۵ راه کلیدی برای زندگی طولانی تر


سلامت

تهران (پانا) – بسیاری از مردم به دنبال زندگی طولانی تر و طولانی تر هستند، اما ممکن است مسیر اشتباهی وجود داشته باشد که برای رسیدن به این هدف دنبال شده است، یعنی یاد بگیرند که چگونه طولانی تر و طولانی تر زندگی کنند.

به گزارش ایرنا، محققان دانشگاه هاروارد مطالعه بزرگی را در مورد تاثیر شرایط پزشکی بر طول عمر و طول عمر انجام داده اند. دانشمندان این مطالعه چندین گزارش طولانی مدت (تا ۳۰ سال) به شرکت کنندگان ارائه کردند. ۱۲۰۰۰۰ داوطلب در این مطالعه شرکت کردند که ۷۸۰۰۰ نفر زن و ۴۰۰۰۰ نفر مرد بودند. محققان داده های این مطالعه را در پنج دسته بررسی کردند: رژیم غذایی، فعالیت بدنی، وزن، سیگار کشیدن و مصرف الکل.

سبک زندگی سالم چیست؟

دلیل انتخاب این پنج مؤلفه برای بررسی در این مطالعه این است که مطالعات انجام شده قبل از این مطالعه نیز نشان می دهد که این موارد تأثیر قابل توجهی بر خطر مرگ زودرس دارند.

۱. رژیم غذایی سالم: به طور کلی، یک رژیم غذایی سالم مبتنی بر خوردن غذاهای سالم مانند سبزیجات، میوه ها، آجیل، غلات کامل، چربی های سالم و اسیدهای چرب امگا ۳ بدون مصرف غذاهای ناسالم مانند غذاهای قرمز و فرآوری شده، شکر، نمک است. و انتقال چربی ها

۲. فعالیت بدنی: فعالیت بدنی سالم با ۳۰ دقیقه به جای ۳۰ دقیقه فعالیت سبک تا قدرت در روز اندازه گیری می شود.

۳. وزن: بدن سالم بدنی است که بر اساس شاخص توده بدنی بین ۱۸.۵ تا ۲۴.۹ وزن داشته باشد.

۴. سیگار کشیدن: از آنجایی که برای سیگار کشیدن ترک سیگار وجود ندارد، «سالم» در اینجا به معنای سیگار نکشیدن است.

الکل: مانند سیگار، الکل نیز یکی از علل اصلی مرگ زودرس است. بنابراین لغو هنجار نجات دهنده است.

۶ – درمان خانگی برای کنترل فشار خون بالا

بر اساس نتایج این مطالعه، شرایط سلامتی تفاوت معناداری در کیفیت زندگی و کیفیت زندگی ایجاد می کند. بر اساس این تحلیل، افرادی که از این پنج شرط پیروی می کنند، امید به زندگی بیشتری نسبت به افرادی که شرایطی برای زندگی ندارند، دارند: ۱۴ سال برای زنان و ۱۴ سال برای مردان. مطالعات نشان می دهد افرادی که این شرایط را ندارند بیشتر در معرض ابتلا به سرطان یا بیماری قلبی هستند.

محققان همچنین امید به زندگی افراد را در پنج بعد بررسی کردند. این مطالعه نشان داد که افرادی که تنها یک بیماری (بدون توجه به کدام یک) داشتند، امید به زندگی بالاتری در حدود دو سال داشتند. جای تعجب نیست که هر چه عادات یک فرد سالم تر باشد، عمر طولانی تری دارد.

بنابراین رعایت ۵ اصل اساسی باعث افزایش چشمگیر طول عمر و طول عمر می شود.