۱۱ حقیقت در مورد آووکادو که باید بدانید


آووکادو یکی از میوه های معروف و محبوب در بین ورزشکاران است و در کنار وعده های غذایی اصلی و میان وعده مصرف می شود. در ادامه مقاله تمام ویژگی های این محصول محبوب را به شما نشان می دهیم و با خواص آووکادو بیشتر آشنا می شویم.
ارزش غذایی آووکادو (۱۰۰ گرم)
کالری: ۱۶۰
کربوهیدرات: ۸.۵ گرم
فیبر: ۶.۷ گرم
پروتئین: ۲ گرم
چربی: ۱۴.۷ گرم
شکر: ۰.۷ گرم
سدیم: ۷ میلی گرم
پتاسیم: ۴۸۵ میلی گرم
منیزیم: ۲۹ میلی گرم
ویتامین C: 10 میلی گرم
ویتامین K: بیست و یک میلی گرم
فولات: ۸۱ میکروگرم

آووکادو سرشار از کالری و چربی‌های تک غیراشباع است که به کاهش کلسترول بد کمک می‌کند، اما مصرف آن در حد متعادل است.
آووکادو قند کمی دارد و حاوی فیبر است که شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد. در یک مطالعه در مورد مصرف آووکادو، کسانی که نصف آووکادوی تازه را به وعده های غذایی خود اضافه کردند، در ۳ ساعت آینده نسبت به کسانی که این کار را نکردند، هوس کمتری داشتند.

ارتباط بین آلرژی به لاتکس و آووکادو

فواید آووکادو

اگر آلرژی به لاتکس دارید، قبل از افزودن آووکادو به رژیم غذایی خود با پزشک خود صحبت کنید. افراد مبتلا به آلرژی شدید به لاتکس نیز ممکن است علائم مشابهی را پس از خوردن آووکادو تجربه کنند که به عنوان آلرژی به لاتکس غذایی یا حساسیت به لاتکس میوه شناخته می شود.
محصولات لاتکس از پروتئین موجود در شیره درخت لاستیک برزیلی (Heve brasiliensis) ساخته می شوند. آووکادو همان پروتئینی دارد که می تواند باعث آلرژی شود. علائم شما ممکن است خفیف یا شدید باشد و ممکن است پس از خوردن مکرر آووکادو بدتر شود. در ادامه مقاله با برخی از مهم ترین جنبه های آووکادو آشنا خواهید شد.

برخی از خواص آووکادو

فواید آووکادو

۱. سرشار از مواد مغذی هستند

آووکادو منبع ویتامین های C، E، K و B6، ریبوفلاوین، نیاسین، فولات، اسید پانتوتنیک، منیزیم و پتاسیم و همچنین لوتئین، بتاکاروتن و اسیدهای چرب امگا ۳ است.

آووکادو سرشار از چربی های سالم و چربی های سالم است که به شما کمک می کند بین وعده های غذایی احساس سیری کنید. خوردن چربی تجزیه کربوهیدرات ها را کند می کند که باعث افزایش قند خون می شود.
وجود چربی برای هر سلول بدن ضروری است. خوردن چربی های سالم از پوست سالم حمایت می کند، جذب ویتامین های محلول در چربی، مواد معدنی و سایر مواد مغذی را افزایش می دهد و همچنین از سیستم ایمنی بدن حمایت می کند.

۲. یکی از فواید آووکادو این است که به سلامت قلب کمک می کند

در هر ۱۰۰ گرم آووکادو، ۷۶ میلی گرم استرول گیاهی طبیعی به نام بتا سیتوسترول وجود دارد. مصرف منظم بتا سیتوسترول و سایر استرول های گیاهی به حفظ سطح کلسترول سالم کمک می کند که برای سلامت قلب مهم است.
بیشتر چربی سالم موجود در آووکادو اسید اولئیک است که یک اسید چرب تک غیراشباع است. این چربی سالم به کاهش التهاب در قلب کمک می کند.

۳. بهبود و حفظ بینایی

آووکادو حاوی لوتئین و زآگزانتین (دو ماده گیاهی موجود در بافت چشم) است که محافظت آنتی اکسیدانی از چشم در برابر اشعه ماوراء بنفش و جلوگیری از آب مروارید و دژنراسیون ماکولا را فراهم می کند.

۴. پیشگیری از پوکی استخوان

نقش آووکادو در پوکی استخوان اغلب نادیده گرفته می شود، اما خوردن آن برای سلامت استخوان ها مهم است. آووکادو سرشار از ویتامین K است و مصرف خوب ویتامین K می تواند با افزایش جذب کلسیم و کاهش دفع کلسیم از طریق ادرار به حفظ سلامت استخوان ها کمک کند.

