دور از بالاترین 10 رژیم کتوژنیک اشتباهات

در رژیم کتوژنیک مهم نیست چند وعده غذایی مصرف میکنید بلکه باید میزان غذایی دریافت با لاغری سریع در 24 ساعت موفق شوید رو کنترل کنید. در ابتدا، اصلاح و تعدیلهای اندکی لازم است تا اطمینان حاصل شود کتوزیس به سطح مورد نیاز رسیده و بیمار به برنامه غذایی عادت کند. نسبت کتوژنیک در این رژیم، مقایسهٔ وزن چربی به ترکیبی از پروتئین و قند است. در حقیقت، در مطالعه ای که در آن شرکت کنندگان به مدت هشت و هفته تحت رژیم کتوژنیک قرار گرفتند و سپس مجدداً به یک رژیم غذایی استاندارد وارد شدند، شرکت کنندگان در کتوز کاهش غلظت در گردش چندین هورمون و مواد مغذی را که بر اشتها تأثیر می گذارد، را نشان داده اند.

یبوست در رژیم کتوژنیک نی نی سایت

رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان رژیم کتوژنیک باعث افزایش سطح تری گلیسیرید و کلسترول می شود و به طور مشهود افزایش چشمگیر HDL و کاهش غلظت ذرات LDL را در مقایسه با رژیم های کم چرب نشان می دهند. وقتی مردم به رژیم های غذایی پرچرب فکر می کنند، تقریباً بلافاصله به سطح کلسترول بالا نیز فکر می کنند. اگر شما چربی کافی مصرف نمی کنید و پروتئین زیادی مصرف می کنید پس بدن شما ممکن است تلاش کند تا کتونها (Ketones) را بسازد، که مسئول بسیاری از مزایای منحصر به فرد رژیم غذایی با چربی بالا هستند.

رژیم کتوژنیک گیاهی

میگرن، یک نوع سردرد مکرر است که می تواند درد شدیدی ایجاد کند. در صورت عدم تنظیم مناسب داروها قبل از شروع این رژیم، افرادی که از دیابت رنج می برند و از انسولین یا عوامل قند خون خوراکی استفاده می کنند دچار افت قند خون شدید می شوند. در پروتکلهای قدیمی، درمان به صورت یک گرسنگی طولانیمدت آغاز میشد تا بیمار محدودیت شدید دریافت کالری داشت ۵-۱۰٪ وزن بدنش را از دست بدهد، اما نگرانیهایی که بر سرِ سلامتی و رشد کودک وجود داشت سبب شد تا در پروتکلهای جدید محدودیتهای رژیمی کمتر شود. رژیم کیتو با کالری محدود: این روش برای درمان سرطان ابداع شد که در آن شما هم کربوهیدرات و هم کالری دریافتی را کاهش میدهید.

مواد غذایی گفته شده را میتوانید در هر وعده با یکدیگر ترکیب کرده و به راحتی یک وعده غذایی کتوژنیکی برای خود تهیه کنید. که افراد باید هر دورهی چند هفتهای مجددا هزینه بدهند و تمدیدکنند، برای جدولی دیگر. بسیاری از افراد برای کسب بهترین نتیجه کربوهیدرات بسیار محدودی استفاده میکنند اما به خاطر داشته باشید که برای همه جواب یکسان نخواهد بود. برنامه غذایی ketogenic را می توان به روش های ذیل اجرا نمود.

A rticle was created  with GSA C᠎ontent  G᠎ener ator D᠎em oversion​.

نمونه رژیم کتوژنیک دکتر کرمانی

وعده های غذایی بعد از ورزش باید دارای پروتئین زیاد و چربی کمی باشند. رژیم پرچرب، پروتئین متوسط و بسیار کم کربوهیدرات اشتهای را کاهش می دهد و به شما اجازه می دهد تا سیر شوید و چربی بدن و غذاهای خود را بسوزانید. اگر رژیم را با گرسنگی اولیه آغاز نکنند، زمان رسیدن به بهبودی نسبی در نیمی از بیماران کمی طولانیتر (۲ هفته) است، اما میزان کاهش تشنجها در درازمدت، تفاوتی ندارد. محققان بر این باورند که بدن در حالت کتوزی حالت اسیدی تری دارد ، که ممکن است توانایی عملکرد در فعالیت های بدنی شدید را محدود سازد.

