۱۰ دقیقه سیر + سبزی قارچ کینوا


۱۵ دسامبر ۲۰۲۱

توسط آلیسا

این سیر یک گیاه سالم است قارچ کینوا کمتر از ۱۰ دقیقه طول می کشد و از هفت ماده استفاده می کند. یک غذای جانبی وگان سریع و آسان برای هر پیش غذا.

غذای قارچ کینوا

من کاملاً عاشق قارچ هستم، اما گاهی اوقات نمی توانم بفهمم چگونه با آنها بپزم. آنها طعم بی نظیری از گوشت دارند که برای پخت و پز گیاهی و وگان عالی است.

از آنجایی که من از داشتن قوطی های نیمه خالی قارچ در یخچالم متنفرم، تصمیم گرفتم گیاه کینوا را از قارچ درست کنم تا یک دستور غذای ساده ایجاد کنم که بتوانم آن را تکرار کنم.

نتیجه یک راه بسیار سریع و آسان برای استفاده از قارچ در یک وعده غذایی مغذی و خوشمزه است. من به شما می دهم: ۱۰ دقیقه سیر + گیاه کینوا!

ماهیتابه با قارچ کینوا پوشیده از گیاهان

طرز تهیه کینوا، سیر و قارچ

برای چیدن این ظرف به یک تابه، هفت ماده و ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارید. توجه داشته باشید که دستور پخت کینوآ با غلات از قبل پخته شده شروع می شود. من همیشه مقداری کینوا در یخچال دارم، اما اگر لازم است کمی هم بزنید، حدود ۱۵ دقیقه به زمان پخت اضافه کنید. در اینجا نکات من برای تهیه کینوا کامل روی اجاق گاز وجود دارد.

مواد لازم برای کینوآ با قارچ و سیر

عناصر

هنگامی که کینوا شما آماده شد، در اینجا به چه چیز دیگری برای تهیه این کینوا گیاهی نیاز دارید:

  • روغن زیتون. اگر ترجیح می دهید مواد معطر و قارچ را تفت دهید، می توانید از کره یا روغن نارگیل نیز استفاده کنید.
  • قارچ. شما می توانید از هر نوع که می خواهید استفاده کنید. من عاشق قارچ بلا، شیتاکه یا کرمنی برای این دستور غذا هستم.
  • موسیر. در صورت تمایل می توانید از پیاز سفید یا قرمز نیز استفاده کنید.
  • سیر. من عاشق اضافه کردن طعم و مزه به این غذای جانبی با اضافه کردن چهار حبه سیر به قابلمه هستم.
  • جعفری. در صورت تمایل می توانید از گیاهان دیگری مانند ترخون، رزماری یا ریحان نیز استفاده کنید.

ظرف قارچ کینوا با قاشق

افزودن پروتئین

همانطور که هست، کینوا یک غذای جانبی عالی درست می کند. همچنین می‌توانید آن را در یک وعده غذایی مستقل با چند تاپینگ پروتئینی ساده مانند:

قارچ کیونا با سیر

مشاغل اضافی

این غذا طعم لطیفی دارد، بنابراین می توانید سبزیجات یا مواد دیگر را برای مخلوط کردن مواد اضافه کنید. در اینجا چند راه سالم و ساده برای افزایش طعم و مزه این غذا وجود دارد:

  • برای طعم دادن به غلات به جای آب از آب سبزیجات یا آب مرغ استفاده کنید
  • اسفناج تازه یا کلم پیچ خرد شده را قبل از پختن به کینوآ اضافه کنید
  • آب لیمو یا سرکه را اضافه کنید تا در پایان فرآیند پخت، رنگ مرکباتی به آن اضافه شود.
  • هنگام سرخ شدن قارچ ها برای رنگ بیشتر، فلفل قرمز یا زرد را به آن اضافه کنید

قارچ گیاهی کینوا با سیر را از نزدیک مشاهده کنید

پیشنهادات ذخیره سازی

اگر کینوا باقی مانده است، آن را در یک ظرف دربسته بسته بندی کنید. باقیمانده غذا به مدت سه تا چهار روز در یخچال نگهداری می شود. می توانید آن را دوباره در مایکروویو یا روی اجاق گاز گرم کنید. در صورت نیاز، اگر در هنگام گرم کردن مجدد چیزها خشک به نظر می رسند، کمی آب یا آب یا آب گوشت اضافه کنید.

دستور العمل های خوشمزه تر غذای جانبی ۱۰ دقیقه ای:

اگر این قارچ گیاهی کینوا پلو را درست می کنید، عکس بگیرید و در اینستاگرام به اشتراک بگذارید #سالپکینوآ من کاملاً عاشق دیدن همه ساخته های شما هستم. من هم شما را دوست دارم بیا دنبالم اگر قبلا این کار را نکرده اید!

۱۰ دقیقه سیر + سبزی قارچ کینوا

روشی فوق العاده آسان، ساده و فوق العاده سریع برای استفاده از قارچ و تهیه یک غذای مقوی و خوشمزه.

  • ۱ قاشق سوپخوری روغن زیتون
  • ۳ فنجان ها قارچ برش های نازک (هر نوع)
  • ۱ تره فرنگی کوچک مکعبها
  • ۴ میخک سیر چرخ کرده
  • ۲ فنجان ها کوینولای پخته شده
  • نمک + فلفل به میزان دلخواه
  • ۱/۲ فنجان جعفری خرد شده

برای اینکه این غذا دلچسب تر شود، می توانید کمی مرغ کبابی یا یک قوطی حمص اضافه کنید.

کالری: ۱۱۲کالری | کربوهیدرات ها: ۱۶g | پروتئین: ۴g | چربی: ۳g | سدیم: ۵۸میلی گرم | پتاسیم: ۳۰۸میلی گرم | اساسی: ۲g | قند: ۱g | ویتامین A: ۴۲۰IU | ویتامین سی: ۸.۶میلی گرم | کلسیم: ۲۱میلی گرم | اهن: ۱.۵میلی گرم

آنچه می سازید را به اشتراک بگذارید

#simplyquinoa را با خلاقیت های خود در اینستاگرام تگ کنید! ما دوست داریم آنچه را که می سازید با جامعه به اشتراک بگذاریم. ما نمی توانیم صبر کنیم تا ببینیم!

درباره آلیسا

سلام، من آلیسا ریمر هستم، متخصص تغذیه جامع، عاشق یوگا، مادر سگ ها و بنیانگذار Simply Quinoa. از ملاقات شما خوشبختم! من SQ را به‌عنوان راهی برای ارائه راه‌حل‌هایی به زنانی مانند خودم، که در تلاش برای یافتن اطلاعات مفید در مورد چگونگی زندگی سالم و رضایت‌بخش بوده‌اند، ایجاد کردم. امیدوارم اینجا در SQ الهام بگیرید – در داستان من، در دستور العمل های من، در صدها مقاله مرتبط با سلامتی، و در جامعه شگفت انگیز ما. سلام!



رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/