چگونه می توانید فرزندان خود را وعده ناهار خود تهیه کنید (در نهایت!)


فرزندان خود را به بسته های ناهار مستقل تبدیل کنید! در اینجا پنج مرحله آسان برای واداشتن فرزندان به ناهار خود آورده شده است. بگذارید این اتفاق بیفتد!

این مقاله به عنوان بخشی از همکاری من نوشته شده است پروژه خانواده سالمبه من هیجان زده هستم که بخشی از کمپین قدرت ناهار آنها برای کمک به کودکان در آشپزخانه باشم.

اگر می خواهید ، یک صبح را بدون بسته بندی جعبه ناهار تصور کنید. شما هستید:

  • کمی از قهوه خود لذت ببرید؟
  • آیا 15 دقیقه بیشتر می خوابید؟
  • آیا مثل همیشه سفت و سریع نیستید؟

من شب قبل بسته بندی بودم. و وقتی برای صرف ناهار بچه هایم توقف کردم ، انجام همه غذاها بعد از شام یک استراحت عالی بود. او احساس آزادی کرد!

آموزش دادن به فرزندان خود برای بسته بندی ناهار به شما این امکان را می دهد که تا حدی آزادی را به دست آورید.

اما همچنین چیز بسیار خاصی را ارائه می دهد. فرزندان شما هنگامی که مهارت مهمی در زندگی می آموزند ، از آشپزخانه مستقل و مستقل می شوند: چگونه برای خود غذا جمع آوری کنند. بگذارید این اتفاق بیفتد!

چگونه کودکان خود را به ناهار وادار کنیم

روز اول: در مورد برنامه با فرزندان خود صحبت کنید

برخی از شما ممکن است فرزندانی داشته باشید که دوست دارند همه کارها را برای خود انجام دهند. یا شاید بچه های شما مثل من هستند و وقتی شما این کار را با هم انجام می دهید خوشحال می شوند. بنابراین واکنش آنها نسبت به این خبر ممکن است متفاوت باشد! در اینجا مواردی است که باید در نظر بگیرید:

  • آنها قدیمی هستند و می توانند بسته های ناهار را بسته بندی کنند
  • همه اعضای خانواده به حفظ خانواده کمک می کنند و بسته بندی ناهار یکی از راه های این کار است.
  • تهیه ناهار به تنهایی به این معنی است که می توانند بسته بندی کنند (با توصیه ای)
  • شما ابتدا کمک می کنید و راه هایی را برای سهولت کار ایجاد می کنید
  • اگر آنها برای جعبه ناهار خود به اقلام خاصی نیاز دارند ، شما با هم به فروشگاه رفته و خرید می کنید.

روز دوم: اصول اولیه را به آنها بیاموزید

یکی از بزرگترین نگرانی هایی که من از والدین می شنوم این نگرانی است که فرزندانشان اگر به حال خودشان گذاشته شود یک ناهار یک جعبه گرانول جمع آوری کنند. اما شما می توانید اصول اولیه بسته بندی یک ناهار با طراحی خوب را به فرزندان خود آموزش دهید تا چیزی را که دوست دارند انتخاب کنند.

با کودکان خود فهرستی درباره غذاهایی مانند میوه ها ، سبزیجات ، غذاهای کامل حاوی پروتئین و غلات کامل – یا هر نوع غذایی که برای خوردن در خانه برای شما مفیدتر است – و انواع غذاهای مناسب برای هر دسته تهیه کنید. به توضیح دهید که یک ناهار متعادل ، که بعد از ظهر در مدرسه به آنها انرژی و سیری می بخشد ، شامل غذاهایی از منابع مختلف است.

برای سهولت کار ، یک نشریه رایگان برای شما ایجاد کردم. برخی از نشریات بسته بندی ناهار در حال حاضر مملو از گزینه ها هستند. من آن را برای تکمیل غذاهایی که در یخچال و انبار خود ذخیره می کنید طراحی کردم. جایی که فرزندان شما می توانند آن را ببینند ، مانند در یخچال یا درب فروشگاه ، چاپ ، پر و پست کنید.

به فرزندان خود بیاموزید که یک ناهار منظم را آماده کنند! بسته رایگان چاپ شده من را بگیرید.

قابل چاپ و رایگان برای آموزش نحوه بسته بندی ناهار به کودکان!

