پنج روشهای تسلط بهترین نوع رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک چقدر لاغر میکند • افراد مبتلا به آلزایمر، پارکینسون و اختلالات خواب با رعایت رژیم کتوژنیک بیش از سایر رژیمها امید چهار عقل راه‌ها به نمایش بینندگان شما درباره برنامه غذایی کتوژنیک 1402 به درمان دارند. اگر به دیابت ، به خصوص نوع ۱ مبتلا هستید، مقدار زیاد کتون در خون می تواند شما را بیمار کند. • رژیم کتوژنیک میتواند بروز تشنج در کودکان مبتلا به صرع را بهطور چشمگیری کاهش بدهد. از اين نوع از رژيم ها در سال هاي ۱۹۲۰ براي درمان و يا دست کم براي کنترل صرع کودکان مبتلا به اين بيماري استفاده مي شده است تا اينکه با توليد انبوه و تاييد مصرف داروهاي ضد صرع استفاده از اين روش براي کنترل صرع تا حدودي منسوخ شد ولي به دليل اينکه اين روش از تغذيه به کاهش وزن و به از دست رفتن وزن زايد کمک مي کرد استفاده از اين روش تغذيه براي از دست دادن وزن زايد کماکان ادامه داشت به نحوي که امروزه نيز اين نوع از رژيم هاي غذايي طرفداران خاص خود را دارد. مطالعه دیگری روی ۳۴ فرد مسن نشان داد که کسانی که به مدت ۸ هفته از رژیم کتوژنیک پیروی میکردند، تقریبا پنج برابر بیشتر از افرادی که از رژیم غذایی کمچرب پیروی می کردند، چربی بدن خود را از دست دادند.

رژیم غذایی کتوژنیک اثر مضری بر روی نمایه خطر بیماریهای قلبی عروقی ندارد و ممکن است اختلالات چربی مشخصه دیس لیپیدمی آتروژنیک را بهبود بخشد. دانشمندان در مورد مکانیسم این اثر مطمئن نیستند، اما ممکن است کتون هایی که بدن شما هنگام تجزیه چربی برای تولید انرژی ایجاد می کند، از سلول های مغز شما در برابر آسیب محافظت کنند. بسیاری از افراد در کنار گرفتن رژیم های کاهش وزن، به انجام تمرینات ورزشی نیز خواهند پرداخت. سعی کنید در دراز مدت انواع گوشت ها و سبزیجات موجود در برنامه ی غذایی تان را عوض کنید. به جای استفاده از مواد غذایی فرآوری شده ، سعی کنید نمک دریا را برای تامین سدیم مورد نیازتان چاشنی غذای خود کنید. میزان کربوهیدرات مصرفی شما در طول روز باید کمتر از 50 گرم باشد. در این نوع رژیم کتوژنیک، مقدار چربی مصرفی باید حدود ۷۰ درصد، پروتئین ۲۰ درصد و کربوهیدرات ۱۰ درصد باشند تا سوخت و ساز بدن افراد بدنساز به هم نریزد. وقتی شما کربوهیدرات را تقریباً از برنامه غذایی خود حذف میکنید در واقع حجم عظیمی از کالری را کم کردهاید.

با ایجاد این تغییر بدن شما وارد مرحله کتوز می شود.

نگران نباشید. این مورد ناشی از دفع فرآورده های فرعی ناشی از کتوز است. با حذف کربوهیدراتها و جایگزینی آنها با چربی، بدن در وضعیت کتوز که یک حالت متابولیکی طبیعی است قرار میگیرد که نام آن کتوز است. با ایجاد این تغییر بدن شما وارد مرحله کتوز می شود. این امر همراه با کتونهای افزایش یافته، که مزایای زیادی برای سلامتی دارد. این امکان وجود دارد که رژیم کتو برای یک نوع سرطان مفید باشد اما برای نوع دیگر مضر باشد. این موارد را برای متخصص توضیح دهید. می توانید مولتی ویتامین مصرف کنید و کارهایی را که همیشه انجام می دادید، انجام دهید. در طول این رژیم لاغری می بایست روزانه کمتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات مصرف کنید پس از گذشت ۳ الی ۴ روز از رژیم انرژی بدن شما تمام می شود و برای تامین انرژی و سوخت بدن مجبور به شکستن چربی و پروتئین می شود که همین موضوع منجر به لاغری و کاهش وزن شما می شود. بعد از آن بدن شما انرژی موردنیاز خود را با شکستن چربیها و پروتئینها به دست میآورد که همین امر موجب کاهش وزن خواهد شد. برخلاف سایر رژیم های غذایی که لیست خوراکی های قابل استفاده در آنها به شدت محدود هستند و شما باید گرسنگی زیادی را تحمل کنید تا به کاهش وزن دست پیدا کنید، لیست غذاهای موجود در رژیم کتو متنوع و جذاب می باشد. C on​te nt was c reat ed by GSA C ontent᠎ G ener at or Dem oversi on !

