کاهش وزن و عدم تعادل هورمونی 1


خیلی اوقات زنانی که برای کاهش وزن می روند از وزن خود شکایت می کنند !! آنها می گویند ما با هم کار کردیم ، اما چند کیلو نمی میرد. اغلب هنگام آزمایش ، می بینیم که آنها مشکلات هورمونی دارند. در واقع ، به طور خلاصه ، ما می توانیم با مشکل عدم تعادل 4 هورمون روبرو شویم: استروژن ، انسولین ، کورتیزول ، آدیپونکتین. بیایید امروز در مورد عدم تعادل استروژن صحبت کنیم.

عدم تعادل و سطوح بالای استروژن در خون که بر اندام ها تأثیر می گذارد ، مانع از روند کاهش وزن می شود و در واقع حتی چاقی زنان (گلابی شکل) نیز با این هورمون ارتباط دارد. بنابراین اکنون این س isال مطرح است که چگونه تعادل هورمونی داریم. یکی از مهمترین راههای دریافت فیبر کافی.

وقتی به مطالعات بزرگ تجزیه و تحلیل موضوع نگاه می کنیم. ما می بینیم که مصرف فیبر می تواند بر گیرنده های استروژن تأثیر بگذارد و حتی از سرطان هایی مانند سینه ، آندومتر و سرطان جلوگیری کند. هنگامی که به درستی غذا می خوریم و فیبر دریافت می کنیم ، استروژن در گردش را با تأثیر بر گیرنده های استروژن کاهش می دهیم.

همه ما می دانیم که مهمترین منابع فیبر سبزیجات و لوبیا ، به ویژه سبزیجات کلم (کلم بروکلی ، گل کلم ، جوانه بروکسل و غیره) و ترکیباتی مانند کتان و چیا ، که در بین من بسیار محبوب است.) ⠀⠀⠀ ⠀⠀ ⠀⠀

آفرین! برای زنان ، بین 25 تا 40 گرم فیبر در روز ایده خوبی است (توجه: سبزیجات ، به ویژه کلم ، می تواند باعث نفخ شود ، استفاده از کپسول های کربوژل و نوشیدن آب کافی در این مورد ممکن است مناسب باشد!)

برای پیاده سازی این ایده ، من یک میان وعده فوق العاده و خوشمزه را پیشنهاد می کنم که می تواند میزان فیبر مورد نیاز شما را تامین کند:

کلم بروکلی (2 فنجان): 5 گرم

گل کلم (2 فنجان): 4.5 گرم

بروکسل (2 فنجان): 8 گرم

دانه چیا (2 قاشق غذاخوری): 7 گرم

دانه کتان (2 قاشق غذاخوری): 8 گرم

میوه یا تمشک (1 فنجان): 8 گرم

آیا دوست دارید یک قاشق غذاخوری سرکه سیب یا روغن زیتون به این سالاد اضافه کنید…

حالا به ما بگویید ، آیا فکر کرده اید که روزانه چقدر فیبر دریافت می کنید؟ منبع فیبر مورد علاقه شما چیست و چگونه روزانه آن را دریافت می کنید؟

موفق باشید و سلامت

دیدگاهتان را بنویسید