۱۰ ماده غذایی برای رفع تشنگی در تابستان


خبر خوب رودز

تهران (اسپانیا) – ۱۰ ماده غذایی موثر برای خشکسالی در روزهای گرم تابستان.

به گزارش همشهری آنلاین، در هوای گرم، انسان به شدت تشنه می شود، تنها راه حل این است که زیاد بنوشد یا درست غذا بخورد. با ۱۰ ماده مغذی برای رفع تشنگی در روزهای گرم. این گزارش را ببینید:

کوکاما

خیار حاوی ۹۶ درصد آب است. خیار حاوی مواد مغذی نیست، اما مواد شیمیایی حاوی آهن، روی و فلوراید است.

گوجه فرنگیها

۹۵ درصد گوجه فرنگی ها آب میوه هستند. کربوهیدرات های گوجه فرنگی کالری کمی دارند (۲۰ کیلو کالری در ۱۰۰ گرم) و سرشار از ویتامین هایی مانند A، C و E و مواد معدنی هستند.

مرنگی

هندوانه ۹۵ درصد آب است. رژیم غذایی ۱۰۰ گرمی هندوانه با ۳۰ کیلو کالری و مقدار کمی مواد مغذی ضروری همراه است. ویتامین C موجود در هندوانه ۱۰ درصد نیاز روزانه است. ویتامین A موجود در هندوانه که به زیبایی پوست کمک می کند نیز ۴ درصد از نیاز روزانه بدن را تشکیل می دهد.

کدو سبز

کدو تنبل حاوی ۹۴ درصد آب است. کربوهیدرات ها به دلیل دارا بودن مواد معدنی و ویتامین ها ارزش غذایی کم و بالایی دارند. کدو تنبل از افزایش قند و چربی خون جلوگیری می کند.

ریواس

۹۴ درصد ریواس آب است. ریواس بسیار مغذی، سرشار از آهن، فسفر، ویتامین C و اسید اگزالیک، سرشار از فیبر است.

تربچه

۹۴ درصد تربچه را آب تشکیل می دهد. تربچه یکی از سبزیجات تابستانی بدون چربی و کلسترول است. فیبر یکی از مهمترین مواد مغذی تربچه است. تربچه همچنین حاوی ویتامین های C، K، B6، نیاسین و اسیدهای چرب است. برگ های این گیاه حاوی شش برابر بیشتر ویتامین C در ریشه آن است.

شیرینک (سرد)

۹۳ درصد شیرینک را آب تشکیل می دهد. با شیرینک می توان سالادهای خوشمزه مخصوصا در هوای گرم تهیه کرد. این گیاه کم کربوهیدرات و سرشار از آهن و ویتامین C است.

هیکور

۹۲ درصد کاسنی را آب تشکیل می دهد، شبیه کاهو، گرم کننده، خنک کننده و شاداب کننده انسان است. همچنین حاوی یک ماده شیمیایی سمی به نام Intybin است که دستگاه گوارش و دستگاه گوارش را کنترل می کند. کاسنی حاوی ماده شیمیایی به نام اینولین است که در عملکردهای بدن نقش دارد.

توت فرنگی

۹۰ درصد توت فرنگی ها آب هستند. توت فرنگی منبع خوبی از ویتامین C و فیبر است. توت فرنگی همچنین سرشار از پتاسیم است، یکی از مواد مغذی مورد استفاده برای کنترل فشار خون.

لوبیا سبز

۹۰ درصد لوبیا سبز را آب تشکیل می دهد. یک فنجان لوبیا سبز حاوی ۱۴.۴ میکروگرم ویتامین K است که این مقدار معادل ۲۰ درصد نیاز روزانه بدن به این ویتامین است. همچنین یک فنجان لوبیا سبز می تواند ۴ درصد کلسیم مورد نیاز بدن را تامین کند.