آیا بیماری دیابت واگیردار است؟


آیا بیماری دیابت واگیردار است؟

این سوالی است که به شکل های مختلفی پرسیده می شود، آیا دیابت واگیر دارد؟ آیا بیماری دیابت واگیردار است؟ در چند سال گذشته بیماری دیابت بسیار فراگیر شده است که باید آنرا جدی گرفت. در این مطلب به این سوال که دیابت واگیر دارد یا نه پاسخ داده شده است.

بنظر شما آیا بیماری دیابت واگیردار است؟ پاسخ سوال : خیر.

دیابت نظیر سرماخوردگی یا آنفولانزا نیست، ما نمی توانیم آن را از دیگران بگیریم. انواع مختلف دیابت وجود دارد، ولی هیچ کدام از آنها نه عفونی است و نه واگیر دارد. اغلب دیابت ها از طریق آمادگی ژنتیکی به وجود می آیند. اگر شما ژن دیابت را به ارث برده باشید، ممکن است وقتی در معرض و یا تماس با عاملی در محیط زیست خود قرار می گیرید، بیماری دیابت در بدن شما ایجاد شود. همین عامل ناشناخته است که باعث فعال شدن ژن دیابت می شود. اگر علاوه بر داشتن این ژن در بدنمان، بیش از اندازه چاق شویم و به طور مرتب ورزش نکنیم، ممکن است دچار دیابت نوع دو بشویم.

دلایل دیگری نیز وجود دارند که به ندرت باعث بیماری دیابت می شوند، مانند : دائم الخمر بودن و یا وجود آهن بیش از اندازه در خون. اگر چه دلایل زیادی برای ابتلا به بیماری دیابت وجود دارد، ولی نمی توان دیابت را از کسی که مبتلا به آن است گرفت.

کانال تلگرام

توجه: اطلاعات موجود در مجله اینترنتی ، از منابع معتبر خارجی تهیه و ترجمه شده است اما جایگزین هیچ‌یک از نسخه‌هایی که پزشکان می‌نویسند، نیست. اگر فکر می‌کنید مشکل پزشکی دارید، لطفاً برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید.



منبع