۸ دلیل برای افزایش وزن بعد از ورزش شکم + راه های شکستن آن


افرادی که جراحی بای پس معده انجام نمی دهند در سال دوم ۸۰ تا ۱۰۰ درصد وزن خود را قبل از عمل از دست می دهند. اما در مسیر کاهش وزن، مشکلاتی در مسیر کاهش وزن برای افراد به وجود می آید. به عنوان مثال، افزایش وزن یکی از این مشکلات است که بسیاری از افراد ممکن است آن را تجربه کنند. علت افزایش وزن بعد از جراحی بای پس معده یکی دو مورد نیست، یک مشکل چندگانه است. در این مقاله افزایش وزن بعد از جراحی نوزاد و راه های پیشگیری و شکستن آن را می خوانید.

۸ دلیل اصلی کاهش وزن بعد از جراحی اسلیو معده

۱. میان وعده (مهمترین دلیل کاهش وزن بعد از جراحی بازو)

یکی از دلایل اصلی افزایش وزن پس از جراحی بای پس معده، خوردن میان وعده است. مردم خیلی کم غذا می خورند اما کالری خود را چند بار در روز یادداشت می کنند. گاهی اوقات افراد فکر می کنند که میان وعده مشکلی ایجاد نمی کند، زیرا مقدار داروهای مصرفی بسیار کم است. اما با گذشت زمان، این میان وعده ها کالری بیشتری به بدن اضافه می کنند و از کاهش وزن در پشت ناف جلوگیری می کنند.

۲. کالری توصیه شده را مصرف نکنید

بعد از ناف، به افراد توصیه می شود کالری خود را تا حدودی کاهش دهند. اما اگر بیماران کمتر از چیزی که متخصص تغذیه یا محقق دستور داده غذا بخورند، روند کاهش وزن کند می شود و پس از مدتی پس از جراحی شکم وزن کاهش می یابد.

این یک واقعیت علمی است که بدن شما برای تولید انرژی به حداقل کالری در روز نیاز دارد و اگر مقدار توصیه شده را دریافت نکنید، بدن شما تمایل خود را برای کاهش وزن از دست می دهد، وزن کم نمی کنید.

۳. عدم تعادل غذایی

شما می توانید میزان مصرف روزانه خود را بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ نگه دارید، اما همچنان وزن کم نکنید. بیشتر اوقات علت این مشکل عدم برنامه ریزی صحیح وعده های غذایی و عدم رعایت یک رژیم غذایی متعادل است.

مطمئن شوید که هر روز به اندازه کافی پروتئین بدون چربی مصرف می کنید. پروتئین ها عضله سازی شما را افزایش می دهند و به کاهش وزن بدون از دست دادن عضلات و چربی های ضروری کمک می کنند.

گاهی اوقات تمام کربوهیدرات های روزانه را در یک وعده غذایی، پروتئین روزانه را در وعده دوم و سبزیجات و میوه ها را در وعده سوم می خورید. رویکرد صحیح این است که مواد مغذی ضروری را در وعده های کوچک در هر وعده غذایی بگنجانید. اگر این کار را انجام ندهید و مواد مغذی را به طور متعادل دریافت نکنید، ممکن است پس از جراحی دست شکم دچار استرس شوید.

۴. پیگیری نکردن کالری روزانه

کاهش وزن بعد از جراحی بای پس معده گاهی اوقات ممکن است با شکست مواجه شود اگر رژیم روزانه خود را کنترل نکنید. هدف از ردیابی جلوگیری از اندازه گیری و ثبت کالری موجود در غذا توسط افراد است که می تواند منجر به تخمین بیش از حد کالری مصرفی آنها شود. در نتیجه، الزامات کاهش وزن پس از تمرین مشخص نیست.

در روزها یا هفته های اول پس از جراحی، انگیزه زیادی برای پیروی از رژیم غذایی روزانه و شمارش کالری طبق دستور جراح خود خواهید داشت. با این حال، با گذشت زمان، انگیزه شمارش کالری کاهش می یابد. برای موفقیت در کاهش وزن بعد از عمل جراحی شکم، باید هر روز کالری را بدون توقف بشمارید.

۵. خوردن غذاهای نامناسب به صورت تنقلات

یکی از دلایل اصلی افزایش وزن بعد از جراحی بای پس معده به خصوص بعد از ۶ ماه اول خوردن تنقلات نامناسب و محدود کننده است. در واقع وقتی بدون معده خالی غذا می خورید، بعد از مدتی روی چیزی که می خورید تمرکز می کنید و غذا خسته کننده و کسل کننده می شود. و برای رفع این وضعیت، محقق و پزشک شما دو میان وعده در روز بین وعده های غذایی توصیه می کنند.

در این میان وعده ها برخی افراد شروع به خوردن غذاهای ممنوعه با کالری بد می کنند، بعد از کار برنامه غذایی را به هم می ریزند و مهمتر از همه نمی توانند کالری خود را اندازه گیری کنند.

مشکل این میان وعده ها این است که شما را سیر نمی کنند و باعث می شوند که بیشتر غذا بخورید. اگر بین شکم غیر ضروری و معده مسدود شده غذا بخورید، بلافاصله پس از انجام تمرینات شکمی متوجه کاهش وزن خواهید شد.

