چهار روش برای درک درباره رژیم کتوژنیک بدون Breaking A Sweat

رژیم کتوژنیک ویکی پدیا کتوژنیک به عنوان یک رژیم غذایی کوتاه مدت شناخته می شود، و به هیچ عنوان برای مدت طولانی و پایدار از آن نباید

چهار عقل راه‌ها به نمایش بینندگان شما درباره برنامه غذایی کتوژنیک 1402

استفاده نمود. برای به حداقل رساندن این علائم توصیه می شود قبل از شروع رژیم کتو، رژیم کم کربوهیدرات را امتحان کنید. البته لازم به ذکر است که نسخه استاندارد رژیم کتو، جنبه درمانی ندارد و تنها برای لاغری قابل استفاده است. یکی از دلایل اصلی گنجاندن غذاهای دریایی در رژیم کتو، کم کربوهیدرات بودن آنهاست. با پیروی از یک برنامه غذایی کیتو دایت کربوهیدرات ها را به شدت محدود خواهید کرد، بنابراین شروع به خوردن بین 20 تا 30 گرم کربوهیدرات در روز کنید و همچنین مطمئن شوید که کدام غذاها عمدتا حاوی کربوهیدرات، چربی و پروتئین هستند تا بتوانید انتخاب های درستی داشته باشید. آکنه و جوش: کاهش سطح انسولین در بدن و خوردن قند کمتر یا حذف غذاهای فرآوری شده به بهبود جوش های پوستی کمک می کند. افزایش تمایل به مصرف غذاهای آماده ونیمه آماده، روی برگردانی از ورزش های روزانه و مداوم باعث می شود علاوه بر داشتن یک اندام نامتناسب سلامتی جسمانی نیز به خطر افتد. در رژیم کتوژنیک چه اتفاقی در بدن شما می افتد؟ ᠎Post h᠎as been created with GSA Conte​nt Gen᠎er at᠎or DEMO !

معنی کتوژنیک چیست

بسیاری از افراد با اشتیاق و انگیزه فراوان سراغ رژیم کتو می روند اما در میانه راه از گرفتن این رژیم امتناع می کنند. قرار است در مورد مزایا و معایت و احیانا تبعات و عوارض جانبی رژیم های غذایی کتوژنیک صحبت کنیم که این روزها بر سر زبان ها افتاده است. یکی از رایجترین باورهای غلط در مورد رژیم کتو این است که میتوانید هر چقدر که میخواهید پروتئین بخورید، اما کتو نه تنها یک رژیم غذایی مبتنی بر چربی است، بلکه باید میزان پروتئین دریافتی خود را هم در آن متعادل نگه دارید، زیرا پروتئین میتواند تبدیل به گلوکز شود و در نتیجه خوردن بیش از حد پروتئین بدن شما را از حالت کتوز خارج می کند. البته این نکته مهم است که مصرف پروتئین متعادل شود، به این دلیل که پروتئین در صورت مصرف زیاد میتواند به گلوکز تبدیل شود، که ممکن است انتقال به حالت کتوز را به تاخیر بیندازد.

در این میان رژیم کتوژنیک می تواند با بهبود حساسیت به انسولین تا ٧٥% و کاهش چربی های اضافی تاثیر قابل ملاحظه ای بر پیشگیری از بروز دیابت و کاهش علائم آن در افراد مبتلا به دیابت نوع ٢ داشته باشد. به عبارتی دیگر وقتی مصرف کربوهیدرات را بهطور قابلتوجهی کم می کنید، تأمین قند خون بدن، که منبع اصلی انرژی برای سلولها است، محدود میشود. کتوز حالتی است است که در آن بدن به جای کربوهیدرات، از چربی برای تأمین انرژی استفاده میکند. رژيم هاي کتوژنتيک بر اساس مصرف چربي زياد، پروتئين کافي و قند بسيار بسيار کم استوار هستند و جالب است بدانيد اين نوع از رژيم ها در ابتدا در دانش تغذيه و براي مهار بيماري صرع در بچه هاي مبتلا به اختلالات مغزي و صرع به کار گرفته شده است. طرفداران اين رژيم ها همچنين اعتقاد دارند که با استفاده از رژيم هاي کتوژنيک حتي مي توان بيماري هايي همانند سرطان و بيماري هاي قلبي و عروقي و آلزايمر و آکنه و … ديابت نوعي بيماري شناخته شده است که در اثر ناتواني بدن در کنترل و کاهش قند خون رخ مي دهد و طبيعي است که محدود کردن شديد قند مصرفي به درون بدن در طول روز نظير آنچه که در رژيم هاي کتوژنيتک توصيه مي شود به کنترل اين بيماري کمک شايان توجه خواهد کرد.

