آیا می‌خواهید خرید کیک کتوژنیک جذاب‌تر داشته باشید؟ این را بخوان!

فواید و عوارض رژیم کتوژنیک افرادی مجاز به گرفتن روزه در رژیم کتوژنیک هستند که فشار خون ندارند چهار عقل راه‌ها به نمایش بینندگان شما درباره برنامه غذایی کتوژنیک 1402 یا باردار نیستند. دیابت با تغییر سوخت ساز بدن موجب می گردد تا قند خون افزایش پیدا کند. رژیم غذایی کتوژنیک می تواند باعث کاهش قند خون و سطح انسولین شود. افزایش کتونها، کاهش قند خون و بهبود حساسیت انسولین ممکن است نقشی کلیدی ایفا کنند. برای اجرای رژیم کتو باید در روز کمتر از پنجاه گرم کربوهیدرات مصرف شود تا قند خون سریع تمام شود. دیابت با تغییر در متابولیسم، افزایش قند خون و اختلال در عملکرد انسولین مشخص میشود. این رژیم کاهش وزن، چهار مرحله ای است و در آن مواد سرشار از پروتئین، سبزیجات و میوه های کم قند استفاده می شود. چربیها زمانی که وارد بدن میشوند برای تولیدِ موادِ مورد استفاده در بدن، به کتون تبدیل میشوند و این کتون اثرات مفیدی دارد، مثلاً وزن کم شده و اشتها کاهش مییابد. در حقیقت، در مطالعه ای که در آن شرکت کنندگان به مدت هشت و هفته تحت رژیم کتوژنیک قرار گرفتند و سپس مجدداً به یک رژیم غذایی استاندارد وارد شدند، شرکت کنندگان در کتوز کاهش غلظت در گردش چندین هورمون و مواد مغذی را که بر اشتها تأثیر می گذارد، را نشان داده اند. Th​is  post has been gener​at ed by GSA Conte nt Gen er ator D emov᠎ersi on​!

این آزمایش ها با اندازه گیری میزان کتون های تولید شده توسط بدن نشان می دهند که آیا وارد شرایط کتوز شده اید یا خیر. با کاهش شدید مصرف کربوهیدارت در برنامه غذایی و جایگزینی آن با چربی، بدن شما در یک وضعیت متابولیک به نام کتوز قرار میگیرد. رژیم کتوژنیک میتواند به شما در از دست دادن چربی اضافی که با دیابت و سندرم متابولیک در ارتباط است، کمک کند. امکان از دست دادن مقداری عضله در هر رژیمی وجود دارد. اما در مورد استفاده از آن برای عموم افراد سالم که تنها به دنبال مقداری کاهش وزن هستند چطور؟ با توجه به محدود بودن مواد غذایی مورد استفاده در رژیم کتوژنیک ، ممکن است از میوه و سبزیجات کافی استفاده نکنید که یکی از بزرگترین تأثیرات آن کمبود پتاسیم و ایجاد یبوست و گرفتگی های عضلانی ناشی از آن است. برای افرادی که تمرینات سنگین و قدرتی انجام می دهند ، رژیم کتو ممکن است باعث ایجاد اختلال در عملکرد آنها شود. این تغییر یعنی تجزیه چربی ذخیره شده به عنوان منبع انرژی بجای گلوکز، معمولا در طی دو تا چهار روز انجام میشود. رژیم کتوژنیک گردشی (CKD) : این نوع رژیم شامل دوره های بالاتر کربوهیدارت ، مانند ۵ روز در وضعیت کتو و دو روز با کربوهیدارت بالا است.

میوه های کتوژنیک

Th​is da ta has been generat᠎ed ᠎with the  help ​of GSA Content Generat᠎or DEMO.

چند هفته اول به نوعی مبارزه تلقی میشود، چرا که بدن میخواهد خود را با تغییر از رژیم کربوهیدرات بالا به چربی بالا وفق دهد. بطور کلی تنها رژیم کتوژنیک استاندارد و رژیم با پروتئین بالا بطور گسترده تری مورد مطالعه قرار گرفته اند و بیشتر توصیه میشوند ،درحالی که رژیم های دوره ای یا هدفمند روش های پیشرفته تری هستند که در درجه اول توسط ورزشکاران و بدنسازان استفاده میشوند. تخم مرغ: از تخم مرغ های محلی استفاده کنید. در رژیم کتوژنیک شما احساس سیری بیشتری دارید و میل به ریزه خواری در این رژیم کمتر از رژیم های کم چربی است. یکی دیگر از خصوصیات رژیم کتو آن است که باعث می گردد فرد احساس سیری کند و اشتهای شخص کم می شود، در نتیجه کاهش وزن رخ خواهد داد. هنگامی که کربوهیدرات مصرفی خود را کاهش می دهید و یا برای مدتی غذا نمی خورید ، بدن شما به دنبال منابع دیگر برای تامین انرژی خود خواهد بود و چربی منبع مناسبی برای جایگزینی است. بهویژه ویتامینهای گروه ب، کلسیم و ویتامین دی باید به شکلِ مکملهای مصنوعی به غذا افزوده شود. کسانی که جراحی باریاتریک انجام دادند یا دستگاه گوارشی خود را جراحی کرده اند: جراحی باریاتریک تغییراتی را در سیستم گوارشی ایجاد می کند که با کم کردن توانایی مصرف غذا و یا کاهش جذب مواد غذایی یا هر دو به کاهش وزن کمک می کنند و به همین علت ظرفیت گوارشی محدودی دارند.این افراد باید از رژیم کتوژنیک اجتناب کنند ، زیرا هضم چربی برای بدن آنها بسیار دشوار است. C​ontent h᠎as be en creat ed ​by G SA Conte᠎nt G ener at or D emover᠎si᠎on!

خطری که رژیم های کتو ممکن است در رابطه با سلامت سیستم قلبی عروقی در استفاده طولانی مدت ایجاد کند همچنان مورد بررسی است . رژیم کتو هدفدار (TKD) : این رژیم به شما اجازه میدهد که در طول تمرین و ورزش از کربوهیدارت استفاده کنید. حتی این مطالعات نشان میدهد که کودکان مبتلا به سرع نیز با رعایت این رژیم کیفیت خواب بسیار بالایی را تجربه میکنند. آنفولانزای کتو برای افرادی رخ میدهد که به طور ناگهانی کربوهیدرات را قطع میکنند و چربی را بالا میبرند و دچار خستگی، بی حالی و سردرد میکنند و دلیل اصلی کاهش و کمبود الکترولیت است. ماندن در رژیم کتو در طولانیمدت ممکن است تأثیرات منفی مانند کمبود پروتئین در خون، چربی اضافی در کبد، سنگ کلیه و کمبود ریزمغذیها را در پی داشته باشد. این رژیم غذایی چهار مرحله ای و به شدت کم- کربوهیدرات است و در آن مقدار بالایی پروتئین مصرف می شود. برای استفاده به عنوان منبع انرژی در مغز مورد استفاده قرار می گیرند.به دلیل محدودیت شدید کربوهیدرات در این رژیم غذایی، بدن برای تامین انرژی خود از چربی به جای گلوکز استفاده خواهد کرد.

رژیم کتوژنیک برای مبتدی ها

به جای استفاده از مواد غذایی فرآوری شده ، سعی کنید نمک دریا را برای تامین سدیم مورد نیازتان چاشنی غذای خود کنید. افراد مبتلا به مشکلات کلیوی: کسانی که مستعد سنگ کلیه هستند باید از رژیم کتو به دلیل تغییر در تعادل سدیم ، پتاسیم و مایعات اجتناب کنند. اما آیا میدانستید کاهش کربوهیدرات به معنی کاهش میزان آب و سدیم در بدن است؟ با این حساب کتوزیس یک برنامه کاهش وزن کم کربوهیدرات است که علاوه بر کمک به چربی سوزی، می تواند باعث شود کمتر احساس گرسنگی کنید. چگونه بفهمیم که در فاز کتوزیس قرار داریم یا خیر ؟ نکته حائز اهمیت در این بخش این است که بدن هر فرد با فرد دیگر متفاوت است و مدت زمان ورود به فاز کتوز در هر شخص متفاوت خواهد بود. نکته : رژیم کتوژنیک میتواند جایگزین خوبی برای اغلب رژیم های کاهش وزن باشد اما پایبند بودن به آن امر دشواری است. مردم اغلب داشتن سطح کتون بالا را با قرار گرفتن در حالت چربی سوزی اشتباه می گیرند.

محصولات کتوژنیک در تهران

الکل: بدلیل کربوهیدرات موجود در اغلب نوشیدنیهای الکلی موجب خارج شدن بدن از حالت کتوزیس میشود. رژیم کتوژنیک دارای چربی فوق العاده بالا (حدود 80 درصد کالری روزانه) ، کربوهیدرات بسیار کم (کمتر از 5 درصد کالری شما) و پروتئین متوسط (معمولاً 15 تا 20 درصد کالری شما) است. روغن نارگیل یکی از غنیترین منابع طبیعی چربیهای MCT است که حدود ۱۷ درصد از اسیدهای چرب موجود در آن از MCT تشکیل شدهاند. رژیم کتوژنیک ممکن است آسان به نظر برسد، فقط کافیست یخچال خود را با انواع چربیهای سالم و سبزیجات پر کنید. البته منظور از مواد غذایی پرچرب، چربیهای سالم مثل روغن نارگیل، دانههای گیاهی روغنی و روغن زیتون است. البته این نسبت سختگیرانه رژیم کتوژنیک است و میزان آن با توجه به سن، قد، وزن و سلامت جسمی بدن ممکن است تغییر کند. البته غذاهای ناسالم و پرکالری (مانند شکلات، ماکارونی و چیپس سیبزمینی) در رژیم وگان مجازند. کودکان سالم: دوران کودکی هرگز زمان رژیم گرفتن نیست ، از رژیم های غذایی شدید مانند رژیم کتوژنیک در این سن دوری کنید. نیازی نیست مقدار زیادی مصرف کنید، تنها مصرف ۵ گرم روزانه مکمل کراتین کافی است. در این رژیم به میزان زیادی کربوهیدرات دریافتی کم شده و با چربی جایگزین می گردد.

مضرات کتوژنیک

در رژیم کتوژنیک مصرف گوشت قرمز،بوقلمون استیک، مرغ، سوسیس، همبرگر،ماهی سالمون،کره،خامه،پنیر،روغن زیتون،روغن نارگیل، و..مانعی ندارد.بهتر است در این رژیم از مواد غذایی با کربوهیدرات کم اما چربی بالا انتخاب شود. رژیم کتو با پروتئین بالا : این رژیم شبیه به حالت استاندارد است ، اما شامل پروتئین بیشتر می شود. استرس بیش از حد و بدن را در حالت جنگ یا گریز نگهمیدارد، که اگر به دنبال کاهش چربی هستید، خبر بدی است: استرس میتواند باعث شود بدن چربی بدن را نگه دارد و توانایی فرد را برای دیدن نتایج حاصل از ورزش را مختل کند. اجتناب کرده اند مشکلات وزنی مبارزه کردن می برند، برای کاهش پوند اجتناب کرده اند آن استفاده می کنند؛ بعد از همه در صورتی کدام ممکن است رژیم لاغری زیر تذکر مشاور مصرف شده متخصص انجام نشود بالقوه است نتیجه عکس حاصل شود را انتخاب کنید و انتخاب کنید وزن فرد مبتلا تا حد زیادی اجتناب کرده اند پیش شود. پاسخ: بله. اما باید دقت داشت که حتما و در ابتدای راه میزان ورود و دریافت مواد غذایی کربوهیدراتی را در حد بسیار کم نگه دارید، در غیر اینصورت روند افزایش وزن نسبتا شدید در انتظارتان خواهد بود. رژیم کتوژنیک استاندارد : نوعی رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم، پروتئین متوسط و چربی بالا است.

᠎A rticle has be​en creat᠎ed with GS᠎A ᠎Cont ent Genera to​r  DE​MO!

رژیم کتوژنیک در تشنج

مطالعات نشان داده شده است، نتایج کاهش وزن رژیم غذایی کتو بهتر از یک رژیم غذایی با کربوهیدرات کم یا معمولی است. رژیم کِتوژنیک رژیم مناسب برای کاهش وزن بوده و ما توصیه میکنیم که بهتر است هم کربوهیدراتهای کل مصرفی در این رژیم و هم کربوهیدراتهای خالص مصرفی در آن را بهخوبی کنترل کنید. در ابتدا ممکن است سطح کلسترول فرد افزایش پیدا کند اما با گذشت زمان شاهد کاهش کلسترول خواهید بود. همچنین سطح تری گلیسیرید و کلسترول HDL نیز در آن ها بهبود پیدا میکند. در واقع ، رژیم کتو ممکن است به بهبود سطح تری گلیسیرید ، HDL و LDL کمک کند. افرادی که مشکلات کیسه صفرا یا لوزالمعده دارند: هضم چربی برای بدن سخت تر از سایر درشت مغذی ها است ، بنابراین ممکن است برای کسانی که مبتلا به کیسه صفرا یا بیماری پانکراس هستند ، مشکل زا باشد. در مورد رژیم کتوژنیک و چگونگی عملکرد آن به اختصار می توان گفت که هدف در این رژیم غذایی، سازگار نمودن و آموزش متابولیسم یا سوخت و ساز بدن برای استفاده بیشتر از چربی هاست.

عوارض رژیم کتوژنیک در شیردهی همچنین تحقیقات نشان داده است که رژیم کتو می تواند برای نوزادان و کودکان نوپا مؤثر باشد.از آن جا که این گروه سنی بسیار آسیب پذیر هستند حتما باید تحت نظر پزشک از آن استفاده کنند. بنابراین برای افرادی که همیشه احساس گرسنگی می کنند ، این رژیم میتواند بسیار کمک کننده باشد. شما می توانید با جایگزین کردن شیرین کننده های مصنوعی با شیرین کننده های طبیعی و کم کربوهیدارت که مناسب برای رژیم کتو نیز می باشند، شروع کنید. راهکار : با اضافه کردن نمک و خوردن مکمل مواد معدنی می توانید این مشکل را برطرف کنید. کاهش وزن با خوردن چربی: این وعده شگفت انگیز رژیم کتوژنیک است. رژیم کتو میتواند علائم بیماری آلزایمر را کاهش دهد و پیشرفت آن را کند نماید. اما اکنون با پیشرفت علوم پزشکی و تغذیه رژیم های گوناگونی ابداع شده اند که در پس هر کدام هدف و غایتی ترسیم شده است. کتوژنیک ، چیز جدیدی نیست و در علم پزشکی تقریبا 100 سال است که برای درمان صرع مقاوم به دارو، بویژه در کودکان از این رژیم غذایی استفاده میشود. اولین بار از رژیم کتوژنیک برای درمان تشنج در بیمارانی که دچار بیماری صرع بوده اند استفاده میشده که درمانی بسیار نتیجه بخش بوده است.