۶ بدی که نمی توانیم بر آنها غلبه کنیم


دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ – ۰۱:۳۰

صدامات بی تعملی و زیاد سیتن

تهران (پانا) – یکی از بدیهی ترین تهدیدات پشت میز نشستن برای شما کاهش وزن و کاهش وزن و چاقی است.

به گزارش ایرنا، بر اساس تحقیقات اخیر محققان، نشستن طولانی مدت خطر ابتلا به بیماری های قلبی را تا ۶۴ درصد افزایش می دهد.

کمردرد، افزایش فشار روی استخوان های گردن، پشت و لگن و آسیب بیشتر به استخوان، غضروف و عضله از دیگر عوارض نشستن پشت میز در طولانی مدت است.

فتق دیسک: محققان موسسه ملی اختلالات عصبی و سکته مغزی در ایالات متحده به این نتیجه رسیده اند که حرکات بدنی منظم باعث تحریک جریان خون جدید و رساندن مواد مغذی به دیسک های بین مهره ای می شود. اما نشستن برای مدت طولانی می تواند منجر به تحلیل دیسک و تشکیل کلاژن سخت بین عضلات و مفاصل شود.

سندرم متابولیک: محققان کلینیک مایو نشان داده اند که کاهش جریان خون و کاهش کالری سوزی در حالت نشسته خطر ابتلا به فشار خون بالا، فشار خون و کلسترول بالا، مشکلات جنینی، سرطان و کبد چرب را افزایش می دهد.

خطر فلج شدن: جشن گرفته می شود، اما نشستن طولانی مدت می تواند باعث فلج یا مرگ ناگهانی شود. نتایج مطالعه ای که به مدت هشت سال و نیم در دانشگاه نورث وسترن انجام شد نشان می دهد که وضعیت نامناسب و نشستن طولانی مدت به خصوص در افراد مسن، مرگ ناشی از فلج را تا ۵۰ درصد افزایش می دهد. محققان همچنین دریافتند افرادی که عادت به تماشای تلویزیون در شب یا بازی های کازینویی دارند، ۶۱ درصد بیشتر از افرادی که فقط یک بار در روز تلویزیون تماشا می کنند، در معرض مرگ هستند.

سندرم تونل کارپال: خطر اصلی نشستن طولانی مدت پشت میز، سندرم تونل کارپال است که با خستگی، ضعف، درد در دست، مچ دست و دست ظاهر می شود. به خصوص هنگام کار با صفحه کلید و ماوس. سندرم تونل کارپال شایع ترین نوروپاتی گیر افتادگی است که در اثر فشردگی عصب مدیان در ناحیه تونل کارپ ایجاد می شود.

گردن درد: اکنون به وضعیت نشستن خود پشت میز توجه کنید. به احتمال زیاد، به جای اینکه گردن خود را در راستای پشت خود نگه دارید، به جلو خم شوید. بدون شک شانه ها و کمر شما هم آسیب می بیند، یعنی شانه های خمیده و پشت قوس دار. اشتباه گردن، شانه‌ها و پشت هنگام نشستن پشت کامپیوتر که ساعت‌ها طول می‌کشد، فشار روی عضلات و ساختار استخوانی گردن شکسته شده و از نوک جمجمه تا مهره‌های خلفی امتداد می‌یابد. شامل. برای کاهش صدمات، صاف بنشینید و گردن را مانند شانه ها و پشت به جلو حرکت ندهید.

رگ های واریسی و لخته های خون: به گفته محققان کانادایی، نشستن طولانی مدت پشت میز یا در رختخواب خطر ابتلا به ترومبوز سیاهرگی عمقی را به ویژه در افراد چاق افزایش می دهد. بدتر از آن، اگر خون حرکت کند و وارد ریه ها شود، می تواند باعث آمبولی ریه شود که می تواند کشنده باشد. ترومبوز ورید عمقی همچنین زمانی رخ می دهد که جریان خون متوقف شود و مایعات بدن در یک ناحیه از پا جمع شوند و لخته خون را تشکیل دهند. به یاد داشته باشید که نشستن طولانی مدت می تواند باعث تورم مچ پا، رگ های واریسی و پوکی استخوان ناشی از عدم تحرک شود.