رژیم کتوژنیک لاغری و کاهش وزن

دلیل این که در رژیم کتوژنیک از کربوهیدرات بسیار پایینی استفاده می کنند آن است که بدن برای دریافت انرژی بیشتر به جای گلوکز از چربی ها استفاده نماید. سلول های سالم می توانند از کتون برای انرژی استفاده کنند، اما برخی از انواع سلول های سرطانی نمی توانند از کتون استفاده کنند. پیش از افزایش تمایل به انتخاب رژیم ها تنها چند رژیم منحصر به فرد وجود داشت که افراد آن را برای کاهش وزن انتخاب می کردند. معمولا پزشکان برای افرادی که رژیم کتو کم کالری را برای کاهش وزن انتخاب می کنند، ، مصرف مکملهای پتاسیم، سدیم، منیزیم، کلسیم، اسیدهای چرب امگا 3، فیبر پسیلیوم و ویتامینهای B، C و E را توصیه میکنند.

رژیم 21 روزه کتوژنیک

یک تاریخچه کامل

از وضعیت تغذیهای کودک تهیه و پارامترهای رژیم غذاییاش انتخاب میشود، این عوامل شامل نسبت کتوژنیک چربی به ترکیبی از پروتئین و کربوهیدرات، نیازهای انرژی (کالری) و میزان مایعات دریافتی میباشد. هنگامی که بدن سازگار شد، این امر منجر به افزایش انرژی و توانایی برای انجام فعالیت های بدنی می شود. بسیاری از افراد برای دستیابی به وزن ایدهآل خود به دنبال یک برنامه غذایی ساده و سریع هستند؛ رژیمی که علاوه بر تأمین مواد معدنی مورد نیاز بدن، بتواند به کاهش وزن در کوتاهترین زمان ممکن نیز کمک کند.

علاوه بر نوروبلاستوما، قوی ترین دلیل اثبات سرکوب تومور در رژیم کتوژنیک در مورد گلیوبلاستوما (تومور مغزی)، پروستات، روده بزرگ، لوزالمعده و سرطان ریه گزارش شده است. کاهش سیترات ادرار: در مصرفکنندگان این رژیم، سطح سیترات ادرار بهطور غیرعادی پائین است. صرع با وقوع تشنجهای مکرر و بیجهت در افراد تشخیص داده میشود؛ تشنج زمانی رخ میدهد که رشتههای عصبی در قشر مغز بهطور همزمان و غیرقابل کنترلی، پالسهای الکتریکی «شلیک» کنند که موجب درهمریختگی عملکرد طبیعی مغز شود. بهعنوان مثال در کنترل فشار خون بالا، کاهش قند خون و چربی بدن مؤثر است و سطح کلسترول خوب خون را افزایش میدهد.

رژیم کتوژنیک هدفمند: این رژیم نیز مانند رژیم دورهای، یک نمونه رژیم کتوژنیک با ارفاق در مصرف کربوهیدرات است.در حقیقت این رژیم به شما امکان مصرف کربوهیدرات بیشتر را در برخی مواقع میدهد. تریگلیسرید با زنجیره متوسط (MCT) بیشتر از LCTها، کتوژنیک هستند؛ چرا که هنگام سوختوساز، کتونهای بیشتری بر حسب واحد انرژی تولید میکنند. این می تواند به شما کمک کند در واقع به کتوز و سوزاندن چربی برای انرژی برسید، به علاوه بسیاری از مزایای دیگر مرتبط با تولید کتون، مانند کاهش التهاب، انرژی بیشتر و کنترل اشتها را نیز تجربه خواهید کرد. علاوه بر این، همانطور که در بالا اشاره کردیم، ثابت شده است که کتو در کاهش التهاب کمک می کند، که در نتیجه به نوبه خود به کاهش التهاب مرتبط با آکنه (جوش های قرمز و متورم) نیز کمک می کند.

