اصول انداختن گردنبند طلا چند لایه


اصول انداختن گردنبند طلا چند لایه

حتما در مجلات جواهرات و مُد دیده‌اید که گردنبند طلا چند لایه چقدر زیبا و چشم‌نواز است. استفاده از چند لایه گردنبند، نیاز به مهارت زیادی در ست‌کردن دارد تا شلوغ و بی‌نظم به‌نظر نرسد و طوری به‌چشم نیاید که انگار هرچه گردنبند داشته‌اید را روی هم به‌گردنتان آویخته‌اید.

برای این‌که بتوانید از گردنبند طلا چند لایه استفاده کنید و در عین حال شیک به‌نظر برسید، لازم است تعدادی از قوانین را به‌خوبی بدانید. در این مطلب این قوانین را به شما یاد می‌دهیم که با به‌کار بردن آن‌ها می‌توانید برای خودتان یک گردنبند لایه‌ای زیبا طراحی کنید.

گردنبند چند لایه

طول زنجیرها را در نظر بگیرید

زنجیرها معمولا 45 سانتی‌متر طول دارند؛ بااین‌حال می‌توانید انواعی را پیدا کنید که بین 35 تا 88 سانتی‌متر بلندی داشته باشند. وقتی می‌خواهید گردنبند طلا چند لایه استفاده کنید، باید به طول زنجیرها دقت کنید. لازم است مطمئن شوید که فاصله مناسب بین هر زنجیر تا زنجیر دیگر وجود دارد و زنجیرها روی هم نمی‌افتند. اگر طول آنها نزدیک به‌هم باشد، احتمالا ظاهری آشفته پیدا می‌کنند و هرکدام به‌طور مجزا به چشم نخواهند آمد.

ضخامت زنجیرها را در نظر بگیرید

یکی از ترندهای جدید در ست‌کردن گردنبند لایه‌ای، چینش آنها برحسب ضخامت است. شما می‌توانید در قسمت بالا، کوتاه‌ترین و نازک­ترین زنجیر را استفاده کنید و هرچه به‌سمت پایین می‌آیید به ضخامت و طول زنجیرها اضافه کنید. در این مدل، ممکن است بخواهید همه زنجیرها را با یک طرح بیندازید تا توجه افراد تنها به تفاوت ضحامت آنها جلب شود. با این حال استفاده از مدل‌های مختلف هم امکان‌پذیر است.

سبک زنجیر‌ها را در نظر بگیرید

زنجیرها سبک‌های مختلفی دارند؛ برخی از آنها تاب‌دار و پیچیده هستند و برخی دیگر ساده. انواع ساده ممکن است حلقه‌های ریز یا درشت داشته باشند. به‌طورکلی وقتی صحبت از سبک زنجیر می‌شود، با انواع خیلی زیادی از مدل‌ها روبرو هستیم. لازم نیست همه زنجیرهایی که می‌اندازید در یک سبک باشند، با این حال به هرکدام دقت کنید تا هماهنگی لازم را با دیگری داشته باشد یا به‌اصطلاح به زنجیرهای دیگر بیاید.

نقطه کانونی را انتخاب کنید

اینکه نقطه کانونی گردنبند طلا چند لایه کجا باشد، به خود شما بستگی دارد. آنچه بیشتر از همه مهم است، این است که یک گردنبند را به‌عنوان کانون انتخاب کنید که می‌خواهید توجه‌ها به آن جلب شود. معمولا نقطه کانونی، گردنبندی است که در بالاترین یا پایین‌ترین قسمت قرار می‌گیرد. گردنبندِ نقطه کانونی شما، باید نگاه بیننده را به‌سمت خود بکشاند. برای این کار می‌توانید یک تزئین خاص یا یک سنگ چشم‌نواز روی آن داشته باشید یا آن زنجیر را به شیوه‌ای خاص از بقیه متمایز کنید.

به مدل لباستان توجه کنید

قبل از به گردن انداختن گردنبند طلا چند لایه، به مدل لباس خود دقت کنید. آیا قرار است به یک مهمانی رسمی بروید یا یک دورهمی دوستانه؟ مطمئنا لباسی که می‌پوشید با مهمانی‌ای که می‌روید هماهنگ است و بر اساس آن باید گردنبند طلا چند لایه خود را نیز تنظیم کنید. گردنبند طلا چند لایه‌ای که برای یک لباس یقه‌هفت می‌پوشید با مدلی که برای یک لباس یقه‌گرد استفاده می‌کنید متفاوت خواهد بود. نکته کلیدی این است که گردنبندها را به‌گونه‌ای ردیف کنید که پایین‌ترین آنها بالاتر از یقه قرار بگیرد. این کار کمک می‌کند تا هنگام تکان‌خوردن، گردنبند به زیر لباس نلغزد.