رژیم کتوژنیک چطوریه نی نی سایت

در پروتکلهای قدیمی، درمان به صورت یک گرسنگی طولانیمدت آغاز میشد تا بیمار محدودیت شدید دریافت کالری داشت ۵-۱۰٪ وزن بدنش را از دست بدهد، اما نگرانیهایی که بر سرِ سلامتی و رشد کودک وجود داشت سبب شد تا در پروتکلهای جدید محدودیتهای رژیمی کمتر شود. این سوپ نه تنها مانع از دست دادن آب بدن می شود ، بلکه به بهبود روحیه شما در حین رژیم لاغری کتوژنیک نیز کمک می کند. ممکن است، هنگامیکه در حال مطالعه این مقاله هستید، شما نیز قصد خروج از این رژیم را داشته باشید، اما آگاهی لازم در رابطه با چگونگی خارج شدن از رژیم کتوژنیک را ندارید و نگران این مطلب هستید که بعد از خارج شدن از رژیم کتوژنیک چه چیزی در انتظار سایز شکم شما می باشد. شاید در نگاه اولی که به برنامه غذایی کتوژنیک میندازید به نظرتان نیاید که این رژیم نوعی رژیم لاغری است؛ زیرا یک رژیم لاغری با کربوهیدرات کم اما چربی بالا است! مبنای اصلی برنامه غذایی شما باید شامل گوشت، ماهی، کره دانه ها و مغزها، روغن های سالم، آووکادو و حجم بالایی از سبزیجات با کربوهیدرات پایین تشکیل شده باشد. در این رژیم افراد اجازه دارند قبل و بعد از ورزش ۲۰ تا ۳۰ درصد کربوهیدرات مصرف کنند تا بتوانند شدت ورزش را افزایش دهند.

6- توانایی رژیم در عدم بروز عوارض قلبی و کنترل بیماری قلبی. 7- توانایی رژیم در عدم بروز عوارض مرتبط به قند خون و کنترل دیابت. البته افرادی که به طور حرفه ای رشته بدنسازی را دنبال می کنند، می توانند میزان کربوهیدرات مصرفی را افزایش دهند تا توانایی انجام فعالیت های بدنی بیشتر را داشته باشند، به عبارتی میزان کربوهیدراتی که این افراد در طول یک روز مصرف می کنند ۷۰ تا ۸۰ گرم می باشد. اگر مشکلی داشتید، خوب است چربی مصرفی خود را محدود کنید و به تدریج مقداری را که در روز مصرف می کنید، افزایش دهید. رژیم کتوژنیک میتواند باعث کاهش قند خون و میزان انسولین در کنار افزایش سطح کتونها در خون شود. مصرف پروتئین باید در حد متوسط باشد زیرا مصرف زیاد آن سطح انسولین را افزایش و میزان کتونها را کاهش میدهد. انتقال به استفاده از کتونها به عنوان منبع سوخت جدید ممکن است کمی زمان ببرد، و در طول این انتقال، انرژی و عملکرد فرد در باشگاه ممکن است تحت تاثیر قرار بگیرد. اگر دچار خستگی، ضعف و کاهش عملکرد ورزشی شدید، از غذاهای الکترولیتی، لیموناد کتویی و منیزیم بیشتری استفاده کنید.

به عبارت دیگر، هنگامی که به طور کامل با کتو سازگار شدید، بدن شما انرژی بیشتری را سنتز می کند که به عنوان آدنوزین تری فسفات (ATP) نیز شناخته می شود، از چربی ذخیره شده بدن و چربی رژیم غذایی برای سوخت تمرینات شما. آیا میتوان پس از یک دوره رژیم کتوژنیک موفق به رژیم کربوهیدرات معمول بازگشت؟ آیا رژیم کتوژنیک بدترین رژیم غذایی است؟ بنابراین رژیم غذایی کتوژنیک بیش از آنکه یک رژیم ساده برای کمکردن وزن و سایز باشد، نوعی سبک زندگی سالم و سودمند است که از انتخاب آن پشیمان نمیشوید! خب وقتی تقریبا به وزن استانداردی رسیدم ، شروع کردم به افزایش مصرف کربو هیدرات و تقریبا به طور عادی تغذیه میکردم ولی خب تغذیه سالم ! دقیقا وقتی داشتم برای آزمون زبان آیلتس مطالعه میکردم با رژیم کتو ژنیک آشنا شدم و تصمیم گرفتم که آزمایشش کنم. اگر چه شروع رژیم کتوژنیک می تواند چالش برانگیز باشد اما چندین نکته و ترفند وجود دارد که می توانید برای آسان تر کردن آن از آن ها استفاده کنید. روغنMCT: از طریق افزودن به نوشیدنی و یا ماست، روغن MCT به افزایش سطح کتون و انرژی کمک میکند. اضافه کردن ژامبون یا بیکن هم به این املت خوشمزهترش میکند.

