رژیم لاغری سریع

نودل Udon 20 دقیقه با قارچ


به دستور غذا بروید – چاپ کنید

دستور پخت ساده نودل اودون با قارچ پر از طعم است، فقط ۲۰ دقیقه طول می کشدو فقط از یک ماهیتابه استفاده شده است! با مواد تازه و خوشمزه مانند پیاز سبز، سیر، زنجبیل و شیتاکه (یا دیگر) قارچ و یک سس ساده که با مواد اولیه آسیایی درست شده استشما این را دوست خواهید داشت دستور غذای گیاهی دفعه بعد که هوس یک کاسه بزرگ پاستا کردید.

بشقاب سفید با نودل اودون و قارچ شیتاکه با پیاز سبز و چاپستیک.

Udon Noodle Stir Fry

رشته فرنگی Udon به نظر من سلطان نودل است. ضخیم، لغزنده، جویدنی و بافت نشاسته ای عالی برای چسبیدن کامل به سس شماست.

این دستور غذای Udon Noodle Stir Fry دارای قارچ شیتاکه است که پر از طعم و عطر شگفت انگیز است. اگر آن را پیدا نکردید یا به آن اهمیت نمی دهید، می توانید از انواع قارچ های دیگر مانند کرمی استفاده کنید. (بچه پورتوبلو).

سس سرخ‌کرده سریع مخلوطی از چاشنی‌هایی است که به راحتی در دسترس هستند و احتمالاً قبلاً آن را دارید. و افزودن مواد معطر تازه – پیازچه، زنجبیل، سیر و ریحان – طعم روشن زیادی به همه چیز اضافه می کند.

چاپستیک ها حاوی رشته فرنگی و قارچ هستند.

مواد تشکیل دهنده و جایگزین

  • اودون نودلز می توانید آن را در هر بازار آسیایی و در بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی پیدا کنید. این دستور پخت نودل یدون یخ زده و منجمد را می طلبد. همچنین می توانید از ۲ وعده نودل اودون خشک شده استفاده کنید که مسطح و کمتر جویدنی است، به صورت سفارشی پخته شده یا نودل در یخچال. (اگرچه شنیده ام که انجماد بافت بهتری دارد.) اگر آن را پیدا نکردید، می توانید این دستور غذا را با سایر رشته های آسیایی دلخواه درست کنید (مانند رشته فرنگی برنج – همچنین برای یک گزینه بدون گلوتن خوب است.)
  • پیازچه
  • سیر تازه خرد شده
  • قارچهای شیتاکه – یا قارچ دیگری که ترجیح می دهید یا مخلوطی از انواع مختلف قارچ.
  • من بید هستم یا تاماری یا سس سویا بدون گلوتن برای گزینه GF.
  • زنجبیل تازه – از خمیر زنجبیل نیز می توان استفاده کرد.
  • روغن کنجد بو داده
  • سرکه برنج
  • عسل یا شیرین کننده دیگری مانند شکر، شکر قهوه ای یا شربت افرا برای نسخه گیاهی.
  • سس سیر تند یا هر سس تند دیگری مانند Sriracha، یا برای یک نسخه سبک تر آن را حذف کنید.
  • ریحان یا گشنیز تازه – اختیاری، در انتها هم زده می شود تا طعم تازه ای پیدا کند.
پیاز سبز خرد شده، سیر، قارچ شیتاکه و سس سرخ شده سریع ما.

لطفاً برای دستور پخت کامل از جمله مقادیر مواد و دستورالعمل های دقیق به انتهای پست بروید.

طرز تهیه نودل اودون با قارچ

  1. اولین، پیاز سبز و سیر را در روغن کانولا سرخ کنید روی حرارت متوسط. فعلا فقط از قسمت های سبز روشن و سفید پیاز استفاده کنید. نمی خواهید سیر بسوزد، فقط آن را تفت دهید و معطر کنید، پس دما را زیاد بالا نبرید!
  2. قارچ شیتاکه را به ماهیتابه اضافه کنید. روی حرارت متوسط ​​رو به بالا سرخ کنید تا پخته و قهوه ای شود. در اینجا بیشتر در مورد نحوه قهوه ای کردن قارچ ها توضیح داده شده است.
  3. همزمان، سس را با هم مخلوط کنید در یک پیمانه شیشه ای یا کاسه کوچک – سس سویا، زنجبیل تازه، روغن کنجد برشته شده، سرکه برنج، عسل، سس سیر، فلفل کاین و آب.
  4. سس و پاستا را به ماهیتابه اضافه کنید. با هم هم بزنید تا پاستا شکسته شود و با سس آغشته شود و در حین حرکت، تکه های چسبنده را از کف تابه بتراشید.
  5. سرانجام، قسمت های پیاز سبز تیره و ریحان/گشنیز تازه را اضافه کنید اگر استفاده می کنید. اگر سس خیلی رقیق به نظر می رسد حرارت را ادامه دهید و هم بزنید تا زمانی که سس به سلیقه شما غلیظ شود. خدمت!
کلاژی که مواد سرخ شده را برای سرخ کردن نودل اودون در یک تابه نشان می‌دهد.

