کاسه های زمستانی بودا – به سادگی کینوا


۱۰ ژانویه ۲۰۲۲

توسط آلیسا

کاسه‌های مغذی کینوآ بودا با کدو و فلفل دلمه‌ای بو داده، چغندر سیر برشته، کلم پیچ و کلم بروکلی و نخود چاشنی شده با پاپریکا پوشانده می‌شوند و با تاهینی خامه‌ای و سس میسو سرو می‌شوند!

کاسه کینوا زمستانی با کلم بروکلی، کدو حلوایی و چغندر

با یک دستور العمل جدید برای کینوآ زمستانی خوشمزه و مغذی بودا همراه است!

اگر به این فکر می کنید که آیا غذا واقعا می تواند شما را درست کند تابش می کند. پاسخ بله است!

کلید درخشش از درون، خوردن یک رژیم غذایی غنی از میوه ها و سبزیجات رنگارنگ است. آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی موجود در این غذاهای گیاهی شگفت انگیز برای پوست شما (و مو و ناخن!) معجزه می کنند. بنابراین این کاسه های بودا مملو از رنگ ها و مواد مغذی هستند.

مواد لازم برای غذاهای با کلم بروکلی، کلم پیچ، کدو حلوایی، چغندر، لیمو و نخود

مواد لازم برای غذاهای زمستانی بودا

مواد موجود در این کاسه ها فوق العاده تمیز، بدون گلوتن و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند. برای درست کردن این کاسه های کینوا به موارد زیر نیاز دارید:

  • آجیل کدو حلوایی. سرشار از ویتامین B6 و بتاکاروتن است که برای بینایی مفید است.
  • چغندر; این پر از فیبر ویتامین C است و کمی شیرینی به کاسه ها اضافه می کند. آنها همچنین حاوی اسید فولیک، منگنز، پتاسیم و فیبر هستند.
  • نخود. برای پروتئین گیاهی و (تعجب!) فیبر بیشتر.
  • کلم. سبز زشت به خوبی با سس تاهینی خامه ای می آید.
  • کلم بروکلی گلچه های بروکلی بخارپز شده قبل از یک سس خوشمزه میسو.

یک کاسه کینوآ و نخود با سس خامه ای

سس تاهینی میسو

البته، کاسه های کینوآ بودا بدون پانسمان کامل خواهند بود!

بر کسی پوشیده نیست که من از طرفداران سس تاهینی در انواع سالاد هستم. خوب، ما دوباره با یک سس خوشمزه تاهینی-سیب-میسو!

در اینجا مواد لازم برای این سس خامه ای و پر از اومامی آمده است:

  • تهینا. از خمیر تاهینی خوب برای چاشنی استفاده کنید و خوب هم بزنید.
  • آب لیمو. آب میوه تازه بهترین است.
  • سرکه سیب می توانید از سرکه بالزامیک یا سرکه شراب قرمز نیز استفاده کنید.
  • خمیر میسو که طعم و پروبیوتیک های سالم برای روده را به کاسه اضافه می کند.
  • پودر سیر. در صورت تمایل می توانید از یک حبه سیر تازه نیز استفاده کنید.

حتما توصیه می کنم پروفایل بسازید بزرگ تقویت کننده زیرا این سس تقریباً با همه چیز همراه است!

چغندر و کدو حلوایی تفت داده شده در یک ورقه پخت

تعویض مواد و جایگزین ها

قبل از اینکه شما را به جستجو بسپارم، فقط می‌خواهم چند ایده جایگزین ارائه دهم:

  • کدو حلوایی را می توان جایگزین سیب زمینی شیرین یا هر نوع کدوی زمستانی دیگر کرد.
  • چغندر را با چغندر طلایی یا سایر سبزیجات ریشه دار مانند هویج، ازگیل، شلغم و غیره جایگزین کنید.
  • به جای شلغم، از هر برگ سبز تیره دیگری استفاده کنید
  • کلم بروکلی را می توان با گل کلم یا کلم بروکسل جایگزین کرد
  • نخود را می توان جایگزین پروتئین مورد نظرتان کرد (خواه پروتئین دیگری از غلات باشد یا حیوانی!) اگر گیاهخوار یا گیاهخوار نیستید، سعی کنید ماهی آزاد فایرکراکر یا مرغ کینوا کریسپی را به آن اضافه کنید.

یک کاسه کینوا با سبزیجات برشته و نخود

دستور العمل های کاسه بودا را امتحان کنید!

کاسه های بودا کینوا زمستانی درخشان

اگر کاسه‌های کینوا درخشان بودا را درست می‌کنید، حتما نظر خود را با نظر دادن در زیر به من بگویید!

کاسه های کینوا زمستانی درخشان

این کاسه‌های مغذی کینوآ بودا پر از سبزیجات برشته، نخود و کینوآ سفید کرکی است که همگی با سس تاهینی خامه‌ای پر شده است!

برای سبزیجات بخارپز

  • ۱ فنجان ها گل کلم بروکلی
  • ۴ فنجان ها شلغم خرد شده
  • آب نصف لیمو

کالری: ۷۸۴کالری | کربوهیدرات ها: ۱۲۶g | پروتئین: ۳۶g | چربی: ۲۱g | چربی های اشباع شده: ۳g | سدیم: ۱۴۷۰میلی گرم | اساسی: ۲۶g | قند: ۲۳g

آنچه می سازید را به اشتراک بگذارید

#simplyquinoa را با خلاقیت های خود در اینستاگرام تگ کنید! ما دوست داریم آنچه را که می سازید با جامعه به اشتراک بگذاریم. ما نمی توانیم صبر کنیم تا ببینیم!

درباره آلیسا

سلام، من آلیسا ریمر هستم، متخصص تغذیه جامع، عاشق یوگا، مادر سگ ها و بنیانگذار Simply Quinoa. از ملاقات شما خوشبختم! من SQ را به‌عنوان راهی برای ارائه راه‌حل‌هایی به زنانی مانند خودم، که در تلاش برای یافتن اطلاعات مفید در مورد چگونگی زندگی سالم و رضایت‌بخش هستند، ایجاد کردم. امیدوارم اینجا در SQ الهام بگیرید – در داستان من، در دستور العمل های من، در صدها مقاله مرتبط با سلامتی، و در جامعه شگفت انگیز ما. سلام!



رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/