آموزش ترکیب رنگ مو در خانه (نحوه ترکیب رنگ مو در منزل)


آموزش ترکیب رنگ مو در خانه (نحوه ترکیب رنگ مو در منزل)

خیلی از خانم ها تنها به خاطر اینکه رنگ موی ایده آلشان روی موهایشان پیاده شود به آرایشگاه ها مراجعه می کنند. اما اگر به شما بگوییم که راه هایی برای ترکیب کردن رنگ مو در خانه وجود دارد که نتیجه ای دقیقا مشابه با رنگ موهای آرایشگاه می دهد چطور؟ آموزشی که در ادامه تهیه کرده ایم با انواع فر مو و انواع مدل مو و همچنین انواع جنس مو قابل اجراست.

آنچه که در ادامه این مطلب به آن پرداخته ایم، نحوه ترکیب رنگ موهای مختلف با یکدیگر است. پس اگر می خواهید خودتان موهایتان را مطابق با سلیقه تان رنگ کنید، با ما تا انتها همراه باشید.

آشنایی با رنگ های سرد و گرم برای ترکیب رنگ ها با یکدیگر

حتما می دانید که رنگ ‌هایی با تناژ قرمز، نارنجی، مسی و طلایی در گروه رنگ ‌های گرم و رنگ ‌هایی با تناژ بنفش، آبی و سبز در گروه رنگ‌ های سرد قرار دارند. در این رابطه توجه داشته باشید که هیچ گاه رنگ ‌های سرد را با رنگ ‌های گرم ترکیب نکنید، بلکه به جای آن رنگ های اصلی آنها را بررسی کنید تا اگر نقطه اشتراکی داشتند، آنها را با هم مخلوط نمایید. این مسئله در مورد ترکیب رنگ های مو با یکدیگر نیز اهمیت بسیار زیادی دارد که در ادامه بیشتر به آن پرداخته ایم.

نحوه خواندن کاتالوگ رنگ مو

رنگ ‌‌های کاتالوگ‌ رنگ مو از 1 تا 10 درجه بندی می‌ شوند. شماره رنگ ‌ها هم هرچه به عدد 1  نزدیک ‌تر باشد رنگ موها تیره ‌تر و هرچه به عدد 10  نزدیک‌‌تر باشد رنگ مو‌ها روشن ‌تر خواهد بود. این شماره گذاری را می توان به این شکل نشان داد:

 رنگ‌ 1- سیاه، 2- قهوه ‌ای خیلی تیره، 3- قهوه ‌ای تیره، 4- قهوه‌ ای، 5- قهوه ‌ای متوسط، 6- قهوه ‌ای روشن، 7- بلوند تیره، 8- بلوند متوسط، 9- بلوند روشن و 10- بلوند پلاتینی روشن هستند.

همچنین عددهایی که بعد از ممیز آورده می شوند، نشان دهنده ترکیب رنگ اصلی با رنگ ‌های فرعی اند. در همین رابطه توجه داشته باشید که رنگ ‌های طبیعی (یا سریN) که قابلیت ترکیب با تمامی گروه‌ها را دارند، به این ترتیب تقسیم می‌شوند. از شماره 1 تا 4 در گروه رنگ های سرد قرار دارند، از شماره 5 تا 7 رنگ دانه ‌های قرمز بیشتری دارند و در گروه رنگ‌ های گرم قرار می گیرند و از شماره 8 تا 10  نیز بیشتر رنگدانه ‌ها زرد هستند و کاملا در گروه رنگ ‌های گرم قرار می‌ گیرند.

شماره رنگ‌ ها هم که به صورت اعشاری نوشته می‌ شود. عدد قبل از ممیز تناژ رنگ و پایه آن را نشان می دهد. همچنین اولین عدد بعد از ممیز سایه اصلی رنگ و دومین عدد سایه فرعی رنگ را نشان می ‌دهند. منظور از تناژ رنگ ها به طور مثال رنگ موی قهوه ای، قرمز، مسی، بنفش، آبی و سبز و ‌هستند که بر پایه رنگ می ‌نشینند. در خواندن کاتالوگ علاوه بر عدد باید به حروف قبل از آن نیز توجه کنید که در زیر به آنها اشاره کرده ایم:

نحوه خواندن کاتالوگ رنگ مو

حروف و نام رنگ مو

  • N: طبیعی
  • A: خاکستری
  • C: دودی
  • G: طلائی
  • M: زیتونی
  • B: بژ
  • R: قرمز
  • K: مسی
  • NF: فوق طبیعی
  • PB: روشن مایل به بژ
  • PG: روشن مایل به طلایی
  • PS: روشن مایل به ماسه ای
  • S : ماسه ای

بهترین اکسیدان برای ترکیب با رنگ مو

ترکیب اکسیدان با رنگ مو تاثیر زیادی در بهبود کیفیت کار دارد و مو حالتی به خود می گیرد که انواع مدل مو زنانه را بهتر می توان روی آن اجرا کرد. به همین خاطر به عنوان کسی که قصد دارید موهایتان را در خانه رنگ کنید، حتما باید با انواع اکسیدان آشنا شوید:

1. اکسیدان 3 درصد

این نوع اکسیدان ضعیف ترین اکسیدان موجود در بازار است. از اکسیدان 3 درصد برای تیره کردن، رنگساژ و هایلایت کردن موها استفاده می  شود.

