کم کاری تیروئید و همه چیز [ باید/ نباید] بیا بخوریم


با لب های ترک خورده ، از ترازوی دیجیتالی که یکی از دوستانم در روز تولدم برایم آورده بود پایین آمدم.

خوب من تا زمانی که کمی احساس نکردم از این اندازه استفاده نکرده ام حجم من در حال افزایش است و من احساس بسیار سنگینی داشتم.

و از همه بدتر لباسهای من مناسب نیست

از طرفی روح و جسمم درد می کند خستگی مداوم حتی صبح وقتی از خواب بیدار شدم به نظر می رسد یک کامیون با 18 لاستیک از رم عبور کرده است یا به نظر می رسد تا صبح روی زمین هستم.

جالب بود که تمام زندگی من در جریان بود و نمی دانستم چه چیزی باعث می شود احساس کسالت و کسالت کنم. یک روز خواهرم به من پیشنهاد داد که به دکتر بروم و از او بخواهم تیروئید مرا ببیند. البته باید خشکی ، نفخ و سردی را به علائم خود اضافه کنم.

خواهرم آب را با هم اندازه گرفت.

مشکل در واقع این پروانه کوچک است که روی گردن جلویی نشسته است. با کاهش آتش سوزی فریب نخورید تا احساس سلامتی و طراوت کنید یا از این احساسات مثبت دور شوید.

اگر دائماً احساس کسالت و ضعف می کنید و با تمام احساسات متناقض دیگر مبارزه می کنید ، باید به این پروانه کوچک یا غده تیروئید توجه کنید.

با غده غیر فعال تیروئید آشنا شوید

باید بدانیم که غده تیروئید یک سری هورمون ترشح می کند. هورمون های یدوتیرونین (T3) و تیروکسین (T4) محصولات این غده هستند که نقش مهمی در سلامتی ما دارند.

متابولیسم و ​​تعادل واکنش های شیمیایی در بدن ما به شدت تحت تأثیر این هورمون ها قرار دارد. از طرف دیگر ، آنها همچنین در کنترل عملکردهای مهمی مانند دمای بدن و ضربان قلب م effectivenessثر هستند. به نظر می رسد آنها به زندگی دستور می دهند و تسلیم اعضای بدن ما نمی شوند (1).

اما مواقعی وجود دارد که غده کدر می شود و نمی تواند به اندازه کافی T3 و T4 تولید کند. دوره هایی مانند قرار گرفتن در معرض بیماریهای خود ایمنی (سیستم ایمنی بدن سلولهای ایمنی تولید می کند که به غده تیروئید حمله می کنند) ، قرار گرفتن در معرض پرتودرمانی ، مصرف برخی داروها و درمان پرکاری تیروئید (معمولاً با ید تابشی یا داروهای ضد تیروئید). این می تواند منجر به تولید هورمون های تیروئید شود) ، جراحی تیروئید برای برداشتن تمام یا قسمتی از غده تیروئید و بارداری شرایطی هستند که غده تیروئید را تضعیف می کنند (2). ما فقط می خواهیم آرامش داشته باشیم.

اما اصلا نترسید.

درست است که کم کاری تیروئید درمان خاصی ندارد ، با این حال ، این پروانه کوچک جانوری خطرناک نخواهد بود. این یک بیماری کاملاً مسری است و زندگی در آرامش بسیار آسان است. کافی است بدانید چگونه با آن برخورد کنید و چه چیزی بخورید و چه چیزی نخورید.

کم کاری تیروئید در رژیم غذایی چگونه جبران می شود؟

خستگی را کنار بگذارید ، با من همراه شوید تا به شما بگویم با غذاهای تیروئیدی وستون چه کار کنید و چه کار کنید. دانستن این موارد و تمرین آنها حتی می تواند شما را از مصرف هورمون ها و داروهای نامنظم نجات دهد.

  • ابتدا آب تمیز را روی دستان خود بریزید هیچ رژیم غذایی مشخصی برای تیروئید غیر فعال وجود ندارد. برای به حداقل رساندن عوارض جانبی رژیم غذایی متعادل کافی است. این رژیم متعادل نه تنها مواد مغذی ضروری را در اختیار بدن قرار می دهد بلکه از نقایص ناشی از سوء تغذیه نیز جلوگیری می کند و سلامت ما را تضمین می کند (3).
  • کالری مورد نیاز بدن خود را هوشمندانه مدیریت کنید. خود را مجبور به کاهش وزن نکنید. اما کنترل وزن و کالری دریافتی بسیار مهم است (4). زیرا همه ما می دانیم که چاقی شما یک اختلال تیروئید است که هورمون های مورد نیاز بدن ما را مانند قبل تولید نمی کند.
  • ممکن است لازم باشد میزان کالری دریافتی را در یک دفتر خاطرات یا با استفاده از یک برنامه ثبت کنید.
  • اگر فکر می کنید افزایش وزن شما بسیار کند است و کبوتر به جلو حرکت می کند ، کاهش 250 کالری در روز ایده خوبی است. اما اگر متوجه شدید که به سرعت در حال افزایش وزن هستید و به دنبال آن هستید ، این کاهش کالری را به 500 کالری در روز افزایش دهید.
  • پروتئین بدون چربی بخورید. برای داشتن رژیم غذایی متعادل ، باید از میزان پروتئین مصرفی روزانه خود آگاه باشید. زیرا پروتئین ها مواد مغذی ضروری را برای عملکردهای حیاتی بدن تأمین می کنند (5). به همین دلیل من باید پروتئین بدون چربی بخورم زیرا کالری کمتری دارد و به شما کمک می کند کالری مورد نیاز خود را به راحتی کنترل کنید (6).
  • کارشناسان پروتئین هایی مانند ماهی ، صدف ، مرغ ، تخم مرغ ، شیر کم چرب و لوبیا را توصیه می کنند.
  • میوه ها و سبزیجات مهمترین بخش رژیم غذایی متعادل شما هستند. اطمینان از این که آنها در رژیم غذایی شما هستند به شما کمک می کند کالری کمتری دریافت کنید در حالی که هنوز مواد مغذی دیگر مانند ویتامین ها و مواد معدنی و فیبر را تأمین می کنید.
  • میوه کامل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید برای اطمینان از متعادل بودن آن. همه میوه ها صد در صد مغذی و کامل هستند تا با عادات غذایی شما مطابقت داشته باشد. از آنجا که دارای تمام اجزای یک غلات کامل است ، این باعث می شود که بهتر از غلات تصفیه شده با فیبر ، پروتئین و بسیاری از مواد مغذی دیگر کار کند (7).
  • غذاهایی مانند سورگوم ، میوه ، نان سبوس دار و برنج قهوه ای غلات محسوب می شوند.
  • میزان مصرف سویا را کاهش دهید.

صحبت های زیادی در مورد خوردن سویا در دوران کم کاری تیروئید وجود دارد. اما هنوز هیچ دلیل محکمی برای حذف کامل افراد غذای لوگو وجود ندارد (8). سویا اغلب پروتئین دیگری در نظر گرفته می شود ، بنابراین حذف آن دشوار است (9). بنابراین به اندازه کافی خوب است که میزان مصرف آن را محدود کنید. غذاهایی که مقدار زیادی سویا دارند و باید با دقت مصرف شوند عبارتند از: سینه مرغ ، هات داگ ، شیر سویا ، ماست سویا ، سس سویا و آجیل سویا (10).

  • تعدادی مواد معدنی وجود دارد که باید رژیم غذایی خود را بررسی کنید. ، سلنیوم آیو روی سه عامل مهم برای عملکرد خوب تیروئید وجود دارد.

من (من) : این مواد معدنی گرانبها نقش مهمی در تولید هورمون های تیروئید دارند. البته کمبود آن می تواند ما را در معرض تنبلی و کم کاری تیروئید قرار دهد (11) بنابراین توصیه می کنم در صورت کمبود ید حتماً از نمک یددار در رژیم غذایی خود استفاده کنید. یا غذاهای غنی از ید به آن اضافه کنید. غذاهایی مانند غذاهای دریایی (ماهی آزاد ، ماهی تن و میگو) ، شیر و تخم مرغ (12).

