موثرترین محصول برای زنان چیست؟


واردات موز کهش

تهران (پانا) – پژوهشگران دریافتند که با افزایش مصرف منیزیم در زنان، فشار خون کاهش می یابد و هر چه میزان دریافت منیزیم بیشتر باشد، فشار خون آنها افزایش می یابد.

تحقیقات جدید محققان نشان می دهد که مصرف موز به عنوان منبع پتاسیم می تواند سلامت قلب زنان را بهبود بخشد. محققان در جدیدترین مطالعه خود دریافتند که خوردن موز برای سلامت زنان مفید است.

این بار علاوه بر موز، آووکادو و ماهی قزل آلا به دلیل داشتن پتاسیم به مبارزه با اثرات منفی نمک در رژیم غذایی و فشار خون کمک می کنند. سایر غذاهای غنی از پتاسیم شامل سبزیجات، میوه ها، آجیل، لوبیا، محصولات لبنی و ماهی است.

دکتر لیفرت وگت، پروفسور نفرولوژی بالینی و فیزیولوژی کلیه در دانشگاه آمستردام هلند و نویسنده اصلی این مطالعه گفت: می دانیم که مصرف زیاد نمک با افزایش خون و افزایش خطر حملات قلبی و سکته مغزی مرتبط است.

توصیه‌های بهداشتی بر کاهش مصرف نمک تمرکز دارند، اما زمانی که غذای ما فرآوری می‌شود به سختی می‌توان به آن دست یافت. سدیم به بدن کمک می کند تا سدیم بیشتری از طریق ادرار دفع کند.

در مطالعه ما، پتاسیم رژیم غذایی با پیامدهای سلامت قابل توجهی در زنان مرتبط بود. این مطالعه شرایط سلامتی نزدیک به ۲۵۰۰۰ مرد و زن بریتانیایی بین ۴۰ تا ۷۹ سال را به عنوان بخشی از یک مطالعه تحقیقاتی بین سال‌های ۱۹۹۳ و ۱۹۹۷ مورد بررسی قرار داد.

در این مطالعه، شرکت کنندگان پرسشنامه هایی را در مورد سبک زندگی خود تکمیل کردند و نمونه های خون و ادرار آنها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

از سدیم و پتاسیم ادرار برای اندازه گیری دریافت رژیم غذایی استفاده شد. محققان همچنین دریافتند که با افزایش مصرف منیزیم در زنان، فشار خون کاهش می یابد و با افزایش مصرف منیزیم، فشار خون آنها افزایش می یابد.

بر این اساس مشخص شد که هر گرم افزایش روزانه پتاسیم با کاهش ۲.۴ میلی متر جیوه در فشار خون سیستولیک در این زنان همراه است، در حالی که ارتباطی بین پتاسیم و فشار خون در مردان مشاهده نشد.

شرکت کنندگان به طور متوسط ​​۱۹.۵ سال تحت نظر قرار گرفتند و در این مدت ۵۵ درصد از شرکت کنندگان در بیمارستان بستری شدند یا بر اثر حمله قلبی فوت کردند.

پس از تنظیم فاکتورهایی مانند سن، جنس، شاخص توده بدن، مصرف تنباکو، الکل و داروهای کاهنده چربی، دیابت و حمله قلبی یا سکته قبلی، محققان دریافتند افرادی که مقدار زیادی پتاسیم مصرف می‌کنند ۱۳ درصد کمتر در معرض خطر قرار دارند. مرگ. از توسعه قلب وجود دارد. مردان ۷ درصد و زنان ۱۱ درصد کمتر در معرض خطر مشکلات قلبی هستند.

به گفته محققان، میزان نمک در رژیم غذایی بر رابطه بین پتاسیم و بیماری قلبی در هر دو نفر تأثیری نداشت. سازمان بهداشت جهانی توصیه می کند که بزرگسالان روزانه ۳.۵ گرم پتاسیم و کمتر از ۲ گرم سدیم (۵ گرم نمک) مصرف کنند.