بچه ها عاشق رژیم کتوژنیک برای لاغری هستند

ماهیت کمچرب و پُرقندِ رژیمهای رایج غذایی در هند و آسیا، بدان معناست که رژیمهای کتوژنیک این ناحیه نسبت کتوژنیک پائینتری (۱:۱) نسبت به رژیمهای مشابه اروپایی و آمریکایی دارند. تحقیقات نشان داده که این رژیم غذایی در واقع بهتر از رژیمهای رایج کم کالری است. این امر جزو عوارض جانبی رایج رژیم کتوژنیک است. بیماری پارکینسون:یک مطالعه نشان داد که این رژیم غذایی به بهبود علائم بیماری پارکینسون کمک می کند. رژیم غذایی کتو یکی از انواع رژیم هایی است که بیشتر بر کاهش وزن تمرکز دارد.

با این حال، انواع استاندارد و پر پروتئین رژیم کتوژنیک بیشتر مورد استفاده عموم قرار میگیرند و دو نوع دیگر بیشتر توسط بدنسازان و ورزشکاران استفاده میشود. انجام این کار یک رویکرد منعطفتر و متعادلتر بوده که شدت کمتری هم دارد. در این حالت، بدن شما چربی ها را به مولکول های کوچک به نام کتون ها تبدیل می کند.استراتژی رژیم کتوژنیک آموزش دادن بدن به تکیه بر یک منبع جایگزین انرژی به غیر از گلوکز و تغییر نحوه استفاده از انرژی است. بیماری پارکینسون: نتایج تحقیقی عنوان کرده است که این رژیم، نشانه های بیماری پارکینسون را از بین می برد.

بدنسازی و رژیم کتوژنیک

کلیه های ضعیف قادر به از بین بردن اسید خون نمی باشند. برخی از منتقدان به این رژیم معتقدند از معایب رژیم کتو این است که باعث از بین رفتن عضلات می شود. این خوراکی ها به شدت فرآوری شده اند و معمولاً کربوهیدرات بالایی دارند. بعد از مطالعه سایر رژیم ها متوجه خواهید شد که بهترین و سریع ترین رژیم کاهش وزن همین کتوژنیک است. علاوه بر این ثابت شد که این رژیم میزان تری گلیسیرید و HDL خون را نیز به حد نرمال میرساند.

برنامه رژیم کتوژنیک 28 روزه

اگرچه این رژیم غذایی به کنترل سطح قند خون کمک می کند، خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان، دیابت را کاهش می دهد و همچنین سلامت پوست شما را بهبود می بخشد. مصرف هر غذایی که میزان زیادی کربوهیدرات داشته باشد باید محدود شود. اما برای گرفتن هر رژیم غذایی ابتدا باید با پزشک خود مشورت کنید. اما سؤال اینجاست که آیا شما این را درک می کنید؟ بعد از پخت، سینههای مرغ را از قابلمه بیرون آورید و باقیمانده مواد داخل قابلمه را با همزن دستی یا بلندر بهخوبی یکدست کنید. البته دقت کنید زیاده روی در خوردن میان وعده یا تعداد میان وعده های زیاد هم باعث افزایش وزن می شوند.

یک نمونه رژیم کتوژنیک

این رژیم غذایی شما را قادر می سازد غذاهای ناسالم را با گزینه های جایگزین کنید. با گذشت زمان عوارض این کمبودها نمایان خواهد شد و تاثیرات مخربی با خود به همراه دارد. اگرچه در حال حاضر شواهد کافی برای توصیه آن به همه مبتلایان به ام اس وجود ندارد، اما برخی مطالعات نشان داده اند که این رژیم ایمن، امکان پذیر و به خوبی قابل تحمل است و با بهبود خستگی و افسردگی، کاهش وزن، و کاهش آدیپوکین های پیش التهابی سرولوژیک در این بیماری همراه است. گوشت و مرغ فاقد کربوهیدرات است؛ اما سرشار از مواد معدنی از جمله: پتاسیم، سلنیوم، روی و ویتامین B است.

