نکات جس برای خلق و خوی متعادل


دانستن اینکه افسردگی یکی از شایع ترین شرایط است و برآورد می شود بیش از 300 میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار دهد ، آمار تکان دهنده و غم انگیزی است. این حدود 4.4 درصد از جمعیت جهان است. انتظار می رود تعداد واقعی بیشتر باشد زیرا موارد بیشتری در دسترس نیست. با فاجعه جهانی ، ظهور چنین بیماریهایی اضطراب ، استرس و خلق و خوی پایین ، که همه آنها به هم نزدیک هستند و احتمالاً در علائم افسردگی نقش دارند ، در سراسر جهان به طور فزاینده ای رواج یافته است. Lifeline اخیراً به بالاترین سطح خود در 58 سال گذشته رسیده است و تماس ها 50 درصد افزایش یافته است – این نشان دهنده همه وضعیت فعلی سلامت روانی ما است.

من مبارزه خود را برای سلامت روان باز می کنم و این چیزی است که من دوست دارم در مورد آن صحبت کنم ، از خودم حمایت کنم و انگ این موضوع را بردارم. در طول سفر شفابخش ، من چک لیست فرهنگ ها و ابزارهایی را تهیه کردم که واقعاً به من کمک کرد تا از دوران سخت خود حمایت کنم و روحیه ام را متعادل کنم. امیدوارم اینها هم کمک کنند.

مدیریت سطوح استرس

این کلید روحیه سالم است. 8-9 ساعت خواب (اجباری) ، 10 دقیقه تمرینات تنفسی و پیاده روی طبیعی هر روز واقعاً استرس من را کاهش می دهد و روحیه را تحریک می کند.

خوردن همه این ماکروهای مهم

خلق و خوی پایین ممکن است به سطح قند خون مربوط باشد. اطمینان از مصرف منظم کربوهیدرات ها ، پروتئین ها ، فیبرها و سبزیجات آزاد شده به تعادل سطح قند خون شما کمک می کند و از خلق و خوی آرام حمایت می کند. در این مقاله ، از مصرف قند / کربوهیدرات تصفیه شده مراقب باشید زیرا این می تواند باعث کاهش قند خون شود که بر روحیه تأثیر می گذارد.

چربی ها و پروتئین های سالم

این مواد مغذی می توانند از تولید کننده های عصبی سالم مانند سروتونین پشتیبانی کنند. بنابراین گنجاندن هر دو در هر رژیم غذایی مهم است.

الکل را به خاطر بسپارید

جامعه من می داند که من همه به تعادل فکر می کنم ، این بدان معناست که من دوست دارم از الکل به طور متعادل و معتدل لذت ببرم. شراب فرانسوی و کوکتل جین چیزی است که من به دنبال آن هستم. اما باید توجه داشته باشیم که الکل می تواند تأثیر افسرده کننده ای داشته باشد که می تواند بر روحیه ما در روز بعد از مصرف تأثیر بگذارد. این مهم است که بدانید چگونه به الکل واکنش نشان دهید و عادات خود را بهبود بخشید. برای من ، 2-3 نوشیدنی خوب است ، اما هر چیز دیگری می تواند باعث شود که روحیه من تحت تأثیر منفی قرار گیرد.

شنا در اقیانوس

این روحیه من را همیشه بالا می برد! تغییر جریان هوای تازه نیز باعث تحریک روحیه می شود.

مرزهای رسانه های اجتماعی

این واقعاً بسیار مهم است. من معتقدم که جریان اطلاعات و مقایسه در رسانه های اجتماعی واقعاً می تواند بر تولید عصب در مغز ما و در نتیجه خلق و خوی ما تأثیر بگذارد. ما باید برای دنیایی که در آن زندگی می کنیم مرزهایی را تعیین کنیم تا احساس آرامش و آرامش داشته باشیم. قانون شخصی من این است که همه رسانه های اجتماعی را تا ساعت 830 شب متوقف کنم. حتی برنامه اینستاگرام خود را حذف می کنم. زندگی من را تغییر داد.

وقت من با شوهرم و عزیزانم

این همیشه ، همیشه باعث می شود احساس بهتری داشته باشم. با این حال ، همچنین گفتن اینکه من در مواقع احساس خستگی یا خستگی به “نه” گفتن خوب هستم ، مهم است.

به یاد داشته باشید ، در صورت نیاز ، پشتیبانی در دسترس است

لطفاً بدانید که شما هرگز تنها نیستید و پشتیبانی همیشه در کنار شماست. اگر با ایده های مضر روبرو شدید ، ما شما را تشویق می کنیم که با خانواده و دوستان خود تماس بگیرید و در اسرع وقت با پزشک خود ، Beyond Blue (1300 22 4636) یا Lifeline (13 11 14) از متخصصان کمک بگیرید. برای شما عشق و اهمیت زیادی ارسال می کند.

منابع:

صدیقی MJ ، صالح MSM ، بشارالدین SNBB ، و همکاران. زعفران (Crocus sativus ل.): به عنوان درمانی برای افسردگی. J Pharm Bioallied Sciبه 2018؛ 10 (4): 173-180.

Jackson PA، Forster J، Khan J، Pouchieu C، Dubreuil S، Gaudout D، Moras B، Pourtau L، Joffre F، Vaysse C، Bertrand K، Abrous H، Vauzour D، Brossaud J، Corcuff JB، Capuron L، Kennedy DO به اثرات مکمل زعفران ، احساسات و پاسخ قربانی روانشناختی برای بزرگسالان سالم: جدا ، نابینا ، گروه موازی ، تست سلامت. Nutr -ka hore. 2021 1 فوریه ؛ 7: 606124.

سازمان بهداشت جهانی. افسردگی و سایر بیماریهای روانی شایعبه ژنو: برآورد بهداشت جهانی. (2017).

Cuijpers P ، de Graaf R ، van Dorsselaer S. افسردگی: عوامل خطر ، ناتوانی عملکردی ، استفاده از مراقبت های بهداشتی و خطر افسردگی اساسی. بر تعارض تأثیر می گذارد. آوریل 2004 ؛ 79 (1-3): 71-9.

دیدگاهتان را بنویسید