مراحل فیشیال پوست


مراحل فیشیال پوست

تاثیر فیشیال صورت بر حفظ سلامت پوست و زیبایی صورت بر هیچ کس پوشیده نیست. افراد فیشیال را برای اهداف مختلفی انجام می‌دهند؛ برخی از افراد می‌خواهند از شر جوش‌های سر سیاه خلاص شوند، در حالی که برخی دیگر می‌خواهند از پیری جلوگیری کنند، برخی دیگر از فیشیال صورت برای استراحت و تغذیه پوست خود استفاده می‌کنند.

ممکن است سوالات زیادی در مورد فیشیال صورت داشته باشید؟ به عنوان مثال، از خود بپرسید بخار چگونه روی پاکسازی صورت تأثیر می‌گذارد؟ چرا از کرم‌های مختلف برای فیشیال پوست استفاده می‌کنند و آنها را پاک می‌کنند؟ چرا باید به صورت منظم فیشیال پوست انجام داد؟ دراین مقاله سعی کردیم تا به تک تک سوال هایی که در ذهنتان است، به طورکامل پاسخ دهیم، پس ما را تا پایان مقاله همراهی کنید.

فیشیال صورت چیست؟

فیشیال صورت یک درمان پوستی چند مرحله‌ای و یکی از بهترین راه‌ها برای مراقبت از پوست است. با انجام فیشیال صورت پوست سم زدایی، پاکسازی و تغذیه می‌شود. در نتیجه پوستی شفاف و هیدراته به نظر می‌رسد که جوان‌تر به نظر می‌رسد. فیشال‌ها زمانی موثرتر هستند که به طور منظم و به صورت روتین انجام شوند.

مراحل فیشیال صورت

فیشیال پوست، مراحل و مزایای آن

۱. مشورت

قبل از هر گونه درمان، متخصص با یک جلسه مشاوره پوست و مو کار را شروع می‌کند. آن‌ها سوالاتی را در مورد پوست شما مطرح می‌کنند، تا از مشکلات پوستی شما ، میزان دریافت کالری و آب و رژیم و نوع محصولاتی که استفاده می‌کنید، مطلع شوند

۲. مرحله آماده سازی

معمولا در کلینیک‌های زیبایی، قبل از انجام فیشیال صورت، لباس خاصی به شما می‌دهند، که بپوشید. به علاوه در ابتدا موهایتان را با حوله یا هدبند جمع می‌کنند تا مواد به موهای شما نرسد.

۳. پاکسازی

سومین مرحله فیشیال، پاکسازی صورت است. پس از آماده سازی، مرحله اول فیشیال صورت با پاک سازی صورت آغاز می‌شود، که در آن توسط پد نخی، پد پنبه‌ای، یا اسفنج  و دستگاه شست وشوی، صورت تمیز می‌شود. این مرحله دو بار تکرار می‌شود. همچنین دراین مرحله از پاک کننده‌های مخصوص پوست استفاده می شود.

۴. بررسی پوست

قبل از مراجعه به متخصص، ممکن است از لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده کرده باشید، بنابراین متخصص، پوست را زیر نور با دقت بررسی می‌کند. پوست می‌تواند معمولی، چرب یا خشک باشد. به علاوه مشکلات پوستی مانند انواع جوش‌ها، چین و چروک را مشاهده می‌کند. پس ازآن، محصولاتی موثر ومناسب  برای ادامه درمان را به شما معرفی می کند.

۵. بخار

در فیشیال صورت معمولاً از دستگاهی استفاده می‌کنند که بخار را به پوست می‌فرستد. بخار باعث نرمی پوست می‌شود و منافذ پوست را باز می‌کند و از این طریق به پاکسازی عمیق پوست و حذف آلودگی‌ها از سطح پوست کمک می‌کند. همچنین جوش‌های سر سیاه را نرم می‌کند. از بخارگرم معمولا برای پوست حساس استفاده نمی‌شود.

۶. لایه برداری

لایه برداری به معنای جوان سازی پوست است که شامل حذف لایه‌های سلول‌های مرده پوست و تحریک سلول‌های اطراف است.

این کار را می‌توان با استفاده از ابزارهایی که به پوست ساییده می‌شوند یا مواد شیمیایی که سلول‌های سطحی پوست را از بین می‌برند انجام شود. آنزیم‌ها و اسیدها پیوندهای بین سلول‌های پوست را ضعیف می‌کنند، بنابراین می‌توان از یک آنزیم ملایم در بخاردادن استفاده کرد. لایه برداری شیمیایی قوی را می‌توان به عنوان یک مرحله جداگانه استفاده کرد.

