تاثیرات حیرت‌انگیز مد و استایل زیبا بر بانوان؛ رازهایی که تا به حال به شما نگفته بودند!


تاثیرات حیرت‌انگیز مد و استایل زیبا بر بانوان؛ رازهایی که تا به حال به شما نگفته بودند!

«به یک دختر کفش مناسب بده و ببین چگونه دنیا را فتح می‌کند!» برخی این جمله را به مریلین مونرو ستاره سینمای آمریکا نسبت می‌دهند. شاید تصور کنید که این گزاره تا حدی اغراق‌آمیز به نظر می‌رسد اما بسیاری از متخصصان و طراحان مد دنیا نیز بر این موضوع تاکید دارند که یک خانم شیک و متفاوت را باید از روی کفش‌هایش تشخیص داد.

آیا تا به ‌حال درباره ارتباط شگفت‌انگیز استایل مناسب بویژه کفش با موفقیت شغلی، اجتماعی، اعتمادبه‌نفس، سلامتی و… چیزی شنیده‌اید؟ مطالعات نشان می‌دهد که همه ما پیش از اقدام به تعامل و برقراری ارتباط از روی تیپ و ظاهر خود مورد قضاوت و ارزیابی قرار می‌گیریم. همراه ما باشید تا در ادامه با اهمیت مد و استایل زنانه و تاثیر آن بر جوانب مختلف زندگی بیشتر آشنا شویم.

اهمیت داشتن استایل مناسب در خانم‌ها

استایل مناسب و موفقیت‌های اجتماعی

استایل مناسب و سلامت روان

استایل مناسب و سلامت جسم

اعتمادبه‌نفس

لباس‌های تنگ

روحیه شاد

لباس‌های گشاد

موفقیت

بافت لباس

کفش‌های پاشنه‌بلند

کفش‌‌های تنگ و نوک‌تیز

اهمیت مد و استایل در بانوان

بسیاری از بانوان ارزش زیادی برای تیپ و ظاهر‌شان قائل هستند و گاها توسط برخی از آقایان نیز مورد سرزنش قرار می‌گیرند. جالب است بدانید که مطالعات گسترده بر تاثیر و اهمیت بسیار بالای این موضوع در ابعاد مختلف زندگی حکایت دارد.

جالب‌تر آنکه پژوهش‌ها تاکید بیشتری بر روی کفش‌ها در مقایسه با شلوار، مانتو و بسیاری از اکسسوری‌های زنانه دارند! چراکه همه ما هنگام نگاه کردن از پایین به بالا ظاهر شخص را مورد بررسی قرار می‌دهیم. بنابراین کفش اولین چیزی است که به چشم می‌خورد. در نتیجه پوشیدن کفش شیک و زیبا یکی از مهم‌ترین مولفه‌های استایل جذاب زنانه محسوب می‌شود.

اهمیت‌های استایل مناسب بر سلامت روان خانم‌ها

در سال‌های اخیر به‌دلیل گرانی انواع کفش‌های خارجی اصل، بسیاری از خانم‌ها قادر به تهیه این کفش‌ها نبوده و مجبور به خرید محصولات تقلبی و بی‌کیفیت شده‌اند. این در حالی است که تحت تاثیر همین اتفاقات، توجه برخی از افراد به صنعت تولید کفش داخل جلب شده است. خوشبختانه در حال حاضر محصولات بسیار خوبی توسط برخی از شرکت‌های ایرانی مانند پاما روانه بازار می‌شوند. برند پاما یکی از شرکت‌های معروف و خوش‌نام در حوزه تولید انواع کفش‌های زنانه است.

هم‌اکنون شرکت پاما با هدف تولید پاپوش‌های زنانه مطابق با سلیقه ایرانی در سبک‌های مختلف اسپرت، رسمی، ساق‌دار، کالج، راحتی و… مشغول فعالیت است. جالب است بدانید که تمام محصولات پاما براساس تکنولوژی روز دنیا ساخته شده و رقابت تنگاتنگی با نمونه‌های خارجی دارد. با خرید یک جفت از کفش‌های زنانه پاما ضمن برخورداری از استایل خارق‌العاده، از یک جفت کفش باکیفیت و بادوام نیز بهره‎‌‌مند خواهید شد.

همانطور که پیشتر هم اشاره کردیم ظاهر شیک و جذاب تاثیرات شگرفی بر شما خواهد داشت. در ادامه به بررسی تاثیر استایل زیبا در ابعاد مختلف زندگی افراد می‌پردازیم با ما همراه باشید.

استایل مناسب و موفقیت‌های اجتماعی

بسیاری از افراد تیزهوش در برخورد اولیه به ظاهر یک شخص نگاه کرده و اتفاقا اطلاعات بسیاری نیز از این طریق کسب می‌کنند. گفتنی است که شیوه لباس پوشیدن افراد می‌تواند پیام‌های زیادی را به دیگران منتقل کند. به‌عنوان مثال: شما از کفش‌های واکس زده، لباس‌های اتوکشیده و به‌طور کلی از یک استایل ست و هماهنگ چه قضاوتی در مورد یک شخص می‌کنید؟ احتمالا تصور ‌می‌کنید که با فرد منضبط، مسئولیت‌پذیر، دقیق و باهوشی طرف هستید. بنابراین پوشش شما آینه تمام‌نمای شخصیت، ویژگی‌ها و صفات درونی شماست.

در نتیجه پیش از دیدارهای اولیه، قرارهای کاری، مصاحبه‌های شغلی و جلسات مذاکره حتما به ظاهر و تناسب اجزای پوشاک خود با یکدیگر توجه کنید. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که بانوان شیک‌پوش شانس موفقیت بالاتری در موقعیت‌های اجتماعی دارند چراکه با اعتمادبه‌نفس و اطمینان بیشتری در مقابل افراد ظاهر می‌شوند.

هیچ‌گاه قدرت کفش‌ها را دست‌کم نگیرید. به ‌منظور انتخاب بهترین کفش برای موقعیت‌های اجتماعی مختلف می‌توانید به مقاله راهنمای جامع و کامل انتخاب کفش زنانه در سایت پاما مراجعه کنید. کفش‌های رسمی و اداری پاما به‌دلیل طراحی فوق‌العاده بی‌نظیر خود جذابیت خاصی به استایل شما هدیه می‌دهند. پس از انتخاب کفش باید به سراغ سایر اجزای پوشش خود بروید. در ادامه چند نکته مهم پیرامون استایل زنانه را خدمت شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

  • بهتر است از رنگ‌های تیره مثل مشکی، طوسی، قهوه‌ای و سرمه‌ای در محیط‌های اداری و از رنگ‌های سردی مثل آبی و سبز در محیط‌های نیمه‌رسمی استفاده شود. از رنگ‌های شاد نیز در فضاهای غیررسمی می‌توانید بهره ببرید.
  • از نظر راحتی و میزان رسمی بودن، شلوارهای پارچه‌ای و کتان بهترین گزینه هستند. اگر هم قصد پوشیدن شلوار جین دارید، تا حد امکان هم‌رنگ مانتو خود بپوشید.
  • ارتفاع مانتو برای محیط‌های رسمی و اداری ترجیحا باید تا زیر زانو باشد. از پوشیدن مانتوهایی که پارچه براق و شلوغ دارند نیز اجتناب کنید.
  • مقنعه بهترین انتخاب برای پوشش سر محسوب می‌شود. برای هماهنگی مقنعه با سایر لباس‌ها نیز باید به رنگ مانتو و شلوار خود دقت کنید.

استایل مناسب و سلامت روان

تیپ و ظاهر هر فرد بیش از هرچیز با طبقه اجتماعی، شخصیت، سلیقه و خلاقیت او در ارتباط است. شیوه لباس پوشیدن هرکس می‌تواند از حقایق زیادی پرده بردارد. جالب است بدانید که مد و استایل نقش بسزایی در میزان اعتمادبه‌نفس، روحیه شاد و موفقیت افراد دارد. با ما همراه باشید تا در ادامه هرکدام از این موارد را بررسی کنیم.

اعتمادبه‌نفس

عوامل متعددی همچون تربیت والدین، سیستم آموزش و پرورش، وضعیت مالی و… در شکل‌گیری اعتمادبه‌نفس افراد نقش دارند که این موارد غالبا در اختیار خود شخص نیست. اما بسیاری از نکات دیگر مانند شیوه لباس پوشیدن در حیطه اختیارت ما قرار دارد. خودتان را با یک استایل فوق‌العاده شیک و لوکس در مقابل آینه تصور کنید. چه احساسی دارید؟

پس از پوشیدن لباس‌هایی که دوستشان دارید آیا هنوز هم از قرار گرفتن در مقابل دیگران واهمه دارید؟ افراد شیک‌پوش و خوشتیپ احساس قدرت بیشتری کرده و با قدم‌های سنگین‌تر و مصم‌تری گام برمی‌دارند. در نتیجه احساس اطمینان و اعتماد بیشتری نسبت به خودشان دارند.

هرگز نقش کفش‌ها را دست‌کم نگیرید! فراموش نکنید که کفش مناسب می‌تواند به راه رفتن ما استحکام و استواری ببخشد. همچنین، کفش‌ها می‌توانند بسیاری از کم و کاستی‌های ما را جبران کنند. برای مثال افرادی که از قد کوتاه خود رنج می‌برند با استفاده از کفش‌های لژدار و یا پاشنه‌دار (پاشنه استاندارد) می‌توانند تا حدی بر احساس ضعف و سستی خود غلبه کنند.

روحیه شاد

احتمالا برای شما هم پیش آمده که با پوشیدن لباس مورد علاقه خود احساس شادی و نشاط کنید. به‌علاوه استفاده از رنگ مناسب نیز اثر ویژه‌ای در احساس شادکامی و خوشنودی شما دارد. مثلا رنگ آبی همیشه یادآور آسمان و هوای صاف است. بنابراین رنگ آبی همیشه حسی از آرامش و ثبات را به ما القا می‌کند.