این عوارض، عموماً کمتر و خفیفتر از عوارض داروهای ضد صرع یا جراحی است. این کارآزماییهای بالینی در کودکانی انجام شده بود که به داروهای رایج ضد تشنج پاسخی نداده بودند و تنها در یکی از این کارآزماییهای بالینی، یک گروه اختصاصدادهشده به رژیم کتوژنیک را با یک گروه دیگر که این رژیم را دریافت نکرده بودند (گروه شاهد) مقایسه کرده بودند. روغن امسیتی را با دستکم دو برابر حجمش از شیر رقیق (شیر خامهگرفته) مخلوط و سپس سرد میکردند و هنگام غذا به کودکان میخوراندند یا با غذایشان قاطی میکردند. رژیم کتوژنیک به عنوان یک درمانِ همراه (مکمل) در کودکان و نوجوانان مبتلا به صرعمقاومبهدارو، کاربرد دارد.

مبارزه برای رژیم کتوژنیک برای صرع: راه سامورایی

رژیم کتوژنیک برای صرع اجرای این رژیم ممکن است بهسبب نیاز به صرفِ وقت برای اندازهگیری دقیق و برنامهریزی برای نوع و میزان غذاها، با مشکلاتی برای والدین و مراقبین کودک همراه باشد. مصرف طولانیمدت این رژیم در کودکان با خطر کاهش نرخ رشد یا حتی توقف آن، شکستگی استخوانها و سنگهای کلیوی همراه است. التهاب پاسخ ایمنی طبیعی بدن برای کمک به بهبود و مبارزه با عفونت است. مثل اسفناج. برای شناخت این مواد غذایی میتونید از مقاله ی « مواد غذایی مجاز در رژیم کتوژنیک » استفاده کنید. در آن سال، اچ.

رژیم کتوژنیک مقالات

محدودیت دریافت مایعات در گذشته یکی از ویژگیهای این رژیم درمانی بود، اما چون موجب یبوست و سنگ کلیه میشد، دیگر آن را مفید نمیدانند. عوارض جانبی همچون گرسنگی و از دست دادن انرژی شایع بود و ۳۰٪ نیز دچار یبوست شدند. مکملهای منیزیم نیز میتواند به درمان یبوست کمک کند. بهدلیل اسیدوز ایجاد شده، استخوانهای بدن شروع به از دست دادن مواد معدنی خود کرده و بدین ترتیب میزان کلسیم دفعشده در ادرار بالا میرود. همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، به محض اینکه رژیم کتوژنیک را شروع می کنید ، به طور کلی افت و بالا رفتن سطح قند خون را تجربه نمی کنید و متعاقب آن گرسنگی که در یک رژیم غذایی پر کربوهیدرات وجو دارد را تجربه نمی کنید.

از دیگر مواد غذایی محدود میتوان به حبوبات، سبزیجات نشاستهای مثل سیب زمینی، سسها و غذاهای فرآوری شده، چربیهای غیر سالم و الکل اشاره کرد. امسیتیها جذب بهتری دارند و بهسرعت از طریق سیستم پورتال کبدی به کبد حمل میشوند (چربیهای عادی غذاها، از طریق دستگاه لنفاوی حمل میشوند). در نهایت، لازم است والدین کودک و همهٔ کسانی که به نحوی از کودک مراقبت میکنند، آموزشهای لازم را در مورد جنبههای مختلف رژیم کتوژنیک گذرانده باشند تا بتوان تا حد امکان، این رژیم را با خطر کمتری اجرا کرد.

