۴ راه آسان برای افزایش امید


ازدواج

تهران (پانا) – افراد خوش بین نسبت به افراد بدبین استرس کمتری در زندگی دارند. زیرا این افراد اغلب به توانایی های خود اطمینان دارند بنابراین مطمئن هستند که در آینده اتفاقات خوبی برای آنها خواهد افتاد.

به گزارش همشهری آنلاین، می گویند اگر دوست دارید نیمه پر لیوان را ببینید، حالتان بهتر می شود. اگر نسبت به همه چیز و هر کس نگرش مثبتی داشته باشید و این نگرش باعث بهبود وضعیت روحی و روز شما می شود.

البته نمی توان انکار کرد که دلایل زیادی وجود دارد که مانع تفکر برخی افراد می شود، اما این موضوع کلی نیست، بسیاری از سوء تفاهم ها را می توان با یک ایده خوب حل کرد.

بهینه سازی و پیامدهای آن

پژوهشگران علوم رفتاری سال هاست که جهان بینی های آرمان گرایانه و توهمی را مورد مطالعه قرار داده اند. نتایج تحقیقات آنها نشان می دهد که فانتزی تاثیرات مثبت زیادی در زندگی دارد که در این گزارش به مهم ترین آنها اشاره کرده ایم.

سلامت کلی بهتر

افراد متفکر کمتر مستعد آسیب‌های فیزیکی هستند و سلامت بهتری دارند. به عنوان مثال، افراد بدبین ۵۰ درصد بیشتر از افراد خوش بین در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی هستند و احتمال شکست در مبارزه با سرطان بیشتر است. همچنین افراد بدبین بیشتر در معرض ابتلا به عفونت ها و حملات پانیک هستند.

افزایش مقاومت و استقامت

افراد خوش قلب در مقایسه با افراد منفعل و پرخاشگر به راحتی با حوادث منفی دست و پنجه نرم نمی کنند. این امر استقامت و قدرت بیشتری را نشان می دهد و احتمال موفقیت آنها را افزایش می دهد. در واقع امید این است که با افزایش استقامت و مقاومت به افراد کمک کند تا در شرایط سخت زنده بمانند و کار خود را حفظ کنند.

سلامت عاطفی مهمتر از اثرات جاه طلبی در زندگی است

به شدت بر سلامت روان فرد تأثیر می گذارد و احساسات مثبت را افزایش می دهد. می توان گفت افزایش حس فانتزی به فرد کمک می کند تا سلامت روان خود را بهبود بخشد و به خلق و خوی بهتری دست یابد.

زندگی افزایش یافته است

مطالعات مختلف انجام شده در زمینه طول عمر نشان می دهد که افراد خوش بین اغلب بیشتر از بدبین ها عمر می کنند. به عنوان مثال، مطالعات انجام شده بر روی بیماران سرطانی نشان می دهد که بیمارانی که کیفیت زندگی بالایی دارند اغلب نتایج درمانی بهتری دارند و مرگ و میر کمتری در اثر این بیماری دارند.

کاهش استرس ناشی از اثرات فانتزی در زندگی

افراد خوش بین نسبت به افراد بدبین و واقع بین استرس کمتری را در زندگی تجربه می کنند. زیرا این افراد اغلب به توانایی های خود اطمینان دارند بنابراین مطمئن هستند که در آینده اتفاقات خوبی برای آنها خواهد افتاد.

آنها اغلب به مشکلات به عنوان اتفاقات جزئی نگاه می کنند، اما رویدادهای مثبت را نشانه هایی از اتفاقات خوب در آینده می دانند. این انتظارات مثبت باعث می شود که آنها کمتر تحت تأثیر استرس های روزمره قرار گیرند و راحت تر با شرایط سازگار شوند.

راه های افزایش امید

با توجه به مزایا و نتایج مثبتی که در مورد امید مطرح شد، ممکن است برای بسیاری از مخاطبان این سوال پیش بیاید که چگونه سطح امید را در خود تقویت کنند؟ در ادامه این گزارش به راهکارهای مفید در این زمینه اشاره کرده ایم.

روی نکات خوب خود تمرکز کنید

هیچکس کامل نیست، اما هرکسی در زندگی خود نقاط قوت و ضعف متفاوتی دارد، اما برای اینکه در زندگی خود به جلو حرکت کنید و در عین حال نگرش مثبتی نسبت به زندگی خود داشته باشید، خودآگاهی نسبت به توانایی های خود را افزایش دهید. خودآگاه تر شوید و به جای نقاط ضعف خود بر نقاط قوت خود تمرکز کنید تا بتوانید هر روز آنها را تقویت کنید و کاری برای بهبود خود انجام دهید.

به پروژه های آینده فکر کنید

وقتی به انجام کاری فکر می کنید، قسمت هایی از مغز که برای انجام آن کارها فعال می شوند شروع به کار می کنند. در نتیجه، تصاویر ذهنی از اعمال و رویدادهای مثبت به شما کمک می کند تا احساسات مثبت را در خود ایجاد کنید و ذهن شما برای رسیدن به اهداف آینده آماده شود.

همیشه به یاد داشته باشید که فردا روز دیگری است

همیشه به یاد داشته باشید که فرصت های شما بی پایان هستند و امیدوارم بتوانید فردای بهتری را برای خود بسازید. در نتیجه، اگر امروز شکست خوردید، به این فکر کنید که چه جنبه های دیگری از موفقیت شما وجود دارد.

به یاد داشته باشید که هر فردی توانایی منحصر به فرد خود را دارد، اگر به درستی پیدا شود می تواند موفق باشد. در نتیجه ضعف های امروز ندانستن مهارت های خود و توسعه ندادن آنهاست.

ارتباطات داخلی خود را بهبود بخشید

ما همیشه در ذهن خود با خود صحبت می کنیم. اگر این داستان درونی پر از چیزهای منفی و افسرده کننده باشد، زندگی روزمره ما را تحت تاثیر قرار می دهد و ما احساس غرق شدن می کنیم.

از آنجایی که افکار و مکالمات در ذهن ما از لحظه و ناخودآگاه بیرون می آیند، اغلب از آنها غافل و از اثرات منفی آنها بی خبر هستیم. پس لازم است به این افکار توجه کنید و سعی کنید آنها را اصلاح کنید تا بتوانید نگرش مثبت را در خود پرورش دهید.

مراقب باش! داشتن نگرش مثبت و نیمه پر لیوان دیدن در همه امور، کار احمقانه ای نیست، اما می توان وضعیت موجود را به خوبی دید و با حرکات هوشمندانه و درست و منطقی عمل کرد و به نتایج مطلوب رسید.