۵ راه برتر و اثبات شده برای کاهش وزن و درمان چاقی یک پزشک لاغری


افرادی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند نمی توانند به درستی حرکت کنند و خیلی زود خسته می شوند. آنها اغلب اعتماد به نفس پایینی دارند و از بیماری های مرتبط با چاقی مانند دیابت رنج می برند. برخی از آنها وضعیت روحی خوبی ندارند و اغلب از افسردگی رنج می برند. بنابراین افراد چاق حتی اگر چند کیلوگرم وزن کم کنند باید دارو مصرف کنند.

خوشبختانه چاقی یک مشکل واقعی نیست و راه هایی وجود دارد که این افراد بتوانند وزن خود را کاهش دهند و با کاهش وزن احساس بهتری نسبت به همیشه داشته باشند. در این مقاله به ۵ روش برتر کاهش وزن و درمان چاقی می پردازیم که کیفیت زندگی افراد چاق را بهبود می بخشد.

۵ روش کاهش وزن و درمان چاقی برای افراد چاق

نکات و روش های ذکر شده در این قسمت به اثبات رسیده است و درمان چاقی دشوار نیست و برای رسیدن به آن به روش های مختلفی نیاز است. وقتی این نکات ساده را برای مدت طولانی رعایت کنیم، متوجه می شویم که پس از مدتی روند افزایش وزن سرعت می گیرد و وضعیت سلامتی بهبود می یابد. برخی از این روش های ساده عبارتند از:

۱. برای درمان چاقی مراقب آنچه می خورید باشید

  • چاقی ناشی از رژیم غذایی نامناسب است. با انتخاب های سالم و خوردن یک رژیم غذایی متعادل، می توانید کالری دریافتی خود را کاهش دهید و خطر چاقی را کاهش دهید. مطمئن شوید که میوه و سبزیجات بیشتری در سبد خرید خود دارید تا گرسنه باشید یا بخواهید میوه و سبزیجات سالم بخورید. اینها در یک رژیم غذایی خوب برای کاهش وزن گنجانده شده اند.
  • سعی کنید برچسب غذاها و محصولات غذایی که خریداری می کنید را بخوانید. این اطلاعات ارزش غذایی آن محصول و میزان کالری آن را نشان می دهد.
  • بدانید که چقدر کالری می خورید. لازم نیست خودتان را مجبور کنید، باید بدانید در روز چند کالری دریافت می کنید. دانستن میزان کالری مصرفی یکی از مهم ترین و مهم ترین قوانین کاهش وزن است.
  • برای جلوگیری از گرسنگی سعی کنید در طول روز وعده های غذایی کم حجم و سالم تهیه کنید و زمانی که گرسنه هستید غذا بخورید.
  • از خوردن غذاهای فرآوری شده خودداری کنید و شروع به خوردن غذاهای خانگی سالم کنید. شما چیزهای زیادی در مورد آنچه در خانه می خورید می دانید، اما واقعاً مواد تشکیل دهنده و نحوه تهیه غذا را در بیرون نمی دانید.

۲. از نوشیدنی های ناسالم و شکر پرهیز کنید

بسیاری از نوشیدنی های آماده و الکل سرشار از قند هستند. خوردن بیش از حد قند می تواند منجر به کاهش وزن و چاقی شود. نوشابه های گازدار، نوشابه های انرژی زا و حتی نوشیدنی های آماده یا آب، قند زیادی دارند و مواد مغذی کمی دارند. به جای این نوشیدنی ها سعی کنید خودتان میوه ها را آب بگیرید تا اسموتی های میوه ای سالم و تازه درست کنید.

هدف شما برای کاهش وزن نوشیدن شش تا هشت لیوان آب در روز است. آب برای سلامتی بهترین و برای کم آبی و کاهش وزن ارزان است زیرا کالری و قند ندارد و کل بدن به آن وابسته است. سایر گزینه های سالم شامل شیر کم چرب و نوشیدنی های بدون قند مانند چای و قهوه است.

کالری دریافتی از الکل کم ارزش و کم کالری است یا بهتر است بگوییم ارزش غذایی ندارد. بدن شما نمی تواند الکل را ذخیره کند، بنابراین فرآیندهایی مانند جذب مواد مغذی و سوزاندن چربی را برای خلاص شدن از شر الکل متوقف می کند. شما هنوز هم می توانید الکل بنوشید، اما برای شما مضر است و ارزشی ندارد.

