مراقبت از پوست در برابر آلودگی هوا


مراقبت از پوست در برابر آلودگی هوا

مراقبت از پوست در هوای آلوده بسیار مهم است. آلودگی های زیست محیطی تاثیر بسیار بدی هم به روی پوست دارد. نکاتی برای مراقبت از پوست در برابر آلودگی هوا وجود دارد که در این مطلب از سایت به آن ها می پردازیم.

پوست و آلودگی هوا

آلودگی هوا یکی از دلایل اصلی صدمه به پوست است. زیرا مواد سمی موجود در هوا موجب پیری زودرس پوست صورت، گردن و دست ها می شود و دود و گردوغبار و آلودگی درون منافذ پوست جمع شده و پوست را تیره می کند.

همچنین به مدت طولانی در معرض هوای آلوده قرار گرفتن، پوست را دچار حساسیت هایی مانند اگزما می کند. از طرفی هوای آلوده به درون پوست نفوذ کرده و رطوبت آن را از بین برده و موجب خشکی و ایجاد لکه روی پوست می شود.

روش های مراقبت از پوست در برابر آلودگی هوا

داشتن پوست سالم کار سخت و پیچیده ای نیست، با یک یا دو روش ارزان قیمت می توان پوستی سالم و درخشان داشت.

محصولات بسیاری در بازار وجود دارند که به مراقبت از پوست در برابر آلودگی هوا می پردازند. در ادامه 5 روش برای مراقبت از پوست در برابر آلودگی هوا را بررسی می کنیم.

1. تمیز نگه داشتن پوست

اولین روش مراقبت از پوست، تمیز نگه داشتن آن است. بله! مهم ترین کاری را که باید برای پوست انجام داد، تمیز نگهداشتن هر روزه آن است و با استفاده از محصولات پاک کننده مناسب نوع پوست، می توان این کار را انجام داد.

پاکسازی پوست، اصلی ترین بخش مراقبت از پوست است و تمام آلودگی ها و روغن های اضافی که داخل منافذ پوست می شوند را از روی پوست تمیز می کند.

یک پوست بسیار خشک باید با کرم های پاک کننده، پاکسازی شود و یک پوست حساس نیز به پاک کننده های بدون الکل نیاز دارد.

2. آب مصرف کنید

مصرف آب موجب می شود که مواد سمی از بدن خارج شده و همچنین به جذب مواد مغذی توسط سلول ها، کمک کند. همچنین مصرف آب باعث می شود که دستگاه گوارش بدن به درستی کار کند.

نوشیدن آب کافی کمک می کند که آب از دست رفته بدن از طریق تعریق، بازیابی شود.

3. امگا 3 و امگا 6

اسیدهای چرب امگا3 و امگا 6، برای پوست، بهترین می باشند. اسیدهای چرب امگا 3 برای مراقبت از پوست بسیار ضروری هستند و در رشد غشاء های سلولی برپایه لیپید که می توانند مواد مغذی و آب را به پوست برسانند، موثر هستند.

این لیپیدها روی پوست، سپری روغنی ایجاد کرده و از رسیدن اشعه های ماوراء بنفش به پوست پیشگیری می کند. این اسید چرب در ماهی های آب های سرد مانند قزل آلا و سالمون، گردو، لوبیا قرمز و اسفناج دیده می شود.

امگا 6 در خوراکی هایی مانند تخم مرغ، مرغ، گوشت قرمز، غلات، دانه ها و روغن های پخت و پز یافت می شود.

4. کرم های ضد آفتاب

استفاده مداوم از کرم های ضد آفتاب از بیماری های جدی مانند سرطان، پیشگیری می کند و با مراقبت از پوست در برابر اشعه های مضر نور خورشید، از پیری زودرس آن پیشگیری می کند.

پوست وقتی بیش از حد در معرض تابش نور خورشید قرار بگیرد، دچار تیرگی، چروک و عدم انعطاف پذیری می شود.

5. ویتامین های C و E

این ویتامین ها، آنتی اکسیدان های خوبی هستند و در برابر ایجاد رادیکال های آزاد در بدن ناشی از آلودگی هوا، مقاومت می کنند.

ویتامین های C و E در خوراکی هایی مانند میوه ها، سبزیجات، غذاهای دریایی و روغن های خوراکی یافت می شوند. همچنین این ویتامین ها را می توان در روغن جوانه گندم، خردل، اسفناج، کلم بروکلی و کره بادام زمینی پیدا کرد.

کانال تلگرام

توجه: اطلاعات موجود در مجله اینترنتی ، از منابع معتبر خارجی تهیه و ترجمه شده است اما جایگزین هیچ‌یک از نسخه‌هایی که پزشکان می‌نویسند، نیست. اگر فکر می‌کنید مشکل پزشکی دارید، لطفاً برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید.



منبع