تجربه لاغری با رژیم کتوژنیک نی نی سایت

پیاچ ادرار در این بیماران، پائین (اسیدی) است. سطح کتون ادرار، روزانه اندازهگیری میشود تا مطمئن شوند کتوزیس دلخواه بدست آمده و بیمار به رژیمش پایبند بوده یا خیر، با این وجود، سطح کتون ادرار ارتباطی با اثرات ضد تشنجی آن ندارد. ظرف ۱۲ ماه، ۵۵٪ همچنان به رژیم اِعمالشده پایبند ماندند، ۲۳٪ کاهش خوب در تشنجها، ۲۰٪ کاهش عالی در تشنجها و ۷٪ رهایی کامل از بند تشنجها داشتند. در این رژیم کلاسیک، نسبتِ وزنی چربی به پروتئینهای ترکیبی و کربوهیدرات ۴ به ۱ است که برای به دست آوردنش میبایست از خوراکیهایی که محتوای کربوهیدراتشان بالاست (مثلاً میوهها و سبزیجات نشاستهای، نان، پاستا، غلات و شکر) اجتناب کرد و در عوض مصرف غذاهای حاوی چربی، همچون مغزدانهها، خامه و کره را افزایش داد.

شما در رژیم کتو باید بیشتر کربوهیدراتی که هضم آنها آسان است مانند شکر، نوشابه، شیرینیها و نان سفید را حذف کنید. سطح آموزش والدین و میزان تعهد آنان به اجرای صحیح رژیم بیشتر از آنانی است که فقط دارو مصرف میکنند. یک دورهٔ کوتاهمدت از افزایش تشنجها در طی بیماری یا در اثر نوسان سطح کتونهای خون محتمل است. غذاهای رژیمی بدون قند: این مواد خوراکی اغلب الکل قند بالایی داشته که در برخی موارد بر سطح کتون ها اثر میگذارد. هورمون ها، در این مورد انسولین، کوله سیستوکینین، گرلین و لپتین، در کمبود گرسنگی نقش مهمی دارند، زیرا بر احساس سیر شدن تأثیر می گذارند.

زنان مبتلا به PCOS اغلب با مقاومت به انسولین، عدم تعادل هورمون ها، خستگی، رشد موهای زائد، ناباروری و آکنه روبرو می شوند. در مورد رژیم کتوژنیک، انسولین (هورمون ذخیره کننده چربی) به میزان زیادی افت می کند که بدن شما را به دستگاه چربی سوزی تبدیل می کند. هنگامی که مصرف کربوهیدرات زیر 20-50 گرم را محدود کنید، ذخیره گلیکوژن تمام می شود و بدن کتون تولید می کند. در این مرکز مشاورین تغذیه با بررسی توده بدنی و اطلاعاتی که از طریق آنالیز بدن بدست می آید بهترین رژیم غذایی را برای شما تدوین خواهند کرد.

سوزاندن کالری بیشتر از آنچه میخورید معمولاً هدف شما برای کاهش وزن است. یک تفاوت دیگر میان پژوهشهای قدیمی و جدیدتر نوع بیمارانی است که با این رژیم درمان شدهاند. در مطالعات قدیمی رژیم کتوژنیک برای درمان کودکان، آخرین چاره محسوب نمیشد ولی در مطالعات جدید، کودکان مبتلا اغلب از پیش چندین داروی ضد صرع را مصرف کردهاند و پاسخی دریافت نکردهاند و تشنجشان از نوع مقاومبهدرمان تلقی شدهاست. مطابق فرمول او، پروتئین مصرفی میبایست ۱ گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن کودکان به همراهِ ۱۰ تا ۱۵ گرم کربوهیدرات در روز باشد و مابقی کالری مورد نیاز از چربی بدست آید.

در حدود یک نفر از هر ۲۰ کودکی که رژیم کتوژنیک مصرف میکنند دچار سنگ کلیه خواهند شد (در مقام مقایسه، در کودکان سالم سنگ کلیه شیوعی در حدود یک در چندین هزار کودک دارد). با این حال، بسیاری از بیماران، این رژیم را بنا به دلایل گوناگون رها کردند و کیفیت شواهد علمی نیز در مقایسه با کودکان پائینتر بود. دلایل بروز صرع گوناگون است، برخی از آنها در دستهٔ سندرمهای صرعی جای دارند که اغلب در دوران کودکی آغاز میشوند.