هنر گمشده بازی: بازیابی سنت اولیه


مردی که با سگش بازی می کندکارشناسان مدت هاست که فواید بازی برای کودکان را بررسی کرده اند و منطق تکاملی غیرقابل انکار است.

این بازی را معرفی می کند و مهارت های عملی مانند ماهیگیری، آشپزی، ساختمان سازی، مراقبت از کودکان و مراقبت های بهداشتی را تقویت می کند. دکتر بازی کنم؟ پلیس و دزد؟ و غیره و غیره.

بازی به کودکان مرزهای اجتماعی را می آموزد. اگر به اندازه کافی خوب هستید، اما نه زیاد، می توانید بدون اینکه کار آسانی باشد یا دوستان بالقوه را کنار بگذارید، راه خود را ادامه دهید.

بازی به شما یاد می دهد که همکاری کنید. اگر با دیگران خوب بازی نکنید، دیگران با شما بازی نمی کنند. این سرگرم کننده نیست.

بازی بدن را قوی‌تر، سریع‌تر و متناسب‌تر می‌کند.

بازی برای رشد کودک بسیار مهم است. مزایا به خوبی تثبیت شده است. به علم اعتماد کن اما بازی برای بزرگسالان چطور؟

بازی برای بزرگسالان

صحبت کردن در مورد زمان بازی برای بزرگسالان اغلب باعث ایجاد علاقه می شود و باعث می شود که از خود لذت ببریم. به هر حال، بزرگسالان بزرگسال هستند. ما نیازی نداریم که یاد بگیریم چگونه همکاری کنیم، چگونه مرزهای اجتماعی را ایجاد کنیم، یا چگونه مهارت های جدیدی کسب کنیم. قرار است قبض ها را پرداخت کنیم، به سر کار برویم، کارهای خانه را انجام دهیم و بخش تجارت روزنامه صبح را بخوانیم. ما وقت نداریم با سرگرمی و بازی بازی کنیم. درست؟

این البته مسخره است. انسان ها یکی از معدود حیواناتی هستند که توانایی و تمایل ما به بازی کردن را تا بزرگسالی حفظ می کنند. بسیاری از حیوانات دیگر، حتی افرادی که به ما نزدیک هستند مانند شامپانزه ها، با گذشت سالها به دوران پیری «با وقار» بازگشته اند. همه ما شامپانزه‌های نوجوان و ثروتمند را دیده‌ایم که در باغ‌وحش پرسه می‌زنند در حالی که سالمندان خاکستری ساکت نشسته‌اند و تقریباً از دیدن آنها در یک اتاق خجالت می‌کشند.

استوارت براون یک روانشناس است که دهه ها را وقف مطالعه بازی و استفاده از مزایای آن در درمان شخصی و بهبود کسب و کار کرده است. او یکی از معدود کارشناسانی است که مطالعه خود را بر نقش بازی در طول چرخه زندگی متمرکز کرده است. او در طول زندگی حرفه‌ای خود، بازی را در طیف وسیعی از فرهنگ‌ها و زمان‌های تاریخی مطالعه کرده و سبک‌های بازی کودکان و بزرگسالان را در انسان‌ها و گونه‌های مختلف حیوانی مقایسه کرده است. او نمایشنامه را «فرایند زیستی عمیق» می نامد و شواهدی از آن ارائه می دهد بازی به طور مداوم مغز انسان را در طول زندگی ما شکل می دهد.