لطفاً برای دستور پخت کامل از جمله مقادیر مواد و دستورالعمل های دقیق به انتهای پست بروید.

آیا می توانم پروتئین را به سرخی اضافه کنم؟

مسلما! مقداری فلفل سیاه، سس سویا، توفو، مرغ، گوشت گاو، میگو یا هر پروتئین دیگری در اینجا خوشمزه است. اما احساس نکنید که باید پروتئین بیشتری اضافه کنید تا آن را به یک “وعده غذایی” تبدیل کنید – رشته فرنگی udon در واقع پر از پروتئین به میزان ۹ گرم در هر وعده است. من این سرخ کردن سریع را بدون افزودنی کاملاً رضایت بخش یافتم.

در مورد سایر سبزیجات چطور – می توانم آنها را اضافه کنم؟

به طور طبیعی! فقط وقتی قارچ را اضافه می کنید آنها را اضافه کنید. هویج رنده شده یا نازک، بادمجان ژاپنی خرد شده، کدو سبز، کلم بروکلی و غیره را می توان اضافه کرد – علاوه بر یا به جای قارچ. فقط از سبزیجاتی که پخت آنها زمان زیادی می برد، مانند هویج بزرگ یا سیب زمینی شیرین دوری کنید.

آیا این همان چیزی است که یاکی اودون؟

نه، یاکی اودون یک ماهیتابه سنتی ژاپنی از نودل های اودون است، و اگرچه این دستور العمل ممکن است شباهت هایی با آن داشته باشد، بدون شک یک سرخ کردنی یاکی اودون است. در اینجا یک دستور غذای اصلی از Yaki Udon از Nami در است فقط یک کتاب آشپزی.

از چه نوع سرخ کن استفاده کنم؟

من از یک ماهیتابه استیل ضد زنگ با ضخامت عمیق استفاده کردم (من عاشق این یکی از Calphalon هستم). می توانید از تابه دیگری مانند ماهیتابه نچسب یا در صورت داشتن ماهیتابه استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که برای جا دادن همه مواد بسیار بزرگ است.

نمای نزدیک یک تابه با ماهیتابه نودل Udon.

دیگر دستور العمل های سرخ کردنی الهام گرفته از آسیای شرقی

آیا می دانستید که نظر دادن و رتبه بندی دستور العمل ها یکی از بهترین راه هایی است که می توانید از وبلاگ نویسان غذای مورد علاقه خود حمایت کنید؟ اگر این دستور غذا را درست می‌کنید، لطفاً روی ستاره‌های زیر کلیک کنید تا نظر بدهید و به این دستور غذا امتیاز دهید و/یا عکس‌ها را در رسانه‌های اجتماعی با استفاده از هشتگ #bowlofdelicious به اشتراک بگذارید یا @bowlofdelicious را تگ کنید!

عکس مربعی Udon Noodle Stir Fry با قارچ.

Udon Noodle and Mushroom Stir Fry

این دستور پخت نودل اودون با قارچ شیتاکه ۲۰ دقیقه طول می کشد تا با مواد گیاهی ساده مانند زنجبیل، سیر و پیاز سبز درست شود.

دستگاه چاپ
سنجاق
متوسط

یک مسیر: شام

ظرف ها: آسیا

زمان آماده سازی: ۱۰ دقایق

زمان پخت و پز: ۱۰ دقایق

زمان کل: ۲۰ دقایق

سهام: ۲ سهمیه ها

کالری: ۵۵۹کالری

نویسنده: الیزابت لیندمن

عناصر

  • ۱۶ اونس. نودل یدون یخ زده یخ زده در یخچال یا خشک شده؛ یادداشت ها را ببینید
  • ۲ قاشق های بزرگ روغن کانولا یا هر روغن مزه خنثی دیگری
  • ۱ بسته پیازچه برش خورده، ½ فنجان قسمت های سبز تیره محفوظ است (در کل ۶-۸ پیاز سبز)
  • ۲ میخک سیر چرخ کرده
  • ۸ اونس. قارچ شیتاکه بریده شده (یا کرمی/ پورتوبلا کوچک یا قارچ دیگر)
  • ۱/۴ فنجان من بید هستم در صورت ترجیح سدیم کم
  • ۱ قاشق سوپخوری زنجبیل تازه روی رنده ریز رنده شده
  • ۲ قاشق های کوچک روغن کنجد بو داده
  • ۱ قاشق سوپخوری سرکه برنج
  • ۱ قاشق سوپخوری عسل
  • ۲ قاشق های کوچک سس سیر تند مانند هوی فونگ یا سریراچا (کمتر یا بیشتر بسته به ترجیح سطح ادویه)
  • ۱/۳ فنجان اب یا آب مرغ یا سبزیجات
  • ۱/۴ فنجان برگ ریحان تازه و/یا گشنیز، اختیاری

دستورالعمل ها

  • در صورت استفاده از رشته فرنگی خشک شده، طبق دستورالعمل روی بسته بندی آماده کنید (یادداشت ها را ببینید).

  • روغن کانولا را گرم کنید (۲ قاشق غذاخوری) در یک ماهیتابه عمیق یا ماهیتابه بزرگ روی حرارت متوسط. قسمت های سبز روشن و سفید پیاز سبز را اضافه کنید (حتماً حدود ½ فنجان از قسمت های سبز تیره را نگه دارید) و سیر خرد شده (۲ میخک). حدود ۲ دقیقه تفت دهید تا پیازها نرم شوند و سیر برشته و معطر شود.

  • قارچ شیتاکه ورقه شده را اضافه کنید (۸ اونس). به ماهیتابه منتقل کنید و هم بزنید تا قهوه ای و نرم شود و هر از گاهی هم بزنید (حدود ۵ دقیقه).

  • در حالی که قارچ ها در حال پختن هستند، سس را درست کنید. در یک کاسه کوچک یا فنجان اندازه گیری، سس سویا را مخلوط کنید (۱/۴ فنجان)زنجبیل تازه (۱ قاشق غذاخوری)، روغن کنجد (۲ قاشق چایخوری)سرکه برنج (۱ قاشق غذاخوری)، سس سیر تند (۲ قاشق چایخوری)، عسل (۱ قاشق غذاخوری) و آب (۱/۳ فنجان).

  • سس و پاستا آماده شده را به ماهیتابه اضافه کنید. با هم هم بزنید اگر همه چیز به ته ظرف می چسبد، ۱/۴ فنجان آب اضافه کنید و از یک قاشق چوبی برای خراش دادن هر چیزی از کف تابه استفاده کنید.

  • ورقه های پیاز سبز تیره را اضافه کنید (۱/۲ فنجان) و همچنین برگ ریحان / گشنیز (۱/۴ فنجان) اگر استفاده می کنید. با هم هم بزنید و سرو کنید.

یادداشت

  • نودل اودون منجمد آنها را می توان در بازارهای آسیایی یا سایر خواربارفروشی ها یافت و از قبل پخته شده باشند – فقط باید یخ زدایی کنید. خشک کردن ممکن است در فروشگاه شما رایج تر باشد – بسته به نوع آن می توان آن را با جوشاندن یا مایکروویو تهیه کرد. (دستورات روی بسته بندی را دنبال کنید). بلافاصله در یخچال نیز قابل استفاده است (اگرچه شنیده ام که فریزر بهترین بافت را دارد.) اگر از خشک کن استفاده می کنید، از ۲ وعده به ارزش استفاده کنید (۱۶ اونس خشک با ۱۶ اونس تازه متفاوت است).
  • آن را فاقد گلوتن کنید استفاده از نودل های Udon بدون گلوتن یا سایر نودل های GF و استفاده از سس سویا GF یا یک جایگزین مناسب.
  • آن را وگان کنید با جایگزینی عسل به جای شکر قهوه ای یا شیرین کننده گیاهی دیگر.
  • پروتئین اضافه کنید مانند توفو، مرغ، گوشت گاو یا میگو برای افزایش قدرت خود.

خوراک

کالری: ۵۵۹کالری | کربوهیدرات ها: ۷۹g | پروتئین: ۱۹g | چربی: ۲۱g | چربی های اشباع شده: ۲g | چربی اشباع نشده: ۶g | چربی های تک غیر اشباع: ۱۰g | چربی اشباع نشده: ۱g | سدیم: ۲۹۰۲میلی گرم | پتاسیم: ۴۸۰میلی گرم | اساسی: ۸g | قند: ۲۱g | ویتامین A: ۲۷۸IU | ویتامین سی: ۴میلی گرم | کلسیم: ۳۰میلی گرم | اهن: ۲میلی گرم

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/