برای کمک به شما برای شروعتان، در این بخش از تناسب اندام و رژیم های لاغری در دلگرم یک برنامه رژیم غذایی کتوژنیک را برای یک هفته آورده ایم:شنبه:صبحانه:املت ژامبون و پنیر با سبزیجات.ناهار:برش ژامبون و پنیر با آجیل.شام:ماهی سفید، تخم مرغ و اسفناج پخته شده در روغن نارگیل.یکشنبه:صبحانه:تخم مرغ سرخ شده با بیکن و قارچ.ناهار:برگر با سالسا، پنیر و گااکامولی.شام:استیک و تخم مرغ با سالاد جانبی.دوشنبه :صبحانه:بیکن، تخم مرغ و گوجه فرنگی.ناهار:سالاد مرغ با روغن زیتون و پنیر فتا.شام:ماهی قزل آلا با مارچوبه پخته شده در کره.سه شنبه:صبحانه:املت تخم مرغ، گوجه فرنگی، ریحان و پنیر بز.ناهار:شیر بادام، کره بادام زمینی، پودر کاکائو و میلک شیک استویا.شام:گوشت قل قلی، پنیر چدار و سبزیجات.چهار شنبه:صبحانه:یک میلک شیک کتوژنیک.ناهار:سالاد میگو با روغن زیتون و آووکادو.شام:گوشت قرمز با پنیر پارمسان، بروکلی و سالاد.پنج شنبه:صبحانه:املت با آووکادو، سالسا، فلفل، پیاز و ادویه جات.ناهار:تعدادی آجیل و کرفس با گواکامولی و سالسا.شام:مرغ با پاستو و پنیر خامه ای همراه با سبزیجات.جمعه:صبحانه:ماست بدون قند با کره بادام زمینی، پودر کاکائو و استویا.ناهار:گوشت گاو سرخ شده در روغن نارگیل با سبزیجات.شام:همبرگر با بیکن، تخم مرغ و پنیر.همیشه سعی کنید سبزیجات و گوشت را در طولانی مدت بچرخانید، زیرا هر نوع از اینها، مواد مغذی و مزایای سلامتی خاصی را فراهم می کند.عوارض جانبی رژیم کتوژنیک و چگونگی به حداقل رساندن آنها:- هرچند رژیم کتوژنیک برای افراد سالم ایمن است، اما در حالی که بدن شما سازگار است، ممکن است عوارض جانبی اولیه ایجاد شود.  Th​is  da ta h as been  done by ᠎GSA Conten t Generator  DE MO.

شام: استیک و تخم مرغ با یک نوع سالاد. به همین دلیل، بهتر است افراد پیش از شروع هر نوع رژیمی با پزشک معالج خود صحبت کنند. در زیر نظرات کارشناسان در مورد هر دسته آمده است و هر توضیحی با استفاده از علم تغذیه و پزشکی مبتنی بر شواهد رد میشود تا نشان دهد که کارشناسان کجای کار را نادیده گرفتند. در رژیم کتوژنیک چه غذاهایی مصرف کنیم؟ ایده این رژیم این است که شما کالری بیشتری را از پروتئین و چربی بدست آورید و کربوهیدرات کمتری را مصرف کنید. رژیم کتوژنیک یک از رژیم لاغری سریع نیز هست و اصطلاحی برای رژیم کم کربوهیدرات است . یعنی شما تنها مجاز به مصرف حدود 20 تا 50 گرم کربوهیدرات در روز میباشید. روغن های سلامتی: در ابتدا روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن آووکادو. روغن نارگیل یکی از منابع عالی MCT است. هر دو گروه میزان زیادی پروتئین و همچنین در حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد از کالری هایشان را هم از منابع چربی مصرف کردند. منابع پروتئینیای که کیفیت پایینتری دارند(مانند غلات و حبوبات) در این دسته قرار نمیگیرند.

در حالت عادی، بدن کربوهیدرات را به قند (گلوکز) تبدیل میکند؛ هورمون انسولین قند رو از خون به سلولها میبرند تا بعنوان سوخت استفاده شود و مابقی بصورت چربی ذخیره میشود. بدن شما برای تطبیق با استفاده موثر از کتون ها به زمان نیاز دارد. رژیم لاغری کتوژنیک رژيمی با میزان کربوهیدرات بسیار کم و چربی بالا است که شباهت های زیادی با رژیم اتکینز و و رژیم کم کربوهیدرات دارد. آکنه: سطوح انسولین پایین و خوردن شکر کمتر یا غذاهای فرآوری شده ممکن است به بهبود آکنه کمک کند.با این حال، در نظر داشته باشید که تحقیق در بسیاری از این زمینه ها تا نتیجه واقعی بسیار فاصله دارد. آب پنیر: نیم اسکوپ از پروتئین آب پنیر در شیکها (shake) و یا ماست برای افزایش دریافت پروتئین روزانه خود استفاده کنید. در مطالعه دیگری، گروه کتوژنیک 24.4 پوند (11.1 کیلوگرم) وزن کم کردند، در مقایسه با 15.2 پوند (6.9 کیلوگرم) در گروه کربوهیدرات بالاتر.این یک مزیت مهم برای در نظر گرفتن ارتباط بین وزن و دیابت نوع 2 است. البته اینکه چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم و واقعاً کربوهیدرات کمی را مصرف کنیم در کاهش قندخون مؤثر است. این فرآیند اولیه سازگاری با کتون معمولا 4 هفته طول می کشد تا کامل شود ، مرحله ای که روند تطابق چربی سوزی شما در بالاترین حد است.