راهنمای کامل خرید محصولات لبنی در قسمت اول


راهنمای کامل خرید محصولات لبنی

مصرف لبنیات در رژیم غذایی روزانه و رعایت ارزش تغذیه ای شیر و تولید آن به امری عادی تبدیل شده است. مصرف شیر در کشور ما ریشه های تاریخی دارد و از دیرباز جزء جدایی ناپذیر سفره ایرانیان بوده است.اما فرهنگ شهری تا حدودی ما را از اصول تغذیه مناسب بیگانه کرده است. اما اطلاعات صحیح روزانه از طریق رسانه ها در مورد تغذیه سالم به مردم ارائه می شود. این یک راهنمای خوب برای حفظ سلامت آنها است. در حال حاضر ، بسیاری از تولیدکنندگان در بخش های دولتی و خصوصی مشغول تولید انواع محصولات لبنی هستند و ما شاهد تفاوت بزرگ و غیرقابل مقایسه ای در تنوع محصول نسبت به دهه 60 هستیم.

در نتیجه ، مصرف کنندگان نه تنها انواع محصولات لبنی را دریافت می کنند ، بلکه گاهی اوقات انواع مختلف محصولات آنها را با انتخاب نوع محصول متناسب با شرایط آنها اشتباه می گیرند. به ویژه از آنجا که تبلیغات مختلف و کاغذهای مارک دار بیش از هر چیز ذهن افراد را به خود مشغول می کند ، اما مهمتر از همه ، انتخاب محصولات مناسب برای شرایط فردی ، همراه با رژیم غذایی روزانه ، سالم و با کیفیت است ، پس توجه داشته باشید هنگام خرید ، اصول اولیه را تعیین کنید راهنمای شما هنگام انتخاب محصول مناسب

انتخاب محصول:

محصولات مختلف لبنی شامل مقادیر مختلف پروتئین ، چربی کل ، چربی اشباع شده ، کلسترول ، کربوهیدرات ها ، ویتامین ها و مواد معدنی است. شیر ، ماست و پنیر بهترین منابع کلسیم هستند. برخی از محصولات حاوی قند هستند. مانند بستنی و سایر آنها ، سدیم یا چربی بیشتری (به ویژه چربی اشباع) نسبت به سایر محصولات دارند. برای کاهش خطر بیماری های قلبی ، باید میزان چربی ، چربی اشباع و کلسترول را در رژیم غذایی خود کاهش دهید. توصیه می شود تا 30 درصد کالری و 10 درصد کالری از اسیدهای چرب بخورید. همچنین ، حداکثر 300 میلی گرم کلسترول در روز باید در رژیم غذایی شما باشد.

یک شیر

انواع شیر موجود در بازار مدتی است که توجه شما را به فریزر معطوف کرده است. بسیاری از مردم فقط از شیر دولتی استفاده می کنند ، بنابراین چاره ای نخواهد بود. این شیرها به طور متوسط ​​2.5 درصد چربی ، 3.4 درصد پروتئین ، 4.8 درصد لاکتوز و 0.8 درصد مواد معدنی دارند. شیر بدون چربی بسته به میزان چربی شما چربی ، کم یا زیاد است. محصولات پوستی کمتر از 0.5 درصد چربی دارند و برای افرادی که رژیم خاصی دارند مناسب است. گاهی اوقات مقدار کمی پودر شیر چرب می توان برای بهبود طعم شیر چرب اضافه کرد.

این شیرها حاوی ویتامین های چرب مانند A و D. نیستند محصولات کم چرب معمولا 1.5 درصد چربی دارند و حاوی ویتامین های چرب هستند. شیر پرچرب حداقل 3 درصد چربی دارد. افرادی که در بازار لاکتوسکو عدم تحمل دارند می توانند از این محصول کمی استفاده کنند یا شیر می تواند مقداری ماست بنوشد. شیر طعم دار و شیر نارگیل برای افراد مبتلا به دیابت مناسب نیست ، زیرا معمولاً مقداری قند به این محصولات اضافه می شود. اگر برچسب بسته بندی این محصولات دارای جدول ارزش غذایی است ، می توانید از نظر قند آن به جدول نگاه کنید. در غیر این صورت ، مشتری از وجود شکر در اجزا یا ترکیبات موجود در بسته مطلع می شود.


بیشتر بدانید: مکمل هایی برای مدیریت پوکی استخوان


طبق دستورالعمل FDA ، اگر غذایی که می خورید حداقل 10 درصد از نیازهای غذایی روزانه شما را برآورده کند ، منبع خوبی از آن مواد مغذی است و می توان آن را غنی توصیف کرد. ممکن است با محصولاتی روبرو شوید که دارای برچسب غنی از ویتامین ها یا مواد معدنی هستند یا بر خلاف برخی ادعاهای رژیم غذایی هستند. تفاوت دیگر شیر در جوشاندن یا استریل شدن آن است. شیر پاستوریزه را فقط می توان حداکثر 5 روز در یخچال نگهداری کرد (یا تاریخ درخواست سازنده و ممکن است کمتر از 5 روز باشد).

