کیفیت کار به شدت افت می‌کند و هزینه‌های جانبی شما چند برابر می‌شود.

انتخاب لولای کابینت

در انتخاب لولای کابینت به دنبال صرفه‌جویی زیاد در هزینه‌ها نباشید. به جای آن، حتماً از لولاهای باکیفیت مثل لولای آرام بند یا گازور کابینت استفاده کنید. این لولاها باعث آهسته بسته شدن درب کابینت می‌شوند و در نتیجه از آسیب دیدن کابینت در طولانی مدت جلوگیری می‌کنند.

انتخاب کابینت ساز

ساخت کابینت ممبران بسیار حساس است و جزئیات اجرایی فراوانی دارد، پس نباید در انتخاب کابینت ساز، فقط به قیمت ارزان‌تر فکر کنید. در واقع شما باید ابتدا از مهارت کابینت ساز مطمئن شوید، سپس از بین چند کابینت ساز ماهر، فردی که قیمت مناسب‌تری ارائه می‌دهد را انتخاب کنید. کابینت ساز غیرحرفه‌ای می‌تواند ضررهای جبران ناپذیر زیادی را برای شما به وجود بیاورد.

هزینه کابینت ممبران

اما در کنار همه نکاتی که در مورد کاهش هزینه کابینت ممبران گفتیم، انتخاب روش قیمت گیری این کابینت، بیشترین تاثیر را در کاهش هزینه و جلوگیری از ضرر دارد. با ما همراه باشید تا این مسئله را با هم بررسی کنیم.

روش نادرست قیمت گیری کابینت ممبران که باعث افزایش هزینه‌ها می‌شود چیست؟

یکی از روش‌های پر ریسک قیمت گیری کابینت ممبران که باعث افزایش هزینه‌ها در انتهای کار می‌شود، قیمت گیری به روش متری است. شما به هیچ وجه نباید قیمت متری کابینت ممبران را مبنای تصمیم‌گیری نهایی قرار دهید، چون در این روش، جزئیات اجرایی و پیچیدگی‌های کار، در هنگام قیمت‌گیری نادیده گرفته می‌شوند. درنتیجه قیمت نهایی با چیزی که در ابتدا به شما می‌گویند یکی نیست.

چه عواملی قیمت متری کابینت ممبران را تغییر می‌دهند؟

در واقع در قیمت گیری متری کابینت ممبران، قیمت را براساس یک متر کابینت استاندارد به شما اعلام می‌کنند. بنابراین تغییرات در هریک از موارد زیر، می‌تواند قیمت نهایی کابینت را تغییر دهد:

  • تغییر ارتفاع یا عمق کابینت‌ها نسبت به حالت استاندارد
  • استفاده از اپن جزیره، کابینت کمدی، کابینت سوپری و …
  • تغییر جنس یا اندازه صفحه کابینت
  • تغییر جنس یونیت (بدنه) کابینت
  • اضافه شدن هزینه حمل و نصب کابینت
  • و . . .

پس برای اینکه از قیمت‌گیری کابینت به روش متری پشیمان نشوید، با ما همراه باشید تا در ادامه روش بدون ضرر قیمت‌گیری را یاد بگیرید.

با روش بدون ضرر قیمت‌گیری کابینت ممبران آشنا شوید

اگر می‌خواهید خیالتان از بابت قیمت کابینت ممبران راحت باشد، باید به دنبال قیمت تمام شده کابینت باشید. روش قیمت گیری نهایی شما را دچار ضرر و زیان نمی‌کند و همه چیز از همان ابتدا کاملا مشخص است. مراحل قیمت گیری نهایی کابینت به شرح زیر است:

