تبلیغات و رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک (Ketogenic یا به اختصار رژیم کتو) یک رژیم کم کربوهیدرات و پرچربی است که فواید زیادی برای سلامتی با لاغری سریع در 24 ساعت موفق شوید دارد. از آنجا مدت زمان دریافت محدود می شود احتمالاً مقدار مصرف هم کم می شود یعنی کالری کمتری در یافت می شود لذا منجر به کاهش وزن می شود. حداقل در ابتدای کار، تا زمانی که سیر نشدید، بسیار مهم است که غذا بخورید و از محدود کردن کالری بیش از حد خودداری کنید! ولی خودمان می توانیم با حذف انواع دود، الکل و غذاهای حاوی کربوهیدرات از یک طرف و ورزش و سبک زندگی سالم از طرف دیگر تا حد زیادی مانع از بروز استرس و در نتیجه کاهش رادیکال های آزاد بدن شویم.

همچنین پژوهشها نشان میدهند کمبود خواب روی هورمونهای تنظیمکنندهی اشتها مانند لپتین و گرلین تأثیر منفی میگذارد و باعث افزایش بیش از حد اشتها میشود. کاهش اشتها در رژیم کتوژنیک یکی از بهترین ثمرات آن است چرا که بیشتر مردم به علت گرسنگی بیش از حد، رژیم را نهایتاً تا چند روز ادامه میدهند. سرطان: سرطان با خستگی، عدم توانایی، کم شدن اشتها و کاهش وزن سریع همراه است. پیشنهاد ما به شما این هست که رژیم کتوژنیک نگیرید چون افراد مبتلا به رفلکس معده و کم کاری تیروئید کاندیدای خوبی برای این رژیم نیستن. پژوهشها درباره میزان اثرگذاری رژیم کتو برای افرادی که دچار چاقی مفرط یا مبتلا به دیابت هستند هم محدود بوده است.

خوراکی های مجاز در رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک عوارض برای مقابله با استرس و داشتن خواب کافی، استفاده از وسایل الکترونیکی را محدود کنید و از روشهایی مانند یوگا و مدیتیشن کمک بگیرید. کربوهیدراتها به کمتر از 50 گرم محدود میشوند. راه حل جایگزین، توسل به برنامههای غذایی متعادلی است که غذاها را بدون حذف کردن، کوچکتر میکنند و با ترفندهای اصولی، مانع پرخوری و ریزهخواری میشوند. خوراکیهای تازه، کنسروشده یا یخزده نیز معادل هم هستند، اما سبزیجات پخته و خام با هم تفاوت غذایی دارند و غذاهای فراوریشده نیز یک معضل جداگانه محسوب میشوند. نتیجه رژیم کتو سریع خود را نشان میدهد؛ اما ماجرا از این قرار است که بهطور پایدار و دائمی نمیماند.

نمونه رژیم کتوژنیک دکتر کرمانی

اما دلایلی وجود دارد که اجازه نمیدهند رژیم کتوژنیک به نتیجه برسد. آن ها را به صورت منظم در رژیم کتوژنیک خود مصرف کنید ، اما از مصرف مکمل ها نیز نترسید! اما زیادهروی در مصرف میانوعدهها و تنقلات پرکالری، حتی اگر با رژیم کتوژنیک سازگار باشند، باعث میشود تلاشهای شما برای کاهش وزن به نتیجهی مطلوب نرسد. در طرف مقابل پژوهش ها نشان میدهند که افزایش اچ دی ال کلسترول در رژیم کم چرب قابل توجه نیست و حتی کاهش پیدا میکند. موارد ذکر شده دلایلی است که نشان می دهد که چرا رژیم کتوژنیک بسیار برتر از یک رژیم کم چرب است؛ مثل: افزایش جذب پروتئین که فواید بسیار زیادی دارد.

زنان باردار در حال رشددادن به یک انسان هستند. رژیم کتو هم برای زنان باردار مناسب نیست. رژیم لاغری کتوژنیک استاندارد برای تازه کارها مناسب است. رژیم کتوژنیک دارای خطرات متعددی است. خطرات احتمالی آن چیست؟ چه خطرات پنهانی در پناهبردن به این رژیمها وجود دارد؟ بسیاری از مردم رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا را بیشتر تمایل به استفاده برای کاهش وزن دارند. پس از گذشت چند هفته ، بسیاری از افراد اذعان داشتند که عملکرد آن ها به حالت عادی برگشته است . بسیاری از افراد بهامید ازدستدادن اضافهوزن در کوتاهترین زمان ممکن، بهسمت رژیمهای تازه میروند. مصرف بمبهای چربی مانند شکلاتهای شیریننشده یا روغن نارگیل هم به افراد کمک میکند خیلی زود و سریع، میزان چربیِ لازم برای روزشان تکمیل شود.

چهار راه‌هایی که رژیم غذایی کتوژنیک زندگی جنسی شما را بهبود می‌بخشد.

متخصصان تغذیه میتوانند بنا به شرایط جسمانی هر فرد به مقدار دقیق و لازم مصرف فیبر در روز کمک کنند. در حالت طبیعی، ۲۰ تا ۳۵ درصد از کالریهای موردنیاز بدن از چربیهای به دست میآیند. ۵ درصد کالری از کربوهیدراتها به دست میآید (حدود ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز). اگر هر یک از شرایط زیر را دارید نخست با پزشک خود در این باره صحبت کنید تا مطمئن شوید که رژیم غذایی کتوژنیک برای شما بی خطر باشد، به ویژه اگر دیابت نوع یک 8 نکتهای که شما را در کتوژنیک برای لاغری گورو میکند دارید. برای یافتن چنین رژیمی، باید به متخصصان و نتایج تحقیقات مراجعه کنید.

رژیم نیمه کتوژنیک

اگر چنین شود، تأمین مواد مغذی لازم برای بدن مادر و بچه سخت میشود. این باعث میشود بدن شما از چربی ذخیره شده برای انرژی استفاده کند که منجر به کاهش وزن میشود. کورتیزول هورمونی است که معمولاً با نام هورمون استرس شناخته میشود و سطوح بالای این هورمون در بدن باعث ذخیرهی چربی به ویژه در ناحیهی شکم میشود. در این صورت است که مشکلات روده آنها حل میشود و امکان دفع پیدا میکنند. منتها آیا رژیمها همان طور که ادعا میکنند در کمترین زمان و با حفظ سلامتیمان به ما در ازدستدادن چربیهای اضافه کمک میکنند؟ پزشکان توصیه میکنند بعد از هر شیردهی، یک لیوان آب نوشیده شود. C on​te nt w​as c reated with t he  help  of GSA Content​ G en erat᠎or Dem oversi᠎on.

میوه های مجاز در رژیم کتوژنیک این رژیم حتی برای مبتلایان به دیابت ، سرطان ، صرع و آلزایمر نیز توصیه می شود . شما میتوانید روغن نارگیل یا کره از قبل وزن شده را منجمد کنید، کوکیها را بپزید، وعدههای کوچک فریزشده درست کنید، یا حتی از آنها برای ساخت وعدههای غذایی کوچک از قبل پخته شده و یا آمادهسازی مواد اولیه به اندازه مختلف استفاده کنید. اگر بیشتر از یک نوبت در روز میانوعده مصرف میکنید، گزینههای کمکالری را انتخاب کنید. زیرا در فرهنگهای غذایی مختلف معمولاً کربوهیدراتها، بخش عمدهای را به خود اختصاص میدهند. زیرا بدن ما برای عملکرد سالم به همه گروه های غذایی و مواد مغذی نیاز دارد.

عوارض رژیم کتوژنیک

منتها در کنار همه اینها، یادتان باشد بعضی از افراد نباید بههیچوجه رژیم کتو را برای خود انتخاب کنند. افراد سالم نیز باید روزانه ۲۵ تا ۳۵ گرم فیبر مصرف کنند تا شکمشان کار کند و مشکل یبوست نداشته باشند. همانطور که گفته شد در ابتدا رژیم کتو (Keto) برای کنترل تشنج در کودکان مبتلا به صرع استفاده میشده است و با تحقیقات و پژوهش های بیشتر متوجه شدند که این رژیم میتواند در راستای کاهش وزن سریع برای افراد عادی هم کارایی داشته باشد. این رژیم به کلیه فشار وارد می کند و اگر شما بلند مدت این رژیم را بگیرید دچار سنگ کلیه خواهید شد.  Th is artic᠎le w᠎as c᠎reated ​with GSA Co nt​en t  Generato᠎r DE MO!

شماره تماس به ایمیل شما ارسال شد. سازمان بهداشت جهانی اعلام میکند که فشار خون بالا و بیماریهای قلبی ناشی از آن، تقریباً ۱۳٪ مرگ و میر جهان را به دنبال دارد. در مطالعه دیگری که به دنبال بررسی تاثیر هرم رژیم کتوژنیک بر عملکرد دوچرخه سواری صورت گرفت ، رژیم کتوژنیک باعث بهبود ترکیب بدن و همچنین بهبود نسبی VO2 گردید. مصرف مواد غذایی حاوی پروتئین و همچنین سبزیجات غیرنشاستهای میتواند به شما کمک کند تا مدت بیشتری احساس سیری کنید و کالری اضافی هم دریافت نکنید. همچنین در کتابها و مجلات آشپزی نیز معمولاً قسمتی برای آموزش غذاها و دسرهای مناسب رژیم کتو وجود دارد.

بدون رویآوردن به رژیمهای سختی مانند کتو نیز میتوان وزنی متناسب داشت. منتها در پِی لاغری و رژیمهای سختگیرانه نباشید. اگر باردارید و بابت یافتن اضافهوزن نگرانی دارید، نگران نباشید. اگر مشکلاتی در رابطه با لوزالمعده، کبد، تیروئید یا کیسه صفرا دارید، نباید به رژیم کتو فکر کنید. هنگامی که استرس دارید، بدن شما مقدار زیادی کورتیزول تولید میکند. از طرفی دیگر، افرادی که به تازگی رژیم کتوژنیک را شروع کردهاند باید فیبر بیشتری مصرف کنند تا عملکرد دستگاه گوارش در آنها با اختلال مواجه نشود. عضلات بیشتر به این معنی است که شما در حالت استراحت هم کالری بیشتری میسوزانید و این افزایش کالریسوزی باعث تقویت متابولیسم میشود.

اضافه کردن سبزیجات غیرنشاستهای به میانوعدهها باعث میشود فیبر بیشتری دریافت کنید. به متخصصان تغذیه مراجعه کنید و با گرفتن برنامهای که در آن مواد مغذی مختلف وجود دارد، رژیمی مناسب داشته باشید. متخصصان میگویند افرادی که با کتو آشنایی چندانی ندارند در اوایل مسیر ممکن است به مشکلی موسوم به آنفلوانزای کتو (Keto Flu) هم دچار شوند. متخصصان میگویند حدود ۷۲ ساعت طول میکشد کتوزیس در بدن عمل کند و آثارش را نشان بدهد. آووکادو، تمشک، توت فرنگی و لیموترش را با رعایت اعتدال و محاسبهی میزان کالری، مصرف کنید.

رژیم کتوژنیک هرم

۱ عدد سیب میل کنید. فقط به وزن خود وسواس نداشته باشید؛ عدد روی ترازو فقط بخشی از پازل کاهش وزن است. زمانی که ذخایر گلوکز به پایان برسد، بدن ما به چربیها متوسل میشود. این رژیم غذایی موجب کاهش قند خون و سطح انسولین میشود. رژیم غذایی کتو ممکن است موجب کاهش فشار خون، ایجاد سنگ کلیه، یبوست، کمبود مواد مغذی در بدن و افزایش احتمال ابتلا به بیماریهای قلبی شود. منتها حواستان باشد اگر این منابع را بهخوبی نشناسید، امکان دارد با مصرف بیشازحد چربیهای اشباعشده، باعث افزایش احتمال ابتلا به بیماریهای قلبی شوید و به قلب سرخ و تپندهتان آسیب بزنید.

لازم است بهسراغ مصرف منابعی از چربی بروید که برای قلب سالم و مفیدند. برای نتیجهی بهتر در روزهای آزاد از کربوهیدراتهای سالم مثل میوهها، سبزیجات نشاستهای، لبنیات و غلات کامل (به غیر از غذاهای یا فرآوری شده یا شیرین) استفاده کنید. اشخاصی که این رژیم را دارند برای رساندن کربوهیدرات دریافتی خود به زیر 50 گرم در روز، از مصرف نان و غلات خودداری می کنند. مصرف میوهها، سبزیجات و غلات کامل در دوران بارداری ضروری است. متخصصان معتقدند دوران بارداری زمان مناسبی برای کاهش وزن نیست. در دوران بارداری نباید هیچیک از گروههای مواد غذایی از رژیم مادر حذف شود.

چهکسانی نباید رژیم کتو بگیرند؟ رژیم کتوژنیک؛ امن یا خطرناک؟ رژیم غذایی کتو یا کتوژنیک (keto) چیست؟ اینکه بدانید چه میخورید و چگونه میخواهید دوباره کربوهیدراتها را به رژیم غذایی خود وارد کنید. در این بخش بایدها و نبایدهای رژیم غذایی کم کاری تیروئید را توضیح دادهایم که با رعایت آن میتوانید به اصلاح کم کاری تیروئید، کمک کنید. کم کاری تیروئید چیست؟ خوردن میان وعده سالم گرسنگی شما را کم کرده و به شما کمک می کند که پایبند رژیم خود بمانید. البته این را هم در نظر بگیرید که هر فرد باید بهدنبال رژیمی بگردد که مناسبترین گزینه برای وضعیت بدنی و سبک زندگیاش است.