خرید مواد غذایی کتوژنیکThis art᠎icle w᠎as w​ri tt en  wi᠎th the help ​of GSA C​onte​nt Gen er​ator DEMO.

رژيم هاي کتوژنيک اصولا در ابتدا براي کنترل و حتي درمان صرع در کودکان به کار گرفته مي شود و اساسا روشي درماني بود و بعدها به صورت رژيم هاي غذايي براي افزايش کيفيت زندگي و کاهش وزن و زدودن چربي هاي زايد مطرح شد. رژیم کتو امروزه به منظور های مختلفی ارائه میشود، ازجمله لاغری های سریع، کاهش توده چربی، بهبود کارایی دستگاه عصبی و کنترل برخی از بیماری ها مثل صرع های مقاوم به درمان. رژیم کتوژنیک به عنوان یک ابزار برای درمان بیماریهای عصبی مانند صرع طراحی شد. در عین حال که بدنتان خودش دارد کتونهای اگزوژن BHB یا بتا-هیدروکسی بوتیرات را در وضعیت کتوز (وضعیتی متابولیسمی که در آن به دلیل کمبود قند، چربی به جای قند به عنوان سوخت بدن سوزانده و استفاده میشود) تولید میکند، خودتان هم میتوانید از طریق مصرف مکمل، از منبع بیرونی آنها را دریافت کنید. در بين انبوه تئوري ها و روش هايي که در زمينه ي تغذيه و صرفا براي کات کردن به ورزشکاران و براي کاهش وزن به افراد چاق توصيه مي شود رژيم هاي کتوژنتيک نيز تنها يک نمونه از انبوه گزينه هايي است که در نبرد با چربي هاي زايد و وزن اضافي بر روي ميز داريد!

در مقابل، گروهی دیگر که مقادیر کربوهیدرات بیشتری مصرف میکردند تنها ۶.۹ کیلوگرم کاهش وزن داشتند. کربوهیدرات مجاز در این رژیم به مقدار 20 تا 50 درصد در روز می باشد. بسیاری از میوه ها و سبزیجات مغذی دارای کربوهیدرات بالا حذف می شوند. شام : کباب ، پنیر چدار و سبزیجات. پنیر: پنیر فرآوری نشده مانند چدار و موزارلا. نوشیدنی های گرم کافئین دارد (نه به مقدار زیاد) مانند قهوه و چای، بدون قند، از جمله نوشیدنی های خوب در رژیم کتوژنیک برای لاغری هستند. در رژیم کتو پایه اصلی صبحانه است، زیرا از غذاهایی با محتوای پروتئین و کلسیم بالاست و تا حد زیادی با خوردن آن احساس سیری میکنید. اگر تمایل به خوردن میوه دارید، گزینه های کم قند مانند توت فرنگی، تمشک و زغال اخته را انتخاب کنید و آنها را در حد اعتدال مصرف کنید. ولي در صورتي که به قواعد رژيم هاي کتوژنيک پايبند بوده و در طول روز کربوهيدارت پايين مصرف کنيد کبد به ناگزير مجبور به احضار چربي هاي زايد شده و آنها را به اسيدهاي چرب و همچنين کتون بادي تبديل خواهد کرد.

یکی دیگر از مهمترین مواد مغذی مور دنیازبدن ، فیبر است که به دلیل داشتن کربوهیدرات ، نمی توان از آن استفاده کرد. یکی از مهمترین کارها برای شروع رژیم کتوژنیک این است که مقدار درشت مغذی های لازم برای بدن خود را محاسبه کنید و بعد از آن رژیم را شروع کنید. همانطور که بارها اشاره کردیم مصرف مواد غذایی کم کربوهیدرات مهمترین اصل در یک رژیم کتوژنیک است. ما امروز قصد داریم تا مهم ترین نکات را درباره رژیم کتوژنیک برای لاغری در اختیارتان بگذاریم. اگر با رعایت رژیم کتو قصد عضله سازی دارید، باید انتخاب های شما بسیار دقیق و با اطلاع کامل باشد. مصرف بیش از حد چربی ها بر اساس آنچه در رژیم کتو رعایت می شود باعث مشکلات سلامتی مختلفی از جمله قرار گرفتن در معرض بیماری های قلبی و تصلب شرایین می شود. معمولا رعایت رژیم کتوژنیک کار ساده ای نیست و نیاز به دقت بالایی برای تعیین غذاهای مصرفی وعده های مختلف دارد. همانطور که میدانید سوخت اصلی بدن، گلوکز یا همان قند است که تمام اندامهای بدن به خصوص مغز برای انجام کارهای خود به آن نیاز دارند. 1. 20% درصد پروتئین: ماهی، به خصوص سالمون و ساردین.