سلنیوم (Se) این رژیم همچنین فعالیت هورمون های تیروئید را تحریک می کند. یکی دیگر از خواص شگفت انگیز این ماده معدنی ، خواص آنتی اکسیدانی آن است که از غده تیروئید در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند. آجیل ، ماهی تن ، ساردین ، ​​تخم مرغ و لوبیای برزیل همه غذاهای غنی از سلنیوم هستند.

روی (روی) عملکرد روی شبیه به سلنیوم است تحریک هورمون های تیروئید همچنین روی نشان داده شده است که نقش مهمی در تنظیم TSH دارد. TSH هورمونی است که به تیروئید دستور می دهد هورمون های خود را آزاد کند (13).

صدف ، گوشت گاو و مرغ سرشار از روی هستند و این غذاها را در رژیم غذایی روزانه خود حذف نکنید (14).

بنابراین ما با ترکیبی از تخم مرغ ها (بهتر است از گوجه فرنگی (سبزیجات و خانواده های محدود پخته شده از کلم و اسفناج) استفاده کامل شود) ، غلات ، محصولات لبنی و نوشیدنی های قهوه می توانند رژیم غذایی کامل و متعادل ایجاد کنند.

به خاطر داشته باشید که استفاده بیش از حد از این سه ماده معدنی می تواند باعث مسمومیت و حتی آسیب بیشتر به غده تیروئید شود. بنابراین از این مواد معدنی اضافی بدون متخصص استفاده نکنید. افتادن روی بادبان.

  • بز گوشتی ترکیباتی هستند که به ماهی آسیب می رسانند و تیروئید را خسته می کنند. در حقیقت ، گواتروژن ها عملکرد طبیعی غده تیروئید را مختل می کنند.

جالب است بدانید که نام ترکیب آنها از گواتر گرفته شده است. شاید بدانید که گواتر بزرگ شدن غده تیروئید است. می توان گفت یکی از عوارض کم کاری تیروئید است (15).

غذاهای این ساختمان عبارتند از:

  • سبزیجات خاص مانند کلم ، کلم بروکلی ، کلم پیچ ، کلم پیچ و اسفناج.
  • میوه ها و گیاهان نشاسته ای مانند سیب زمینی شیرین ، هلو و توت فرنگی وجود دارد.
  • غذاهای حاوی سویا

خوب است بدانید که پخت این غذاها ترکیبات گواتر آنها را فلج می کند (16). با این حال ، شما باید میزان استفاده از این مواد را محدود کنید.

  • لطفاً با غذاهای فرآوری شده خداحافظی کنید. زیرا برای مدت طولانی از لیست غذای شما حذف می شود. همه ما می دانیم که این غذاها کالری بسیار بالایی دارند و افزایش وزن شما را افزایش می دهند.

4 عامل مهم برای کم کاری تیروئید :

  • استراحت کافی را فراموش نکنید. زیرا خواب کمتر از 7 تا 8 ساعت با افزایش چربی شکمی همراه است.
  • سعی کنید آگاهانه غذا بخورید. این بدان معناست که هنگام غذا خوردن به آنچه می خورید توجه زیادی داشته باشید. این به شما در کاهش وزن به دلیل مشکلات تیروئید کمک می کند.
  • استرس و مدیتیشن یوگا را کنار بگذارید. این کار استرس شما را کاهش می دهد و شما را در یک وضعیت پایدار و سالم نگه می دارد.
  • می توانید میزان کربوهیدرات خود را به میزان متوسط ​​کاهش دهید. اما به هیچ وجه رژیم کتوژنیک کربوهیدراتهای کم را در رژیم غذایی خود قرار ندهید. زیرا کمبود کربوهیدرات منجر به کاهش هورمون های تیروئید می شود.

من تمام تلاش خود را کردم تا تمام اطلاعات و دانش خود را در مورد نحوه زندگی ایمن در کم کاری تیروئید با شما در میان بگذارم. اگر تجربه یا اطلاعاتی دارید ، خوشحال می شوم اینجا به شما بگویم تا بتوانیم درباره یکدیگر بیشتر بدانیم.

دیدگاهتان را بنویسید