۳. حجم کار خود را افزایش دهید

برای کاهش وزن یا کاهش وزن و درمان چاقی، باید قوی تر از آنچه هستید باشید. سعی کنید پیاده روی و فعالیت های روزانه را به عنوان بخشی از برنامه روزانه خود بگنجانید. اگر اخیراً فعالیت بدنی نداشته اید، باید به آرامی شروع کنید. می توانید با جلسات تمرینی کوتاه شروع کنید و هر روز آن را انجام دهید، سپس به تدریج میزان آن را افزایش دهید.

۴. عادات غذایی خود را دنبال کنید

تحقیقات اخیر در مورد چاقی و درمان چاقی نشان داده است که عدم آگاهی افراد چاق در مورد سیستم گوارشی و غذاهایی که می خورند، کاهش وزن را دشوار کرده است. اگر چاق هستید، ممکن است لازم باشد به موضوع دانستن عادات غذایی خود توجه کنید تا بهترین راه کاهش وزن را ببینید، زیرا سنگ بنای درمان چاقی، یافتن عاداتی است که باعث آن می شوند، چاقی از حذف آن عادات جلوگیری می کند.

برای آشنایی بیشتر با چاقی و تغذیه می توانید با یک متخصص تغذیه صحبت کنید. یا از یک جراح پلاستیک کمک بگیرید و از دانش و تجربه او در این زمینه کمک بگیرید. علاوه بر این، نظارت بر عادات غذایی شخصی در روز و شب می تواند به شما اطلاع دهد و به کاهش وزن بهتر کمک کند.

۵. جراحی چاقی

اگر چاق هستید و سعی کرده اید از طریق رژیم غذایی و ورزش وزن کم کنید، اما موفق نبوده اید، باید به فکر جراحی کاهش وزن باشید. اگر با چاقی مشکلات و بیمه هایی مانند دیابت نوع ۲، بیماری قلبی، فشار خون، کلسترول بالا، ناباروری و… تنها راه حل شما برای مدیریت یا درمان چاقی این است که توسط یک متخصص لاغری خوب به سراغ روش های تهاجمی و جراحی بروید.

مهم ترین روش های جراحی لاغری برای درمان چاقی

جراحی کاهش وزن نوعی درمان چاقی است که توسط جراح لاغری با هدف کاهش حجم شکم یا تنگ کردن دستگاه گوارش انجام می‌شود تا فرد بتواند سریع‌تر وزن اضافه کند و وزن خود را در دراز مدت و درازمدت کاهش دهد. دراز مدت. تکنیک های لاغری که توسط پزشک لاغری برای درمان چاقی استفاده می شود عبارتند از:

هیچ سکوتی وجود ندارد

در این درمان چربی، تقریباً ۷۵ درصد از حجم تومور شما برداشته می شود. مقدار غذایی که می توانید بخورید را محدود می کند و خیلی سریع احساس سیری می کنید و غذای کمتری می خورید. به گفته متخصصان، بهترین جراحی چاقی، جراحی اسلیو شکم است، زیرا وزن داخلی حداقل است، عوارض جانبی آن کم است و در روده و رحم ضایعات قابل مشاهده نیست.

اجتناب از رحم

در این فرآیند، هدف این است که غذا به جای عبور از معده، مستقیماً وارد روده شود. به عبارت دیگر، ما می خواهیم غذای کمتری وارد معده شود و غذای بیشتری مستقیماً وارد روده شود. در مقایسه با روش لاپاراسکوپی، روش لاپاراسکوپی منجر به کاهش وزن می شود اما عوارض بیشتری دارد.

باندل شکمی

در این روش از یک نوار یا حلقه کوچک برای کاهش اندازه رحم استفاده می شود. با کمک بای پس معده، احساس سیری خواهید کرد و به سرعت از خوردن دست می کشید. بند معده نسبت به روش های لاغری مانند صفحه یا مچ بند زمان بهبود یا بهبودی سریع تری دارد و معمولاً یک روش برگشت پذیر است.

بالن

با این روش، یک بالون وارد معده شما می شود و با سرم یا محلول نمکی پر می شود تا بخشی از حجم معده شما را اشغال کند و شما را راحت کند.

بالون معده یک روش غیر جراحی است و عمدتاً کوتاه مدت (معمولاً ۶ ماه) است. با این روش مقداری وزن کم خواهید کرد اما بالون بهترین جراحی لاغری نیست. اگر شاخص توده بدنی ۲۷ تا ۳۵ دارید، می توانید کاشت بالون انجام دهید. کاهش وزن با این روش نسبت به سایر روش های جراحی لاغری کندتر است.