نیازهای استخوانی – آیا کلسیم کلید اصلی است؟

وقتی بزرگ می شوید برای رشد به مواد مغذی نیاز دارید. هنگامی که به اندازه نهایی بلوغ رسیدید، به مواد مغذی رشد در همان مقادیری که با آن رشد می کردید، نیاز نخواهید داشت.

نیازهای استخوانی خود را هوشمندانه در نظر بگیرید

بدن یک کودک در حال رشد مقادیر خوبی از کلسیم را می پذیرد، اما وقتی بزرگتر شده باشد مقدار بیشتری از آن را دفع می کند. افراد به این امید که استخوان های خود را لاغر نگه دارند یا به منظور جبران کمبود کلسیم، مقادیر زیادی کلسیم مصرف می کنند، اما کلیه ها هنوز مقدار زیادی از آن را دفع می کنند. درست است که مقداری کلسیم مورد نیاز است، اما آنچه بدن به آن نیاز دارد مقادیر نگهداری است، نه مقادیر رشد. پس چه فایده ای دارد که آن را به گلوی خود فشار دهید، وقتی حتی به استخوان ها نمی رود؟ در واقع، خون اغلب مملو از کلسیم است و در امتداد رگ‌های خونی رسوب می‌کند که بر خاصیت ارتجاعی این رگ‌ها و همچنین بافت عضلانی تأثیر منفی می‌گذارد. به گفته دکتر H. Ray Evers از کتابخانه آنلاین منیزیم، مصرف بیش از حد کلسیم از سایر عناصر ضروری مانند منیزیم پیشی می گیرد و باعث می شود عضله قلب سریعتر از حد معمول منقبض شود و با افزایش سن عضله قلب تپش کند.

عقل سلیم به من می گوید که از دست دادن کلسیم به دلیل کمبود کلسیم نیست، در غیر این صورت بدن آن را دفع نمی کند. باز هم عقل سلیم به من می گوید آنچه بدن به آن نیاز دارد چیزی است که مقادیر مورد نیاز کلسیم را در استخوان ها حفظ کند – نوعی چسب قوی. پس چه خوب است که از تحمیل چیزهایی که بدنتان نمی خواهد دست بردارید.

مواد معدنی استخوان

وقتی می خورید یا می نوشید، سعی کنید مقداری تعادل پیدا کنید. همانطور که می دانید، مواد معدنی معمولاً در سمت قلیایی نوار pH قرار دارند. این بدان معنی است که آنها معمولا نمک های قلیایی هستند. پس از قورت دادن غذا، معده اولین نقطه توقف است. معده به دریافت اسید معده معروف به اسید هیدروکلریک کمک می کند. این اسید با تجزیه غذایی که می خوریم هضم می شود. هنگامی که غلظت یک ماده معدنی را با افراط در مواد معدنی دیگر بدست می آورید، مقدار زیادی از این اسید را مصرف می کنید و احتمال هضم و جذب سایر مواد معدنی ضروری در سیستم ناچیز خواهد بود. لطفاً توجه داشته باشید که آنها “ضروری” هستند. پرهیز از این مواد معدنی یا خوردن کمتر از مقادیر بهینه باعث می شود که سیستم شما چیزی ضروری یا حیاتی نداشته باشد. از آنجا که آنها عمدتا قلیایی هستند، تمایل به خنثی کردن اسید گوارشی در معده دارند و برای یکی از آنها رقابت با دیگری گزینه ایمن نیست. در مورد استخوان‌های ما، مواد معدنی وجود دارند که به جای از دست دادن سریع‌تر کلسیم در استخوان‌ها، به‌عنوان یک چسب عمل می‌کنند. به نظر می‌رسد این یکی از ترفندهایی است که وگان‌ها را برای سال‌های طولانی سرپا نگه می‌دارد. مواد معدنی آسان هضم ممکن است در سبزیجات و میوه های تازه فراوان باشد یا نباشد، اما نقش چسب استخوان را بازی می کنند.

چسب استخوان

انواع شناخته شده ای از چسب ها وجود دارد که اگر فرصت داده شود، دوست واقعی استخوان های شما خواهند بود. آنها مواد معدنی مانند منیزیم، ویتامین K و بور هستند. من به کسی توصیه نمی کنم که مکمل را در نظر بگیرد. من این را می گویم زیرا مطالعات موردی تأیید شده ای وجود دارد، به عنوان مثال، سمیت منیزیم از مکمل ها. به نظر می رسد که بدن با غذاهای طبیعی بهتر همکاری می کند زیرا در تحقیقات شخصی خود سابقه ای از سمیت منیزیم مصرف شده به شکل طبیعی آن – غذاهای تازه – پیدا نکرده ام.

سرانجام

سعی کنید در یک رژیم غذایی متعادل تجدید نظر کنید. رژیم غذایی متعادل دیگر در دسته درشت مغذی ها که فقط کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی ها هستند در نظر گرفته نمی شود. ما باید ویتامین ها و مواد معدنی را نیز اضافه کنیم.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر