نکات مهم و حیاتی از مصرف گرانولا در بارداری


نکات مهم و حیاتی از مصرف گرانولا در بارداری

یکی از بخش‌های بااهمیت و حیاتی در دوران بارداری تغذیه و خوراک فرد است و مصرف مواد غذایی سالم و مغذی از جمله مصرف گرانولا در بارداری به شدت توصیه می‌شود.

بارداری یک دوره به‌طور میانگین نه ماهه در زنان است و حفظ سلامت جنین و تولد یک نوزاد سالم و شاداب را در پی دارد. مواد غذایی ضروری در بارداری شامل پروتئین‌ها، آهن، فیبر، لبنیات، میوه، سبزیجات و مایعات سالم به کرات هستند. درواقع داشتن یک رژيم غذایی مناسب برای هر شخص در این دوران ضرروی است.

پرهیزهای غذایی و دارویی باید طبق نظر متخصص زنان و تغذیه صورت بگیرد. زنان در طی این دوره نه ماهه با چالش‌های زیادی از جمله عوارض ناشی از بارداری مانند اضافه وزن، دردهای مکرر، تهوع، تغییرات خلقی و در بعضی افراد مشکلات شدیدتر روبرو هستند. داشتن تغذیه بارداری مناسب یکی از موارد بسیار مؤثر در کاهش عوارض ناشی از بارداری و داشتن یک فرزند سالم است.

گرانول یکی از ترکیبات پرطرفدار و مغذی در این دوران است. چاربان یکی از تولید‌کنندگان گرانول، مدتی است در تهیه و تولید این خوراکی سالم و خوشمزه تلاش می‌کند. در این مقاله به بررسی خواص، اثرات و تهیه بهترین گرانول در دوران بارداری خواهیم پرداخت.

خواص گرانولا

تعریف و خواص گرانولا

گرانولا ترکیبی از جو دوسر و انواع آجیل‌ها و خشکبارها به‌همراه شکر یا عسل و سایر شیرین‌کننده‌هاست. این مخلوط غالباً به صورت برشته‌شده تهیه می‌شود. افراد مختلف بسته به ذائقه و طبع خود آن‌ را با انواعی از میوه‌های تازه و خشک، شیر، خامه، بستنی و هر خوردنی دلخواه میل می‌کنند جو، بادام، پسته، فندق، برنج پف کرده، شاهدانه، کنجد و دانه چیا همه در تهیه یک مخلوط جذاب گرانولا استفاده می‌شوند.

ارزش غذایی این مخلوط به تعادل بین میزان قند و پروتئین آن برمی‌گردد. اگر میزان غلات گرانولا بیشتر باشد این ترکیب در فیبر سرشارتر است و اگر میزان میوه‌ و شیرین‌کننده‌های آن بیشتر باشد طبیعتاً قند بیشتری دارد. غلات از فیبر بالایی غنی هستند و مصرف فیبر فراوان به هضم دیرتر غذا و به‌دنبال آن طولانی شدن احساس سیری در شما کمک می‌کند؛ از این نظر استفاده از گرانولا در رژیم‌های کاهش وزن بسیار توصیه می‌شود.

فواید گرانولا در بارداری

فواید عمومی مصرف گرانولا شامل کاهش قند خون، کاهش فشار خون و سطح کلسترول در خون، بهبود سلامت گوارشی و مولد آنتی‌اکسیدان‌ در بدن انسان است. علاوه بر فواید کلی و عمومی، مصرف گرانولا در بارداری مزیت‌های فراوانی دارد. گرانولا از معدود ترکیباتی است که با احساس بی‌میلی نسبت به غذا سازگاری دارد. به این معنا که شما می‌توانید مقدار مناسبی از این گرانولا را جایگزین بعضی از مواد غذایی به‌هنگام بی‌اشتهایی کنید.

اصلی‌ترین ماده در دوران بارداری اسیدفولیک است که مصرف آن مانع از بروز نارسایی‌ در نوزاد می‌شود. بعد از آن دریافت ویتامین‌های گوناگون در الویت قرار می‌گیرد. مصرف گرانولا در بارداری از این نظر که ویتامین موجود در آن بالاست توصیه می‌شود.

از دیگر فواید این ترکیب خوشمزه و متنوع در بارداری رفع مشکل تخلیه انرژی در مادرهاست. رشد جنین به‌خودی خود باعث می‌شود، مادر انرژی زیادی از دست بدهد. بنابراین گرانولا به عنوان یک میان‌وعده کامل عمل و به تعادل انرژی در بدن کمک می‌کند.

خرید گرانولا

شما می‌توانید با دستور‌العمل‌های ساده در خانه گرانولا را تهیه کنید. عده زیادی ترجیح می‌دهند به‌جای صرف زمان آن را به‌صورت آماده تهیه کنند. چاربان یکی از تولید‌کنندگان گرانولا در ایران است که مخلوط‌های جذاب و متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهد. محصولات چاربان در نهایت کیفیت و سلامت تولید می‌شوند و رضایت مشتریان ضامن این موضوع است. در چاربان تلاش می‌شود علاوه بر طعم خوب، به سلامت کلسترول، دستگاه گوارش، رژیم‌های غذایی و بهبود عملکرد قلب مشتریان توجه شود.

مصرف گرانولا در بارداری

نکاتی درباره میزان و نحوه مصرف گرانولا در بارداری

گرانولا بیش‌تر به‌عنوان میان‌وعده توصیه می‌شود و در عین حال میزان و نحوه مصرف گرانولا از اهمیت زیادی برخوردار است. به‌طور کلی حداقل یک سوم از یک فنجان متوسط گرانولا را باید غلات حاوی فیبر تشکیل دهد. مابقی فنجان را می‌توان از میوه‌های خشک یا میوه‌های تازه با میزان کربوهیدرات انباشته کرد.

انواع بری‌ها مانند توت فرنگی، بلوبری، رازبری و .. ازجمله میوه‌های قرمز و خوشمزه‌ فاقد کربوهیدرات هستند اما اگر تهیه این قبیل میوه‌ها برای‌تان امکان‌پذیر نیست می‌توانید از توت‌های خشک و سایر میوه‌ها استفاده کنید.

سالم‌ترین نوع این ترکیب دارای بادام و گردو، جو غلات کامل، آجیل و دانه‌ها، عسل و انواع توت‌ها هستند. شما می‌توانید هم‌چنین از قند‌ها استفاده کنید اما به یاد داشته باشید میزان کمتری قند و شکر جسمی شاداب‌تر و آماده‌تر برای‌تان فراهم می‌کند.

یکی از راه‌های تهیه گرانولای سالم برای زنان باردار برشته یا رست کردن آن است. به‌علاوه خوردن مشتی غلات برشته‌شده و میوه به‌همراه ماست ساده یک ترکیب خنک و خوشمزه ایجاد می‌کند. ماست منبع خوبی از کلسیم است. استفاده از گرانولا به‌همراه ماست می‌تواند جایگزینی برای وعده صبحانه نیز باشد. مشتی گرانولا با تکه‌ای میوه مانند گلابی و ماست دلخواه را امتحان کنید.

پیشنهاد می‌کنیم پیش از خرید گرانولا به اطلاعات ضمیمه که شامل میزان مواد تشکیل‌دهنده‌ آن است توجه کنید.

قیمت گرانولا

گرانولای چاربان در دو اندازه ۲۵۰ و ۳۸۰ گرمی تولید می‌شود. دو مدل محصول یعنی گرانولا و موسلی وجود دارد که در جوی استفاده شده تفاوت دارند. تمامی محصولات این شرکت ترکیبی از مواد مغذی هستند و در ظروف شیشه‌ای و هم‌چنین جعبه با قیمت مناسب می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید. یک شیشه گرانولای جو دوسر و عسل روزانه چاربان با قیمت ۱۶۸ هزار تومان، نیاز میان‌وعده شما را در طول یک ماه پاسخ می‌دهد.

برای اطلاعات دقیق‌ از محصولات چاربان به لینک زیر مراجعه کنید:

فروشگاه چاربان

تاثیر مصرف گرانولا در بارداری بر مادر و جنین

چه چیزی بهتر از جو دوسر که انباشته از اسیدفولیک، آهن، فیبر و ویتامین‌های ب، د و ای است؟ بله، تأثیر مصرف مقادیری جو دوسر در ظرف گرانول شما به‌همراه سایر مواد مغذی به شرح زیر است:

  • تقویت اشتها و برطرف کردن احساس تهوع به‌دلیل داشتن ویتامین ب

  • تقویت پوست در دوران بارداری و پس از آن

  • حفظ محتوای تغذیه مادر و جنین

  • کاهش رفع احساس ولع نسبت به شیرینی

  • رفع یبوست از عوارض شایع بارداری به‌دلیل فیبر بالا

  • رفع احساس ولع نسبت به اسنک‌هایی مانند چیپس و پفک به‌دلیل ترد بودن گرانولا و تنوع مزه‌ شور و شیرینی

در آخر

در بین طیف گسترده مواد غذایی و خوراکی، گرانول‌ها هم‌چون مکمل مفید و سراسر مغذی عمل می‌کنند. گرانول‌ها به‌دلیل ارزش غذایی و صدالبته طعم خوب در طی چند سال اخیر محبوب بسیاری از افراد شده‌اند. حالا اگر شما به‌دنبال گنجاندن یک میان‌وعده سالم در دوران بارداری هستید امیدواریم که این مقاله با پرداختن به خواص گرانولا حسابی به کار شما آمده باشد.

پرسش‌های متداول

آیا مصرف گرانولا در دوران بارداری ایمن است؟

بله، مواد به‌کار رفته در گرانول‌ها باید مطابق سلیقه، ذائقه و حساسیت‌های غذایی شما تهیه بشود. بنابراین شما هیچ‌گونه ماده مضری را انتخاب نخواهید کرد. پیشنهاد می‌شود در صورت داشتن حساسیت‌های غذایی و بیماری طبق نظر کارشناسان تغذیه عمل کنید.

کدام مواد مغذی در گرانولا برای بارداری مفید هستند؟

مصرف اسیدفولیک، فیبر و ویتامین‌های مختلف همه در دوران بارداری ضروری هستند که همه این‌ها در گرانولا به‌میزان قابل‌ توجهی موجود است.

آیا مصرف گرانولا در بارداری می‌تواند به وزن اضافی منجر شود؟

به‌طور کلی یکی از کاربردهای گرانولا، کمک به کاهش وزن است. بنابراین طبق نظر پزشک متخصص تغذیه می‌توانید از این خوراکی مفید بهره‌مند شوید.

کانال تلگرام

توجه: اطلاعات موجود در مجله اینترنتی ، از منابع معتبر خارجی تهیه و ترجمه شده است اما جایگزین هیچ‌یک از نسخه‌هایی که پزشکان می‌نویسند، نیست. اگر فکر می‌کنید مشکل پزشکی دارید، لطفاً برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید.



منبع