تبادل نظر درباره رژیم کتوژنیک

به طور کلی باید مصرف کربوهیدرات را به حدود 20 تا 50 گرم در روز کاهش دهید و به جای آن چربی ها مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ و روغن های سالم است. در رژیم کتوژنیک برای لاغری کدام مواد مجاز هستند؟ شاید در نگاه اول این یک رژیم لاغری نباشد، چون اصل کار استفاده از کربوهیدراتهای کم و چربیهای زیاد است. رژیم کتوژنیک میتواند به شما در از دست دادن چربی اضافی کمک کند، که با دیابت نوع ۲، پیش دیابت و سندرم متابولیک ارتباط دارد. رژیم ها معمولاً تاثیر مثبتی بر سلامت کلی بدن دارند، مانند رژیم غذایی DASH که رتبه دوم را دارد یا رژیم غذایی مدیترانه ای که رتبه اول را دارد؛ اما نحوه عملکرد کیتو دایت با مصرف چربی است، این می تواند بر سلامت کلی بدن تاثیر منفی بگذارد و ممکن است برای همه مناسب نباشد. این رژیم علاوه بر آنکه باعث لاغری سریع بدن می گردد که موجب بهبود سلامتی جسمی نیز می شود. افزایش کتون ها در کاهش سطح قند خون و بهبود حساسیت به انسولین نیز ممکن است نقشی اساسی داشته باشد. جالب است بدانید؛ ویتامین ها در روند کاهش و افزایش وزن تاثیر می گذارند.

است. این مواد حاوی ویتامین سی هم هستند. به منظور کاهش این عوارض در چند هفته اول میتوانید به جای رژیم کتوژنیک، یک رژیم کمکربوهیدرات را دنبال کنید. در چالش 21 روزه رژیم کتو لازم نیست تا هزینه های گران قیمت را صرف برنامه غذایی 21 روزه کنید. پارکینسون: اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، یک مطالعه نشان داد که این رژیم غذایی به بهبود علائم بیماری پارکینسون کمک میکند. با این حال، در نظر داشته باشید که تحقیقات در بیشتر این زمینهها هنوز تا قطعیت مزایای این رژیم فاصله داشته اما ارزش امتحان زیر نظر پزشک متخصص را دارد. در مورد میزان کربوهیدرات در غذاها تحقیق کنید. رژیم کتوژنیک چرخهای یا هدفمند روشهای پیشرفتهتری هستند و در درجه اول توسط ورزشکاران و بدنسازان مورد استفاده قرار میگیرند. شنیدن صحبت بدنسازان در مورد نیاز به گلیکوژن از کربوهیدرات ها برای افزایش انسولین و ایجاد یک پاسخ آنابولیک که به عضله سازی کمک می کند، شنیده می شود. فقط به این دلیل که شما کتون تولید می کنید به این معنی نیست که وزن کم می کنید. طبق یک پژوهش کوچک صورت گرفته که در سال ۲۰۱۷ در مجله انجمن بینالمللی تغذیه ورزشی انتشار یافته است، پژوهشگران به این نتیجه رسیدند افراد ورزشکاری که در مدت 10 هفته از رژیم کتو استفاده کردند، به طور ثمر بخشی وزن کم کرده اند و بدنشان به این قضیه که از چربی به جای سوخت به کار ببرد عادت کرد.

بدن در شرايط عادي و زماني که در طول روز انبوهي از کربوهيدرات ها اعم از کربوهيدرات هاي ساده و يا پيچيده را وارد دستگاه گوارش مي کنيد اين ساختارها را به صورت گلکوز وارد خون مي کند و مغز که بيشترين ميزان مصرف انرژي در کل شبانه روز در بدن ما را دارد و همچنين ديگر ارگان هاي بدن ما انرژي مورد نياز خود را از اين منبع تامين مي کنند و در نتيجه چربي هايي که روزانه وارد بدن ما مي شوند به صورت چربي زايد در بدن ما انباشه شده و از سوي ديگر چربي هاي زايدي که از سال ها قبل در بدن ما انباشته شده اند از خطر به مصرف رسيدن توسط بدن در امان مي مانند. ماهي نظير ماهي سفيد و آزاد و قزل آلا و صد البته زبيدي که حتما جنوبي ها معني دقيق ماهي زبيدي را متوجه هستند! ماهی های چرب: مانند ماهی سالمون، ماهی قزل آلا، ماهی تن و ماهی خال مخالی. بدن به جای کربوهیدرات های مضر که باعث چاقی می شود، به عنوان منبع انرژی و سوزاندن از همین چربی های سالم استفاده می کند. در رژیم کتو افراد کربوهیدرات را به میزان 50 گرم یا کمتر در روز دریافت می کنند.