چند لایه

همچنین لازم است به الگو و رنگ لباس خود دقت کنید. گردنبندهای لایه‌ای بیشتر با لباس‌های ساده، زیبا می‌شوند تا تاپ‌های چاپی و لباس‌های رنگانگ. گردنبند طلا چند لایه در حقیقت یک تابلو را روی گردن شما به‌نمایش می‌گذارد، پس بگذارید این تابلو فضای کافی برای درخشش داشته باشد.

عناصر غیرمنتظره را اضافه کنید

اولین قانون در مورد نحوه چیدن گردنبند طلا چند لایه این است که آن را جالب نگه دارید! چیزی که لایه‌لایه‌بودن را جذاب می‌کند، ترکیب مناسب است. درغیراین‌صورت، تکرار تعدادی گردنبند ساده زیر هم، چندان جذاب نخواهد شد.

سعی کنید گردنبندهایی با شکل‌های مختلف مانند بیضی، مستطیل و قلب به گردنبند طلا چند لایه خود اضافه کنید. حتی می‌توانید چندین زنجیر ساده بین آنها بیندازید تا مجموعه را جذاب‌تر کند.

هرچند می‌توانید از زنجیرهای رنگارنگ استفاده کنید، بااین‌حال احتمالا بهتر است فقط از یک جنس و رنگ استفاده کنید تا چشم را خسته نکند و توجه مخاطب بیشتر به مدل‌های مختلف زنجیرها جذب شود تا رنگ‌های مختلف آنها.

علاوه بر استفاده از یک جنس و یک رنگ، گردنبندها باید نوعی تم مشابه هم داشته باشند. خیلی از افراد دوست ندارند یک گردنبند مهره‌دار حاوی چوب را با یک زنجیر دارای سنگ‌های براق ست کنند؛ با‌این‌حال این یک مورد سلیقه‌ای است.

از گردنبندهای آماده چند لایه استفاده کنید

اگر اهل گردنبند طلا چند لایه هستید، انواع مختلفی از این نوع گردنبند به‌شکل آماده وجود دارند. می‌توانید مدل‌های مختلف آن را ببینید و برحسب سلیقه خود یکی را انتخاب کنید. احتمالا باز و بسته‌کردن این مدل‌ها آسان‌تر است و علاوه بر این، ظاهر یکپارچه‌تری را به نمایش خواهند گذاشت.

از چند گردنبند برای گردنبند  لایه ای استفاده کنیم؟

اگر می‌خواهید ظاهر زیبا و آراسته‌ای داشته باشید، حداثر سه گردنبند کافی است. استفاده بیش از این، ممکن است گردن شما را شلوغ نشان دهد و از زیبایی ظاهری شما بکاهد. استفاده از سه گردنبند با فاصله مناسب، هم ویژگی‌های زیبای یک گرنبند لایه‌ای را ارائه می‌کند و هم ظاهر زیبا و مرتبی را به شما می‌دهد.

چطور از گره‌خوردن گردنبند طلا چند لایه جلوگیری کنیم؟

یکی از چالش‌های جدی استفاده از گردنبند طلا چند لایه، گره‌خوردن اجزای آن به‌هم است. بااین‌حال، اگر قوانین بالا را رعایت کنید این مشکل کمتر پیش می‌‌آید. وقتی چند لایه زنجیر با اندازه یکسان به گردن خود می‌آویزید، احتمال این‌که به‌هم پیچ بخورند خیلی زیاد است؛ اما اگر هرکدام دارای طول متفاوتی باشند و با فاصله مناسبی از یکدیگر قرار بگیرند، این احتمال کمتر است.

گردنبند

با همه اینها باز هم ممکن است موقع حرکت و تکان‌خوردن، لایه‌های گردنبند به‌هم گره بخورند. دراین‌صورت، برای جداکردن آنها لازم است گردنبندها را بادقت باز کنید. هرگز همه آنها را با هم از گردن خود باز نکنید و روی میز نگذارید؛ بلکه به‌ترتیب و به‌شکل مجزا هر زنجیر را باز کرده و به‌آهستگی آن را از میان سایر زنجیرها بیرون بکشید. برای این کار، شاید بهتر باشد از کوتاه‌ترین زنجیر و ساده‌ترین آنها شروع کنید و به‌ترتیب به سراغ زنجیرهای بلند‌تر بروید. لازم است حوصله به‌خرج بدهید، مخصوصا اگر برخی از زنجیرها دارای آویزهای ریزی باشند که داخل اجزای سایر گردنبندها گیر بیفتند.

به‌طورکلی، توصیه این است که تعداد زیادی زنجیر را با هم به گردن نیندازید. این کار علاوه بر این‌که جداکردن آنها را دشوار می‌کند، ظاهر گردنبند طلای چند لایه را خیلی شلوغ می‌کند و شاید تا حدی از زیبایی آن بکاهد. بااین‌حال همه این‌ها وابسته به سلیقه شماست.

کانال تلگرام



منبع