2. اکسیدان 6 درصد

از این اکسیدان در بسیاری از ترکیبات رنگ مو استفاده می شود. برای رنگ زدن ریشه موها و ابروها هم می  توان از این نوع اکسیدان استفاده کرد. همچنین برای رنگ کردن موها با پایه 1 تا 4 و موهای سفید از اکسیدان شش درصد استفاده می  شود.

3. اکسیدان 9 درصد

این نوع اکسیدان برای رنگ کردن موها با تناژ بلوند است و باعث روشنی مو می شوند. برای  رنگ کردن موها با پایه 5 تا 10 نیز از اکسیدان 9 درصد استفاده می شود.

4. اکسیدان 12 درصد

این اکسیدان قوی ترین مدل اکسیدان موجود در بازار است و می تواند به سرعت رنگ موها را روشن کند. از آنجایی که استفاده از این اکسیدان برای افراد مبتدی خطرناک است باید پیش از استفاده از آن احتمال آسیب دیدگی شدید مو را نیز در نظر بگیرید.

حروف و نام رنگ مو

انتخاب واریاسیون برای ترکیب با رنگ مو

واریاسیون ها رنگ موی خالص و قوی که ترکیب مقدار کمی از آنها با سایر رنگ موها موجب ایجاد سایه های زیبا در رنگ مو می شود. همچنین از واریاسیون برای تنظیم تناژ رنگ و یا از بین بردن زردی یا قرمزی مو استفاده می شود. در ادامه انواع توضیحاتی در مورد انواع واریاسیون ارائه کرده ایم:

1. واریاسیون سبز

واریاسیون سبز تا حد زیادی قرمزی و زردی مو را خنثی می کند و برای ترکیب با گروه M (زیتونی) و A و C مناسب است.

2. واریاسیون آبی

این واریاسیون که خاصیتی ضد نارنجی دارد، در ترکیب با رنگ موهای گروه N گزینه ایده آلی است.

3. واریاسیون طلایی

واریاسیون طلایی با همه گروه ها ترکیب می شود و به رنگ مو تناژ طلایی و مایل به زرد می بخشد.

4. واریاسیون دودی و نقره ای

 این واریاسیون در نقطه مقابل واریاسیون طلایی است و خاصیت ضد زردی دارد و تناژ رنگ مو را سیلور می کند. واریاسیون رنگ نقره ای باعث براق تر شدن رنگ مو هم می شود.

چند نکته در مورد نحوه ترکیب رنگ مو در منزل

  • پیشنهاد می کنیم رنگ های را که قرار است با یکدیگر ترکیب شوند از یک برند انتخاب کنید. حتی در صورت امکان اکسیدان هم از همان برند باشد.
  • برای ترکیب رنگ مو بهتر است از رنگ هایی استفاده کنید که دارای اختلاف پایه زیادی با یکدیگر نیستند.
  • در صورتی که رنگ زمینه موهای شما طبیعی است، در زمان ترکیب رنگ موها با یکدیگر تعادل را رعایت کنید.
  • برای چگونگی ترکیب اکسیدان با رنگ مو حتما به راهنمای رنگ مو توجه داشته باشید. به این منظور اگر روی جعبه رنگ مو نسبت اکسیدان به رنگ مو با عدد 1:2 مشخص شده است، باید برای هر 1 تیوپ رنگ مو از 2 برابر اکسیدان استفاده کنید. اگر نسبت 1:1 نوشته شده است باید مقدار برابری از رنگ مو و اکسیدان را با هم ترکیب کنید.
  • در صورت استفاده از واریاسیون ابتدا رنگ مو و واریاسیون را به کمک برس رنگ مو به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید، سپس اکسیدان را به ترکیب رنگ مو اضافه کنید.

در این مطلب سعی کردیم به صورت خلاصه مهمترین نکاتی را که برای ترکیب رنگ مو نیاز دارید، بیان کنیم. مطمئن باشید اگر نکات بالا را به خوبی رعایت نمایید و یکی دو باری آزمون و خطا کنید، در ترکیب رنگ های مو با یکدیگر به یک استاد تبدیل خواهید شد و دیگر نیازی به مراجعه به آرایشگاه برای رنگ کردن موهایتان نخواهید داشت!

کانال تلگرام

توجه: اطلاعات موجود در مجله اینترنتی ، از منابع معتبر خارجی تهیه و ترجمه شده است اما جایگزین هیچ‌یک از نسخه‌هایی که پزشکان می‌نویسند، نیست. اگر فکر می‌کنید مشکل پزشکی دارید، لطفاً برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید.



منبع