کاشت مو طبیعی و انواع روش ها


کاشت مو طبیعی و انواع روش ها

طبق بررسی های انجام شده در سراسر دنیا، حدود 60 درصد مردان و 50 درصد زنان با مشکل ریزش مو روبرو هستند. به همین دلیل همگی به دنبال انجام روش هایی مطمئن برای پر پشتی موها یا جلوگیری از ریزش آن هستند.

یکی از بهترین روش هایی که همواره توسط متخصصین زیبایی پیشنهاد و انجام می شود، کاشت مو است. اما نکته مهمی که وجود دارد، این است که باید ابتدا دلیل ریزش مو و الگوی ریزش آن مشخص شود. سپس بر اساس شرایط فرد و نوع ریزش بهترین روش کاشت مو انتخاب و انجام شود. 

کاشت مو برای چه افرادی مناسب است؟

با وجود این که روش های مختلفی برای کاشت مو در کلینیک های کاشت مو انجام می شود. اما در برخی موارد نمی توان برای همه افراد کاشت انجام داد. بنابراین به طور کلی می توان گفت که کاشت مو برای افراد زیر مناسب است:

  • زنانی که موهای کم پشت دارند.
  • آقایانی که دارای الگوی ریزش مو ژنتیکی هستند.
  • افرادی که به دلیل سوختگی یا آسیب های دیگر موهای خود را از دست داده اند.

بررسی انواع روش های کاشت مو

همان طور که می دانید هر فرد در طول زندگی خود یک یا چند بار ریزش مو را تجربه می کند. اما در برخی موارد که ریزش مو شدیدتر و مداوم باشد، فرد دچار کم حجمی موها شده و در برخی موارد حتی طاس می شود. به همین دلیل ابتدا باید فرد توسط پزشک معاینه شده و سپس بر اساس الگوی ریزش روش کاشت مناسب برای او انتخاب شود. خوشبختانه امروزه انواع روش های کاشت مو در کلینیک های زیبایی انجام می شود. از جمله بهترین روش های کاشت مو می توان روش های زیر را معرفی کرد.

  1. کاشت مو به روش FUT

یکی از قدیمی ترین و البته بهترین روش های کاشت مو، روش FUT است. در این روش با استفاده از تیغ جراحی بخشی از پوست سر برداشته شده و پس از برداشت پوست و فولیکول های لازم این قسمت بخیه زده می شود. سپس جراح بخش های مختلف مو و پوست سر را به چندین قسمت کوچک تر که همان گرافت نامیده می شود، تقسیم می کند.

در مرحله بعد با استفاده از سوزن یا تیغ، در قسمت های مورد نظر سوراخ های کوچکی ایجاد می کند. سپس گرافت های مو در این سوراخ ها پیوند زده می شود. یکی از بهترین مزایای کاشت مو با روش FUT این است که تراکم موها بیشتر بوده و کاشت حالت طبیعی تری دارد.

روش های کاشت مو

  1. کاشت مو با روش FIT

در روش کاشت مو FIT واحدهای فولیکولی به صورت تک واحدی و دانه دانه انجام می شود. مراحل کاشت بدین صورت است که ابتدا پشت سر تراشیده شده و سپس فولیکول ها به صورت تک تک از پوست سر جدا می شود. در مرحله بعد سوراخ های کوچکی در قسمت های مورد نظر برای کاشت ایجاد می شود. پس از آن گرافت های جدا شده، در پوست سر کاشته شده و پیوند زده می شود.

در مرحله آخر نیز محل جراحی شده، با استفاده از بانداژ یا گاز پوشانده می شود. یکی از مزایای مهم این روش کاشت کم تهاجمی بودن آن و بهبودی سریع تر در مقایسه با روش های دیگر است. علاوه بر این، نتیجه کاشت طبیعی تر و زیباتر است.

  1. کاشت مو با روش BHT

کاشت مو با روش BHT بدین صورت است که موهای بدن مانند سینه و ریش به عنوان بانک مو، مو برداشته می شود. سپس مانند روش FIT سوراخ هایی در قسمت های مورد نظر ایجاد شده و گرافت های برداشته شده، کاشته می شود. کاشت مو با روش BHT برای افرادی پیشنهاد می شود که دخیره موی بسیار کمی دارند. همچنین مقدار زیادی از موهای خود را به دلیل ریزش مو از دست داده اند.

  1. کاشت مو با روش SUT

کاشت مو با روش SUT جز بهترین روش های کاشت مو محسوب می شود که مزایای مختلفی به همراه دارد. کلیه مراحل کاشت مو با استفاده از دستگاه های تخصصی و پیشرفته انجام می شود. به همین دلیل در مقایسه با سایر روش های دیگر عوارض کم تر، دوران نقاهت کوتاه تر، و نتایج بهتر و ماندگارتر دارد.

کاشت مو با روش SUT بدین صورت است که گرافت ها با استفاده از لنزهای پانچ برداشته شده و سپس گرافت های برداشته شده فریز می شود. این کار به منظور برای کاهش درصد از بین رفتن فولیکول های مو انجام می شود. سپس در قسمت هایی که دچار کم حجمی شده و قسمت های مورد نظر گرافت ها کاشته می شود. یکی از بهترین مزایای کاشت مو با روش SUT کم تهاجمی بودن آن است و هیچ جای زخمی باقی نماند.

بهترین روش کاشت مو

  1. کاشت مو با روش Micro FIT

کاشت مو با روش Micro FIT یک روش ترکیبی از روش های FIT و SUT است. به همین دلیل شاهد نتایج بهتر و ماندگاری تری خواهید بود. نحوه کاشت با روش Micro fit بدین صورت است که ابتدا با استفاده از ابزارهای دقیق گرافت های لازم برای کاشت برداشته می شود. سپس با استفاده از ایمپلنترهای ظریف و کوچک سوراخ هایی با قطر 1 میلیمتر در پوست سر ایجاد می شود.

سپس با مکش این فولیکول ها استخراج می شود. در مرحله بعد نیز گرافت ها در محل های مورد نظر پیوند زده می شود. انجام این روش برای افرادی پیشنهاد می شود که بانک موی خوبی دارند. 

کاشت مو با بهترین روش های پیشرفته در کلینیک خسرویانی

با رشد و پیشرفت علم در حوزه های مختلف از جمله در حوزه پزشکی، خوشبختانه روش های مختلفی برای کاشت مو در کلینیک های کاشت مو و کلینیک های زیبایی انجام می شود. کلینیک خسرویانی با سابقه درخشان در زمینه کاشت مو به عنوان یکی از بهترین کلینیک های کاشت مو شناخته می شود.

به منظور آشنایی بیشتر نیز در این مطلب به معرفی بهترین روش های کاشت مو پرداخته شد. با مطالعه این مطلب می توانید ضمن آشنایی با روش های مختلف کاشت مو، به کلینیک خسرویانی مراجعه کرده و اقدام به کاشت مو کنید.

کانال تلگرام

توجه:

اطلاعات موجود در مجله اینترنتی ، از منابع معتبر خارجی تهیه و ترجمه شده است اما جایگزین هیچ‌یک از نسخه‌هایی که پزشکان می‌نویسند، نیست. اگر فکر می‌کنید مشکل پزشکی دارید، لطفاً برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید.



منبع