عوامل تاثیر گذار در هزینه ایمپلنت دندان


عوامل تاثیر گذار در هزینه ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان قیمت های مختلفی دارد و قیمت هر واحد ایمپلنت دندان بر اساس عوامل مختلفی تعیین می گردد که قصد داریم در این مطلب به عوامل تاثیرگذار در هزینه ایمپلنت دندان بپردازیم.

بر اساس مقاله هزینه ایمپلنت دندان در سال 1401، ایمپلنت دندان قیمت از 5 میلیون تومان تا 18 میلیون تومان دارد و هزینه ایمپلنت دندان به عوامل محتلفی بستگی دارد.

عواملی که در قیمت ایمپلنت تاثیرگذار هستند عبارتند از:

  • مارک ایمپلنت دندان؛
  • نوع ایمپلنت دندان؛
  • تعداد ایمپلنت دندان؛
  • دستمزد متخصص ایمپلنت؛
  • درمان های جانبی ایمپلنت؛

عواملی که در قیمت ایمپلنت تاثیرگذار هستند

تاثیر مارک ایمپلنت دندان در قیمت ایمپلنت

مارک ایمپلنت دندان یکی از نکات مهم در تعیین قیمت ایمپلنت است آگاهی کامل از این موارد به شما کمک میکند تا بهترین ایمپلنت دندان را انتخاب کنید و موفقیت ایمپلنت را تضمین میکند همچنین باعث می شود شایع ترین عوارض ایمپلنت دندان را کاهش دهد.

مارک و برند ایمپلنت دندان متفاوت است در حال حاضر در ایران ایمپلنت دندان های سوئیسی، ایمپلنت کره ای، ایمپلنت آمریکایی و آلمانی بیشترین استفاده را دارند.

مارک ایمپلنت سوئیسی اشترومن بهترین مارک ایمپلنت در جهان است که طرفداران زیادی دارد و در بین متخصصان ایمپلنت بسیار محبوب و پرطرفدار شده است.

بهترین مارک ایمپلنت دندان

در حال حاضر بهترین مارک ایمپلنت دندان در ایران ایمپلنت دندان اشترومن که ساخت کشور سوئیس، ایمپلنت کره ای مگاژن و ایمپلنت دندان آمریکایی زیمر می باشد که قیمت مناسب و طول عمر بسیار بالایی دارند.

اگر یک مارک ایمپلنت دندان مناسب و با کیفیت مانند ایمپلنت اشترومن، ایمپلنت مگاژن، ایمپلنت زیمر آمریکایی را انتخاب کنید می توانید درصد زیادی به موفقیت ایمپلنت امیدوار باشید.

اما مارک ایمپلنت دندان نیز یکی از عوامل موثر در قیمت ایمپلنت دندان می باشد که باعث می شود ایمپلنت دندان قیمت افزایشی یا کاهشی داشته باشد.

نوع ایمپلنت دندان و تاثیر در هزینه ایمپلنت

نوع ایمپلنت دندان و تاثیر در هزینه ایمپلنت

نوع ایمپلنت دندان در قیمت هر واحد ایمپلنت نیز تاثیرگذار است. نوع ایمپلنت دندان در واقع منظور همان مدل جراحی ایمپلنت و تکنولوژی بکار رفته در جراحی است.

  • ایمپلنت فوری
  • ایمپلنت دیجیتال
  • ایمپلنت دندان با لیزر
  • ایمپلنت به روش سنتی

در واقع در هریک از این روش ها ابزارها و تجهیزات متفاوتی استفاده می شود که در قیمت ایمپلنت تاثیرگذار است. به عنوان مثال در ایمپلنت دیجیتالی، نوع عکسبرداری و از دهان و دندان و استخوان فک متفاوت است و هزینه تصویربرداری سه بعدی بیشتر می باشد.

نوع ایمپلنت دندان باعث می شود که بتوانید جراحی بهتر و مطمئن تری را تجربه کنید همچنین نوع ایمپلنت های دیجیتالی و لیزری باعث می شود تا کمترین میزان جراحی و خونریزی را داشته باشید.

جراحی و خونریزی کمتر باعث می شود تا دوره بهبودی شما کاهش یابد و زمان کمتری را برای انجام ایمپلنت دندان سپری کنید. برای انجام انواع روش های ایمپلنت دندان با تجهیزات بروز، دندانپزشکی آیریک را پیشنهاد میکنیم.

برای دریافت نوبت و رزرو ویزیت رایگان ایمپلنت دندان می توانید به مرکز ایمپلنت آیریک ( دندانپزشکی آیریک ) در تهران مراجعه نمائید و یا به سایت https://iricclinic.com مراجعه کنید.

مراجعه به دندانپزشک برای کاشت ایمپلنت

تاثیر تعداد ایمپلنت در هزینه ایمپلنت دندان

تعداد ایمپلنت دندان درواقع منطور تعداد هر واحد ایمپلنت دندان است. حال سوال پیش می آید که هر واحد ایمپلنت دندان یعنی چه ؟

به هر یک دندان واقعی یک واحد گفته می شود حال برای هر تعداد دندان از دست رفته که دارید به یک واحد ایمپلنت دندان نیاز است. مثلا اگر 4 دندان از دست رفته دارید 4 واحد ایمپلنت دندان نیاز است.

حال هر چه تعداد ایمپلنت دندان ها افزایش یابد قیمت ایمپلنت دندان نیز بیشتر می شود و باید به این نکته توجه داشته باشید که تعداد ایمپلنت دندان بر قیمت نهایی آن تاثیرگذار است.

هرچه تعداد ایمپلنت دندان بیشتر شود قطعا میزان جراحی و متریال هایی که باید استفاده شوند بیشتر می شود و همچنین تعداد روکش ایمپلنت دندان نیز افزایش پیدا میکند و قیمت ایمپلنت دندان بالاتر می رود.

دستمزد متخصص ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان یک درمان بسیار مهم و پیچیده است و بهتر است که برای کاشت ایمپلنت دندان حتما از یک متخصص ایمپلنت و جراحی فک و صورت استفاده کنید تا از جراحی اصولی و درست مطمئن شوید.

برخی از پزشکان بصورت تجربی کاشت دندان را آموخته اند و در حال درمان ایمپلنت دندان هستند معمولا این پزشکان عمومی دستمزد کمتری برای کاشت ایمپلنت دریافت میکنند.

اما متخصصین ایمپلنت دندان به دلیل تخصص در این زمینه و حرفه ای تر بودن در کاشت ایمپلنت دندان معمولا دستمزد بیشتری برای جراحی ایمپلنت دندان دریافت میکنند به همین دلیل دستمزد متخصص ایمپلنت در قیمت ایمپلنت تاثیرگذار است.

درمان های جانبی و قیمت ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان به تنهایی انجام نمی شود و یکسری درمان های جانبی مانند سینوس لیفت، پیوند استخوان، جراحی لثه و … دارد که برای برخی از افراد باید انجام شود تا بتوان کاشت ایمپلنت دندان در تهران را انجام داد.

کاشت دندان طبیعی اگر زود انجام نشود معمولا باعث می شود که دندان های اطراف آسیب ببینند پس بهتر است که هرچه سریعتر برای ایمپلنت دندان تصمیم بگیرید.

همچنین اگر مدتی دندانی را از دست داده اید و جای ریشه آن خالی باشد استخوان فک دچار تحلیل می شود و اصطلاحا تحلیل استخوان و لثه اتفاق میوفتد که در اینصورت باید جراحی لثه و پیوند استخوان انجام شود و به هزینه ایمپلنت دندان اضافه می شود.

رضایت از کاشت ایمپلنت دندان

سینوس لیفت یا جراحی سینوس

سینوس لیفت یکی از درمان های جانبی ایمپلنت دندان است که در قیمت ایمپلنت دندان در تهران تاثیرگذار است اگر دندان های عقبی خود را از دست داده اید باید بدانید که در بالای این دندان ها سینوس ها قرار دارند.

زمانی که دندان عقبی از بین میروند و ریشه آنها از توی استخوان بیرون می آید، در واقع فضایی خالی بوجود می آید که باعث می شود سینوس ها که مانند بادکنک هستند به سمت پایین کشیده شوند و حفره دندانی را پرکنند.

در این حالت باید درمان جانبی ایمپلنت دندان بنام سینوس لیفت انجام شود که متخصص ایمپلنت با یک جراحی اضافه که بر هزینه ایمپلنت دندان تاثیرگذار است، سینوس را به جای اصلی خود بازمیگرداند که لیفت سینوس می گویند.

تمامی مواردی که گفتیم در قیمت ایمپلنت دندان تاثیرگذار هستند و اگر میخواهید کاشت ایمپلنت دندان انجام دهید بهتر است بصورت کامل این موارد را بررسی کنید و ایمپلنت دندان خوبی را تجربه کنید.

منبع: iricclinic.com/ایمپلنت-دندان/

کانال تلگرام



منبع