در کتابش، بازی: چگونه مغز را شکل دهیم، قفل تخیل را باز کنیم و روح را احیا کنیمبراون نشان می دهد که ما از این نظر یک گونه منحصر به فرد هستیم. بسیاری از کارشناسان در زمینه‌های گوناگونی مانند زیست‌شناسی، انسان‌شناسی و روان‌شناسی در مورد پایداری انسان نوزاد – گسترش بسیاری از ویژگی‌های «جوانان» تا بزرگسالی نوشته‌اند. ما چهره بچه هایمان را حفظ می کنیم (به طور نسبی). ما یک کودکی طولانی و بی سابقه داریم که نزدیک به ۲۰ سال طول کشیده است. مهمتر از همه، ما علاقه اولیه به کاوش، آزمایش، و سرهم بندی با محیط هایمان را مدت ها پس از اینکه بزرگسالان گونه های دیگر وارد کار جدی روال غریزی شده اند حفظ می کنیم. اگرچه ما بقای خود را برای اطمینان از بقای خود در همان شرایط شدید داریم، اما به تمایل نوجوانان برای فشار دادن پاکت به روشی که سایر پستانداران بالغ انجام نداده‌اند، پایبند بوده‌ایم. به عقیده براون، مزایای شناختی و خلاقانه نئوتنی انسان به طور مداوم از گرایش مداوم ما به بازی و آزمایش ناشی می شود. توانایی و تمایل ما به بازی در بزرگسالی دلیل بزرگی برای موفقیت ما به عنوان یک گونه است.

چرا بزرگسالان باید بازی کنند؟

زندگی بدوی، البته، به ما نشان می دهد که چیزهای به ظاهر اختیاری و احتمالی که همکاران ما ایجاد کرده اند، در واقع اختیاری نیستند. انسان های ماقبل تاریخ و باستان واقعاً «رژیم غذایی» نمی گرفتند، اما رژیم غذایی موجود، لحن فیزیولوژیکی ما را تعیین می کرد. ما هرگز “روزه” نگرفتیم، اما همیشه غذا در دسترس نداشتیم. ما کاردیو، وزنه‌برداری و آهسته دویدن انجام نمی‌دادیم، اما نیازهای زندگی روزمره ما را ایجاب می‌کرد که فعال بمانیم، چیزهای سنگین را جابه‌جا کنیم و واقعاً سریع بدویم. به این ترتیب، ما نمی توانیم هر چیزی را که گونه ما برای درگیر شدن در آن تکامل یافته است نادیده بگیریم. امروز هم مطرح است. برای گیم پلی بازی هم همینطور است، اگرچه مزایا ناملموس تر به نظر می رسند.

مزایای بازی برای بزرگسالان

بنابراین، مزایای بازی برای بزرگسالان چیست؟

بازی استرس را کاهش می دهد. درگیر شدن در عوامل استرس زای حاد متوسط ​​و شدید، راهی عالی برای کاهش اثرات استرس مزمن شدید است که نمی توانید از آن اجتناب کنید.

بازی بدنی یک تمرین بدون عزم، اراده و اراده است. بازی فیزیکی یعنی ورزش کردن بدون اینکه متوجه شوید در حال ورزش هستید. این ناگفته نماند، اما در واقع مقالات زیادی در مورد فواید یک ورزش «سرگرم کننده» مانند رقص منتشر شده است. در افراد مسن تر، رقص برای بهبود تراکم مواد معدنی استخوان، تولید انرژی هوازی و ظرفیت، تعادل، تمایل به زمین خوردن، انعطاف پذیری، راه رفتن و چابکی نشان داده شده است. و در حالی که این موضوع از نظر آکادمیک تا حد دانش من مورد مطالعه قرار نگرفته است، رقصیدن با شریک عاشقانه زندگی جنسی شما را بهبود می بخشد.

بازی به خودی خود مفید است. شما وزنه نمی زنید تا به وزن دلخواه آینده یا دور بازو برسید. شما بازی می کنید زیرا بازی به معنای درگیر شدن در زمانی است که در زمان حال می گذرد. و مانند سایر فعالیت های بدنی معنی دار، مزایای فیزیولوژیکی بسیار بیشتر است.

بازی باعث افزایش انسجام اجتماعی می شود. براون پیشنهاد می کند بازی برای انسجام اجتماعی جوامع ما بسیار مهم بوده است –از زندگی اولیه قبیله ای تا زندگی مدرن شهری. براون استدلال می کند که بازی به ما این امکان را می دهد که در گروه های اجتماعی پیچیده تر سازماندهی کنیم و توانایی ما برای بقا را افزایش دهد. می توانید بلافاصله این اتفاق را ببینید. گروهی از بزرگسالان بسته را دور هم جمع کنید و آنها را مجبور کنید که تگ یا دجبال بازی کنند و در عرض ده دقیقه آنها می خندند و شماره تلفن رد و بدل می کنند.

