کرفس برای کاهش وزن + خواص و روش های کاهش وزن با کرفس


مدتی است که ایده آب کرفس به عنوان یک اکسیر جادویی برای کاهش وزن در بین مردم مطرح شده است. شاید دیده باشید که افرادی در شبکه های اجتماعی نوشیدن آب کرفس را برای کاهش وزن توصیه می کنند. درست است که کرفس غذای سالمی است، اما آیا واقعا به کاهش وزن کمک می کند؟ تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

سیر با پیاز کرفس و آب کرفس برای کاهش وزن

سیر با پیاز کرفس و آب کرفس برای کاهش وزن

کسانی که در مورد کاهش وزن جدی هستند، ممکن است بسیاری از رژیم های غذایی و روش های کاهش وزن را امتحان کرده باشند. دانستن اینکه کدام روش های کاهش وزن موثر هستند می تواند بسیار دشوار باشد. مخصوصاً برای آب کرفس. وقتی فواید این نوشیدنی را مرور می کنیم، متوجه می شویم که برای درمان برخی بیماری های مزمن از آن استفاده می شده است.

بنابراین، برای درک اینکه آب کرفس برای بدن چه می کند، ابتدا به تاریخچه آب کرفس نگاهی بیندازیم. آب کرفس از کجا می آید؟ نویسنده مشهور نیویورک تایمز، آنتونی ویلیامز، معروف به “متخصص تغذیه”، مسئول تهیه آب کرفس برای کاهش وزن است.

ویلیام علیرغم فقدان مدارک پزشکی رسمی، ۱.۷ میلیون دنبال کننده در اینستاگرام دارد و افرادی مانند گوئینت پالترو، نائومی کمپبل و رشیدا جونز افراد مورد علاقه او هستند. به گفته ویلیام، مزایای اصلی آب کرفس برای کاهش وزن عبارتند از:

  • کاهش وزن
  • کاهش التهاب
  • بهبود هضم
  • تورم را کاهش دهید
  • خونریزی دائمی
  • کاهش کلسترول
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • پیشگیری از عفونت ادراری
  • کاهش اضطراب و افسردگی
  • توانایی قوی برای مبارزه با بیماری ها

به همین دلیل است که مردم برای حفظ سلامت بدن و کاهش وزن شروع به نوشیدن آب کرفس می کنند. به طرز شگفت انگیزی، ادعاهای ویلیام به موقع برآورده شد. محققان دریافتند که آب کرفس به اندازه چای لاغری برای کاهش وزن مفید است و دلایل آن را در سه نکته اصلی زیر خلاصه کردند:

مزیت اصلی آب کرفس برای کاهش وزن کم کالری بودن آن است. یک فنجان آب کرفس تنها ۳۰ کالری دارد و یک جایگزین عالی برای نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه و آب است. اگر به نوشیدنی های پرکالری عادت دارید، آب کرفس را برای کاهش وزن در رژیم غذایی خود بگنجانید تا به ایجاد کسری کالری کمک کنید. نوشیدن یک لیوان آب کرفس خالص قبل از غذا به کاهش اشتها کمک می کند. در یک مطالعه، افرادی که قبل از غذا خوردن آب کرفس را برای کاهش وزن می‌نوشیدند، سریع‌تر احساس سیری می‌کردند.

  • مقدار آب

آب بخش مهمی از هر رژیم غذایی سالم است و هنگام کاهش وزن ضروری است. تشنگی می‌تواند شما را خسته کند، به این معنی که کمتر احتمال دارد کار متابولیکی انجام دهید. با نوشیدن آب کرفس می توانید آب بدن را متعادل نگه دارید.

  • ارتفاع فیبر

کرفس حاوی ۲ گرم فیبر در هر فنجان است. فیبر یکی از موثرترین اجزای رژیم کاهش وزن است زیرا خنثی است. این بدان معناست که پس از خوردن غذا برای مدت طولانی احساس سیری خواهید کرد. خوردن فیبر بیشتر ممکن است سطح کلسترول، کنترل قند خون و سلامت گوارش را بهبود بخشد.

فواید آب کرفس برای کاهش وزن

فواید آب کرفس برای کاهش وزن

بسیاری از متخصصان تغذیه معتقدند که فواید سلامتی آب کرفس برای کاهش وزن بیشتر از خود گیاه کرفس است و افراد می توانند آن را در وعده های غذایی زیادی مصرف کنند. به عنوان مثال، آب کرفس برای تقویت کبد شناخته شده است، در حالی که کرفس نمی تواند. آیا آماده اید تا کمی بیشتر در مورد فواید سلامتی آب کرفس برای کاهش وزن بدانید؟

  • سرشار از آنتی اکسیدان است

اگر اخبار سلامت و تندرستی را دنبال می‌کنید، احتمالاً نام آنتی‌اکسیدان‌ها را شنیده‌اید و احتمالاً آن‌ها را در رژیم غذایی روزانه خود قرار داده‌اید. آنتی اکسیدان ها ترکیبات شیمیایی طبیعی هستند که از سلول ها در برابر رادیکال های آزاد مضر محافظت می کنند و آب کرفس حاوی ۱۲ آنتی اکسیدان مختلف در هر ساقه است که علائم پیری را کاهش می دهد.

التهاب یکی از دلایل اصلی درد و رنج مزمن است. در واقع، التهاب با بیماری هایی مانند پوکی استخوان و سرطان همراه است و بر تحرک و کیفیت زندگی تأثیر می گذارد. یک لیوان آب کرفس حاوی ۲۵ ماده مختلف است که به بدن در پاسخ به التهاب کمک می کند و سرعت بدن را برای مدت کوتاهی افزایش می دهد.

هنگامی که سیستم گوارش شما خراب می شود، بر بسیاری از جنبه های سلامت جسمی و روانی شما تأثیر می گذارد. هضم ضعیف و مشکلات روده می تواند منجر به نفخ، یبوست، حالت تهوع و همچنین نوسانات خلقی، افسردگی و اضطراب شود. آب کرفس حاوی ترکیباتی به نام پلی ساکارید است که به طور قابل توجهی بیماری های معده را کاهش می دهد و کارایی دستگاه گوارش را بهبود می بخشد.

  • دریافت ویتامین ها و مواد معدنی

دریافت ریزمغذی های کافی در طول روز برای حفظ سلامتی ضروری است. هر لیوان آب کرفس برای کاهش وزن حاوی لیست بلند بالایی از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله ویتامین K، C و A، اسید فولیک و پتاسیم است. علاوه بر این، شاخص گلیسمی پایین آب کرفس باعث افزایش قند خون نمی شود.

نحوه استفاده از کرفس برای کاهش وزن

نحوه استفاده از کرفس برای کاهش وزن

تا اینجا متوجه شدیم که کرفس یک محصول مغذی و مفید است که تاثیر مثبتی بر سیستم گوارشی دارد و به کاهش وزن کمک می کند. این سبزی به شما کالری اضافه نمی کند، می توانید آن را به صورت خام، آب پز، خورشتی و سالاد مصرف کنید. در ادامه کاربردهای کرفس را برای شما فهرست کرده ایم.

این سالاد از ۲۵۰ گرم کرفس، ۴ برگ کاهو، ۱/۲ فنجان نخود پخته، ۱/۲ فنجان ذرت پخته، هویج رنده شده، جعفری و نخود تهیه می شود. با افزودن کمی آبلیمو و نمک طعم خوبی به سالاد می دهد و غذای خوبی برای کاهش وزن است.

سوپ کرفس سبک یک غذای عالی برای کاهش وزن است. سوپ تهیه شده از این سبزی بسیار مقوی و خوشمزه است و به سرعت معده را سیر می کند. استفاده از سوپ کرفس ۲ تا ۳ بار در هفته خوب است. برای تهیه سوپ می توانید از کرفس، سیب زمینی، هویج، جعفری، پیاز و سیر استفاده کنید.

برای تهیه این نوشیدنی به یک دسته کرفس و مقداری آب نیاز دارید. پس از شستن ساقه‌های کرفس، برگ‌های آن را دور بریزید زیرا طعم تلخی به آب کرفس می‌دهد. سپس آن را در مخلوط کن یا آبمیوه گیری بریزید و در صورت نیاز آن را صاف کنید.

اگر آب کرفس را برای کاهش وزن می نوشید، مقداری از میوه مورد علاقه خود یا مقداری زنجبیل تازه به آن اضافه کنید. توصیه می کنیم حداقل یک بار نکات زیر را امتحان کنید:

– کرفس، خیار و سیب را اضافه کنید و برای طعم دار شدن کمی لیموترش و زنجبیل اضافه کنید.

– کرفس را با لیمو و زنجبیل مخلوط کنید. ۱/۴ فنجان آب اضافه کنید تا آب رقیق شود و مرطوب شود.

– می توانید آناناس، خیار، جعفری، زنجبیل و لیمو را در آب آن ترکیب کنید و به اندازه نیاز میل کنید.

بهترین زمان برای نوشیدن آب کرفس اول صبح است. این زمانی است که معده شما خالی است و تمام فواید آب کرفس به راحتی وارد بدن می شود. با این حال، به دلیل محدودیت های دارویی و رژیم غذایی، این همیشه ایده خوبی نیست. یک ساعت قبل از هر وعده غذایی زمان خوبی برای نوشیدن آب کرفس برای کاهش وزن است.

مضرات آب کرفس چیست؟

بدون شک کرفس فواید زیادی برای سلامتی ما دارد. با این حال، زمانی که آب کرفس را در رژیم کاهش وزن خود قرار می دهید، باید آن را در حد اعتدال مصرف کنید. از آنجایی که کرفس حاوی ۸۰ گرم سدیم در هر ۱۰۰ گرم غذا است، خوردن بیش از حد آن می تواند باعث برخی مشکلات سلامتی شود.

خوردن کرفس بیشتر می تواند باعث پرکاری تیروئید شود. در یک مطالعه گزارش شد که یک زن ۳۶ ساله برای کاهش وزن روزانه ۸ گرم کرفس می خورد. محققان به این نتیجه رسیدند که عملکرد مغز بیمار با مصرف کرفس تغییر می کند. علاوه بر درمان اختلالات تیروئید، به بیمار توصیه شد از خوردن کرفس خودداری کند.

مصرف روزانه کرفس باعث افزایش میزان سدیم در بدن می شود. وزارت بهداشت مصرف بیش از ۱ قاشق چایخوری نمک سدیم در روز را توصیه نمی کند. خوردن ساقه کرفس سدیم زیادی به رژیم غذایی شما اضافه نمی کند.

اما آب کرفس می تواند به سرعت سدیم را در بدن افزایش دهد. سدیم بیش از حد می تواند به دیواره های الاستیک رگ های خونی آسیب برساند و منجر به تجمع ناخواسته پلاک شود. این باعث می شود قلب برای پمپاژ خون سخت تر کار کند. اگر می خواهید آب کرفس بنوشید، مراقب باشید که سدیم را در سایر قسمت های رژیم غذایی خود محدود کنید.

پس این نکته را فراموش نکنید: مانند هر چیز دیگری، تعادل را حفظ کنید. بهتر است قبل از ایجاد هر گونه تغییر در رژیم غذایی خود با پزشک خود صحبت کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند تصمیم بگیرید چه مقدار کرفس بخورید.

تداخلات دارویی کرفس برای کاهش وزن

تداخلات دارویی کرفس برای کاهش وزن

احتمالاً برچسب هایی را در کابینت داروی خود دیده اید که روی آن نوشته شده است: «آب انگور را قطع کنید». ممکن است عجیب به نظر برسد، اما برخی از داروها را می توان با غذا و نوشیدنی مخلوط کرد. به عنوان مثال، آب انگور می تواند سطح آنزیم های تجزیه کننده داروها را در کبد کاهش دهد. قبل از مصرف دارو از تداخلات دارویی آگاه باشید و عوارض جانبی آن را بدانید.

کرفس در گروه کوچکی از غذاها قرار دارد که می تواند باعث واکنش های آلرژیک شدید از جمله آنافیلاکسی در انسان شود و بنابراین، سیستم ایمنی بدن شروع به ترشح مواد شیمیایی می کند. علاوه بر این، هنگامی که فشار خون به طور ناگهانی کاهش می یابد، راه های هوایی مسدود می شوند.

برای کسانی که به کرفس حساسیت دارند، حتی مقدار کمی از آن می تواند باعث شوک آنافیلاکتیک شود. به گفته متخصصان، برگ کرفس شایع ترین عامل ایجاد آلرژی است و پس از آن ریشه و سپس ساقه آن. اگر فردی پس از خوردن کرفس واکنش آلرژیک داشته باشد، باید به دنبال مراقبت های پزشکی اورژانسی باشد.

افرادی که از داروهای ضد انعقاد مانند وارفارین استفاده می کنند باید از رژیم غذایی کم ویتامین K پیروی کنند تا اثربخشی دارو کاهش نیابد. ساقه کرفس حاوی ۱۸.۸ میکروگرم ویتامین K است و اگر همراه با داروهای ضد انعقاد مصرف شود باعث خونریزی یا خونریزی می شود. بنابراین، اگر بیماری قلبی یا فشار خون دارید و داروهای فشار خون مصرف می کنید، در مورد مصرف کرفس با پزشک خود مشورت کنید.

سوالات متداول

چه زمانی برای کاهش وزن آب کرفس بخوریم؟

به طور کلی نوشیدن یک لیوان آب کرفس در طول روز به خصوص صبح ها به کاهش وزن کمک می کند.

آیا واقعا آب کرفس شما را می کشد؟

خیر، آب کرفس به خودی خود به کاهش وزن کمک نمی کند، اما به دلیل آب زیاد، به از بین بردن چربی و کاهش اشتها کمک می کند.

چکیده

کرفس یک غذای کم کالری و پر فیبر است که به عنوان بهترین دوست افراد رژیمی شناخته می شود. اگر همیشه گرسنه هستید، آب کرفس را صبح ناشتا بنوشید. زیرا این نوشیدنی می تواند به شما کمک کند با غذای کمتر احساس سیری کنید. بنابراین با نوشیدن روزانه آب کرفس در کنار رژیم غذایی خوب و ورزش می توانید به راحتی ۵ کیلوگرم وزن کم کنید.