علاوه بر این، آووکادو ویتامین سی فراوان دارد بنابراین سیستم ایمنی را تقویت میکند. بنابراین در اوایل افراد راضی هستند اما در درون بدنشان اتفاقات ناخوشایندی در حال رخ دادن است که فقط بعد از مدتی و در سنین بالا خود را نشان می دهد از قبیل ازدست دادن عضله، پوکی استخوان و کمبود مواد مغذی؛ لذا در طولانی مدت پیشنهاد نمی شود. با وجود اینکه پنیر دارای چربی اشباع بالایی است، اما شواهدی مبنی بر تاثیر آن در افزایش بیماری های قلبی وجود ندارد. با وجود اینکه حبوبات دارای پروتئین بالایی است اما می تواند کربوهیدرات زیادی هم داشته باشد، مثل نخود فرنگی، لوبیا، نخود و عدس.

رژیم غذایی کتوژنیک

رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان اما بررسی ها نشان داده اند که رژیم کتوژنیک نسبت به رژیم های محدود کننده ی مصرف چربی تاثیر بیشتری در کاهش وزن دارد. ما سردرگمی ها و نگرانی های شما را درک می کنیم. بار در فازهای هایپرتروفی (عضله سازی) و استقامت عضلانی بر اساس اولین جلسه هر تمرین شروع و با توجه به درک فشار و تعداد تکرارهایی که به طور کامل اجرا میکردند در جلسات بعدی اصلاح میشد. درک این نکته مهم است که همه در شرایطی نیستند که بتوانند پول همه چیز را بپردازند. به این سوال فقط خودتان میتوانید پاسخ دهید.

در واقع، این یک رژیم گیاه خواری افراطی است که نه فقط ماهی و گوشت، بلکه همه فرآورده های حیوانی مانند لبنیات و تخم مرغ نیز از این رژیم حذف می شوند. همان طور که قبلاً گفته شد، پیروی از یک رژیم غذایی وگان نه تنها ماهی و گوشت، بلکه محصولات حیوانی مانند شیر، تخم مرغ، عسل، کازئین، آب پنیر و غیره را نیز حذف می کند. غذاهایی که در این رژیم باید به طور کامل از آنها پرهیز شود، غذاهای شیرین، غذاهای فرآوری شده، نوشابه ها، محصولات لبنی، غلات، حبوبات، و نمک است.

ازآنجایی که شما از خوردن گوشت محروم هستید، برای تأمین پروتئین و ویتامین باید محصولات جایگزین پیدا کنید. از گوشت، پنیر، زیتون، تخممرغ آبپز، مغزها و شکلات تلخ میتوانید به عنوان میانوعدههای مناسب برای رژیم کتوژنیک استفاده کنید. رژیم پالئو شامل غذاهایی مانند ماهی، گوشت، تخم مرغ، سبزی ها، میوه ها، دانه ها، آجیل، ادویه جات و غیره است. اما رژیم سرخ پوشان مربوط به دورانی است که در آن خوردن غذاهایی که از شکار به دست می آمدند، تنها راه زندگی بود.

گوشت و مرغ اصلی ترین اجزای رژیم کتو محسوب می شود.

اما این رژیم علمی و تأیید شده نیست. یکی از انتقادات اصلی به این رژیم ایجاد تمایل در افراد برای مصرف میزان زیادی پروتئین و چربیهای بیکیفیت حاصل از غذاهای فرآوریشده و مصرف بسیار اندک میوهها و سبزیجات است. گوشت و مرغ اصلی ترین اجزای رژیم کتو محسوب می شود. بله ، اما ممکن است مانند رژیم های غذایی با کربوهیدرات متوسط به خوبی عمل نکند. رژیم کتوژنیک در واقع یک رژیم خیلی کم کربوهیدرات است اما اثرات بهتری دلیل ایجاد کتوز در لاغری سریع و کاهش اشتها دارد.

