نیازهای دانش آموزان برای مطالعه دانش کسب و کار را در نظر داشته باشید


ارفرین نمونه خاورشهری

تهران (پانا) – یک کارآفرین آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نقش آموزش و پرورش تربیت کارآفرینان فراموش شده و مقابله با چالش های پیش روی صنعت آموزش است و گفت: باید نیازهای آموزشی دانش آموزان برآورده شود روش های نوآورانه و موثر در برنامه های آموزشی کارآفرینی است. در سیستم. تاکید بر دانش ملی افزایش یافته است.

یکی از سکوهای پرتاب اقتصاد آموزش و پرورش، تغییر فضای آموزشی مدارس به سمت آموزش کارآفرینی است که به دلیل عدم توجه به این مهم، چالش‌های متعددی در محیط کار به وجود آمده است.

اقتصاد سنتی نمی تواند از کسب و کارها حمایت کند

فردین شوراج کارآفرین آموزش و پرورش در گفت و گو با پانا در خصوص تاثیر کارآفرینی در اقتصاد آموزش و پرورش اظهار کرد: بنگاه اقتصادی و اقتصاد آموزش و پرورش دو رکن رشد نظام اقتصادی هستند که به دلیل تاثیرگذاری بر توسعه، شامل بسیاری از حوزه‌های فعالیت صنعتی. اقتصاد سنتی و وفاداری به آن نمی‌تواند حمایت قوی برای کسب‌وکارها فراهم کند، زیرا این روزها اقتصاد جهانی مظهر رشد دانش و فناوری است. تئوری‌ها برای هر حوزه از دانش به‌روز شده‌اند، و این تغییرات نیازهایی را ایجاد کرده است که اقتصادهای سنتی نمی توانند آن ها را برآورده کنند.

اتکا به سخت افزار و نرم افزار کاهش می یابد

شوراج با اشاره به تاثیر فعالیت های دانش بنیان بر پیشرفت بنگاه ها گفت: فعالیت های مرتبط با دانش قدرت پیش بینی و انعطاف پذیری را افزایش می دهد و این همان چیزی است که اقتصاد کسب و کار به آن نیاز دارد. از طرفی توسعه به آن بستگی ندارد. محصولات سخت مانند ساختمان ها، کارخانه ها و ماشین آلات؛ علاوه بر این، وابستگی توسعه به آن کاهش یافته است. رایانه هایی مانند فناوری ناب و تخصص برخی افراد.»

شوراج با اشاره به اینکه توسعه یک ابتکار فرهنگی متکی بر کارآفرینان است، گفت: اقتصاد می تواند از دیدگاه و دانش راهبردی استفاده کند و با تولید ثروت و اشتغال در صنایع مختلف بهره وری را افزایش دهد. این بدان معناست که تلفیق کارآفرینی و اقتصاد دانش منجر به توسعه خواهد شد. در اقتصاد دانش، دانش محرک اصلی رشد، تولید ثروت و اشتغال در همه محیط‌های کاری و سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش و آموزش است.

وی افزود: در صنعت توسعه نیروی انسانی به عنوان مهمترین سرمایه گذاری کشور برای اقتصاد و جامعه در اولویت قرار دارد و به طور کلی اصول اصلی فعالیت اقتصادی تولید، توزیع و جمع آوری دانش است. و اطلاعات.بنابراین محیط کسب و کار شامل نهادها، قوانین و مقررات و غیره بر اساس دانش و جهت ارزش آفرینی است.

ایران راه های خوبی برای حرکت به سمت کسب و کارهای مبتنی بر آموزش دارد

این کارآفرین مبتنی بر دانش، که در اقتصاد دانش نمایندگی می‌کند، به کارآفرینان اجازه می‌دهد تا برای کاهش هزینه‌های شروع و ادامه عملیات تلاش کنند تا زمان توقف، هزینه‌ها و زمان از کار افتادگی را کاهش دهند. عوامل متعددی بر عملکرد شرکت تأثیر می‌گذارند، اما مدیر نمی‌تواند به راحتی آن را تغییر دهد و تا زمانی که محیط کسب‌وکار بهبود نیابد، عملکرد شرکت و رشد بخش مستقل قابل بهبود نیست. در کشور ما با توجه به نیاز شدید به پیشرفت علمی، راه خوبی برای حرکت به سمت اقتصاد دانشی ایجاد شده است. بنابراین در صورت برنامه ریزی صحیح می توان کسب و کارهای مرتبط با دانش را ایجاد و رشد داد و در نتیجه مسیر اقتصادی کشور را به سمت اقتصاد دانش و رشد منافع جزیره طی کرد.

وی افزود: از منظر پیوند ساختاری اقتصاد دانش و محیط کسب و کار، با بهبود فضای کسب و کار می توان فرصت قابل توجهی برای ایجاد و استفاده بهتر از آن داشت.دانش، شاخص های توسعه و موفقیت دانش. کسب و کارهای مرتبط.»

بخش مهمی از توسعه ملی در نظام آموزشی نهفته است

شورج درباره نقش آموزش و پرورش در تربیت نیروی انسانی کارآفرین گفت: یکی از اهداف اصلی نظام آموزشی کشور افزودن بر انتقال ارزش ها و تجربیات انسانی به نسل ها و ایجاد تغییرات مثبت در دانش و نگرش است. و در نهایت رفتار کودکان، نوجوانان و جوانان. برای رسیدن به این اهداف، هزینه های زیادی برای آموزش در هر کشور هزینه می شود. البته کیفیت کار سایر بنگاه های اجتماعی به شدت به عملکرد آموزش بستگی دارد.»

وی افزود: آموزش بخش مهمی از پرورش فرد و آماده‌سازی افراد جامعه برای پذیرش پیشرفت است و شناخت مهارت‌ها و ایجاد زمینه‌های لازم برای شکوفایی آن در عرصه‌های مختلف و برابری و برابری رشد انسان در در زمینه های روحی، عاطفی، اجتماعی و جسمانی، مسئولیت سنگینی در تربیت وجود دارد.

شورج گفت: چه کسی کتمان می کند که بخش بزرگی از توسعه کشور در نظام دانش طراحی و ساخته شده است؟ یعنی اگر توسعه اقتصادی می خواهیم باید پایه رشد اقتصادی را تقویت کنیم و توسعه را تسریع کنیم. راهی جز توجه به دانش نیست. با این حال، تجربه چندین ساله در این زمینه هنوز سودمندی آن را مشخص نکرده است و در سیستم دانش ما، هنوز هم قدرت غالب به ارائه پاداش کارکنان است.

نقش دانش در تربیت نیروی کارآفرینی فراموش شده است

شورج گفت: این باور اساسی باید در همه سازمان‌های جامعه ایجاد شود؛ حتی در چند دهه اخیر نقش علم را در رشد انسانی متخصصان و کارآفرینان فراموش کرده‌ایم. رشد و توسعه کشور لازم است به نقش آموزش در تربیت کارآفرینان توجه جدی شود.»

این کارآفرین دانشی گفت: نظام دانش از نظر اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و اخلاقی نقش مسلط دارد و زمینه رشد و توسعه انسانی را فراهم می کند و توسعه کارآفرین در اقتصاد و کسب و کار جریان دارد که دارای یک فرآیند مهم است. نقشی در تداوم، رشد و توسعه کشور ایفا می کند. مواردی مانند توجه به اصول آموزش و پرورش برای آموزش دانش آموزان درگیر برای حرکت رو به جلو موضوعاتی است که بر کشورهای در حال توسعه متمرکز شده است. امروزه برنامه درسی، روش های تدریس، محتوای دروس تجهیزات عملی، آموزش الکترونیکی، منابع و حمایت معنوی معلمان با استفاده از انواع رشته‌های آموزشی، توجه به نیازهای یادگیری دانش‌آموزان را با روش‌های نوین و مؤثر در برنامه‌های آموزشی کارآفرینی در سیستم متوقف می‌کند.» آموزش ملی الزامی است. نگاه به نسل جدید آینده را تحت تأثیر قرار خواهد داد.»

مهمترین چالش های کارآفرین دانش

وی با بیان سیاست های کلان اصل ۴۴ این قانون گفت: این طرح با هدف تسریع در رشد اقتصاد ملی، ارتقای کیفیت بنگاه های اقتصادی و تولید نیروی انسانی و فناوری، افزایش رقابت در اقتصاد ملی، افزایش مشارکت بخش‌های خصوصی و همکاری در اقتصاد در سطح ملی، کاهش بار مالی و مسئولیت‌های اداری دولت در اقتصاد، افزایش سطح کلی اشتغال، تشویق سرمایه‌گذاری، بهبود وضعیت مالی عمومی مسکن و توسعه انسانی، چالش‌هایی را مطرح کرده است. برای پاسخگویی به این چالش باید راهبردها، رویکردها و راهکارهای اجرایی مناسبی انتخاب و اجرا شود.

شورج در ادامه درباره چالش کارآفرینی گفت: در حالی که نظام آموزش و پرورش کشور ابتکار کارآفرینی را اتخاذ کرده است، آموزش کارآفرینی در مدارس همچنان با چالش‌های زیادی مواجه است که به دلیل عدم توجه می‌توان اثربخشی آموزش کارآفرینی را در نظام آموزشی کاهش داد. .. بر توسعه کشور تأثیر می گذارد. به نظر من بزرگترین مشکلات عبارتند از: چالش در کیفیت مربیان کارآفرین، چالش در اطلاعات و روش های آموزش کارآفرینی، چالش در اثربخشی روش های آموزشی، چالش ابزارهای دانش مربوط به عملکرد کارآفرینی، چالش. در حمایت از هر دو جنبه معنوی و معنوی مدل های کارآفرینی، و چالش در نیازهای یادگیری دانش، همه این چالش ها را می توان در کلمه چالش کارآفرینی دانش خلاصه کرد.

وی افزود: اگر این چالش به فرصت تبدیل نشود در درازمدت آثار منفی بر جامعه خواهد داشت. متأسفانه، به دلیل سرعت بالای فناوری جهانی، این آسیب قابل رفع نیست و نتیجه آن به سادگی یک تاخیر نیست. به کارگیری دانش کارآفرینی و هدف آموزش کارآفرینی به دانش آموزان افزایش مسئولیت و خلاقیت آنها برای دستیابی به اهدافشان، کشف راه های فعلی و یادگیری بیشتر زمان برای مقابله با دنیای پیچیده امروز است.