ازدواج و معرفی رژیم کتوژنیک بیشتر از آنچه فکر می کنید مشترک هستند

رژیم هفت روزه کتوژنیک در یک بررسی که در سال 2014 بر روی حیوانات انجام شد، رژیم کتوژنیک در کاهش رشد تومور ، سرطان روده بزرگ ، سرطان معده و سرطان مغز تاثیر گذار چهار عقل راه‌ها به نمایش بینندگان شما درباره برنامه غذایی کتوژنیک 1402 بود. در این دو هفته کاملاً باید با دقت برنامه رو جلو ببرید تا وارد فاز کتوزیس بشید یعنی بدن شما بجای کربوهیدرات از چربی برای سوخت و ساز استفاده کنه که این هم علائمی داره که در مطلب توضیح دادیم. در رژیم های لاغری و غذایی کلاسیک تمام تمرکز بر کاهش کالری های ورودی به بدن است که از این طریق متابولیسم یا سوخت و ساز پایه بدن ما بطور موقتی به گرفتن کالری کم عادت کند، درست مثل فشردن یک فنر. مصرف هر ماده غذایی که دارای کربوهیدرات زیادی باشد باید محدود شود. با رژیم کتوژنیک بیش از 56 هفته یک متا آنالیز (که تجزیه و تحلیل چندین مقاله منتشر شده است) نشان داد که «افراد در رژیم کتوژنیک نسبت به افرادی با رژیم غذایی کم چرب در دراز مدت، کاهش وزن بیشتری دارند. از مطالعات آزمایشگاهی، به نظر میرسد که حداقل برخی از سلولهای سرطانی در استفاده از کتونها به عنوان منبع انرژی مشکل دارند. این نگرانی را ایجاد میکند که کتو ممکن است اثرات متفاوتی داشته باشد نه تنها بر انواع مختلف سرطان، بلکه تغییرات مولکولی خاصی که باعث رشد تومور میشود.  This was gen​erated wi᠎th GSA Content Generat᠎or Dem oversion .

رژیم کتوژنیک برای بدنسازان

عوارض رژیم کتوژنیک چیست وقتی که رژیم کتوژنیک میگیرید، بدن همانطور که آب از دست میدهد، این املاح را هم از دست میدهد که باعث ضعف و خستگی میشود و توصیه میشود که در این حالت منیزیم و سدیم و بعضی از املاح دیگر زیر نظر پزشک مصرف شود. یعنی به جای هر ست 10-8 تکرار باید 3 ست با 3 تکرار حداکثر اجرا شود و تنها اشکالش این است که جلسه تمرین 2 تا 3 برایر شرایط عادی زمان لازم دارد چون بین این مدل ست ها نیاز به 2 تا 3 دقیقه استراحت برای ریکاوری کامل سیستم انرژی فسفاژن است و شاید خیلی ها وقت کافی برای 2 الی 3 ساعت تمرین نداشته باشند. برخی از چاشنی ها یا سس ها: اینها اغلب حاوی قند و چربی ناسالمی هستند. اگرچه هیچ مکملی لازم نیست، اما برخی مکملها میتوانند مفید باشند. اگرچه کتو کربوهیدراتها را محدود میکند، اما با بسیاری از رژیمهای غذایی کم کربوهیدرات که از 20 تا 30 درصد کربوهیدرات تشکیل شدهاند، متفاوت است. این حالتی است که در آن بدن به جای کربوهیدراتها به عنوان منبع اصلی سوخت، چربیهارا میسوزاند و به این صورت لاغری سریع اتفاق میافتد. رژیم کتوژنیک کمک میکند چربیهای اضافه را که ارتباط زیادی با ابتلا به دیابت نوع ۲، پیشدیابت و سندرم متابولیک دارد بسوزانید.

این نوع از رژیم کتوژنیک، راهی آسان برای اضافه کردن چربی به برنامه غذایی است که باعث می شود در روزهای آزاد، بتوان رژیم متعادل تری داشت. شما می توانید از لیمو و نعنا که مواد غذایی مجاز در رژیم کتو به شمار می روند برای طعم دهی به نوشیدنی های خود استفاده نمایید. این رژیم می تواند برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند انتخاب خوبی باشد؛ به شرطی که بتوانند بعضی از شرایط خاصی که در برنامه ی غذایی آن وجود دارد را رعایت کنند. در رژیم های کتوژنیک که مصرف کربوهیدرات به شدت محدود می شود و تاکید اصلی روی مصرف چربی ها قرار می گیرد خیلی از ورزشکاران به ویژه رشته های قدرتی و از جمله بدنسازان طی هفته های اول دچار افت قدرت و بازدهی می شوند و این تا وقتی که بدن به تغییر دادن منبع تامین انرژی از کربوهیدرات به چربی عادت کند ادامه دارد و اجتناب ناپذیر است. این روش ها هر کدام، نوع متفاوتی از رژیم کتوژنیک را در اختیار افراد قرار می دهند که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