رژیم کتوژنیک برای گیاهخواران

برای یک زندگی سالم طولانی مدت، این می تواند رژیم غذایی شما باشد. محدودیت در مصرف این غذاها در این نوع رژیم باعث لاغری می شود. مرحله 5: این حالت سطح بالای کتون باعث کاهش وزن سریع و پایدار به یک وزن بدن سالم و پایدار می شود. برخی سرنگها برای جلوگیری از نشت، دارای یک سرپوش کوچک هستند که شما میتوانید این سرنگها را در خارج از خانه به راحتی حمل کنید. اگر این عارضه ادامه داشت، مصرف سبزیجات فیبردار را امتحان کنید. خوشبختانه در اکثر پنیرها میزان چربی بالا و مقدار کربوهیدرات پایین است و این پنیر را تبدیل به انتخابی خوب در رژیم کتو می کند.

رژیم کتوژنیک مناسب چه افرادی است

البته هر دو گروه مقدار ۴۰-۴۵ کالری به ازای هر کیلوگرم توده بدون چربی دریافت کردند. بله. اما عضله سازی با این رژیم و نیز رژیم با مقدار متوسط کربوهیدرات کارآمد نیست. اما زیاده روی در اولین بار ممکن است به سلامتی شما آسیب برساند. با این حال، برخی افراد ممکن است متوجه شوند که رسیدن به این وضعیت یک هفته یا بیشتر طول می کشد. 4. آیا در رژیم کتوزنیک نیاز به مصرف دوباره غذا یا حجم بالایی از کربوهیدرات هست؟

در بسیاری از کشورها، خوراکیها، «برچسب تعیین ارزش غذایی» ندارند و در نتیجه، محاسبهٔ میزان چربی، پروتئین و کربوهیدرات غذا راحت نیست. رژیم کتوژنیک از رژیمهای غیراصولی و نامتعادل کاهش وزن و لاغری است که به عنوان رژیم غذایی در مبتلایان به صرع و تشنج کاربرد دارد و در آن میزان دریافت چربی بالا، دریافت پروتئین متوسط و دریافت کربوهیدرات به حداقل میرسد. همچنین برای کنترل بعضی شرایط پزشکی مانند صرع نیز شناخته شده است. رژیم کتو در کنترل دیابت نوع 2 موثر است، همچنین بیش از صد سال است که برای درمان صرع به خصوص در کودکان توصیه می شود.

سرطان: در سال های اخیر پزشکان رژیم کتو را برای درمان انواع سرطان و کاهش رشد تومورها توصیه می کنند. نتایج کوتاهمدت رژیم LGIT نشان میدهد که دستکم ظرف یک ماه، تقریباً نیمی از بیماران شاهد کاهش بیش از ۵۰٪ از تشنجهایشان هستند و نتایج کلی در درازمدت مشابه رژیم کلاسیک کتوژنیک است. نصف یک آووکادوی متوسط حاوی ۹ گرم کربوهیدرات کل است که ۷ گرم آن فیبر است. مصرف پروتئین باید در حد متوسط باشد و مصرف بالای آن می تواند سطح انسولین را افزایش و کتون را کاهش دهد. A​rt᠎ic᠎le was g en er ated ᠎with the help of GSA Content Generator Dem oversion!

رژیم کتوژنیک هدفمند

علاوه بر آن باید توجه کنید که بیماران کلیوی هرگز نباید از رژیم کتوژنیک برای لاغری استفاده کنند. بخش خالی شده را به برشهای منظم خرد کنید و با نصف لیموترش در یک کاسه مخلوط کنید. رژیم غذایی کتوژنیک یک انتخاب عالی برای افرادی است که دچار اضافه وزن شدید یا دیابت هستند و یا به دنبال این هستند که وضعیت متابولیسمی بدن خود را بهبود ببخشند. احساس ضعف یا خستگی بدلیل کمبود کتوز یا عدم استفاده از چربی ها و کتون هاست.

با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با با لاغری سریع در 24 ساعت موفق شوید وب سایت خود باشید.