۷. استخراج

دراین مرحله جوش‌های سر سفید و سر سیاه تخلیه می‌شوند. افراد مختلف سطوح متفاوتی از تحمل درد را دارند و این مرحله می‌تواند برای برخی افراد، به ویژه آنهایی که پوست حساسی دارند، دردناک و ناراحت کننده باشد. اگر این مرحله به درستی انجام نشود، ممکن است پوست در برخی نواحی تغییر رنگ دهد.

۸. ماساژ پوست

ماساژ زیبایی صورت روشی است که در آن از دست یا ابزاری برای ماساژ پوست صورت استفاده می‌شود. ماساژ صورت با ماساژ بافت عمیق متفاوت است؛ زیرا پوست صورت حساس‌تر است. این مرحله به هدف استراحت و تحریک پوست و عضله‌های زیرین انجام می‌شود.

9. مرحله انتهایی درمان

در مرحله پایانی فیشیال صورت نوبت به استفاده از کرم‌های آبرسان می رسد که بر اساس نوع پوست انتخاب می‌شود و سپس از تونر که محلولی قابض است و منافذ پوست را می‌بندد، استفاده می‌شود.

فیشیال صورت

نکات مراقبتی در مورد فیشیال صورت

  • قبل از شروع فیشیال پوست، همیشه یک ناحیه کوچک از پوست خود را آزمایش کنید تا ببینید آیا به محصولی که قرار است روی پوست خود استفاده کنید، حساسیت دارید یا خیر.
  • به یک مرکز معتبر و متخصص در درمان‌های صورت مراجعه کنید. آنها به درستی نوع پوست شما را تشخیص می‌دهند و می‌توانند دقیقاً به شما توصیه کنند که چه کاری انجام دهید. حتی برای یک لایه برداری ساده به سالن‌های غیرحرفه‌ای نروید.
  • اگر می‌دانید که به محصول یا ماده‌ای حساسیت دارید، حتما به تکنسین خود اطلاع دهید. اگر داروی خوراکی یا موضعی خاصی مصرف می‌کنید، باید به تکنسین خود نیز اطلاع دهید.
  • اگر باردار هستید یا ماده خاصی برای شما مناسب نیست، ابتدا به تکنسین خود اطلاع دهید.
  • پس از فیشیال، پوست خود را در معرض نور خورشید قرار ندهید. از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، کلاه لبه پهن بپوشید و حداقل یک هفته بعد از انجام فیشیال صورت خود از چتر استفاده کنید.
  • اگر سوختگی یا زخم روی صورت خود دارید، قبل از استفاده از فیشیال صورت، صبر کنید تا کاملاً بهبود یابد.
  • حداقل تا دو روز پس از مراقبت از پوست صورت از صابون روی صورت خود استفاده نکنید.

نتایج فیشیال صورت

فیشیال صورت نه تنها مشکلات پوست را بهبود می‌بخشد، بلکه آن را فوق العاده نرم و چاق می‌کند. درخشش قابل توجهی روی پوست خود خواهید دید و به طرز شگفت انگیزی جوان‌تر به نظر خواهید رسید. انجام فیشیال منظم صورت می‌تواند علائم پیری را از بین ببرد و از افتادگی و شلی پوست برای مدت طولانی‌تری جلوگیری کند، زیرا ماساژ صورت به طور موثر پوست را سفت و جوان می‌کند.

بعد از انجام فیشیال صورت ممکن است لازم باشد چند روز صبر کنید تا روی پوست شما تاثیر بگذارد، در نتیجه پیشنهاد می‌شود دو یا سه روز قبل از هر اتفاق خاصی، فیشیال صورت را انجام دهید. مراقبت‌های بعد از فیشیال صورت ماندگاری آن را افزایش می‌دهد و بهترین نتیجه را به همراه دارد.

کانال تلگرام

توجه: اطلاعات موجود در مجله اینترنتی ، از منابع معتبر خارجی تهیه و ترجمه شده است اما جایگزین هیچ‌یک از نسخه‌هایی که پزشکان می‌نویسند، نیست. اگر فکر می‌کنید مشکل پزشکی دارید، لطفاً برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید.



منبع