در اینجا نمونه ای از نحوه تکمیل آن آمده است:

  • غذاهای بزرگ: بوقلمون یا نان برشته ، PBJ ، باقی مانده در حمص ، حمص ، پنیر ، تخم مرغ سفت
  • میوه ها: ورقه های پرتقال ، موز ، فنجان میوه ، سیب ، انواع توت ها
  • سبزیجات: هویج ، لوبیا ، خیار ، گوجه فرنگی گیلاسی
  • غلات کامل: نان ، بیسکویت ، پیتا ، تورتیلا
  • موارد اضافی: ذرت بوداده ، لوله ماست ، جعبه شیر شکلات

این نیز زمان بسیار خوبی برای گفتگو با انواع محصولاتی است که دوست دارند در ناهار خود ببینند. من همیشه توصیه می کنم با بچه ها در مورد آنچه دوست دارند ، دوست ندارند ، یا برای صرف ناهار دور می ریزند (یا معامله می کنند) صحبت کنید. با هم به فروشگاه بروید تا گزینه هایی را که هر دو از آنها راضی هستید ذخیره کنید.

روز 3: ایستگاه های ضبط یا ظروف را راه اندازی کنید

کودکان بزرگتر بهتر است آنچه را که نیاز دارند در آشپزخانه تهیه کنند. کودکان خردسال ممکن است به کمک بیشتری نیاز داشته باشند.

یک ایده این است که محصول را به نقطه ای متصل کنید که دسترسی به آن آسان است. وسایل بسته ناهار را که کودک به آن نیاز دارد جمع آوری کنید – مانند جعبه ناهار ، ظروف ، دماسنج ، بطری آب ، سواب پنبه ، ظروف قابل استفاده مجدد ، و اقلامی مانند فنجان های مافین سیلیکونی برای توزیع ظروف. برای خرید بسته های ناهار مورد علاقه خود به فروشگاه آمازون من بروید.

برای ناهار در جعبه ناهار ، من یک ظرف روی میز برای اقلام ایستاده و یک ظرف را برای یخچال برای اقلام یخچال نگهداری می کنم (نحوه عملکرد این دستگاه را ببینید: نحوه تنظیم مناطق بسته ناهار)

اما می توانید آن را در یک ظرف جداگانه توزیع کنید. از قطعات چاپ شده (کالاها ، میوه ها ، سبزیجات و غیره) یا قطعات خود استفاده کنید و میزان انتخاب هر ظرف را نشان دهید.

توجه: خوب است که به کودک خود بیاموزید که انواع غذاها را بخورد ، اما بگذارید میزان بسته بندی آنها چقدر باشد. آنها به خوبی از اشتهای خود آگاه هستند!

در اینجا چند ایده در مورد ظرف وجود دارد:

  • میوه های کامل مانند نارنگی ، سیب و آلو
  • فنجان میوه و سیب
  • میوه های خشک یا خشک

در اینجا چند ایده برای یک ظرف پروتئین و غذا آورده شده است:

همچنین می توانید اسنک ها و طرف غذا (شما و نوزادتان) را در یک ظرف قابل استفاده مجدد قرار دهید که به راحتی در دست گرفته و بسته بندی شود. ایده های میان وعده:

  • لوبیا با لوبیا
  • میوه ی خشک
  • ترکیب آثار
  • آشغال
  • سالول

روز چهارم: با هم ناهار بخورید

با استفاده از چاپگرها و پایه های خود ، ناهار را با هم تهیه کنید. اجازه دهید آنها قسمت خود را انتخاب کنند ، حتی اگر فکر می کنید این مقدار زیاد یا خیلی کم است (آزمایش و خطا بخشی از کار است). در صورت نیاز راهنمایی یا یادآوری دریافت کنید.

به فرزندان خود بیاموزید که ناهار خود را بسته بندی کنند

روز پنجم: واگذاری

زمان آن رسیده است که به فرزند خود اجازه دهید ناهار بخورد. سعی کنید زیاد دخالت نکنید!

هنگامی که آنها به خانه می رسند ، می توانید در مورد درست بودن قطعات ، آنچه دوست داشتند و دوست نداشتند و اینکه دفعه بعد ممکن است متفاوت عمل کنند صحبت کنید. از بازخورد برای بازگرداندن بسته ها یا ظروف در هر هفته استفاده کنید.

شستشو دهید و تا پایان سال تحصیلی تکرار کنید!

سوالاتی که باید مطرح شود

کودکان در چه سنی باید ناهار بخورند؟

هر کودکی متفاوت است – و شما فرزند خود را به خوبی می شناسید و توانایی های او را می شناسید – بنابراین هیچ قانون سخت و سریع وجود ندارد. اما بیشتر کودکان می توانند بسته بندی را به طور مستقل در مدرسه ابتدایی شروع کنند.

حتی کودکان نوپا و پیش دبستانی که به مهد کودک می روند می توانند به شما کمک کنند وسایل را در جعبه ناهار بگذارید ، یک بسته سرد در یخچال بردارید یا به شما در تهیه غذا کمک کند.

به یاد داشته باشید: هرگز دیر نیست! حتی دانش آموزان دبیرستانی می توانند مسئولیت را بر عهده بگیرند.

اگر بچه های من ناهار متعادل نخورند ، چه می شود؟

من یک ریز مدیریت نوع A هستم ، بنابراین من خیلی طول می کشد که زیاد نگران لباس هایی که بچه هایم می پوشند نباشم.

اگر بفهمم مقصد آنها گم شده است ، گاهی اوقات روی پیشنهادی قدم می گذارم.

  • اگر فرزندم نان ، بیسکویت ، آرد و کلوچه بسته بندی کند ، من یک تکه میوه به او پیشنهاد می کنم.
  • اگر شام را برای هویج قطع می کنم ، از فرزندم می پرسم که آیا فردای آن روز ناهار می خواهد؟

در غیر این صورت ، سعی می کنم تسلیم شوم. باور کنید ، ناهاری که بچه های من می خورند “کامل” نیست. اما آنها در حال یادگیری تعادل و ترجیحات خود ، در مورد غذاهای معمولی و میزان نیاز آنها هستند.

من می توانم دستورالعمل های سالم برای ناهار را به آنها ارائه دهم و گاه به گاه آنها را راهنمایی کنم ، اما در نهایت ، من می خواهم آنها تصمیمات خود را بگیرند – چگونه روزی این کار را انجام خواهند داد.

فرزندان خود را بیاورید تا ناهار خود را بسته بندی کنند

اگر بچه های من لباسهایی را که می پوشند نخورند ، چطور؟؟

من از بسیاری از والدین می شنوم که از میزان غذای ناقص موجود در جعبه های ناهار فرزندان خود ناراحت هستند.

خوردن ناهار توسط فرزند شما باید به طور طبیعی این ضایعات را کاهش دهد ، زیرا آنها غذاهای مورد علاقه خود و قطعات مناسب خود را بسته بندی می کنند.

من همیشه والدین را تشویق می کنم که در مورد غذاهای ناتمام – از دیدگاه های جالب و بدون قضاوت – با فرزندان خود صحبت کنند. آیا زمان ناهار خیلی کوتاه است؟ آیا آنها با بسته یا ظرف مشکل داشتند؟

اگر هنوز غذا دست نخورده وارد خانه می شود ، از چیزی که در جعبه ناهار خانه آنها وجود دارد ، مانند سبزیجات یا میوه های تازه بعد از مدرسه استفاده کنید.

کمکم کنید! خوردن ناهار برای بچه ها صبح را شدیدتر می کند ، نه کمتربه

با فرزندان خود صبور باشید و بدانید که این یک فرایند است. شاید لازم باشد ابتدا به آنها کمک کنید و سپس به آرامی خود را از تصویر حذف کنید. اگر بسته بندی صبحگاهی بسیار استرس زا است ، از بچه های خود بخواهید ناهار خود را شب قبل (یا بهتر بگویید ، بلافاصله بعد از شام بعد از اینکه آشپزخانه هنوز پر از غذا است و غذاهای باقی مانده آماده چیدن و بسته بندی هستند).

جعبه های ناهار مورد علاقه من - تغذیه واقعی مادر

فرزندم دیر و وقت نداشتن برای گذراندنبه باید چکار کنم؟

از سوی دیگر ، کودکان در نهایت باید با پیامدهای ضعف مدیریت زمان روبرو شوند ، چیزی که همه ما باید در زندگی با آن دست و پنجه نرم کنیم. اگر خرید ناهار مدرسه یک شبکه ایمنی در صبح است که بسته نیست ، این منطقی است (مخصوصاً برای کودکان بزرگتر).

از سوی دیگر ، من سعی می کنم به فرزندانم کمی لطف کنم. صبح هایی بود که شخصی از چیزی ناراحت بود یا واقعاً از خواب بد بیدار شده بود ، بنابراین برای کمک به آنجا آمدم. اما این یک استثنا است نه یک قاعده.

درباره شریک زندگی من: پروژه خانواده سالم

من متخصص تغذیه ثبت شده هستم پروژه خانواده سالم، یک سازمان بازاریابی که به ایجاد نسلی سالم اختصاص داده است. از زمان تأسیس آن در سال 2002 ، آنها بیش از 7 میلیون دلار برای کمک به کودکان و خانواده ها جمع آوری کرده اند.

کمپین سالانه Power Your Lunchbox ، شش مارک سالم-Bee Sweet Citrus ، Crispy Green® ، New Vegetable Garden ، Pero Family Farms® ، Shuman Farms ‘Real Sweet® و Yo Quiero! ® – آنها 12000 دلار می پردازند بنیاد United Fresh Start، یک سازمان غیر انتفاعی بر افزایش دسترسی کودکان به میوه ها و سبزیجات تازه تمرکز کرده است.

ایده های بیشتری برای بسته ناهار می خواهید؟ شما می توانید تعداد زیادی جعبه را در یک جعبه آماده و ایده های بسته بندی پیدا کنید سایت خود را برای ناهار فعال کنیدبه



دیدگاهتان را بنویسید