در اولین بخش از

این مقاله می خواهیم شما را با فواید رژیم کتوژنیک یا همان کتوژنیک آشنا کنیم. همان طور که اشاره کردیم، هدف از رژیمهای کتوژنیک فرستادن بدن به حالت «کتوز» با استفاده از یک رژیم غذایی بسیار سخت کم کربوهیدرات است. این روش تقریبا همان چیزی است که در دین نیز وجود دارد. غذاهایی که به طور کلی در این رژیم مجاز هستند عبارتند از: گوشتهای پرچرب، ماهی، روغنها، آجیل، لبنیات پرچرب مانند پنیر و سبزیجات کم کربوهیدرات مانند سبزیجات برگ دار. لبنیات پرچرب – پنیرها و خامه های پرچرب ، کره و غیره. شما باید کربوهیدرات های خود را محدود نگه دارید و بیشتر به مصرف سبزیجات ، آجیل و لبنیات روی بیاورید.کربوهیدرات تصفیه شده مانند گندم (نان ، ماکارونی ، غلات) ، نشاسته (سیب زمینی ، لوبیا ، حبوبات) یا میوه های با کربوهیدرات بالا نخورید. از سوی دیگر ، بالا بودن سطح پروتئین به معنای بالا بودن سطح کربوهیدرات است. سلام، اگر رژیم را درست رعایت کردید شرایط عادی است چون ورود به فاز کتوزیس ممکن است تا 2 هفته هم طول بکشید. این فرآیند اولیه سازگاری با کتون معمولا 4 هفته طول می کشد تا کامل شود ، مرحله ای که روند تطابق چربی سوزی شما در بالاترین حد است.

کتوژنیک ویکی پدیا

این غذاها نیز بسیار پردازش می شوند. این مطالعه به منظور تعیین اثر رژیم کتوژنیک بر صرع مقاوم به درمان دارویی در کودکان انجام شده است.215 کودک در حیطه سنی 2 تا 12 سال که علیرغم مصرف حداقل دو دارو، پیش از 2 حمله در هفته داشتند. در این رژیم، اکثر وعدهها را میوه تشکیل میدهد، بسیاری از متخصصان رژیم میوه خواری را پیشنهاد نمیدهند، چرا که می تواند سبب مشکلات سوءتغذیهای شود. آیا می توانم دوباره کربوهیدرات بخورم؟ از آنجایی که مقدار این ماده در بدن محدود است بلافاصله بعد از اتمام آن، احساس گرسنگی می کنیم و دوباره غذا می خوریم. در این رژیم رویکرد مبتنی بر تغذیه سالم دنبال می شود. این نوع تغذیه را میتوان جز رژیم لاغری سریع رایگان دستهبندی کرد. با این رژیم چقدر وزن کم خواهیم کرد؟ می توانید در این نوع رژیم، 5 روز از هفته از رژیم استاندارد و دو روز باقی مانده از رژیم غیر کتوژنیک پیروی کنید. کالری بسیار کمی به بدن می رسد.

خیر. بااینحال ممکن است مصرف کالری بیشتر در برخی روزها سودمند باشد. برخی تحقیقات نشان می دهد که این رژیم غذایی می تواند نتایج آسیب های مغزی را بهبود بخشد. از نظر عملی ، مصرف پروتئین در حدود 15% از کل کالری مصرفی روزانه شما می تواند کافی باشد تا رژیم کتوژنیک شما غیر کتوژنیک باشد. این در مقایسه با 30 تا 40 درصد کالری پروتئینی که توسط متخصصین جامعه بدنسازی تبلیغ میشود، زمانی که هدف “رشد عضلانی” است، بسیار کم است. رژیم کتوژنیک (به اختصار «رژیم کتو»)، یک رژیم غذایی کمکربوهیدرات و پرچرب بوده که فواید بسیاری را برای سلامتی به همراه میآورد. برخلاف اکثر رژیم های غذایی دیگر که از محافل سلامتی و تناسب اندام یا کتاب های درسی محبوب به وجود آمده اند ، رژیم کتوژنیک به احتمال زیاد از حوزه پزشکی ناشی شده است. یک مطالعه کوچک در زنان مبتلا به دیابت نوع 2 همچنین نشان داد که پیروی از یک رژیم کتوژنیک به مدت 90 روز به طور قابل توجهی سطح هموگلوبین A1C را کاهش می دهد که اندازه گیری مدیریت قند خون در طولانی مدت است.