۶. عدم دریافت آب کافی

پس از ورزش های لاغری مانند شکم یا ساعت، پزشک توصیه می کند که در طول روز ۸ لیوان آب و مایعات بیشتری بنوشید. همچنین پزشک به شما توصیه می کند از نوشیدن آب همراه با وعده های غذایی و حداقل ۳۰ دقیقه قبل و بعد از غذا خودداری کنید.

نوشیدن آب و مایعات زیاد شما را سیر نگه می دارد و کنترل مصرف غذا را آسان تر می کند. علاوه بر این، به مرور زمان تمایل شما به نوشیدنی های دیگر مانند نوشابه های گازدار، چای و قهوه و الکل کاهش می یابد.

به خاطر داشته باشید که بیشتر نوشیدنی ها به جز آب خالص کالری خالی را به رژیم غذایی شما اضافه می کنند و رسیدن به اهداف کاهش وزن را برای شما دشوارتر می کنند. بنابراین نوشیدن آب بیشتر به معنای آب است و ننوشیدن آب کافی می تواند منجر به کاهش وزن بعد از جراحی اسلیو معده شود.

۷. بی حرکت و بی حرکت است

برای کاهش وزن بعد از عمل جراحی شکم، ورزش و رعایت رژیم غذایی بسیار مهم است. در واقع این دو مکمل یکدیگر هستند و اگر رژیم SLI را دنبال کنید اما زیاد ورزش نکنید، نمی توانید انتظار کاهش وزن سریع داشته باشید.

با این حال، عدم ورزش می تواند منجر به افزایش وزن بعد از جراحی اسلیو معده، به خصوص پس از ۶ ماه اول شود. سبک زندگی کم تحرک نه تنها بر سلامتی شما تأثیر می گذارد، بلکه دستیابی به اهداف کاهش وزن را برای شما دشوارتر می کند. برای سه ماه اول پس از جراحی چاقی، باید از ورزش شدید اجتناب کنید، اما همچنان می توانید به آرامی راه بروید و ورزش کنید.

هنگامی که پزشک شما را مجاز به بلند کردن و وزنه زدن کرد، باید روی ساختن توده عضلانی تمرکز کنید تا به فرم خوبی برسید. این شما را از نظر بدنی قوی و متناسب نگه می دارد و از شرایطی مانند افزایش وزن بعد از سزارین یا جراحی نوزاد جلوگیری می کند.

۸. مشکلات عاطفی یا ذهنی

ورزش شکم ابزاری عالی برای قرار دادن زندگی شما در مسیر سلامتی و کاهش وزن است. اگرچه بسیاری از جنبه های زندگی شما پس از این روند تحت تاثیر قرار می گیرد و بهبود می یابد، اما نمی توان انتظار داشت که در زندگی شخصی خود با مشکلات روحی و روانی مواجه نشوید.

گاهی اوقات شریک زندگی شما (اگر متاهل هستید) نمی تواند تغییرات مثبت فیزیکی، روانی، اجتماعی و حرفه ای را که در زندگی شما پس از جراحی رخ می دهد، تحمل کند. این کار رابطه شما را خراب می کند و برای شما مشکل ایجاد می کند.

افراد دیگر ممکن است به دلایل مختلفی پس از جراحی کاهش وزن دچار چالش های عاطفی شوند. آنها ممکن است تجربه کنند:

  • مراقب رژیم غذایی خود باشید
  • در مورد کاهش وزن جدی باشید
  • به دنبال راه حلی سریع برای رسیدن به اهداف کاهش وزن خود هستید
  • خجالت بکش
  • یا شروع به تنفر یا سرزنش شما برای تفاوت در کاهش وزن کنید

همانطور که احتمالا می دانید، مشکلات عاطفی می تواند منجر به پرخوری، کم خوری و موارد دیگر شود. این عوامل می توانند باعث افزایش وزن بعد از جراحی اسلیو شکم شوند.

چگونه از افزایش وزن بعد از بازو کار جلوگیری کنیم؟

با انجام مراحل زیر می توان به راحتی از کاهش وزن بعد از جراحی بای پس معده جلوگیری کرد. اینها تنها برخی از نکات ساده ای است که یک پزشک لاغری می تواند به شما بدهد:

  • از خوردن میان وعده خودداری کنید
  • از خوردن غذاها و نوشیدنی های با کالری خالی خودداری کنید
  • نکته اصلی مصرف پروتئین بدون چربی در رژیم غذایی روزانه است
  • خوردن همه غذاها به شیوه ای آبرومندانه و سالم
  • مصرف مایعات زیاد (بسیاری بدون قند و طبیعی)
  • وعده های غذایی سبک، میان وعده ها و جویدن غذا
  • بهبود زندگی و انرژی
  • کالری روزانه را اندازه گیری کنید
  • خوردن در زمان مناسب از مکمل های ویتامین و مواد معدنی بعد از جراحی
  • باندازه کافی بخواب
  • سطوح استرس را کاهش دهید
  • مدیتیشن را تمرین کنید
  • دریافت حمایت عاطفی از همسالان و گروه هایی که پس از عمل از بیماران حمایت می کنند.
  • تمام مراجعات بعد از جراحی دست را دنبال کنید
  • تمام دستورالعمل های تیم جراحی یا متخصص تغذیه را دنبال کنید