منابع رژیمی آنتی اکسیدان ها دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه در اصفهان


منابع غذایی مهم آنتی اکسیدان ها

در قسمت اول سایت ، دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه در اصفهان ، در مورد آنتی اکسیدان ها و نحوه عملکرد آنها صحبت می کند ، در این قسمت به رژیم های آنتی اکسیدانی می پردازیم تا تا انتها با ما باشید.

سبزیجات

بیشتر سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان هستند. آنتی اکسیدان های مهم موجود در سبزیجات شامل ویتامین C ، ویتامین E ، کاروتنوئیدها و فلاونوئیدها است. برخی از سبزیجات حتی بیشتر از میوه ها آنتی اکسیدان (بتاکاروتن) دارند. به طور کلی ، پخت سبزیجات تأثیر منفی زیادی بر محتوای آنتی اکسیدان ها ندارد. سبزیجات مهم شامل کلم بروکلی ، گل کلم ، تربچه و شلغم است. قسمتهای سبز این سبزیجات سرشار از گلوکوزینولات است که منبع غنی آنتی اکسیدان در غذاهای رایج آسیایی است. تحقیقات زیادی در مورد سیر انجام شده است. اما خواص آنتی اکسیدانی آن هنوز مورد تردید است. با این حال ، مطالعات تأثیر باکتری ها و پیشگیری از سرطان را تایید کرده اند.

آنتی اکسیدان ها و نحوه عملکرد آنها |  تغذیه را درک کنید

میراها

میوه ها مانند سبزیجات حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان هستند. آنتی اکسیدان های مهم موجود در میوه ها شامل ویتامین C و فلاونوئیدها است. زردآلو و خربزه همچنین حاوی مقادیر زیادی کاروتنوئید هستند. میزان ویتامین C موجود در میوه ها متفاوت است. به نظر می رسد میوه هایی با رنگ روشن حاوی آنتی اکسیدان های بیشتری هستند و علاوه بر میوه ها یا سبزیجاتی که رنگ داخلی نیز دارند ، آنتی اکسیدان های بیشتری نسبت به میوه هایی که فقط پوست رنگی دارند ، دارند.

نان و غلات

برخی محصولات حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان هستند. به نظر می رسد همه میوه ها دارای محتوای آنتی اکسیدان بالاتری نسبت به محصولات تصفیه شده هستند. فرآیند تولید غلات می تواند تأثیر قابل توجهی بر محتوای آنتی اکسیدان داشته باشد. اما امروزه برخی از غذاهای غنی از غلات مانند غلات صبحانه با برخی آنتی اکسیدان های مفید است. افزودن میوه های خشک مانند کشمش به برخی محصولات غلات صبحانه می تواند میزان آنتی اکسیدان را افزایش دهد. تحقیقات نشان داده است که چنین غذاهایی در انبار میزان آنتی اکسیدان آنها را کاهش می دهد.

نوشیدنی

قهوه ، کاکائو و چای سبز و سیاه از منابع مهم آنتی اکسیدان ها هستند. مهمترین آنتی اکسیدان های موجود در این نوشیدنی ها فلاونوئیدها هستند. غنی بودن و سبکی چای و قهوه نیز شاخص های محتوای آنتی اکسیدان است. افزودن شیر محتوای فلاونوئید چای را کاهش نمی دهد. در برخی از نقاط جهان ، از تزریق گیاهان بومی نیز استفاده می شود. برخی از این تزریق ها اغلب حاوی آنتی اکسیدان های ناشناخته هستند. زمان تولید چای نیز ممکن است تحت تأثیر محتوای آنتی اکسیدان آن قرار گیرد.


دکتر. رضا اطمینانانی

تغذیه را درک کنید


دکتر. رضا اطمینانانی می تواند با ارائه تغذیه و کمیت اولیه و عادات غذایی ، نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای دیدن دکتر کلیک کنید رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و تغذیه در اصفهان.


موارد پیشنهادی

غذاهای مفید که برای حساسیت غذایی مضر هستند

استفاده از هندوانه و چاقی

استفاده بیش از حد از گوشت قرمز ممنوع است

استراتژی های کنترل گرسنگی

راهنمای خرید شیر

آنتی اکسیدان ها و نحوه عملکرد آنها



دیدگاهتان را بنویسید