پوکی استخوان و شما

طبق گزارش بنیاد ملی پوکی استخوان، از هر ۲ زن بالای ۵۰ سال، ۱ نفر و در همین گروه سنی از هر ۴ مرد، به دلیل پوکی استخوان دچار شکستگی لگن می شوند. در حال حاضر ۱۰ میلیون آمریکایی مبتلا به پوکی استخوان هستند که ۸ میلیون نفر از آنها زن هستند. پوکی استخوان روزانه ۴۳ میلیون دلار برای سیستم مراقبت های بهداشتی آمریکا هزینه دارد. پوکی استخوان در این کشور به یک اپیدمی تبدیل شده است. شاید تلخ ترین آمار این باشد که از هر چهار زنی که دچار شکستگی لگن ناشی از پوکی استخوان می شوند، یک نفر در عرض یک سال پس از آن شکستگی جان خود را از دست می دهد. این بیماری نیست که بتوان آن را سهل انگاری کرد.

مانند بسیاری از مشکلات مراقبت های بهداشتی در ایالات متحده، پیشگیری کلیدی است. زمانی که قبلاً پوکی استخوان در شما تشخیص داده شده است و دارویی مانند فوزاماکس مصرف می کنید، دیگر خیلی دیر شده است. نکته اصلی جلوگیری از بروز اختلال است. یکی از نکات مهم پوکی استخوان این است که زنان تا سن ۲۰ سالگی تراکم کامل استخوان خود را افزایش می دهند. بنابراین، استخوان سازی در سال های کودکی و نوجوانی بسیار مهم می شود. بنابراین، چگونه استخوان بسازیم و از پوکی استخوان جلوگیری کنیم؟ اول اینکه تمرینات تحمل وزن بسیار مهم هستند. هنگامی که استخوان تحت فشار قرار می گیرد، استخوان با قرار دادن استخوان بیشتری برای تقویت ناحیه پاسخ می دهد. حتی پانزده دقیقه پیاده روی در روز می تواند تاثیر مثبتی بر تراکم استخوان داشته باشد. با این حال، اگر بدن بلوک های سازنده را نداشته باشد، نمی تواند استخوان های بیشتری بسازد. عناصر سازنده تراکم خوب استخوان شامل کلسیم، منیزیم و ویتامین D است. برای استخوان سازی بسیار مهم است، اما مهمتر از همه ما کلسیم و استخوان را از بدن خود دفع نمی کنیم. نشان داده شده است که کافئین، نیکوتین و الکل کلسیم را از استخوان های شما جذب می کنند.

بنابراین، همه ما باید سیگار و الکل را ترک کنیم. همچنین لازم به ذکر است که پوکی استخوان تنها یک بیماری سالمندان نیست. اگر مراقب کارهایی که انجام می‌دهیم نباشیم، می‌توانیم در سنین پایین‌تر به پوکی استخوان مبتلا شویم. بررسی تراکم استخوان اولین قدم عالی در مسیر بهبود سلامت استخوان است. آزمایش تراکم استخوان می تواند نقطه شروع و مرجع خوبی را در مراحل بعدی زندگی ارائه دهد. مهمتر از همه، شما باید توسط یک پزشک برای تعیین خطرات و گزینه های درمانی ارزیابی شوید. پوکی استخوان قطعا یک بیماری است که می خواهید آن را شکست دهید. قبل از اینکه تصمیم بگیرید به سلامت استخوان های خود فکر کنید، نمی خواهید در رختخواب با لگن شکسته دراز بکشید. مثل همیشه، پیشگیری مهم است، بیرون بروید، پیاده روی کنید، ویتامین های خود را مصرف کنید و قبل از اینکه خیلی دیر شود معاینه شوید.

این مقاله برای تشخیص، درمان یا درمان بیماری نیست. این مقاله جایگزین توصیه های پزشک نیست.

پرستار بودن و پرستاری از بیماران یک شغل نجیب است. این یک حرفه عالی برای پزشکانی است که درد و رنج را تسکین می دهند، اما از همه مهمتر یک کایروپراکتیک است که می تواند علت بیماری را اصلاح و درمان کند. -دکتر بی جی پالمر

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر