قیمت سمعک ارزان تحت تاثیر چه عواملی است؟


قیمت سمعک ارزان تحت تاثیر چه عواملی است؟

سمعک ها دستگاه های الکترونیکی کوچکی هستند که انواع کم شنوایی را برطرف کرده و صداها را برای کاربران تقویت می­کنند. تمامی سمعک ها دارای سه قطعه اصلی هستند. میکروفون، پردازنده و بلندگو سه قطعه اصلی این وسیله پرکاربرد شنوایی بوده که هر یک وظیفه مشخصی را به عهده دارند.

میکروفون برای دریافت صدا به کار می­رود که پس از دریافت اصوات، آنها را به پردازنده منتقل می­کند تا اصوات مورد پردازش قرار بگیرند و توسط پردازنده تقویت شوند. اصوات موردنظر پس از پردازش و تقویت به بلندگو منتقل می­شوند تا از طریق آن به گوش کاربر برسد. سمعک ها در مدل ها و سبک های مختلفی به بازارعرضه شده­اند که هر یک قیمت متفاوتی دارد. عوامل مختلفی می­توانند بر قیمت سمعک تاثیرگذار باشند.

چرا افراد مبتلا به کم شنوایی باید از سمعک استفاده کنند؟

سمعک به افراد کم شنوا کمک می­کند بیشتر در گفت و گو ها شرکت کنند. سمعک کمک می­کند افرادی که به مشکل کم شنوایی مبتلا هستند حضور فعال­تری در جامعه داشته باشند و نقش مهمی در فعالیت های اجتماعی ایفا کنند. سمعک صداهای محیط و گفتار را دریافت و سپس تقویت کرده و آنها را به گوش بیمار ارسال می­کند. در نتیجه فرد صدای گفتار دیگران را درک کرده و در مکالمات خود با مشکل مواجه نخواهد شد. در صورت عدم استفاده از سمعک، درجه کم شنوایی افزایش یافته و فرد در فعالیت های روزانه خود با مشکل مواجه می­شود.

قیمت سمعک

قیمت سمعک از مهم ترین نکاتی است که معمولاً توسط مراجعین مورد توجه قرار می­گیرد. به طور کلی سمعک وسیله ای گران قیمت است، اما این مورد بستگی به هوشمند بودن یا نبودن آن نیز بستگی دارد. چنانچه کم شنوایی شما در درجه متوسط یا خفیف قرار دارد می­توانید از سمعکی با تکنولوژی متوسط استفاده کنید که طبیعتاً قیمتی پایین تری نسبت به بقیه مدل ها دارد.

قیمت سمعک به عوامل مختلفی وابسته است. معمولاً قیمت سمعک بر اساس تکنولوژی به کار رفته در آن تعیین می­شود. عوامل دیگری نیز می­توانند بر قیمت سمعک تاثیر بگذارند. اندازه سمعک، مدل  وسبک آن، شرکت تولید کننده، سال ساخت و گارانتی و خدمات پس از فروش از عواملی هستند که بر قیمت سمعک تاثیرگذار هستند.

به این نکته توجه کنید که در اغلب ساعات شبانه روز در حال استفاده از سمعک هستید؛ در نتیجه با توجه به اهمیت استفاده از سمعک و حل مشکلات شنوایی، بحث اقتصادی آن اهمیت کمتری دارد زیرا برای حل مشکل شنوایی بهتر است از سمعکی باکیفیت وهوشمند استفاده کنید. به همین دلیل نباید کیفیت و راحتی را فدای قیمت سمعک نمود. استفاده از سمعکی هوشمند باعث می­شود کم شنوایی شما تا حد زیادی حل شود و صدایی طبیعی، واضح و شفاف را دریافت نمایید.

قیمت سمعک

قیمت سمعک آنالوگ

پایین ترین سطح تکنولوژی در محصولات شنوایی، سمعک آنالوگ می­باشد. این گروه از سمعک ها نوعی تقویت کننده ساده بوده و بدون پردازش صداها را بلندتر از حد معمول می­کنند. نوع تقویت سمعک های آنالوگ خطی بوده و شفافیت آن پایین تر از سایر مدل ها می­باشد. این دسته از سمعک ها قیمتی حدود 5 تا 10 میلیون تومان دارند.

قیمت سمعک دیجیتال

نسل جدید سمعک های امروزی سمعک دیجیتال بوده که تکنولوژی پیشرفته ای داشته و در آن از انواع مدارات استفاده شده است. مدل های دیجیتالی تعداد کانال پردازشی بیشتری دارند و صدای واضح و شفافی را برای کاربر سمعک فراهم می­کنند. بسیاری از قابلیت های این دسته از سمعک ها اتوماتیک بوده و مداراتی مانند حذف نویز محیطی و ضد فیدبک در آنها به کار رفته است.  بدنه سمعک های دیجیتال ضد آب بوده و مقاومت خوبی در برابر رطوبت از خود نشان می­دهند. قیمت این دست از محصولات با توجه شرکت تولید کننده و برند متفاوت است اما در کل در بازه قیمتی 10 تا 25 میلیون تومان قرار می­گیرند.

قیمت سمعک هوشمند و فراهوشمند

پیشرفته ترین نوع سمعک ها، دسته هوشمند و فراهوشمند بوده که در آنها از بهترین فناوری های روز استفاده شده است. سمعک های هوشمند و فراهوشمند بالاترین کیفیت صدا را برای کاربر فراهم می­کنند. این گروه از سمعک ها به سیستم وایرلس مجهزاند و خیال کاربر را از اتصال به تلفن همراه، تلویزیون و سایر وسایل هوشمند راحت می­کنند. تمامی عملکردهای این دست از سمعک ها به صورت خودکار بوده و متناسب با محیط شنیداری، برنامه ها را تنظیم می­کنند. سمعک های هوشمند و فراهوشمند گران ترین گروه سمعک ها هستند و بازه قیمتی 15 تا 30 میلیون تومان را در بر می­گیرند. 

سمعک قسطی

افرادی که مشکلات شنوایی دارند بهتر است هر چه سریع تر به متخصص مراجعه کرده و فرایند درمانی خود را آغاز کنند. مشکلات اقتصادی و بالابودن قیمت سمعک باعث شده بسیاری از بیماران فرایند درمانی خود را به تعویق بیندازند. باید اشاره کنیم که با عدم استفاده از سمعک میزان مشکلات شنوایی فرد بیشتر شده و درجه کم شنوایی بیمار افزایش می­یابد. به همین دلیل برخی از کلینیک ها برای رفاه حال مراجعین و محروم نشدن این دست از بیماران، طرح سمعک اقساطی را ارائه کرده اند.

یکی از کلینیک هایی که طرح سمعک اقساطی را ارائه کرده، کلینیک سمعک آلفا است. شرایط این این چنین است که بیمار ابتدا بخشی از هزینه سمعک را متناسب با قیمت کل به صورت نقدی پرداخت کرده و باقی مبلغ را با چند عدد چک معتبر در بازه های زمانی مختلف پرداخت نماید.

قیمت سمعک در کلینیک سمعک آلفا

خدمات کلینیک سمعک آلفا

کلینیک سمعک آلفا با 24 سال سابقه، خدمات شنوایی متنوع و باکیفیتی را به شما مراجعین گرامی ارائه می­کند. این مرکز معتبر شنوایی علاوه بر انجام انواع آزمایش شنوایی بزرگسالان، کودکان و نوزادان، خدمات تجویز سمعک و تعمیر انواع سمعک را نیز ارائه می­کند. شایان ذکر است که تنظیم سمعک ها در این کلینیک با جدیدترین دستگاه تنظیمی (REM) انجام می­شود.

امکان ارائه خدمات تجویز سمعک در منزل نیز برای سالمندان و بیماران مشکلات حرکتی فراهم شده است. تمامی خدمات توسط پرسنل مجرب و حرفه ای و با استفاده از جدیدترین دستگاه های شنوایی صورت می­گیرد. برای دریافت نوبت و یا هرگونه اطلاعات بیشتر از طریق شماره تلفن های مربوطه با کارشناسان کلینیک سمعک آلفا در ارتباط باشید. 

کانال تلگرام



منبع