با نکاتی که در انتخاب و خرید شام‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍پو برای فصل زمستان باید بدانید بیشتر آشنا شوید


با نکاتی که در انتخاب و خرید شام‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍پو برای فصل زمستان باید بدانید بیشتر آشنا شوید

هیچ انسانی دلش نمی‌خواهد که یک صبح زمستانی برفی و دل‌انگیز را از تخت‌خوابش بلند شود و چندین تار موی ریخته‌شده روی بالشش ببیند. اگر هم شما جزو این دسته از افراد هستید، باید بدانید که اولاْ تنها نیستید و دوماْ موهایتان نیاز به یک شامپوی ویژه زمستان دارد.

این نکته مهم را از یاد نبرید که یک شامپو معمولی نمی‌تواند از موهایتان در روزهای سرد و خشک زمستانی محافظت کند. باد خشک زمستان موهایتان را در برابر آسیب‌های محیطی، شکننده می‌کند و با کاهش مواد مغذی پوست باعث می‌شود تا با ریزش مو و التهاب پوست سر مواجه شوید.

روزهای سرد زمستانی، همیشه با کمبود رطوبت و آب‌وهوای تقریباْ خشک همراه هستند. این بدان معناست که پوست سرتان خودبه‌خود با خشکی بیش‌ازاندازه روبه‌رو می‌شود و شما باید منتظر شوره‌های آزاردهنده روی موهایتان باشید. همچنین، دمای خشک و گرم داخل خانه هم هیچ رحمی به پوست ظریف و حساستان نمی‌کند و باعث کم‌آبی بیشتر پوست سر و موهایتان خواهد شد.

این نکته مهم را فراموش نکنید که هوای خشک هر موی سالمی را هم به چالش می‌کشد و آن را با مشکلات جدی روبه‌رو می‌کند. بنابراین، برای انتخاب بهترین شامپوی فصل زمستان باید به ۵ نکته‌ای که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم، آشنا شوید.

از شامپوی مرطوب‌کننده استفاده کنید

خرید شامپو مناسب زمستان

حفظ رطوبت موها و پوست سر، کلید موفقیت شما در برابر روزهای سرد و خشک زمستانی است. بنابراین، شامپویی را انتخاب کنید که حاوی مرطوب‌کننده است و رطوبت مورد نیاز پوست سر را تامین می‌کند. به یاد داشته باشید که بیشترین مشکلات مرطوب به ریزش و شوره موهای سر در زمستان، کمبود رطوبت مورد نیاز سلول‌های پوستی است.

همچنین به یاد داشته باشید که شامپوی زمستانی یا Winter friendly Shampoo شما باید حاوی اسیدهای چرب هم باشید تا به بازگرداندن رطوبت خشک‌شده موجود در پوست سر کمک کند. ضمناْ بد نیست که علاوه بر مرطوب‌کننده و اسید چرب، شامپوی مورد نظرتان حاوی مواد تغذیه‌کننده پوست سر مثل اسید هیالورونیک، ویتامین E و عصاره‌های گیاهی هم باشد.

۲. روغن‌های ضروری پوست سر را فراموش نکنید

روغن‌های مورد نیاز پوست سر سرشار از چربی‌های طبیعی‌اند و لایه‌ای محافظتی روی پوست سر ایجاد می‌کنند تا از شکننده شدن یا دو شاخه شدن موها جلوگیری می‌کند. این روغن‌ها و چربی‌های مورد نیاز پوست، تارهای مو را تقویت می‌کنند و باعث ترمیم شدن موهای آسیب‌دیده هم می‌شوند. همچنین، وقتی که از شامپوهای حاوی چنین روغن‌های طبیعی استفاده می‌کنید، باعث آبرسانی به پوست سر می‌شوید و این کار از وز شدن موها جلوگیری می‌کند.

جدا از این نکات مهم، استفاده از شامپوهای حاوی روغن‌های ضروری پوست سر مثل روغن عصاره جوجوبا و روغن‌های گیاهی دیگر، باعث تقویت ریشه موهایتان می‌شود. در ضمن، ترکیب این روغن‌های ضروری با ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در شامپو باعث فراهم شدن مواد مغذی پوست سر و تارهای مو خواهد شد. بنابراین، هر شامپویی که بهترین انتخاب برای مصرف روزانه در زمستان به‌نظر می‌رسد، باید دارای ترکیبات روغنی و ویتامین‌های مورد نیاز پوست سر باشد.

۳. مبارزه با شوره سر را در دستور کار قرار دهید

شوره‌های سر را به‌عنوان اشک‌های خشک‌شده پوست آسیب‌دیده سرتان در نظر بگیرید که در مقابل سختی‌های روزهای خشک زمستان در حال مقاومت است. مشکلات پوست سر آنجایی زیاد می‌شوند که رطوبت هوا در زمستان تا حد ممکن کاهش پیدا می‌کند و تارهای مو نازک می‌شوند. پوست سر، ساختار میکروبیوم پیچیده‌ای دارد که شامل پوست، میکروب‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌های خطرناک پوستی است. وقتی که این تعادل به‌هم می‌خورد، خارش، سوزش و شوره سر را روی پوست سرتان تجربه خواهید کرد. مخصوصاْ در شرایطی که پوست سرتان سریع‌تر از مدت‌زمان طبیعی‌اش خشک می‌شود.

