چگونه استخوان های خود را قوی و سالم نگه داریم

با بالا رفتن سن افراد و حتی برای برخی از افراد جوان، پوکی استخوان به شرایطی دشوار تبدیل می شود که نمی توان از آن اجتناب کرد. پوکی استخوان، وضعیتی که باعث نازک شدن بافت استخوانی و کاهش تراکم استخوان در طول زمان می شود. این معمولاً به دلیل سلامت ضعیف استخوان رخ می دهد. در نهایت استخوان های بیماران مبتلا به این عارضه به راحتی می شکنند زیرا استخوان های آنها بسیار نازک می شود. بسیاری از افراد به دلیل شکستگی های مکرر پوکی استخوان از کار افتاده اند. بنابراین، برای جلوگیری از پوکی استخوان، مهم است که افراد از داشتن استخوان های قوی مطمئن شوند.

در واقع کارهای زیادی وجود دارد که افرادی که می خواهند استخوان های خود را سالم و قوی نگه دارند می توانند انجام دهند. برای اینکه استخوان ها به درستی رشد کنند، باید تمام مواد مغذی ضروری برای آنها فراهم شود. خطرات از دست دادن استخوان و پوکی استخوان را می توان با خوردن یک رژیم غذایی سالم تا حد زیادی کاهش داد.

کلسیم یکی از مهمترین عناصری است که بدن برای تقویت رشد استخوان به آن نیاز دارد. بدن با کمک ویتامین D می تواند کلسیم را به طور موثرتری جذب و پردازش کند.

به طور معمول ۱۲۰۰ میلی گرم کلسیم مقدار توصیه شده کلسیم لازم برای افراد بالای ۵۱ سال است. کلسیم را می توان به طور طبیعی با مصرف لبنیات و فرآورده های لبنی به بدن رساند. یک فرد باید حداقل سه وعده لبنیات در روز بخورد تا اطمینان حاصل شود که بدن مقدار کافی کلسیم دریافت می کند.

کلم بروکلی، سبزیجات برگ سبز از دیگر منابع غذایی خوبی هستند که افراد می توانند از آنها کلسیم دریافت کنند. مکمل‌های کلسیم جایگزین دیگری برای افرادی است که کلسیم کافی را از رژیم غذایی خود دریافت نمی‌کنند یا به طور منظم چنین غذاهایی را مصرف نمی‌کنند. به طور مشابه، شیر و ماست غنی شده با ویتامین D نیز منابع خوبی از ویتامین D هستند. قرار گرفتن در معرض نور خورشید همچنین ویتامین D بدن را تامین می کند، در حالی که می توان از مکمل های ویتامین D نیز استفاده کرد.

برای اطمینان از داشتن استخوان های قوی، افراد باید از یک برنامه ورزشی منظم نیز پیروی کنند. تراکم استخوان و توده استخوانی را می توان با کمک یک برنامه ورزشی مناسب برای تحمل وزن افزایش داد. استخوان ها را می توان از طریق انواع تمرینات وزنه برداری به طور مطلوب تحریک کرد. استخوان های بدن زنده می شوند و تحریک استخوان ها به افزایش جرم استخوان ها کمک می کند که باعث افزایش تراکم و استحکام آنها می شود.

به غیر از وزنه برداری، هر فعالیتی مانند رقص، دویدن، دویدن، پیاده روی و غیره که در آن افراد وزن بدن خود را تحمل می کنند، در دسته تمرینات تحمل وزن قرار می گیرند. برای اطمینان از سلامت بهینه استخوان، افراد باید اطمینان حاصل کنند که به صورت روزانه ورزش می کنند، چه در حال رقصیدن، وزنه برداری، دویدن یا راه رفتن باشند، همه این فعالیت ها می تواند به آنها کمک کند تا استخوان های خود را قوی نگه دارند.

پوکی استخوان می تواند دلیل اصلی نگرانی باشد، به ویژه برای افراد بالای ۳۰ سال، زیرا تراکم و استحکام استخوان آنها شروع به کاهش کرده است. بنابراین کسانی که می خواهند استخوان های قوی داشته باشند باید رژیم غذایی خود را اصلاح کنند تا کلسیم و ویتامین D بدنشان تامین شود و در تمرینات وزنه برداری نیز شرکت کنند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر