انسان های موفق، مشکلات خود را چگونه حل می کنند؟


انسان های موفق، مشکلات خود را چگونه حل می کنند؟

بسیار جالب است بدانید انسان های موفق، مشکلات خود را چگونه حل می کنند؟ آنجایی که سایرین به موانع غیرقابل نفوذ بر می خورند، آنها چالش پیش روی خود را برای در آغوش گرفتن و مشکلی برای حل کردن می بینند. اعتماد به نفسی که آنها را در مواجهه با سختی به جلو می راند، توانانی آنها برای رها شدن از حس منفی است که خیلی از افراد منطقی را به عقب می راند.

مارتین سلیگمن (موفقیت در زندگی به تشخیص این نکته بستگی دارد که باور داشته باشید شکست های شما ناشی از کمبود های شخصیتان و خارج از کنترل شماست یا اینکه تنها مشکلاتی هستند که آنها را با تلاش برطرف سازید . او عقیده دارد تنها موفقیت نیست که به دیدگاه شما وابسته است. او با بررسی افرادی که شکست های خود را ناشی از ناتوانی های خود می دانسته اند دریافت که بیشترین میزان بروز افسردگی در این افراد می باشد. خوشبین ها از سوی دیگر شکست را تجربه آموزنده در نظر می گیرند و در آینده از آن درس گرفته و عملکرد بهتری خواهند داشت.

این نگاه به موفقیت نیازمند EQ یا هوش عاطفی بسیار بالایی است. موجب تعجب نیست که در بین بیش از 1 میلیون نفر که تست استعداد EQ را گذرانده اند، 90 درصد افراد برتر، از EQ بالاتری برخوردار بودند. حفظ کردن دیدگاه موفقیت کار ساده ای نیست . 7 چالش است که آنها را به طور مشخص به هم می ریزد. این هفت چالش انسان های موفق را باز نمی دارد.

1. سن

سن تنها یک شماره است. افراد موفق اجازه نمی دهند که سنشان، توانایی هایشان و آنچه هستند را تعیین کند. من در یک کلاس آموزشی بودم که استاد به شاگردان می گفت: برای آنکه بتوانید به عنوان مشاور مستقل  فعالیت کنید نیازمند آن است تا سالها برای شرکت های مختلف کار کنید. من یکی از جوان ترین شاگردهای آن کلاس بودم که بدون توجه به نصحیت استاد، کار مشاوره شخصی خودم را ادامه دادم. بدون شکست همه دلشان می خواهد به شما بگویند چه کاری باید و چه کاری نباید انجام دهید.

سن
انسان های موفق به این افراد گوش نمی دهند. آنها اجازه می دهند قلب و علایق شان و نه جسم شان راهنمایی شان کند.

2. آنچه دیگران فکر می کنند

تا زمانیکه حس رضایتتان از خود در مقایسه با دیگران باشد صاحب سرنوشت خود نیستید، در حالی که واکنش نشان دادن به چیزهایی که دیگران در مورد شما فکر می کنند امکانپذیر است، نباید همچنین دستاوردهای خود را در مقایسه با بقیه افراد بسنجید. ارزش قائل شدن برای خود از درونِ افراد ناشی می شود . افراد موفق می دانند که اهمیت دادن به نظر بقیه به هدر دادن زمان وانرژی است. زمانی که افراد موفق از انجام دادن کاری احساس لذت می کنند. اجازه نمی دهند دیگران با نظر خود این حس را از آنها بگیرند.

آنچه دیگران فکر می کنند
مهم نیست که مردم در یک لحظه خاص در مورد شما چه فکر می کنند، هیچ چیز قطعی نیست.
زیرا شما هیچ وقت به اندازه ای که آنها می گویند بد یا خوب نیستید.

3. افراد نامناسب

افراد موفق به این معتقد اند که شما میانگین 5 فردی هستید که بیشتر وقت خود را با آنها می گذرانید. تعداد زیادی از موفق ترین کمپانی های تجاری دهه های اخیر توسط تیم های دو نفره عالی کنار هم شکل گرفته اند، استیو جابز و استیو وزنیاک از کمپانی اپل همسایه بودند. بیل گیتس و پل آلن از مایکروسافت در یک مدرسه درس می خوانند. سرگئی برین و لری پیج از گوگل در دانشگاه استنفورد آشنا شدند.

همانگونه که افراد بزرگ پتانسیل شما را بطور کامل شکوفا می کنند، افراد نا مناسب نیز شما را همراه خود پایین می کشند. به دلایل نامعلومی مانند: منفی بافی، بد ذاتی یا حماقت محض . افراد نامناسب استرس و تنشی ایجاد می کنند که باید از هر راهی از آن فاصله گرفت. در هر مرحله ای از زندگی احساس ناراحتی کردید به اطرف خود نگاه کنید. شاید اغلب اوقات اساس مشکل شما افرادی هستند که خود را به آنها محسور کرده اید.

افراد نامناسب
هیچگاه به اوج خود نمی رسید تا وقتی که در کنار افراد مناسب قرار بگیرید.

4. ترس

ترس چیزی بیش از احساسی تحث تاثیر تصورات شما نیست، البته خطر حقیقی است و با قدم گذاشتن رو به روی یک اتوبوس در حال حرکت، قلیان آدرنالین پیدا می کنید. ترس یک انتخاب منطقی برای گریز از خطر است . افراد موفق با ترس های خود روبرو می شوند و به احساس لذت ناشی از غلبه کردن بر ترس ها معتاد هستند.

ترس
بدترین چیز دنیا این است که از درون بمیرید، در حالی که هنوز زنده هستید.

5. منفی بافی

زندگی همیشه آنگونه  که می خواهید جلو نمی رود. اگر منطقی در نظر بگیرید شما هم مثل سایرین 24 ساعت در طول روز وقت دارید. افراد موفق بجای شکایت از وضع خود یا اینکه اوضاع می توانست چگونه باشد و یا باید چگونه می بود به چیزهایی که باید برای آنها سپاسگذار باشند می نگرند و بدنبال راهی برای غلبه کردن بر مشکل و ادامه دادن می روند. می توانید اینگونه به این مساله نگاه کنید:

منفی بافی
اگر کسی که دائم شکایت می کند ، سیگار می کشید. تمام روز کنار آن می نشستید تا دود را تنفس کنید؟
این کار مثل نشستن در کنار افراد منفی باف است.

6. گذشته یا آینده ؟

مانند ترس، گذشته یا آینده ساخته ذهن شما هستند. هیچ وقت احساس گناه گذشته را تغییر نمی دهد همانطور که حس اضطراب در آینده تاثیر گذار نیست. تلاش کنید در حال زندگی کنید. امکانپذیر نیست که نیروی بلقوه خود را شکوفا کنید در حالی که حواستان در جای دیگری است. برای زندگی در “حال” اینکارها را انجام دهید:

  • گذشته خود را بپذیرید. اگر آن را نپذیرید، گذشته هرگز شما را رها نخواهد کرد.
  • عدم قطعیت درباره آینده را بپذیرید. انتظارات غیرضروری از خود نداشته باشید و بدانید که نگرانی هیچ جایگاهی در زندگی حال حاضر شما ندارد.
نگرانی مانند بهای قرضی است که اصلا بدهکار نیستید.
نگرانی مانند بهای قرضی است که اصلا بدهکار نیستید. (مارک تواین)

7. اوضاع جهان

هر بار که اخبار را تماشا کنید متوجه می شوید که دنیا درگیر جنگ، حملات خشونت بار، اقتصاد ناپایدار وکمپانی های شسکت خورده است. براحتی می تواند گفت که دنیا رو به نابودی می رود. ممکن است که اینطور باشد اما انسان های موفق درگیر مسائلی  که تحت کنترل خودشان نیست نمی شوند. در عوض حواس خود را متوجه دو چیز که در اختیار خودشان است قرار می دهند، تلاش و تمرکز. آنها تلاش می کنند زندگی خود را بهبود دهند و تلاش می کنند تمرکز خود را بر روی اتفاق های خوبی که در دنیا اتفاق می افتد معطوف کنند و دنیا را با قدم های کوچک به جای بهتری تبدیل کنند.

اوضاع جهان
افراد موفق بر روی تلاش خود متمرکز می شوند و کارهایی انجام می دهند که هر روز زندگی خود و دنیای اطرفشان را بهتر کند.

نتیجه گیری:

موفقیت شما در گرو دیدگاه شماست. با نظم و تمرکز می توانید اطمینان داشته باشید که این هفت چالش هیچوقت شما را از رسیدن به موفقیت باز نمی دارد.

کانال تلگرام



منبع