۱۳ نکته کاربردی برای جلوگیری از چربی در سفر


سفر یکی از دلایلی است که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند تعطیلات نوروز چاق شوید با رعایت نکات زیر از سفر خود لذت ببرید و تعطیلات خود را بدون اضافه وزن به پایان برسانید:

۱. دلایلی که چرا تصمیم به کاهش وزن گرفتید را بنویسید. هنگام رفتن این لیست را با خود ببرید. هر روز صبح و هر زمان که می خواهید یک وعده غذایی پرکالری داشته باشید، آن را بخوانید.

۲. تا جایی که امکان دارد غذا بخورید. اگر زمان غذای شما شلوغ است، ممکن است بیشتر بخورید.

۳. اگر در رستوران غذا می خورید، با غذاهای کم کالری مانند سالاد و سوپ (بدون خامه) شروع کنید.

۴. از بین غذاهایی که می توانید بخورید، آنهایی را انتخاب کنید که پروتئین بیشتری دارند. این کار شما را برای مدت طولانی راضی نگه می دارد.

۵. برخی از رستوران ها وعده های غذایی را در دو اندازه کوچک و بزرگ ارائه می دهند. وعده های غذایی کوچک سفارش دهید یا با یک همسفر به اشتراک بگذارید.

خوردن صبحانه برای پیشگیری از چاقی

۶. صبحانه یک وعده غذایی مهم است که حتی در سفر نباید از آن صرف نظر کرد. برای صبحانه از غذاهای باکیفیت مانند میوه یا شیر کم چرب استفاده کنید و مصرف غذاهای شیرین را محدود کنید.

۷. میان وعده را فراموش نکنید. اگر یک میان وعده نخورید، بسیار گرسنه خواهید شد و می خواهید غذاهای پرکالری بیشتری بخورید.

۸. میان وعده های سالم را در کیف خود قرار دهید. یکی از غذاهایی که می توانید در سفر همراه داشته باشید میوه است. داشتن میان وعده های سالم به راحتی می تواند به شما در جلوگیری از پرخوری و پرخوری کمک کند.

۹. نوشیدن مقدار زیادی آب. در سفر همیشه یک بطری آب همراه خود داشته باشید.

۱۰. اگر برای مدت طولانی با ماشین سفر می کنید، پس از طی مسافت طولانی توقف کنید و ۵-۱۰ دقیقه پیاده روی کنید یا استراحت کنید. هنگام مسافرت هوایی سعی کنید گاهی اوقات در جاده پیاده روی کنید.

چاق شدن در سفر

۱۱. تا می توانید جمع آوری کنید. می توانید از سالن بدنسازی هتل استفاده کنید یا به پیاده روی بروید.

۱۲. اگر زمان زیادی طول می کشد تا به مقصد برسید، قبل از شروع سفر ورزش کنید تا برخی از نقاط ضعف خود را جبران کنید تا به مقصد برسید.

۱۳. پیاده کاوش کنید و کمتر از ماشین استفاده کنید.