وقتی بازی را در آغوش می گیریم، کیفیت زندگی بهتری را برای خود می طلبیم. استرس را کاهش می دهیم. ما با اطرافیانمان بهتر ارتباط برقرار می کنیم. ما بیشتر بیرون می رویم و از کاری که انجام می دهیم بیشتر بهره می بریم. ما سرگرم کننده تر و شاید حتی معنای بیشتری پیدا می کنیم. و ما یک تمرین عالی دریافت می کنیم. با این حال، برای ما بزرگسالان، آیا بازی صرفاً به عنوان یک پادزهر درمانی برای فشارهای افسارگسیخته و فاصله گذاری اجتماعی در جامعه ما معنا دارد؟ آیا این فقط یک راه بهتر و سرگرم کننده تر برای ورزش و دوست یابی است؟ یا انگیزه ای عمیق تر و ارثی تر وجود دارد – انگیزه ای جاودانه که حتی خود توله سگ شما هم به آن پاسخ می داد؟

قدرت واقعی بازی

ما بدون شک سازگارترین گونه هستیم. ما می‌توانیم در هر نقطه‌ای از زمین زندگی کنیم، و قبل از اینکه امکانات مدرن شرایط آب‌وهوای آن محیط‌ها را آسان‌تر کند، در سرزمین‌های دورافتاده و غیرقابل مهمان‌نوازی پرسه می‌زنیم. ما دائماً در حال تطبیق – در حال کاوش، تغییر و اختراع مجدد نقش‌ها و تعاملات خود با محیط‌هایمان – در طول چرخه زندگی خود هستیم. همانطور که براون در گذشته توضیح داده و توضیح داده است، ما ظرفیت انعطاف پذیری شناختی، اجتماعی و رفتاری را داریم که تکامل گونه ما را هدایت کرده است و هنوز در درون ما زندگی می کند..

بازی کردن در این رابطه یک انحراف از زندگی ما نیست، بلکه یک تعامل پیچیده و منحصر به فرد است –با افراد و چیزهایی که در محیط های ما زندگی می کنند و شرایط و چالش هایی که در زندگی ما وجود دارد. روانشناسان به ما می گویند که کودکان از بازی به عنوان پس زمینه ای برای پردازش احساسات دشوار و سناریوهای جدید استفاده می کنند. آنها دائماً در حال آزمایش انطباق‌های رشدی و اکتشافات جدید خود در فضای بازی تجربی امن هستند. و همانطور که هر کسی که بازی کودکان را تماشا کرده است می داند، آنها فقط خود را در آن می اندازند و هرگز به عقب نگاه نمی کنند. آنها ۱۰۰٪ به سناریوی ایجاد شده پایبند هستند: وابستگی های تیمی تصادفی، نقش های خیالی، و سناریوهای تخیلی. به طور خلاصه، گیم پلی بازی سرگرم کننده و مفید است زیرا آنها آن را واقعی و واقعی می کنند.

دوست دوران کودکی من این سگ بزرگ، دیوانه و لال را داشت که همیشه با آن بازی می کردیم. پاهایش در حین دویدن کوتاه بود و تاب می خورد، اما برای ادامه دادن هر کاری انجام می داد. یکی از بازی‌های مورد علاقه ما وقتی در روزهای بادی حبس می‌شدیم این بود که سگ ما را در خانه تعقیب کند. درست می‌کردیم و در یک سر خانه بلند می‌شدیم و سپس به سمت مخالف می‌دویدیم که روی مبل می‌پریدیم، برای محافظت از خود بالش‌ها را می‌گرفتیم و منتظر می‌شدیم تا سگ بیاید روی ما بپرد.

البته یک جنبه فیزیکی هم داشت. دویدن در خانه به سوزاندن انرژی اضافی و افزایش ظرفیت هوازی کمک کرد، بله. دریبل زدن و دریبل زدن اطراف ما مطمئناً چابکی را توسعه داده است. با این حال، گوشت واقعی بازی خود تعقیب و گریز بود: آن سگ بزرگ که به پاشنه ما پارس می کرد. با وجود اینکه می‌دانستیم سگ به ما صدمه نمی‌زند، در سطحی عمیق و هیجان‌زده بودیم که برای زندگی‌مان دویدیم. هر بار که این سگ می‌دوید، از خنده زوزه می‌کشیدیم و می‌توانستیم افزایش آدرنالین را در داخل احساس کنیم.

وقتی سال‌ها بعد بچه‌هایم را تماشا کردم که بازی‌های علمی جذاب را بازی می‌کردند، واضح بود که لذت مشابه آن‌ها ربطی به خود تمرین بدنی نداشت. مطمئناً، بچه ها به طور طبیعی دوست دارند در حرکت دائمی باشند، اما چیز دیگری در آنجا کار می کرد. مرکز واقعی بازی برای بچه های من سرمایه گذاری عمیق عاطفی بود. این احساس خطر و قدرت، پوچ و پوچ است که به طور متناوب بین افراطی ترس و آسایش، از دست دادن و پیروزی در حال تغییر است. چند نفر از ما این روزها چنین میزان سرمایه گذاری عاطفی را روی هر چیزی احساس می کنیم؟

این چیزی است که بسیاری از ما در بزرگسالی از دست می دهیم – آزادی بازی و انتشار کامل آن. می‌توانیم خودمان را مجبور کنیم که به حیاط خلوت بازی فریزبی بزنیم، عروسک‌های بچه‌هایمان را برای آخرین مهمانی چای بپوشیم، یا حتی خودمان را مجبور کنیم به کلاس تابستانی بیسبال یا سفال‌گری بپیوندیم، اما اغلب اوقات ما در حال انجام این کار هستیم.

برای استفاده کامل از گیم پلی واقعی، باید تسلیم بازی شویم. ما باید آنقدر در بازی غرق شویم که دیگر بازی نباشد. باید واقعی شود، حتی برای چند لحظه. غفلت از بازی واقعی عواقب خود را دارد. بدون بازی، ما در طول زمان به اندازه نخستی‌های بالغ از نظر خلاقیت سفت و سخت می‌شویم. ما دائماً در حال محدود کردن تفکرات شناختی، تعاملات اجتماعی و زندگی فیزیکی خود هستیم. انتخاب پیامدهای اجتناب ناپذیری برای رفاه عاطفی، انعطاف عملی و پتانسیل خلاقانه ما دارد.

چگونه بازی کنیم

من هر هفته Ultimate Frisbee بازی می کنم. من بیش از یک دهه است که این کار را انجام داده ام. این ترکیبی عالی از قدرت، استراتژی، رقابت، رفاقت و ورزش است.

حداقل هفته ای دو بار پارو می زنم. این بهترین راه برای کاوش در آب است (و یک تمرین عالی). قایقرانی ایستاده هم بازی و هم مراقبه است.

من با نوه ام بازی می کنم. هیچ چیز بهتر از این نیست.

شما بچه ها چطور؟ این روزها چطور بازی می کنی؟ چگونه از این احساس شدید استفاده می کنید؟

primitive_fuel_640x80

درباره نویسنده

مارک سیسون بنیانگذار Mark’s Daily Apple، پدرخوانده جنبش اولیه غذا و سبک زندگی است. مجله نیویورک تایمز نویسنده پرفروش رژیم تنظیم مجدد کتو. آخرین کتاب او است کتو برای زندگیدر آن، او درباره چگونگی ترکیب رژیم کتو با یک سبک زندگی اولیه برای سلامتی و طول عمر بهینه بحث کرد. مارک نویسنده چندین کتاب دیگر نیز هست، از جمله طرح اولیهمارک که با توربوشارژ کردن رشد جنبش اولیه/باستانی در سال ۲۰۰۹ شناخته می شود. پس از گذراندن سه دهه تحقیق و آموزش مردم در مورد اینکه چرا غذا عنصر کلیدی برای دستیابی و حفظ سلامتی مطلوب است، مارک Primal Kitchen را راه اندازی کرد، یک شرکت مواد غذایی واقعی که ایجاد می کند. ملزومات آشپزخانه اولیه/پالئو، کتو و Complete 30 سازگار با محیط زیست.

اگر می خواهید یک آواتار به همه نظرات خود اضافه کنید اینجا را کلیک کنید!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/