رابطه خوب غذایی چگونه است؟


آیا می خواهید با غذا رابطه خوب و سالمی داشته باشید؟ انجام این کار برای مراقبت از سلامت جسمی ، روحی و احساسی شما بسیار مهم است.

در سال های اخیر ، تغذیه به طور سیاه و سفید در نظر گرفته شده است ، در درجه اول فقط از نظر سلامت جسمی.

به ما یاد داده شده است که فقط انتخاب های تغذیه ای را که به سلامت جسمانی ما کمک می کند در نظر بگیریم ، و انتخاب هایی که می کنیم و بر سلامت جسمانی ما تأثیر منفی می گذارد و باید تغییر یا بهبود دهیم.

تا حدودی ، اینها هنوز ملاحظاتی است که ما هنگام در نظر گرفتن تغذیه به آنها نیاز داریم و می خواهیم داشته باشیم. ما البته می خواهیم بدن فیزیکی خود را تغذیه کنیم تا یک زندگی کامل ، سالم و راحت داشته باشیم.

اما همانطور که همیشه در اینجا می گوییم تغذیه ، غذا بسیار مغذی تر است. زمان به ما نشان داده است که انتخاب هایی که در رژیم غذایی انجام می دهیم فقط بر سلامت جسمانی ما تأثیر می گذارد. همچنین بر سلامت روان تأثیر می گذارد.

وقتی رابطه خوبی با غذا داریم ، دیگر تغذیه جسمانی به سلامت روان نمی رسد.

به خواندن ادامه دهید تا دریابید که واقعاً رابطه مثبتی با غذا چگونه است ، بنابراین قدم هایی را در جهت سازگاری با این ویژگیها بردارید.

رابطه خوب غذایی چگونه است؟

  • یک رابطه خوب با غذا رابطه ای است که در آن شما در انتخاب غذا و تغذیه خود اطمینان دارید.
  • خود را به گونه ای تغذیه کنید که از سلامت جسمانی بلند مدت شما حمایت کند.
  • شما در زمان غذا هستید تا وعده غذایی خود را کاملاً تجربه کنید.
  • برای لذت کامل از غذا لذت ببرید.
  • شما این قدرت ذهنی را دارید که انرژی را بدون وقفه در غذا به سایر جنبه های زندگی خود اختصاص دهید.
  • زمانی که از نظر جسمانی گرسنه هستید غذا بخورید ، به دستورات سیری گوش دهید و دستورالعمل های غیر جسمانی را درک کنید.
  • احساس راحتی می کنید که از عادات غذایی خود لذت می برید و با شیوه تغذیه خود سازگار می شوید.

همه اینها عالی به نظر می رسد ، درست است؟ چه کسی نمی خواهد بتواند سلامت جسمی و روانی را طوری در اولویت قرار دهد که به شما این امکان را بدهد تا بهترین کار را انجام دهید؟

بنابراین ، اکنون که چند مثال از اینکه یک رابطه غذایی خوب چگونه است داشته باشید ، بیایید در مورد ویژگی هایی که باید نشان دهید صحبت کنیم.

1. شما خودتان را با یک رژیم متعادل تغذیه می کنید

برای اطمینان از انتخاب های غذایی و تغذیه ای خود و خوردن به گونه ای که به شما احساس سیری و انرژی بدهد ، باید بدانیم چگونه یک رژیم غذایی متعادل و مغذی ایجاد کنیم.

این جایی است که آنها در پنج سیستم اساسی ما آمده اند. اگر با این سیستم آشنا نیستید ، می توانید راهنمای جلد رایگان ما را بارگیری کنید!

این یک روش ساده و مبتنی بر شواهد برای ساخت غذا بدون در نظر گرفتن همه آن است اطلاعات بیشتر ما هر روز در مورد غذا و تغذیه می شنویم و می بینیم.

با ایجاد رژیم غذایی سرشار از پروتئین ، نشاسته و کربوهیدرات ها با شکر ، کربوهیدرات های غیر نشاسته ای ، چربی ها و غذاهای طعم دار ، می توانید راحت تر غذا بخورید. دوز دوم یا سوال لازم نیست.

رژیم متعادل باعث ایجاد رابطه متعادل و مثبت با غذا می شود.

2. شما توانایی ایجاد تعادل بین تغذیه را دارید و آروم باش

به عنوان یک متخصص تغذیه ثبت شده و مربی سلامتی ، دریافتم که مصرف کنندگان بیشتر با این مفهوم دست و پنجه نرم می کنند.

اکثر غذاها و گرایش های موجود به شما آموزش می دهند که باور کنید یکی یا دیگری است. برای تغذیه بخورید یا بخورید تا لذت ببرید. به همین دلیل ، مردم اغلب خود را در چرخه آغاز و پایان با ذهنی همه یا هیچ می بینند.

در هر صورت ، “در بین” فقط خوردن مواد مغذی از نظر جسمی ، یا “خارج از غذا” فقط برای رضایت و لذت فوری.

اگر تا به حال رژیم گرفته اید یا سعی کرده اید پرخوری کنید ، این طرز فکر باید شما را بشناسد.

رابطه خوب با غذا رابطه ای است که در آن شما می توانید نقش های زیادی را که غذا در زندگی شما ایفا می کند ، از جمله مواد مغذی حیاتی که برای بدن شما فراهم می کند و همچنین شادی و راحتی که می تواند به ارمغان بیاورد ، احترام بگذارید.

می توانید آن را به راحتی مغذی و راحت در ذهن خود بخورید. هیچ قانون غذا ، کمک هزینه یا محدودیت وجود ندارد.

3. برچسب غذاها را خوب یا بد مشخص نمی کند

ما اغلب می شنویم که غذای مغذی خوب و درست است ، در حالی که غذاهای خوشمزه بد و غلط هستند ، که به نظر می رسد در این زمان درست است.

بنابراین ، واقعاً ، این ایده دور از حقیقت است.

تخصیص عادات غذایی به این ترتیب منجر به عدم تعادل می شود. باعث تماس بد غذا می شود. از احساس گناه ، غرور ، استرس ، اضطراب و اجبار برای ورود به رژیم غذایی شما استقبال می کند.

داشتن رابطه خوب با غذا دیگر درگیر چنین احساساتی نیست. به شما این امکان را می دهد که بدانید غذا غذا است. این تغذیه ، راحتی یا ترکیب این دو است که شما را قادر می سازد بر اساس خواسته ها ، نیازها و ترجیحات خاص خود در هر زمان تعادل مناسب را پیدا کنید.

4. انتخاب غذای عمدی برای به دست آوردن تعادل مناسب

آیا تا به حال رژیم گرفته اید که مجبور باشید کل رژیم غذایی خود را اندازه گیری کنید؟ وزن اضافه کنید؟ در یک ظرف پلاستیکی رنگی ، از قبل اندازه گیری شده قرار دهید؟

یا شاید شما رژیمی داشته اید که قبلاً داشته اید مجاز غذا خوردن در ساعات خاصی از روز ، جایی که بعد از شام خوردن دسر امکان پذیر نیست زیرا از پنجره غذای شما عبور می کند.

اینها نمونه هایی از روابط بد غذایی است.

رژیم غذایی سالم رژیمی است که در آن عمداً عاقلانه غذا می خوریم تا سخت گیر و سخت گیر.

این بدان معناست که خودمان را برای رعایت دستورالعمل گرسنگی و چربی بدن برای تعیین تعداد اجزای آن بررسی کنیم. جایی که ما وقتی از نظر جسمی احساس نیاز می کنیم ، غذا می خوریم ، نه زمانی که به ما گفته می شود.

گاهی اوقات بعد از شام دسر می گیریم زیرا تجربه ای به یاد ماندنی و راحت است.

خوردن مکرر آگاهانه به شما امکان ایجاد رابطه ای متعادل و مثبت با غذا را می دهد.

5. رژیم ها ، تغییرات و رژیم ها شما را خوشحال نمی کند

هنگامی که رژیم غذایی خود را با استفاده از پنج اصل تنظیم می کنید ، عاقلانه غذا بخورید ، تغذیه را در اولویت قرار دهید و بدانید که غذا غیراخلاقی است ، به نحوه تغذیه خود اطمینان دارید.

رسوایی بزرگ بعدی هیچ قدرتی برای جذب شما ندارد و باعث می شود باور کنید که باید با این روش جدید غذا بخورید ، در غیر این صورت همه چیز اشتباه است.

یک رژیم غذایی خوب یک رابطه مطمئن با غذا است – شما به طور طبیعی می دانید که بهترین کار را برای بدن خود انجام می دهید.

چگونه روابط غذایی خوبی ایجاد کنیم

در سیستم تغذیه روانی ، ما به اعضای خود آموزش می دهیم که چگونه رژیم غذایی منحصر به فرد ، منحصر به فرد و سالم خود را بسازند. ما ابزارها ، مواد و دانش مورد نیاز آنها را برای تغذیه خود با اطمینان در اختیار آنها قرار می دهیم.

اعضا می توانند رابطه غذایی خود را تغییر دهند تا از چرخه غذایی به خوبی خارج شوند و با متانت و سهولت به جلو حرکت کنند.

برای داشتن رابطه خوب با غذا ، باید قدرت و استقلال در زندگی و انتخاب های خود داشته باشید ، که بسیار زیباست!

دیدگاهتان را بنویسید