استفاده از کرم پودر در دوران بارداری


استفاده از کرم پودر در دوران بارداری

تحقیقات نشان داده که بسیاری از کارهای مادران در دوران بارداری، تاثیر مستقیم بر سلامت جنین دارد، از جمله تغذیه ای که میخورند، ورزشی که انجام میدهند و حتی لوازم آرایشی که استفاده میکنند.

اغلب خانم های باردار برای رژیم غذایی و ورزشی خود با پزشک مشورت میکنند، اما در رابطه با استفاده از محصولات پوستی یا آرایشی خود، کمی سهل انگاری میکنند.

مواد بکار رفته در این محصولات از طریق پوست جذب بدن شده و امکان تاثیرگذاری سوء وجود دارد. با توجه به اینکه جنین از مادر تغذیه میکند، خطر انتقال این مواد مضر به بچه نیز وجود دارد.

پرکاربردترین لوازم های آرایشی در بین خانم ها کرم پودر صورت و رژلب هستند که هر دو میتوانند در عین حال که به زیبایی ظاهری تان بیفزایند، باعث بروز دردسرهایی نیز شوند. بطور مثال خطر استفاده از کرم پودر در دوران بارداری، چنانچه محصول مورد نظر با موادی مانند رتینوئید، فتالات، اسیدهای هیدروکسی، فرمالدهید و … فرموله شده باشد، بسیار بالاست و به هیچ عنوان توصیه نمیشود.

پس حتما هنگام خرید لوازم آرایشی به لیست مواد تشکیل دهنده آن توجه کنید و نسبت به تاثیرات هرکدام از آنها مطالعه کنید.

ترکیبات ممنوعه کرم پودرها برای خانم های باردار

اگر قصد خرید کرم پودر برای خانم باردار را دارید، ضروری است تا پیش از خرید، حتماً ترکیبات محصول را مورد بررسی قرار دهید؛ چرا که برخی از این ترکیبات می توانند برای زن یا فرزند او، خطرناک به شمار بروند. بهتر است تا خانم ها در این دوران حساس از محصولاتی استفاده کنند که ترکیباتی گیاهی و طبیعی دارند.

رتینوئیدها

رتینوئیدها جزو ترکیبات اولیه اکثراً کرم های مرطوب کننده، محصولات ضد جوش، محصولات مناسب برای بیماری پوستی ها پسوریازیس است. این ماده که از مشتقات ویتامین A است، به بازسازی سلول های پوستی کمک کرده و از تجزیه کلاژن، جلوگیری کند؛ با این وجود، متخصصین توصیه می کنند که خانم های حامله از مصرف محصولات حاوی رتینوئید، بپرهیزند.

فرمالدهید

فرمالدهیدها، یکی دیگر از ترکیباتی هستند که باید از مصرف آن در دوران حامگی، اجتناب کرد؛ چرا که مصرف آن می تواند باعث سقط جنین یا دیگر مشکلات تولید مثل شود. خوشبختانه برخی محصولات مناسب برای خانم های باردار یا مادران شیرده، از عسل و عصاره رزماری به عنوان جایگزین فرمالدهید استفاده می کنند.

اسیدهای هیدروکسی BHA

سالیسیلیک اسید که به عنوان یک لایه بردار شناخته میشود، نوعی BHA بوده که طبق تحقیقات، مصرف بالای آن، سبب ایجاد نقص در فیزیک جنین و دیگر مشکلات حاملگی خواهد شد؛ به همین دلیل، توصیه می کنیم که در زمان بارداری، از مصرف آن اجتناب کنید. این احتمال وجود دارد که از این ماده در ترکیبات کرم پودرها برای پوشش لک و کک و مک های پوستی استفاده کنند.

سویا

تحقیقات نشان داده که سویا تاثیرات استروژنی داشته و گاها موجب بروز لکه های تیره پوست در دوران بارداری میشود. به همین دلیل، بهتر است که در این دوره خاص از زندگی تان، محصولاتی که در ترکیباتشان سویا وجود دارد را نخرید.

فتالات

فتالات ها، گروه دیگری از موادی هستند که نباید در دوران بارداری مصرف شوند. ثابت شده که این ماده تاثیر مستقیم در مشکلات بچه ها حین تولد داشته و هم چنین می تواند سبب اختلالات غدد درون و بالا یا پایین بودن سطوح هورمون های خاص شود.

بهترین کرم پودرهای ایرانی و خارجی که خانم های حامله می توانند استفاده کنند

اگر برای پیدا کردن بهترین کرم پودرهای ایرانی و خارجی مناسب برای خانم های باردار به مشکل برخورده اید، جای هیچگونه نگرانی نیست؛ زیرا در این بخش قصد داریم به معرفی 5 مدل از این کرم پودرها بپردازیم.

بهترین کرم پودرهای ایرانی و خارجی که خانم های حامله می توانند استفاده کنند

کرم پودر BB کالیستا بیوتی مدل 02

کرم پودر BB کالیستا بیوتی مدل 02، یک محصول چند کاره ایرانی است که خوشبختانه فرمول به کار رفته در آن هم هیچ مشکلی در زمان بارداری ایجاد نمی کند. جالب است بدانید که کرم پودر بی بی کالیستا بیوتی، حاوی ضد آفتاب بوده و پس از مصرف آن، نیازی به مصرف کرم ضد آفتاب به صورت جداگانه نیست.

کرم پودر نوبا

کرم پودر ایتالیایی نوبا، کاملا وگان و فاقد هر گونه ترکیبات شیمیایی بوده و به همین دلیل، برای خانم های باردار نیز قابل استفاده است. این مسئله سبب شده تا بانوان دیگر نگران ترکیبات شیمیایی خطرناکی نظیر پارابن، فتالات و… نباشند. پوشانندگی بالای این محصول، به خوبی قادر است تا نواقص صورت را پوشش داده و پوست را مات و یکدست نشان دهد.

در فرمولاسیون این محصول، روغن جوجوبا به کار رفته که علاوه بر تغذیه پوست، آن را نرم و لطیف خواهد کرد. این محصول فاقد چربی بوده و کاملاً روی پوست پخش می شود. جلوه مخملی و طبیعی در کنار رنگ بندی متنوع، باعث شده تا بسیاری از بانوان به استفاده از این محصول علاقه داشته باشند.

جمع بندی:

مادر شدن همیشه با تغییرات بسیاری همراه است. از سبک زندگی گرفته تا حتی لوازم آرایشی که استفاده میکنید. خانم های حامله باید این تغییرات را از زمان بارداری خود شروع کنند. توجه داشته باشید که یک سری ترکیبات در محصولات آرایشی و پوستی میتوانند علیرغم عملکرد مثبتی که دارند، بر جنین تاثیرات مخربی بگذارند. در این مطلب به طور مفصل در رابطه با آنها صحبت شد و برای اطمینان خاطر چند نمونه کرم پودر مناسب و قابل استفاده در دوران بارداری نیز معرفی شد.

چنانچه نیاز به مشاوره بیشتری دارید میتوانید به سایت عسل بانو به نشانی https://asalbanooshop.com/ مراجعه نموده و یا با شماره تلفن 07633680687 تماس گرفته و از مشاوره رایگان با کارشناسان پوستی این مجموعه برخوردار شوید.

کانال تلگرام

توجه: مطالب موجود در مجله ، جایگزین نسخه پزشکان نیست. اگر مشکل پزشکی دارید، برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید.



منبع