با شناخت خاصیت هر یک از رنگ‌ها می‌توانید به‌خوبی از آن‌ها برای هماهنگ کردن استایل خود استفاده کنید. به عنوان مثال ترکیب رنگ آبی با صورتی، رنگ سبز با مشکی، بنفش با طوسی روشن استایل فوق‌العاده زیبایی را از شما می‌سازد.

موفقیت

حتما به خاطر داشته باشید که افراد خوش‌استایل همواره مورد توجه دیگران قرار می‌گیرند. همین امر باعث ایجاد حس خوب و عملکرد بهتر در شما خواهد شد. تیپ و ظاهر مناسب در هر کسب و کاری موجب برتری شما نسبت به سایر همکاران می‌شود. در نظر داشته باشید که بسیاری از کارفرمایان و مدیران شرکت‌ها برای اثرگذاری و جلب توجه بیشتر به دنبال پرسنل شیک‌پوش و خوش‌استایل هستند. بنابراین بهره‌مندی از تیپ و ظاهر مناسب باعث موفقیت هرچه بیشتر شما در شغل و سایر موقعیت‌های اجتماعی می‌شود.

ویژگی‌های پوشاک غیراستاندارد و نامناسب برای بانوان

استایل مناسب و سلامت جسمی

جالب است بدانید که تک‌تک اجزای پوشش انسان‌ از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و ارتباط مستقیمی با سلامت فیزیکی انسان دارد. بنابراین پیش از خریدِ انواع پوشاک حتما باید به سایز، جنس، پاکیزگی و… دقت کنید. این در حالی است که متاسفانه برخی از بانوان نسبت به این موضوع کاملا بی‌اطلاع هستند. همراه ما باشید تا در ادامه با آسیب‌های متعدد پوشاک غیراستاندارد و نامناسب و اثر آن بر سلامت انسان آشنا شویم.

لباس‌های تنگ

پوشیدن شلوارهای تنگی مثل ساپورت بویژه برای ساعت‌های طولانی می‌تواند مشکلات متعددی نظیر اختلال خون‌رسانی در عروق، بیماری‌های عفونی، رفلاکس معده، سرطان سینه و… را به همراه داشته باشد.

لباس‌های گشاد

توجه داشته باشید که لباس‌های گشاد و ضخیم نیز آسیب‌های خاص خودشان را دارند. ژاکت‌های گشاد، ضخیم و سنگین موجب فشار بسیار زیاد به نواحی مختلف بدن از جمله شانه، گردن، کمر و… می‌شود. این اتفاق مشکلات متعددی نظیر دیسک گردن و دیسک کمر را به دنبال دارد. بنابراین همواره سعی در تهیه لباس‌هایی متناسب با سایز و اندام خود داشته باشید.

بافت لباس

هنگام خرید حتما به بافت لباس خود نیز دقت کرده و نسبت به عدم استفاده از الیاف مصنوعی اطمینان حاصل کنید. الیاف مصنوعی به دلیل برخورداری از مواد شیمیایی گاها موجب ایجاد بسیاری از حساسیت‌های پوستی، کهیر، عفونت‌های قارچی و اگزما می‌شوند.

کفش‌های پاشنه‌بلند

امروزه دیگر مضرات پوشیدن کفش‌های پاشنه‌بلند زنانه بر هیچ‌کس پوشیده نیست. تراز بودن بدن هنگام ایستادن و راه رفتن امر بسیار مهمی است که برخی از افراد نسبت به آن کاملا غافل هستند. در صورت عدم برقراری تراز و تعادل مناسب، مشکلات متعددی در ناحیه گردن، ستون فقرات، لگن و… بوجود خواهد آمد. وزن بخش‌های مختلف بدن در زمان راه رفتن به کفش‌ها متکی است بنابراین پوشیدن کفش نامناسب موجب عدم تنظیم درست وزن در بخش‌های مختلف پا می‌شود.

کفش‌های تنگ و نوک‌تیز

کفش‌های نوک‌تیز و تنگ باعث التهاب، زخم، میخچه و تاول در نواحی مختلف پا می‌شوند. اما در برخی از مواقع مشکلات جدی‌تری نیز گریبان‌گیر افراد خواهد شد. احتمالا شما هم شنیده‌اید که می‌گویند پا قلب دوم انسان است. باید بگوییم که این حرف کاملا درست است چراکه پاها ارتباط مستقیمی با قلب و سیستم خون‌رسانی بدن دارند. بنابراین در صورت استفاده از کفش‌های نوک‌تیز و تنگ مانع برقراری جریان درست میان بخش‌های مختلف بدن خواهید شد. همچنین، کفش‌های تنگ ریسک ابتلا به دیابت را تا 10% افزایش می‌دهند.

کانال تلگرام

توجه: مطالب موجود در مجله ، جایگزین نسخه پزشکان نیست. اگر مشکل پزشکی دارید، برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید.



منبع