۵. آووکادو می تواند از سرطان جلوگیری کند

هیچ مطالعه ای که توسط همتایان بررسی شده است ارتباط مستقیمی بین خوردن آووکادو و کاهش خطر ابتلا به سرطان را نشان نداده است. با این حال، آووکادو حاوی ترکیباتی است که ممکن است به جلوگیری از شروع برخی سرطان ها کمک کند.

تحقیقات رژیم غذایی سالم ساردین را با کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ، معده، پانکراس و دهان مرتبط دانسته است، اما مکانیسم پشت این ارتباط نامشخص است. خوردن نصف یک آووکادو می تواند اسید مورد نیاز بدن را تامین کند.

آووکادو همچنین حاوی آنتی اکسیدان ها و کاروتنوئیدها است که ممکن است خواص ضد سرطانی داشته باشد. مطالعات منابع معتبر نشان داده است که کاروتنوئیدها به ویژه نقش محافظتی در ایجاد سرطان دارند.

۶. یکی از فواید آووکادو کاهش افسردگی است

تحقیقات ارتباط بین افسردگی و اسیدیته پایین را نشان داده است. فولات به جلوگیری از تجمع ماده ای به نام هموسیستئین در خون شما کمک می کند. هموسیستئین جریان مواد مغذی به مغز را کند می کند و افسردگی را افزایش می دهد. سطوح بالای فولات موجود در آووکادو ممکن است به پیشگیری از علائم افسردگی کمک کند.
التهاب مزمن می تواند باعث بسیاری از بیماری ها از جمله دیابت، بیماری آلزایمر و آرتریت شود. ویتامین E موجود در آووکادو باعث کاهش التهاب در بدن شما می شود.

۷. بهبود هضم و حل مشکلات گوارشی

خوردن غذاهای حاوی فیبر طبیعی می تواند از یبوست جلوگیری کند، سیستم گوارشی سالمی داشته باشد و خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش دهد. . آووکادو پر از فیبر است. همچنین سرشار از فیبر محلول است که به حرکت مواد زائد در بدن شما کمک می کند. فیبر شما را همیشه سیر نگه می دارد و می توانید از یبوست جلوگیری کنید.
فیبر مناسب حرکات منظم روده را تقویت می کند، که برای از بین بردن سموم از معده و روده مهم است.

۸. یکی از فواید آووکادو این است که به درمان سرطان کمک می کند

مطالعات انجام شده بر روی عصاره روغن آووکادو نشان می دهد که می تواند علائم آرتریت را کاهش دهد. ویتامین K موجود در آووکادو با کاهش سرعت تحلیل استخوان و جلوگیری از پوکی استخوان، سلامت استخوان های شما را تقویت می کند.
آووکادو، سویا و سایر غذاهای گیاهی حاوی ساپونین هستند. این مواد ممکن است در برابر علائم سرطان زانو و لگن موثر باشند. با این حال، محققان هنوز اثرات طولانی مدت ساپونین ها را در افراد مبتلا به سرطان تایید نکرده اند.

۹. فعالیت ضد میکروبی

روغن آووکادو و روغن آووکادو حاوی موادی هستند که خاصیت ضد میکروبی دارند. تحقیقات نشان می دهد که عصاره دانه آووکادو می تواند از بدن در برابر عفونت های ناشی از استرپتوکوکوس آگالاکتیه و استافیلوکوکوس اورئوس محافظت کند.

۱۰. محافظت از بیماری های مزمن

اسیدهای چرب تک غیراشباع موجود در آووکادو ممکن است به پیشگیری از بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی کمک کند. تحقیقات همچنین نشان داده است که مصرف بهینه فیبر می تواند خطر سکته مغزی، فشار خون بالا، دیابت، چاقی و برخی بیماری های روده را کاهش دهد.
آووکادو سرشار از پتاسیم است. منیزیم با کاهش سطح سدیم در خون و کاهش تنش در دیواره رگ های خونی به کاهش فشار خون کمک می کند.
علاوه بر این، مصرف فیبر مناسب می تواند فشار خون و سطح کلسترول را کاهش دهد، حساسیت به انسولین را بهبود بخشد و باعث کاهش وزن برای افراد چاق شود.

۱۱. برای زنان باردار مفید است

برای جلوگیری از نقایص مادرزادی در مغز و ستون فقرات جنین، در دوران بارداری روزانه به ۴۰۰ میکروگرم کلسیم نیاز دارید. یک آووکادو ۴۱ درصد از آن را به شما می دهد.