مواد مغذی مورد نیاز برای سلامتی مطلوب – بینشی از شش زنجیره زندگی

یک فرد برای داشتن سلامتی و طول عمر بهینه به حدود ۶۰ ماده مغذی در روز نیاز دارد. این مواد مغذی باید متناسب با نیاز بدن شما به نسبت متعادل باشند. کلید در واقع مواد مغذی مختلف نیست، بلکه مقادیر متعادل آن است.

طنز ماجرا این است که مهم نیست که چقدر سعی می کنیم یک رژیم غذایی متعادل حاوی ۶۰ مورد از این مواد مغذی مورد نیاز مصرف کنیم، تنها می توانیم درصد کمی از نیازهای بدن را برآورده کنیم. ثابت شده است که تنها حدود ۲ درصد از مردم در سراسر جهان از یک رژیم غذایی متعادل استفاده می کنند. به همین دلیل واضح است، بنابراین، متخصصان سلامت و تغذیه به شدت توصیه می کنند که رژیم غذایی خود را برای اطمینان از سلامتی بهتر و طول عمر مفید مصرف کنید.

خوب غذا خوردن همیشه تمرین خوبی است که همه باید از پیر و جوان پیروی کنند. اطمینان از اینکه بدن شما تغذیه مناسبی دارد برای زنان در سنین باروری بسیار مهم است. اگرچه ویتامین‌ها، پروتئین‌ها، مواد معدنی و طیف وسیعی از مواد مغذی موجود در میوه‌ها، سبزیجات و غلات نقش مهمی در تامین قدرت و سرزندگی دارند، گروه خاصی از مواد مغذی موجود در ماهی سالمون به نام اسیدهای چرب امگا شایسته توجه ویژه برای مادران و کودکان است. . مادران آینده

مواد مغذی که به عنوان شش زنجیره زندگی توصیف می شوند عبارتند از –

پروتئین: پروتئین به اندازه آب و اکسیژن برای زندگی انسان حیاتی است. فقط پروتئین می تواند موادی را که از آنها ساخته شده ایم در اختیار ما قرار دهد. پروتئین از مواد شیمیایی کوچکی به نام اسیدهای آمینه ساخته شده است. از ۲۲ نوع اسید آمینه، بدن می تواند ۱۴ نوع اسید آمینه را سنتز کند، در حالی که بدن نمی تواند هشت اسید آمینه دیگر را که به عنوان اسیدهای ضروری شناخته می شوند تولید کند و می توان آن را از غذایی که می خوریم به دست آورد.

آنزیم: آنزیم ها عناصر کوچکی هستند که ممکن است از سایر مواد مغذی برای سلامتی ما ارزشمندتر باشند. آنها در سلول های زنده یافت می شوند و عملکردهای دستگاه گوارش مانند

• کربوهیدرات ها را به چربی تبدیل کنید

• تبدیل پروتئین به قند و چربی

ذخیره گلیکوژن در کبد و ماهیچه ها

• کمک به دفع مواد زائد گوارشی و غیره.

ویتامین ها: ویتامین ها به دو دسته محلول در چربی (ویتامین A، D، E و K) و محلول در آب (ویتامین B، C) تقسیم می شوند. بدن فقط می تواند ویتامین های محلول در چربی را در زمانی که آنها را ذخیره می کند ذخیره کند. آنها به عنوان یک ریز مغذی در نظر گرفته می شوند زیرا بدن در مقایسه با مواد مغذی مانند کربوهیدرات ها، چربی های پروتئینی و آب به مقادیر نسبتا کمی به آنها نیاز دارد.

مواد معدنی: مواد معدنی برای تشکیل مناسب مایعات بدن، تشکیل خون و استخوان، حفظ عملکرد اعصاب و تنظیم عضلات از جمله سیستم قلبی عروقی ضروری هستند. کمبود مواد معدنی منجر به مشکلات مختلف سلامتی می شود.

کربوهیدرات ها: کربوهیدرات ها انرژی بدن را تامین می کنند. ما کربوهیدرات های ساده ای داریم که شامل قندهای ساده، قند سفره و شکر شیر و سایر قندها می شود. این منبع اصلی گلوکز خون است که برای تولید انرژی برای بدن استفاده می شود در حالی که مازاد آن به عنوان چربی بدن ذخیره می شود.

چربی ها و استرول ها: اینها چربی های ضروری هستند که در گیاهان، غلات و حبوبات یافت می شوند. مشخص شده است که نقش مهمی در سلامت سلولی ایفا می کند زیرا به صاف شدن غشای سلولی کمک می کند، اجازه می دهد مواد مغذی به سلول ها برسند و مواد زائد را به راحتی از بین می برد.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر