نکات مهم خرید کاغذ دیواری مطمئن و مرغوب


نکات مهم خرید کاغذ دیواری مطمئن و مرغوب

درصورتی‌که قصد خرید کاغذ دیواری یا پوستر دیواری را دارید، در ابتدا باید با کلیۀ ویژگی‌های نمونه‌های مرغوب آن‌ها آشنایی داشته باشید. امروزه کاغذ دیواری‌ها در انواع مختلفی تولید و روانۀ بازار شده‌اند که برای انتخاب بهتر، توجه به برخی فاکتورها ضروری است.

مهم‌ترین گزینه‌ای که هنگام خرید باید در نظر داشت، این است که کاغذ دیواری برای چه مکانی قرار است اجرا شود؟ با توجه به این مورد، شما می‌توانید محصول خود را با طرح و کیفیت مخصوص آن محیط انتخاب کنید. بهتر است برای اجرای کار، از فرد متخصص که در این زمینه مهارت دارد کمک بگیرید. در ادامۀ مقاله، جهت بررسی کلیۀ مواردی که هنگام انتخاب و خرید پوستر دیواری یا کاغذ دیواری باید به آن‌ها توجه کنید، با ما همراه باشید.

ویژگی‌های یک کاغذ دیواری خوب

ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد که برای منزل یا محل کار، تصمیم به خرید اینترنتی و آنلاین کاغذ دیواری گرفته باشید، ولی با ورود به یک فروشگاه یا سایت، به دلیل وجود انواع مختلف کاغذها دچار سردرگمی شده و نتوانید خرید کنید. به این منظور و برای تسهیل روند خرید، در ادامۀ مقاله، به بررسی ویژگی‌‌های یک محصول خوب خواهیم پراخت:

دوام بالا

کاغذ دیواری‌های باکیفیت، به‌دلیل دارا بودن یک لایۀ ضدآب از جنس وینل، در برابر رطوبت و خراش مقاوم هستند. عاملی که سبب می‌شود شما از وجود این لایه در محصول موردنظر آگاه شوید، بررسی ضخامت آن‌ها است. به عبارت دیگر، کاغذ دیواری‌هایی که ضخیم هستند، دارای لایۀ وینل بوده و قطعاً بادوام‌تر و مرغوب‌ترند.

قابلیت شست‌وشو

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که هنگام خرید باید از آن مطمئن شوید، قابلیت شست‌وشوی این محصولات است. ازآن‌جاکه در هر صورتی امکان آلوده شدن کاغذ روی دیوار به‌وسیلۀ، خاک، مواد غذایی و ده‌ها عامل دیگر وجود دارد، در نتیجه بهتر است از نمونه‌های باکیفیت که امکان شستن آن‌ها با آب و محلول مخصوص وجود دارد استقبال کنید.

قابلیت ضدحریق بودن

در کنار ضدآب بودن، توجه به ضدحریق بودن محصول نیز امری مهم و ضروری شمرده می‌شود. شایان ذکر است که برخی از این کاغذ دیواری‌ها که کیفیت بهتری دارند، دارای یک کد مخصوص هستند که نشان می‌دهد در برابر حرارت و آتش مقاومت بالاتری دارند و روند سوزانده شدن آن‌ها نسبت‌به برخی نمونه‌های عادی کندتر است.

قیمت کاغذ دیواری

قیمت کاغذ دیواری و قیمت اجرای کار، یک گزینۀ مهم برای هر فرد محسوب می‌شود. واضح است انتخاب یک محصول باکیفیت که عمر طولانی داشته و مدت‌زمان بیشتری برای شما کاربرد دارد، قیمت بالاتری نیز خواهد داشت. درواقع فرایند تولید و مواد به‌کاررفته‌شده در ساختار آن که سبب دوام و ماندگاری بیشتر برای مصرف‌کننده خواهد شد، حتماً هزینۀ بیشتری دربر داشته است که درنهایت سبب افزایش قیمت کاغذ دیواری برای خرید مصرف‌کننده شده‌است.قیمت کاغذ دیواری در فروشگاه منزل از جنس ارزان 98,000 تومانی تا جنس لاکچری 350,000 تومانی (هر متر مربع) را شامل می شود.

انواع کاغذ دیواری از نظر جنس و کیفیت

دقت در انتخاب جنس و کیفیت کاغذ تأثیر بسیار زیادی بر دکوراسیون محیط دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود حتماً با آگاهی کامل اقدام به خرید کنید. برخی از این محصولات کیفیت پایین‌تر و قیمت مناسب‌تری دارند. این نوع کاغذ‌ها معمولاً برای استفادۀ کوتاه‌مدت و موقت، گزینۀ مطلوبی هستند. در ادامه به معرفی انواع مختلف کاغذ با توجه به کیفیت و کاربرد آن‌ها خواهیم پرداخت:

کاغذ دیواری Pvc با روکش وینیل

رایج‌ترین نوع پوستر دیواری که امروزه در بین عموم بسیار پرطرفدار شده‌است، نمونۀ با روکش وینیل بوده که به کاغذ ضدآب نیز معروف است. این محصول در صورت بروز هرگونه آلودگی، به‌راحتی شسته شده و تا سال‌ها دوام دارد. شایان ذکر است که این محصول مقاوم‌ترین و بهترین گزینه برای محیط کار، منزل و اتاق کودک به‌شمار می‌رود.

کاغذ دیواری نانو، عایق گرما و صدا

کاغذ دیواری نانو علاوه‌بر ضدآب بودن، به‌عنوان عایق مورد استفاده قرار می‌گیرد. از دیگر ویژگی‌های این کاغذ باکیفیت، می‌توان به ضدخش بودن، قابلیت شست‌وشو و ضدآلرژی بودن آن اشاره کرد. اگر به‌دنبال محصولی هستید که به‌عنوان عایق برای عدم‌اتلاف انرژی و همچنین کنترل‌کنندۀ سروصدا کاربرد داشته باشد، نمونه‌های کاغذ نانو بهترین گزینه برای شما خواهند بود.

کاغذ دیواری سه‌بعدی

یکی از کاغذ دیواری‌های پرطرفدار که بیشتر برای سبک دکوراسیون مدرن استفاده می‌شود، کاغذ دیواری سه بعدی است. طراحی و نقش‌های این محصول، توسط تولیدکننده طوری نگاشته شده‌است که کاملاً زنده و طبیعی به‌نظر می‌رسد. ترکیب کاغذ دیواری سه بعدی به‌همراه نورپردازی خلاقانه، سبب ایجاد زیبایی چشم‌نواز در محیط خواهد شد. برای مشاهده قیمت و خرید آنلاین کاغذ دیواری سه بعدی می توانید سایت و فروشگاه منزل را برسی کنید.

کاغذ دیواری سه بعدی عمق دار

راهنمای اجرای پوستر دیواری مناسب مکان‌های مختلف

گفته شد که یکی از عوامل بسیار مهمی که هنگام انتخاب کاغذ دیواری یا پوستر دیواری باید به آن دقت و توجۀ ویژه داشته باشید، مکانی است که قرار است کار اجرا شود، زیرا کیفیت، طرح و رنگ در محیط‌های مختلف، متفاوت است. اگر قصد خرید پوستر دیواری را دارید یکی از بهترین برند ها و فروشگاه های آنلاین پوستر دیواری، والینو است که انواع پوستر دیواری را با بهترین قیمت در ایران تولید می کند. در ادامه به بررسی کاغذ‌ دیواری های مناسب برای هر مکان خواهیم پرداخت:

کاغذ دیواری مخصوص اتاق پذیرایی

نشیمن یا اتاق پذیرایی، اصلی‌ترین نقطۀ خانه است که معمولاً انتخاب وسایل آن با وسواس بیشتری همراه است. این انتخاب به ابعاد محیط و دکوراسیون داخلی منزل بستگی دارد. به طوری که اگر فضای کمی در اختیار دارید، بهتر است از نمونه‌هایی رنگ روشن و براق آن، جهت بزرگ‌تر نشان دادن محیط استفاده کنید. همچنین به‌دلیل این‌که اتاق پذیرایی مهم‌ترین بخش هر منزل است، جهت انتخاب حتماً به‌سراغ گزینه‌های باکیفیت که قابلیت شست‌وشو نیز دارند بروید.

کاغذ دیواری اتاق خواب

انتخاب پوستر دیواری برای اتاق خواب، کاملاً سلیقه‌ای بوده و با توجه به این‌که اتاق متعلق به کودک پسر، دختر یا بزرگسال است، متفاوت خواهد بود. همچنین اگر اتاق خواب متعلق به کودک باشد، می‌توان از نمونه‌های طرح‌دار، با طرح شخصیت‌های کارتونی مختلف استفاده کرد. نکتۀ مهم در ارتباط با انتخاب این محصول برای اتاق کودک، توجه به قابلیت شست‌وشو و ضدآب بودن محصول است تا اگر در اثر عوامل مختلف دچار آلودگی شد، به‌راحتی امکان شستن و تمیز کردن آن وجود داشته باشد. برای اتاق بزرگسال نیز معمولاً از طرح و رنگ‌هایی که سبب ایجاد آرامش بیشتر در اتاق می‌شوند و همچنین عایق صدا، گرما و سرما نیز هستند استفاده می‌شود.

کاغذ دیواری برای مکان‌های اداری

یکی از مکان‌هایی که دقت در انتخاب کاغذ دیواری برای آن اهمیت بسیاری دارد، مکان‌های اداری است. در این مکان‌ها، کیفیت حرف اول را می‌زند. پس باید از نمونه‌های مرغوب و مقاوم در برابر شرایط محیطی استفاده کرد. از طرفی دیگر، به‌دلیل سپری کردن ساعات زیاد کارمندان در محیط کار، بهتر است از انتخاب رنگ‌هایی که سبب کسالت و خستگی می‌شوند خودداری کنید.

کاغذ دیواری اداری دفتر کار مدیریت

کاغذ دیواری؛ انتخاب آسان برای زیبایی محیط

اجرای کاغذ دیواری تأثیر زیادی بر دکوراسیون محیط دارد و در برخی موارد یک آیتم جهت بازسازی محسوب می‌شود. این محصولات با توجه به جنس، طرح و کاربری، به دسته‌های مختلف تقسیم می‌شوند که آشنایی با انواع آن‌ها به شما کمک می‌کند برای محیط موردنظر خود، انتخاب آسان‌تری داشته باشید.

علاوه‌بر توجه به محیطی که قرار است کار در آن اجرا شود، توجه به بودجۀ شخصی فرد درخواست‌کننده نیز بسیار مهم است. در این مقاله سعی بر آن بود که به بررسی ویژگی‌های یک کاغذ دیواری مرغوب و مناسب با محیط‌ بپردازیم تا در هنگام نیاز، از این مطالب بهره بگیرید.

کانال تلگرام



منبع