رژیم کتوژنیک برخلاف رژیم های لاغری بی پایه و اساسی که بعد از مدتی ناپدید می شوند تقریبا نه دهه است که پابرجاست و از آن بسته به هدف افراد، سن، وزن و قد آنها برای کاهش وزن استفاده می شود. روشهای مختلفی برای لاغری سریع وجود دارد که البته همه آنها ایمن نیستند. این مهم است که شما پروتئین بیش از حد نخورید، زیرا در بدن شما ممکن است بیش از حد به گلوکز تبدیل شود. 3. رژیم غذایی اصلاح شده اتکینز (MAD): این نوع رژیم کتوژنیک با رژیم کلاسیک متفاوت است، زیرا نسبت چربی به پروتئین و کربوهیدرات تقریباً 1:1 است. چربیهای سالم باید ۵۵ تا ۶۰ درصد برنامهی غذایی شما را تشکیل دهند. از این رویکرد که توسط محققان و ورزشکاران حرفه ای بررسی شده ، پیروی کنید تا شاهد تغییرات چشمگیری باشید! راستی یادتان باشد که لازم نیست بیش از 21 روز کیتو دایت را ادامه دهید. رژیم لاغری کتوژنیک، به شما کمک می کند تا میزان کربوهیدرات بدن خود را کاهش دهید و چربی را جایگزین آن کنید. زمانی که این اتفاق رخ می دهد بدن شما به صورت موثر چربی ها را جهت تامین انرژی می سوزاند. ضمنا مصرف پروتئین ها نیز تا حدی تعدیل می شود.

رژیم کتوژنیک برای چه سنی مناسب است

در رژیم کتوژنیک محدود کردن مصرف کربوهیدرات های خالص به ۲۰ الی ۳۰ گرم در روز می رسد. چگونه کتو را در روز اول شروع کنم؟ در مطالعهای در سال 2019، رژیم غذایی کتو سلولها را به روشهایی سرکوب میکند که ممکن است فراتر از عملکرد آن در تامین انرژی سلولها باشد. آسیبهای مغزی: یک مطالعهی صورتگرفته بر روی جانوران حاکی از آن بود که رژیم کتوژنیک میتواند به کاهش آسیبهای مغزی و بهبود مغز پس از آسیبها کمک کند. با کاهش مقدار انسولین در جریان خون، بدن شما تحریک میشود تا ذخایر چربی موجود خود را بسوزاند تا ذخایر جدید. وقتی سطح انسولین در خون بسیار کم شود ، متعاقبا مقدار چربی سوزی می تواند به طرز چشمگیری افزایش یابد و دستیابی به ذخایر چربی برای سوزاندن آنها آسان تر می شود. رژیم لاغری کتوژنیک منجر به کاهش قند خون ( به مقدار بسیار زیاد ) و سطح انسولین می گردد. رژیم کتوژنیک یا به طور مخفف کتو، یک متد رژیمی جدید است که در آن مصرف کربوهیدرات کاهش یافته و مصرف چربی ها افزایش می یابد. تفکیک انواع رژیم کتو و اختصاص دادن هر یک از آن ها به یک گروه از افراد، باعث شده طرفداران بیشتری پیدا کند.

رژیم کتوژنیک چطوریه

ما پایگاههای اطلاعاتی پزشکی را برای یافتن کارآزماییهای تصادفیسازی و کنترلشده (مطالعات بالینی که در آنها افراد بهطور تصادفی در یکی از دو یا چند گروه درمان قرار میگیرند) در مورد بزرگسالان یا کودکان مبتلا به صرع، که در آنها یک رژیم غذایی کتوژنیک با درمانهای دیگر مقایسه شد، جستوجو کردیم. در انتهای این تحقیق، گروه کم کربوهیدرات میزان عضله بیشتری نسبت به گروه پر کربوهیدرات حفظ کرده بود. ضمن اینکه حتما از مکملهای تغذیهای برای حفظ ویتامین و مواد معدنی بدن خود استفاده کنید. علاوه بر این، آنها همچنین بهبود مدیریت قند خون را تجربه کردند و استفاده از برخی داروهای قند خون در بین شرکتکنندگان در طول دوره مطالعه کاهش یافت. باید توجه داشته باشید که در رژیم کتوژنیک منظور چربی، انواع مفید آنها مانند روغن نارگیل، روغن کنجد و روغن زیتون است. بدن شروع به سوخت پروتئین و چربی می کند اما نمی تواند از آنها برای تامین انی استفاده نماید بنابراین وقتی کربوهیدراتی در بدن برای تامین انرژی نیست، چربی ها برای تامین انرژی مورد نیاز تبدیل به کتون می شوند.