Fradema (UHT) یا شیرهای خالی را می توان چند ماه قبل از باز شدن در یخچال نگهداری کرد ، اما فقط پس از باز شدن حداکثر 5 روز در یخچال نگهداری می شود. ارزش تغذیه ای این شیر از شیر جوشیده کمتر نیست و کازئین یا پروتئین اصلی موجود در شیر در حین جوانه زنی تغییر نمی کند ، اما طعم آن با شیر پخته متفاوت است و برخی افراد آن را دوست ندارند.

فرآورده های شیر خشک

ماست ، کفیر ، دوغ ، خامه و کشک در این گروه قرار دارند. ماست ، دوغ و شیر بیشترین مواد مورد استفاده در این گروه هستند. درصد چربی ماست موجود در بازار متفاوت است و در بسته بندی آنها ذکر شده است. در گروه ماست پرچرب ، ماست دارای 4 درصد چربی ، ماست با 6 درصد چربی و ماست خامه ای با 9 درصد چربی بود. توصیه می کنیم در صورت ابتلا به بیماری های عفونی یا اسهال ناشی از مسافرت ، یا داشتن افرادی در اطراف خود مبتلا به بیماری قلبی یا سرطان ، از ماست پروبیوتیک استفاده کنید.

این ماست با ماست های معمولی متفاوت است و حاوی یک محصول کوچک است که تعادل میکروبی را در باکتری های معده شما تنظیم می کند و مزایای خوبی برای حفظ سلامت شما و کمک به درمان برخی بیماری ها دارد. البته استفاده از این ماست در بیماران مبتلا به عفونت های پیشرفته و همچنین ضعف ایمنی ، باید با احتیاط همراه باشد. کفیر شرابی است که به تازگی وارد بازار ایران شده است. اسید لاکتیک تولید شده توسط باکتری های اسید لاکتیک در آن برای سلامتی شما مفید است. کفیر حاوی ویتامین B ، ویتامین K ، کلسیم و پتاسیم و اسید آمینه تریپتوفان است.

کاری حاوی چربی کمتری است ، اما میزان نمک آن برای برخی غذاها مناسب نیست. آب پنیر همچنین منبع خوبی از پروتئین و مواد معدنی است. توصیه می شود فقط از محصولات پخته و پخته استفاده کنید و از محصولات سنتی و نپخته اکیدا خودداری کنید.

راهنمای کامل خرید محصولات لبنی از اصفهان تغذیه

پنیر

تشخیص پنیر جهان آسان نیست. پنیرها بر اساس میزان رطوبت به انواع سخت و نرم تقسیم می شوند. پنیر پارمسان ، چدار و لبنیات جامد و پنیر کامبر و فتا پنیر نرم هستند. برخی از پنیرها مانند گودا دارای حفره هایی هستند که توسط باکتری ها در حین تولید ایجاد می شوند. پنیر فرآوری شده با مخلوط کردن پنیر رنده شده ، افزودن مواد امولسیفایر و گرم کردن مخلوط تهیه می شود. درصد چربی و نمک پنیر یکی از مهمترین عوامل تغذیه ای است که هنگام خرید باید به آن توجه کنید.

میزان چربی و سدیم معمولاً در جدول ارزش غذایی به مصرف کننده گزارش می شود. جدول صفحه اول برخی از مواد پنیر تولید شده در ایران در سطح ملی را نشان می دهد.
اگر بعد از خرید پنیر شور دیدید می توانید نمک آن را تا زمانی که در آب آشامیدنی قرار ندهید کاهش دهید. به آب موجود در چند بسته پنیر توجه کنید. نقش مهمی در حفظ کیفیت و حفظ پنیر دارد. بنابراین ، پنیر را تا انتها نریزید.


دکتر. رضا اطمینانانی

تغذیه را درک کنید


دکتر. رضا اطمینانانی می تواند با ارائه تغذیه و کمیت اولیه و عادات غذایی ، نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای دیدن دکتر کلیک کنید رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و تغذیه در اصفهان.


موارد پیشنهادی

حساسیت غذایی

غذاهای مفید که برای حساسیت غذایی مضر هستند

استفاده از هندوانه و چاقی

استفاده بیش از حد از گوشت قرمز ممنوع است

استراتژی های کنترل گرسنگی



دیدگاهتان را بنویسید