شامپوی مخصوص زمستان برای موهای خشک باید رطوبت مورد نیاز پوست سر را تامین کند تا مشکلات مربوط به پوسته‌پوسته روی پوست سر اتفاق نیفتد. با داشتن همچین شامپوی مناسبی می‌توانید در روزهای خشک و سرد زمستان که هیچ اثری از رطوبت مورد نیاز پوست نیست، در برابر شوره‌های سر مقاومت قابل قبولی داشته باشید.

۴. مشکلات اصطکاک موها را حل کنید

شامپوی مناسب برای زمستان

بیایید نگاهی عمیق‌تر به مشکلات پوست سر داشته باشیم. کاهش رطوبت موجود در هوا باعث به‌هم خوردن تعاد در بارهای الکتریکی در موها می‌شود و آن‌ها را ساکن و بی‌روح می‌کند. همچنین، اصطکاک ناشی از شانه زدن و ساییده شدن موها در زمستان باعث بیشتر شدن الکتریسیته ساکن موجود در موها می‌شود. به‌زبان ساده‌تر، موهایتان در چنین شرایطی، سفت و مستعد شکسته شدن می‌شوند.

بنابراین، شامپویی را انتخاب کنید که حاوی آنتی‌اکسیدان است و باعث می‌شود تا الکتریسیته ساکن در موها از بین بروند. همچنین، یک شامپوی مناسب برای روزهای زمستانی باید حاوی روغن‌های طبیعی هم باشد تا همزمان با برطرف کردن الکتریسیته ساکن در موها، شادابی و درخشندگی را برایشان به ارمغان بیاورد.

۵. شامپوی موثر برای دو شاخه شدن موها را انتخاب کنید

‌روغن طبیعی تولید شده در سبوم پوست سرتان در روزهای سرد فصل زمستان خشک می‌شوند. این مسئله باعث می‌شود تا موهایتان شکننده شوند و در ادامه اگر توجهی بهشان نشود، وارد مراحل بعدی شکنندگی تار مو می‌شوند. فراموش نکنید که تارهای مو از لایه‌های پروتئینی حاوی کراتین تشکیل شده‌اند که با پیوند هیدروژنی در کنار هم قرار می‌گیرند. وقتی که پیوند هیدروژنی در لایه پروتئینی پوست ضعیف می‌شود، موها از نوک جدا می‌شوند و در امتداد ساقه مو رشد می‌کنند. این حالت باعث می‌شود تا موها اصطلاحاْ دو شاخه به نظر برسند.

بهترین گزینه برای انتخاب شامپوی موثر برای رفع مشکل دو شاخه شدن موها استفاده از محصولی است که حاوی آبرسان است و انعطاف‌پذیری مورد نیاز را برای تارهای مو به ارمغان می‌آورد. شامپوهای ترمیم‌کننده و تامین‌کننده رطوبت مورد نیاز مو، آبرسانی را در پوست سر و تارهای مو به وجود می‌آورند تا الیاف حساس آن‌ها در برابر دو شاخه شدن مقاوم شود. بنابراین، چنین شامپویی می‌تواند به‌عنوان بهترین شامپوی کنترل‌کننده ریزش مو در فصل زمستان تبدیل شود. علاوه بر همه این نکات، چنین شامپوهایی با داشتن PH متعادل پوست سر، بافت حساس آن را تقویت می‌کنند تا در مقابل چالش‌های زمستانی مقاوم‌تر عمل کنند.

انتخاب بهترین شامپوی موجود در بازار برای فصل زمستان

با همه نکات مهم در مورد انتخاب بهترین شامپوی ویژه فصل زمستان آشنا شدید و حالا می‌دانید که چه محصولی برای حفظ موهایتان در روزهای سرد و خشک زمستان مفید است. نکته مهم‌تر اینجاست که در حین خرید محصول مورد نظرتان باید از یک فروشگاه معتبر خرید کنید. بسیاری از فروشگاه‌ها و وب‌سایت‌های فروشنده محصولات مراقبت پوستی از جمله شامپو، در مورد بررسی اصل بودن محصولاتشان دقت کافی ندارند. در نتیجه بسیاری از افراد با خرید محصولات تقلبی، به‌حای کمک به حفظ سلامت موهایشان در زمستان باعث بدتر شدن شرایط آن‌ها می‌شوند.

برای دسترسی به بهترین شامپوهای موجود در بازار کافی است عبارتی مثل ** شامپو کلیر خانومی ** را در گوگل سرچ کنید و وارد اولین صفحه‌ای که ظاهر می‌شود، بشوید. فروشگاه اینترنتی خانومی، نمایندگی برندهای معتبر خارجی و ایرانی را دارد و محصولات اصل را در اختیارتان قرار می‌دهد. ضمناً شما می‌توانید با شماره‌گیری پل ارتباطی 79186000 – 021 از دریافت مشاوره رایگان در مورد انتخاب شامپو مناسب پوستتان بهره‌مند شوید.

کانال تلگرام

توجه: مطالب موجود در مجله ، جایگزین نسخه پزشکان نیست. اگر مشکل پزشکی دارید، برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید.



منبع