  1. انتخاب حدودی طرح مورد نظر: پیش از هر چیز باید طرح دلخواه خودتان را به کمک گشت و گذار در اینترنت و دیدن تصاویر مختلف انتخاب کنید.
  2. بازدید چند کابینت ساز از محل پروژه: در مرحله دوم باید چند کابینت ساز را برای اندازه‌گیری و تعیین متراژ دقیق کابینت به محل پروژه دعوت کنید. سپس جزئیات جنس کابینت، سبک طراحی، نوع یراق آلات و … را به او توضیح دهید تا بتواند طرح اولیه را آماده کند.
  3. تعیین قیمت تمام شده: پس از مشخص شدن تمام جزئیات پروژه و اندازه گیری‌های دقیق، کابینت ساز می‌تواند قیمت نهایی کار را به شما اعلام کند.
  4. بررسی شرایط کابینت سازان مختلف: در این مرحله باید کابینت سازان مختلف را از نظر مهارت و تجربه، سرعت تحویل، قیمت اعلام شده و … با هم مقایسه کنید. چون برای انتخاب کابینت ساز، آن هم کابینت حساسی مثل ممبران، فقط قیمت ارزان‌تر، ملاک انتخاب افراد نیست.
  5. عقد قرارداد معتبر: در نهایت باید با کابینت ساز قراردادی معتبر و شفاف ببندید و قیمت نهایی را حتما در آن قید کنید. اگر کابینت سازی از نوشتن قرارداد طفره رفت، به هیچ عنوان با او کار نکنید، زیرا در این صورت احتمالاً در پایان کار بر سر قیمت‌ها و سایر جزئیات به مشکل می‌خورید.

حالا برای اینکه بدانید کابینت ممبران ارزان قیمت و باکیفیت را از کجا بخرید، قسمت بعدی را مطالعه کنید.

کابینت ممبران ارزان قیمت را از کجا بخریم؟

برای پاسخ به این سوال مهم که چه روش‌هایی برای پیدا کردن کابینت ممبران ارزان قیمت وجود دارد، باید 2 راهکار زیر را به شما معرفی کنیم:

  1. خرید حضوری از کابینت سازان باتجربه: یکی از روش‌ها این است که به بازار بروید و کابینت ممبران خود را به صورت حضوری و از مغازه‌های مطمئن خریداری کنید. در این حالت معمولا نیاز به یک معرف مطمئن دارید، وگرنه شانس انتخاب کابینت ساز حرفه‌ای کاهش می‌یابد.
  2. خرید از سایت‌های معتبر: اما راهکار ساده‌تر و بی‌دردسرتر این است که به سایت‌های معتبری که در حوزه ساخت کابینت مشغول هستند سر بزنید. در این حالت این شانس را دارید که نمونه کارها و رزومه کابینت سازان مختلفِ شهر خودتان را ببینید و آن‌ها را با هم مقایسه کنید. سپس می‌توانید از بین چند کابینت ساز باتجربه معرفی شده، کسی که قیمت مناسب‌تری اعلام می‌کند را انتخاب نمایید.

در خرید کابینت ممبران با هر دو روش بالا، حتما به چندجا سر بزنید و قیمت‌ها و نمونه کارها را با هم مقایسه کنید. سپس اقدام به خرید نمایید.

سخن آخر

قیمت کابینت ممبران را می‌توانید با ترفندهایی مثل ساخت قفسه به جای کابینت، انتخاب صفحه کابینت ارزان و سایر نکاتی که گفتیم کاهش دهید. بنابراین داشتن کابینت ممبران ارزان قیمت غیر ممکن نیست، فقط به هیچ عنوان نباید کیفیت را فدای کمیت کنید. برای مثال نباید در انتخاب یراق آلات کابینت و یا کابینت ساز حرفه‌ای صرفه جویی کنید.

در واقع انتخاب یک کابینت ساز ماهر و متعهد، می‌تواند علاوه بر کاهش هزینه‌ها، طول عمر کابینت ممبران شما را در طولانی مدت افزایش دهد و جلوی هزینه‌های بعدی را بگیرد. پس در سپردن پروژه خود به کابینت سازی باتجربه، تردید نکنید!

کانال تلگرام



منبع